Bestemming Grave

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
kusmarjo
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 14:15

Bestemming Grave

Bericht door kusmarjo »

Hallo,


Ik moet binnenkort naar Grave in Noordbrabant, en zou dit het liefste met de bus doen.

Ik kan op 3 stations metde bus gaan, namelijk Cuijk, Boxmeer, of Gennep.
Ik moet met de bus in Grave uitkomen, maar heb geen idee met welke lijn en waar ik in moet stappen?

Als ik in Gennep op de bus ga, kan ik eerst naar nijmegen, en vanuit daar lijn 9 / 99 pakken naar grave, maar dan moet ik 2 keer met de bus, is dus 2 kan kaartjes, volgens mij kan dit makkelijker, maar heb er zelf niet zo veel verstand van?

Iemand een idee hoe ik vanuit Cuijk / Boxmeer/ Gennep in grave uit kan komen, zonder met 2 verschillende bussen mee te gaan?

Groetjes
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Bestemming Grave

Bericht door Etienne »

Me dunkt dat dit soort berichten niet hier thuishoren, voor het beste reisadvies kun je natuurlijk altijd kijken op 9292 OV.nl
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
levi
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 23 dec 2009, 19:58

Re: Bestemming Grave

Bericht door levi »

Je kunt met de trein van Cuijk naar Nijmegen en dan lijn 9/99 pakken
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Bestemming Grave

Bericht door peter s »

Hier kun je lekker in de bus blijven zitten :lol:

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... jk_Station

Ik denk dat ik het met de fiets sneller doe :wink:
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Bestemming Grave

Bericht door fogeltje »

Daar zijn enkele mogelijkheden voor, afhankelijk van je woonplaats. Vanaf Cuijk (station) rijdt een rechtstreekse bus naar Grave (Busstation); lijn 92. Deze rijdt maandag t/m vrijdag overdag in een uurdienst en doet er ongeveer drie kwartier op. Als je gaat in het weekend gaat, kun je vanuit Cuijk ook met de 91 naar Uden en daar overstappen op lijn 99, maar die hebben op papier geen aansluiting (doordeweeks overdag kan het vaak toch omdat lijn 91 vaak net wat eerder is, maar met de rechtstreekse 92 zou ik die moeite niet nemen, je bent zelfs als je meteen kunt overstappen langer onderweg). Lijn 91 rijdt ook omstreeks 19:00 zijn laatste rit, dus als je laat in de avond naar huis gaat, is dat geen optie.

Verder rijdt er buurtbus 238. Deze rijdt van Grave (Busstation) naar alle plekken die je noemt. Deze begint in Boxmeer (station) op het station en gaat via Gennep busstation en Cuijk station naar Grave (Busstation): :04 Bxm, :16 Gen, :28 Cu, :56 Gr.

Ook buurtbus 238 rijdt alleen ma-vr overdag: eerste rit NAAR Grave lijn 92 is 6:47, met lijn 238 is dat 8:04 (vanaf Boxmeer station). VAN Grave rijdt de laatste 92 om 18:39 en de laatste 238 om 17:02.

Buiten deze tijden moet je wel omrijden en dan is het handiger om met de trein naar Nijmegen te gaan en daar lijn 99 te pakken (lijn 9 doet er langer over). De Veolia boemels komen meestal (in de halfuursdienst) ergens tegen :20 en :50 op het station in Nijmegen aan en lijn 99 vertrek op ma-vr :56/:26 (spits), :03, :33 (buiten spits en zaterdag) en :13/:43 (avond/zondag) naar Grave. De rit duurt ongeveer tussen de 20 en 25 minuten afhankelijk van de tijd en drukte.

Dus kortom, keuze genoeg, zelfs met rechtstreekse verbindingen uit zowel Cuijk, Gennep en Boxmeer. Nadeel is dat dit bussen zijn die alleen ma-vr overdag rijden. Op ma-zo overdag kun je ook met de 91 via Uden maar dat duurt lang en je hebt een slechte overstap. Met de trein naar Nijmegen is dan makkelijker en sneller en kan tot diep in de avond (maar wel duurder, met de bus rechtstreeks volsta je met een dagkaart, via Nijmegen heb je een treinkaartje en een KAN-kaartje van 4,40 (als je retour gaat op dezelfde dag, anders vijf strippen) nodig).

Een laatste mogelijkheid zou ook vanaf Gennep met lijn 83 zijn, dat is misschien goedkoper, afhankelijk van de ritprijs in de trein. Dan heb je een KAN-kaartje vanaf Gennep nodig EN een KAN-kaartje naar Grave, dat is 5,50 en 4,40 volgens mij en dat is best duur, omdat je niet door kunt reizen met een KAN-kaartje maar een nieuwe kaartje moet kopen en dus Nijmegen eigenlijk dubbel betaalt.
"Een touringcar is geen bus"
levi
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 23 dec 2009, 19:58

Re: Bestemming Grave

Bericht door levi »

peter s schreef:Hier kun je lekker in de bus blijven zitten :lol:

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... jk_Station

Ik denk dat ik het met de fiets sneller doe :wink:
Dat wist ik niet :oops:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten