OVer je treinreiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daantje »

Benelux of gewoon stoptrein Roosendaal-Antwerpen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Nee, een echte benelux, hij werd ook omgeroepen als Internationale Trein naar Antwerpen en Brussel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

D'r zal wel ergens een stam defect gestaan hebben, vanmorgen was de t9212 in Dordrecht ook al opgeheven.

En pff, wat een reis vanmorgen... al had ik nog geluk: waarschijnlijk heeft het feit dat ik m'n bed niet uit kon komen ervoor gezorgd dat ik niet m'n derde aanrijding met de trein mee mocht maken. Alleen al die overstappen... t12525 werd in Ut opgeheven, vervolgens met de t525 naar Amf die daar ook werd opgeheven, t1625 naar Dv, t3622 naar Zl en vervolgens met de t727 die alweer vanuit Amf kwam verder naar Asn. Al liep de reis desondanks nog heel soepel: heb in totaal wel 1 minuut op 't perron moeten wachten op 'n aansluiting.

Terug ging toch wel beter, al weet ik niet wat ik mezelf aandoe steeds... had het weer voor elkaar een van de zeldzame rechtstreekse treinen Gn - Rtd te hebben en da's toch best een lange zit. Wel 'n zeer actieve HC in deze trein: zowel op 't stuk Gn - Zl met drie stellen, Zl - Ut met vier stellen en Ut - Rtd met twee stellen kwam 'ie controleren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Tsov meld Plan T m530 in de s3000 die nu richting Amsterdam Centraal aan het rijden is. *nummertje zoeken gaat* Gevonden, blijkt een invalbeurt te zijn, hij rijdt als t303056.

Vanmiddag iets voor 14 uur kwamen er twee Plan V's aan in Gouda uit Woerden, die volgens de omroep werden weggerangeerd. Ze zijn met mensen erin gewoon verder gereden de spoorbrug richting Rotterdam/Den Haag over :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Caspar »

Ik zie in het spoorboekje staan dat de t14500 niet rijdt tijdens de kerstvakantie, wat schetst mijn verbazing, ik zag er vanochtend gewoon een paar langsrijden :roll:
Verder hoorde ik mijn eigen bandje over de compensatie voor het winterweer, nooit echt tof om mezelf terug te horen op een perron.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Dexter »

Haha heb jij dat ook? Ik vind omroepen leuk om te doen, zolang ik maar in apart en veilig in mijn cabine zit. :oops: Over het algemeen hebben de jongens en meisjes van Prorail wel hele mooie en duidelijke omroepstemmen. :pos:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Caspar »

Ja, ik vind zelf verzonnen berichtjes doorgaans wel beter klinken dan aangeleverde teksten die ingesproken moeten worden, omdat het met die aangeleverde berichten niet helemaal mijn zinsbouw en woordkeuze is, ik hoor zelf wel het verschil, klinkt niet echt natuurlijk soms. Gelukkig zal het niet lang meer duren dat ik nog als omroep te horen ben in de regio Amsterdam. 8-)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door webguy »

Andere regio of ga je richting Trdl?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Caspar »

Dat laatste, heb enige maanden geleden een goed assessment gemaakt :)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door tsov »

Bee schreef:Tsov meld Plan T m530 in de s3000 die nu richting Amsterdam Centraal aan het rijden is. *nummertje zoeken gaat* Gevonden, blijkt een invalbeurt te zijn, hij rijdt als t303056.
In Amsterdam werden er nog twee V'tjes voorgeplakt en gezamenlijk ging het hele zooitje naar Den Helder.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Waarom vertrekt de s4000 op Amsterdam Bijlmer het eerste halfuur om :04, maar het tweede halfuur op :32 ipv :34 :? De vertrektijden zijn wel gewoon met 30 minuten ertussen op Duivendrecht :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Dat laatste, heb enige maanden geleden een goed assessment gemaakt :)
Gefeliciteerd! :pos: Grote kans dat we elkaar dan eens spreken. Hou ons hier op de hoogte wanneer je voor het laatst 'te horen' bent. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Caspar »

Ik zag dat de t3027 met ddm1 reed tussen amsterdam en nijmegen. Mat kwam van een 14500 uit Enkhuizen.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

En vanmorgen reed er dus ook eentje (waarschijnlijk dezelfde) vanaf Nijmegen richting Den Helder ;)
3 0 7 9
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Jurjen »

De s800 van Std naar het noorden van 9:43 reed 'vanwege logistieke problemen' maar met een IRM-IV. Dat was dus staan vanaf Std voor de vele 40%-korting-senioren. Vanaf Ehv werd er nog een IRM-IV voor gezet, maar die zat al vol met Eindhovenaren, dus echt verlichting in de krapte was het niet. Ach ja, ik zat. ;-)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Joshua »

De trein van Arnhem naar NIjmegen van vandaag 19:06 had 7 minuten vertraging. En ik was er nog blij mee ook want daardoor heb ik hem gehaald.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Thijs »

Joshua schreef:De trein van Arnhem naar NIjmegen van vandaag 19:06 had 7 minuten vertraging. En ik was er nog blij mee ook want daardoor heb ik hem gehaald.
Werd die trein nog voor de stoptrein van 19:09 gezet dan?
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Marc »

Vanmorgen werd in Maastricht omgeroepen dat de IC's naar Maastricht en Heerlen (dit bandje hoort niet echt thuis op Maastricht, maargoed) in een zaterdagse dienstregeling rijden, reizigers werden geadviseerd om de stoptrein te nemen. Als deze treinen inderdaad als op zaterdag rijden, waarom kwam trein t815 uit Eindhoven dan gewoon aan in Maastricht (deze rijdt niet op zaterdag)...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Freek »

Gisteren reed de s3600 van 14.15 uit Nm richting Roosendaal met 2 keer plan V, dat is weer eens wat anders dan het normale materiaal.

De Beneluxstam die met belgische rijtuigen rijdt bestaat uit 6 rijtuigen, is dat bij de HiSpeed-stammen ook zo? Zondag had ik de Benelux vanuit Roosendaal richting Brussel en mocht ik tot Antwerpen staan, vanaf dat moment heb ik mijn staplek geruild met nieuwe instappers. Gisteren terug zag ik ook al dat deze stam vanaf Roosendaal zeer veel staplekken heeft.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door racingweirdo »

mieljaar hee, je vraagt je soms af of de ns ook nog gediplomeerde mensen in dienst heeft :roll: :roll: :roll:

Iedereen mocht vandaag met 40% reizen en wat gebeurt er dan als je met 40% mag reizen en het is kerstvakantie? ja dan gaan alle oudere, lage sociale klassen mensen(ook wel tokkie`s genoemd), ouders met kinderen en opa en oma`s met kleinkinderen, oftewel de hele kruidvat-trein-kaartjes-club was weer aanwezig :roll: :roll: :( .
en daar tussen heel wat reizigers voor schiphol en een enkele verdwaalde zakenman.

Gevolg treinen vol en wat gaat de ns gezellig doen, bezuinigen, we gaan een zaterdagdienst regeling rijden want den haag moet bezuinigen, gezellig.

Daardoor stond station heerlen vanochtend helemaal vol, en de ns kwam aan zetten met EEN plan t(of is het nog steeds plan v :?: ) dat ding zat dus behoorlijk vol en heel wat ouderen en ik moesten staan.

In sittard kwam er een virm aankakken die ook nog behoorlijk vol zat: gevolg elke stukje trap, buizen van de deur en de grond(van de balkons) zaten vol, zelf ben ik ook maar in de laatste balkon op de grond gaan zitten. :|

Te eindhoven kregen we te horen dat ns weer aan het sukkelen was, er werd om en om omgeroepen dat de trein naar den haag niet reed vanwege de weersomstandigheden, en vervolgens werd er omgeroepen de trein naar denhaag komt over 10 minuten.

Ik heb de gok niet genomen en ben via utrecht gegaan zoals werd geadviseerd, in boxtel vielen we stil en werd er na 5 minuten medegedeeld dat er geen stroom stond op de bovenleiding en dat het ongeveer een half uur zou duren.

Nadat de machinist naar achter gelopen is, en god zijn hulp heeft geboden(hij heeft gezucht) gingen we weer achteruit, een flink stuk achteruit, we zijn minimaal 10 achteruit gereden.

Vervolgens kwam de melding dat we het nogmaals zouden proberen via een andere spoor. :roll: :roll: ( je vraagt je af wat ze daar toch doen bij prorail), schade? 15 minuten.

Op de terugweg kwam ns weer doodleuk met een virm aankakken( die weer vol zat) en ook de shuttletrein van sittard naar heerlen was weer een plan t(en weer vol.)

Zowel s`ochtends en als `avonds werd er op heerlen en sittard beweerd door ns personeel dat de stoptrein naar sittard( die door de weeks rijd) en de intercity ook naar sittard(weekenddienst), waren gecombineerd in een rechtstreekse intercity naar sittard, of mijn dorpse reisgenoten hoensbroek nog bereikt hebben is mij niet bekend.(lijkt me wel gezien er naar mijn idee wel degelijk een stopper reed)


Daarnaast merkte ik bij conducteurs de houding van:het is gratis(sov`vers) of bijna gratis(40%) dus hoe durf je te klagen(je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, houding), bij sov`vers merk ik dit trouwens al langer.
Laatst gewijzigd door racingweirdo op do 31 dec 2009, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

racingweirdo schreef:mieljaar hee, je vraagt je soms af of de ns ook nog gediplomeerde mensen in dienst heeft :roll: :roll: :roll:
Wat hebben overvolle treinen te maken met gediplomeerde mensen? Het blijft vandaag toch 31 december en op zo'n dag is het toch vrij lastig om eventjes wat extra personeel op te trommelen.
racingweirdo schreef:Daardoor stond station heerlen vanochtend helemaal vol, en de ns kwam aan zetten met EEN plan t(of is het nog steeds plan v :?: )
Een T'tje heeft 4 bakken en een V'tje heeft er 2 ;)

Achjaa, mensen kunnen met 40% korting reizen en zijn al blij dat ze van A naar B kunnen. Beetje vertraging hou je toch wel. Misschien heb je net het verkeerde traject gehad.
Had tussen Nm en Ut eigenlijk nergens last van.
3 0 7 9
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door racingweirdo »

--Stefan-- schreef:
racingweirdo schreef:mieljaar hee, je vraagt je soms af of de ns ook nog gediplomeerde mensen in dienst heeft :roll: :roll: :roll:
Wat hebben overvolle treinen te maken met gediplomeerde mensen? Het blijft vandaag toch 31 december en op zo'n dag is het toch vrij lastig om eventjes wat extra personeel op te trommelen.
De goedmaakactie is op zijn zachts gezegd nogal raar gepland(voor de reiziger kwam dit perfect uit) , maar iedereen snapt toch dat je dit niet op 31 december moet doen?

Je weet dat je ivm oud en nieuw met minder personeel zit, en dan ga je de kaartjes zo goed als weg geven.

zou vast een t`je zijn geweest( :) ), stond in iedergeval vol.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Caspar »

Nee ook de treinen van en naar Amsterdam/Hoorn/ Alkmaar heb ik weinig reizigers gezien. Zelfs in de ochtendspits toen er geen intercity's naar Utrecht reden (door een brandje aldaar) vanaf Amsterdam pasten alle reizigers in 6 bakken mat 64 van de t4000. Het was dus blijkbaar wel erg rustig rondom Amsterdam. Op de terugweg zat ik in een IRM4 naar Alkmaar smiddag's waar slechts 1 andere reiziger met mij een boven etage deelde.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Vinny »

Noord-Holland is dan ook geen echte bestemming voor dagjesmensen. Wel trekt het Waterland (Volendam, Edam, Monnickendam) de nodige toeristen, maar díe nemen de Arriva-bus wel ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in december 2009

Bericht door Geert »

Goed. Wie dacht dat NS het verprutst met slecht weer, wees gerust: DB kan er ook wat van.

Gisteren wilden Wubbo en ik van München Hbf naar Zwolle reizen, met overstap in Hannover (op de s140) en Deventer (s3600). Planning:

Code: Selecteer alles

München Hbf     ICE 886    06.20
Hannover Hbf               10.32
Hannover Hbf    IC  148    10.40
Deventer                   13.41
Deventer        IC 3640    13.49
Zwolle                     14.13
Enfin, prima dus, vorig jaar lukte het ook (toen liepen we alleen bij Bad Bentheim +10 op ofzo). Zo niet nu.

Vertrek uit München: keurig op tijd. De voorste bak van een ICE-1, dus lekker rustig: de meeste mensen waren ergens in het midden gaan zitten. Het reed ook lekker door, af en toe wat mist onderweg, en verder een prima ritje. Tot Kassel-Wilhelmshöhe, waar we rond 9.30 uur arriveerden: "Dames en heren, vanwege ijs op de bovenleiding bij Göttingen blijven we voorlopig nog even stilstaan in Kassel." Uh, oke... en toen het onvermijdelijke bericht dat onze ICE opgeheven zou worden. Dag, aansluiting in Hannover!

De trein stroomde langzaam leeg en de stationshal stond ook helemaal vol met mensen die niet meer wisten hoe ze verder moesten. Wij ook niet, dus ik probeerde me naar de servicebalie te wurmen om te informeren hoe we verder moesten reizen (en om een stempeltje te halen en onze Zugbindung ongedaan te maken). Toen ik tegen de servicemedewerkster vertelde dat we graag naar Nederland wilden reizen, keek ze wel erg bedenkelijk en ik vreesde al het ergste. Gelukkig bleek er nog een verbinding te zijn: om 11.00 uur de IC naar Hamm, daar de RE naar Muenster Hbf, en daar overstappen op de stoptrein naar Enschede. Het eigenlijk advies was om in Muenster een IC te nemen naar Rheine en daar overstappen op de s140, maar ik had al op mijn mobiel de NS-site opgevraagd en het bleek dat er geen treinen reden tussen Bad Bentheim en Hengelo. Oke, via Enschede dus :)

We hadden nog ruim drie kwartier voordat onze IC zou vertrekken, en in de tussentijd gingen er mondjesmaat weer enkele ICE's rijden. Overigens was al het treinverkeer zo'n beetje gestrand: IC's en ICE's in alle windrichtingen (Hannover, Stuttgart, Berlin, München, Basel) waren opgeheven, regionale treinen reden rond met +45 of erger. Richting Berlijn zou op een gegeven moment weer een ICE gaan rijden, en het ding zat dan ook he-le-maal vol met reizigers. Wij stonden op hetzelfde perron te wachten op onze IC naar Hamm. En toen het omroepbericht: "Meine Damen und Herren, der ICE nach Berlin fahrt leiter nicht, wir bitten um Verstandnis" Oeps, foutje :mrgreen:

Tegen de trend in was onze IC naar Hamm redelijk op tijd en vrij rustig. De +5 bij vertrek was twee stations verder al weer ingelopen. De trein bestond uit ICL, wel grappig om daar weer eens in te zitten nu het in Nederland aan de kant staat. Onderweg zagen we wel wat sneeuwbuien, maar daar hadden we verder geen last van. Keurig op tijd bereikten we Hamm, en een half uurtje later waren we ook keurig op tijd in Muenster Hbf. Daar hadden we drie kwartier overstaptijd voordat het stoppertje naar Enschede zou vertrekken. In de tussentijd eens gevraagd naar de Fahrgastrechte die tegenwoordig (wegens EU-verplichting) van toepassing zijn in Duitsland. Het systeem is vergelijkbaar met de Nederlandse Geld-terug-bij-Vertraging-regeling. Het formulier is nogal lang (opgevouwen in 8 stukken :shock: ), en waarschijnlijk zou ik volgens de medewerker toch geen compensatie krijgen: problemen door weersomstandigheden = overmacht. Hmm :?

De stoppert naar Enschede kwam op tijd aangereden, en onderweg werd de wereld steeds witter. De stem in de trein deed trouwens erg denken aan de mevrouw van KPN Telecom ('het door u gekozen nummer...'), weet iemand daar toevallig iets van? (Niet te verwarren met Marc Klardie van de PEG uiteraard ;))
In Gronau miste een mevrouw nog de trein omdat ze te lang op het perron stond te kletsen met iemand die uit was gestapt. Tja, beter opletten dan... Enschede werd zonder vertraging bereikt, en ook de rest van de reis verliep zonder problemen. In Deventer zagen we nog een s140 met ICM rijden, die niet verder reed dan Hengelo. Waarom laat Hispeed zo'n trein niet doorrijden naar Enschede? :roll: Nou ja, wij zijn in ieder geval nog aangekomen op onze bestemming :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten