(BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:http://gespot.at5.nl/2009/12/25/gvb-ver ... t-chocola/ :pos: :pos: Is trouwens in 2008 gedaan met Pasen, toen hadden de conducteurs paaseitjes :mrgreen:
Ja, op lijn 9 zag ik ze gisteren ook hangen. Best fijne chocolade, melk! We hadden een gaybestuurder (zo'n Gordon-type) en we waren al over vertrektijd, en jawel, natuurlijk komt er dan net een omaatje aanzetten met een moeilijke rollator. Dus hij stapt uit en zet de rollator alvast in de tram, waarna hij afsloot met de geniale opmerking: "Vergeet niet de motor af te zetten he!!".
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Alleen maar Citaro LE's op 1/52 in Groningen vandaag. Maar dan wel weer 'n stadscitaro met mooi geel lijnnummer op de 85 naar Oosterwolde.
En nog veel meer Qbuzz-rariteiten maar die volgen als ik thuis ben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door TomSteyl »

In Venlo heb ik verschillende keren een Limburgse Veolia Transport-bus gezien in Brabantse kleuren (rood voor, wit achter) o.a. bus 5166. Weet iemand hier meer over ?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door MdJ »

-Lijn 32 met een alliance :D, reed als een gek, kwam in Bemmel met -4 aan. Daar moest de buschauffeur iets kopen, liet de geldla in de bus en reed op tijd weer weg. Heel raar.
-In Nijmegen heb ik mij verbaasd over de lijnen die via plein 1944 gingen. Lijn 1 deed dat -via een hele rare kronkel- wel, lijn 5 dan weer niet.
-Ook heb ik mij verbaasd op het Keizer Karelplein... Een grote rotonde, zonder strepen, met stoplichten als je erop wil en vanaf wil. Een grote chaos, maar het ging goed. Loopt het daar ook een keer wat minder goed af? :o

Terug naar Arnhem: Aanrijding bij Elst/trein. En toen werd de "sneldienst"32 wel heel druk. Toen een man of 40 in de bus bevond, vond de chauffeur het wel genoeg en sloot de deur. De resterende 60-70 mensen die nog buiten stonden keken met verbaasde gezichten.
Later bleek waarom: In Huissen was de bus inmiddels zo vol, dat er mensen van achteren (!!) tot de voordeur stonden. Ik heb ervaring in Apeldoorn met drukke bussen (lijn 1/2/3/4 naar de Maten, lijn 6 (9) / 8 naar Zuid voor kerst), maar ik heb niet eerder zoveel mensen in een ambassador gezien :o

In Arnhem diverse hogevloers-Cxx-bussen gezien, oa de 7808, 2670, 2802, 2804, 2749, 2790 en nog een alliance. Ik meen de 2682, maar zeker doe ik niet. Ook een gast: de 8827 met afwijkend display (dwz: geen LCD of "normaal" LED-display, maar lijkt heel erg op het voordisplay van de MB citaro CNG van Nijmegen) van de MAXX Almere.

Een lijn 7 naar Geitenkamp stond nog op het station, zonder chauffeur. De chauffeur van de achterkomende lijn 3 naar Velp heeft hem even -op de dieselmotor- op de buffer gezet. Al met al: lijn 3 had +15. Heeft tot het eindpunt in Velp met "Geen Dienst" op de display gereden, alleen de mensen die op het station waren ingestapt mochten mee, de tussengelegen haltes werden aangedaan door de achteropkomende lijn 3. Niet dat het veel opleverde, in Velp een opstopping gehad, waardoor hij met +20 aankwam aan de Beekhuizenseweg, alwaar hij met +-10 vertraging weer richting Burgers' Zoo reed.

Op lijn 1 vertrok een bus te vroeg. Oke, een of 2 minuten moet kunnen, maar 6 minuten van je beginhalte (!!) in Oosterbeek vertrekken, is toch wel heel erg overdreven. Vooral omdat de vorige lijn 1 en de lijn 1 erna precies optijd wegreden en alsnog ruim op tijd op het station aankwamen. Misschien moest die ook even bij de benzinepomp wat halen.:lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

MdJ schreef:-Lijn 32 met een alliance :D, reed als een gek, kwam in Bemmel met -4 aan. Daar moest de buschauffeur iets kopen, liet de geldla in de bus en reed op tijd weer weg. Heel raar.
-In Nijmegen heb ik mij verbaasd over de lijnen die via plein 1944 gingen. Lijn 1 deed dat -via een hele rare kronkel- wel, lijn 5 dan weer niet.
-Ook heb ik mij verbaasd op het Keizer Karelplein... Een grote rotonde, zonder strepen, met stoplichten als je erop wil en vanaf wil. Een grote chaos, maar het ging goed. Loopt het daar ook een keer wat minder goed af? :o
Wat? Ging ie eventjes de bus uit om een pakje kauwgom te kopen ofzo? :P
Apart hoor xD

En maandag is het markt, dus de bussen gaan niet over plein 1944. Alleen de stadslijnen 1 t/m 11 en lijn 85.

Keizer Karelplein is leuk. Vind het altijd een soort van 'georganiseerde chaos' :mrgreen:. Maar zover ik weet is er eigenlijk nog nooit wat mis gegaan. Juist omdat mensen op dat punt veel beter opletten denk ik.


En ik had vandaag alleen maar pecht met de bus... Stond te wachten bij Druten, Busstation, lijn 87 zou komen om 15.14. Die kwam dus niet.... toen zou lijn 85 komen om 15.18. Ook geen teken van die bus. Lijn 87 is uiteindelijk helemaal uitgevallen en lijn 85 naar Nijmegen kwam uiteindelijk met +23! aanrijden vanuit de richting van Nijmegen, deze rit hoort daarna eigenlijk nog door te rijden als lijn 42 naar Tiel, maar dat had ie teveel vertraging voor denk ik, dus reed deze bus gelijk weer terug naar Nijmegen.
Op de terugweg was de chauffeur vergeten infoxx in te stellen. Op de display stond nog steeds 'Druten' terwijl we toch echt de andere kant op gingen :P
Toen kwam ik dus ook uiteindelijk aan met +20. Daar wou ik de Heyendaalshuttle nemen om 16.15. Ook deze kwam niet opdagen. Uiteindelijk kwam lijn 33 die doorreed naar de uni. Lekker dagje vandaag :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Tochjo »

--Stefan-- schreef:Daar wou ik de Heyendaalshuttle nemen om 16.15. Ook deze kwam niet opdagen.
De Heyendaalshuttles rijden niet in de kerstvakantie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Klopt, zie het nu pas, domdom :P
Terwijl het wel gewoon stond aangegeven het bord op het station :S
3 0 7 9
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Chauf21 »

--Stefan-- schreef:Keizer Karelplein is leuk. Vind het altijd een soort van 'georganiseerde chaos' :mrgreen:. Maar zover ik weet is er eigenlijk nog nooit wat mis gegaan. Juist omdat mensen op dat punt veel beter opletten denk ik.
Die gedachtegang is juist ;) Het valt onder het Shared Space principe. Komt er kortweg op neer dat door de afwezigheid van verplichtingen en regels mensen meer aan elkaar gaan denken en handelen vanuit (gedrags)normen en waarden. Mensen letten (dus) veel beter op, maar houden bovenal meer rekening met elkaar. De snelheid zal dus lager zijn, het aantal ongevallen zal afnemen (zo is de gedachte). Er zitten tal van psychologische processen achter, die zal ik je voor nu besparen. Maar ik ben wel voorstander van het concept :)
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Wist niet dat daar een speciaal concept voor was eigenlijk :P
Maar dat de snelheid omlaag gaat is niet in alle gevallen zo xD

Juist omdat de rotonde zo vreselijk groot is en zonder stoplichten krijgen sommige mensen de neiging om juist dat beetje extra gas te geven.
Maar toch blijft t een leuk punt om overheen te rijden.

Maar veel mensen die al niet zo zeker rijden in de auto mijden het Keizer Karelplein gewoon, das echt te erg :o
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Het Keizer Karelplein is gewoon ooit een keer van verkeerslichten voorzien, voor de rest is er nooit wat aan gedaan. Nu heet dat opeens Shared Space, maar het schijnt dus altijd al zo geweest te zijn. Toen ik er een keer met een bus overheen reed dacht ik ook dat dit een soort attractie was in plaats van een veilig verkeersplein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Er zitten alleen stoplichten bij de afslagen van de rotonde als je rond rijdt op de rotonde heb je verder geen een stoplicht.
Maar er is nog een rotonde in Nijmegen met dit concept, het 'Takenhofplein'. Zit aan de achterkant van station Dukenburg.

En even een plaatje :P
Afbeelding
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daantje »

Het heeft wel iets weg van de Zwartjanstraat in Rotterdam Noord :p An sich gewoon een winkelstraat maar vaak zo'n gekkenhuis dat er langs allerlei kanten auto's elkaar passeren, het verandert in een drie of vierbaansweg en je er met de fiets maar gewoon doorheen moet ploegen anders kom je nooit waar je moet zijn :p
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Wooow, das pas een zootje :P
En hier klagen ze al over een rotonde xD
3 0 7 9
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door STF »

Vlakbij Luxemburg-stad heb je een 4 baans rotonde, met 5 afslagen en nergens stoplichten. Op de binnenste baan gaat nooit iemand rijden, anders ben je je afslag al voorbij eer je weer terug bent op de buitenste baan. Je ziet geregeld in de berm een paar auto's staan met wat deuken rondom en de bestuurders met een schadeformulier op de motorkap. In Belgie, vlak voor Luik heb je ook een chaotisch verkeersplein dat 2 snelwegen met elkaar verbind, ik hoor elke nieuwe kampeerder erover vertellen; "we moesten in Belgie toch over zo'n idioot verkeersplein heen". :wink:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Jurjen »

MdJ schreef:-Lijn 32 met een alliance :D, reed als een gek, kwam in Bemmel met -4 aan. Daar moest de buschauffeur iets kopen, liet de geldla in de bus en reed op tijd weer weg. Heel raar.
Alleen de geldla in de bus achterlaten is raar, maar in plaatsen als Bemmel kan dat vast wel. ;-) Op m'n werk in Alkmaar (aan het busstation) maakte ik het vaak mee, zowel door buschauffeurs van lege als volle bussen. Ik was laatst wel een beetje verbaasd toen de chauffeur van lijn 37 vanaf Utrecht Centraal, die lijn vertrekt vanaf het streekbusstation aan de stationszijde, redelijk vooraan, na vertrek in plaats van rechtdoor richting stadsbusstation, rechtsaf ging en weer omkeerde naar het streekbusstation. Hij ging nog even sigaretten halen bij de Kiosk daar. Na een extra rondje over het streekbusstation ging het daarna alsnog in de goede richting. ;-)
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ik had laatst een keer lijn 120 vanaf Bijlmer naar Breukelen. En onderweg moest iemand plassen. Dus is de buschauffeur even buiten gaan roken, en die man is in een struikje gaan plassen. Echt geweldig :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Daniel »

Reiziger Ddrs schreef:En nog veel meer Qbuzz-rariteiten maar die volgen als ik thuis ben.
Komen ze...
  • in Assen dacht ik slim te zijn door in 't centrum even op de vertrekstaten te kijken voor ik 'n leuk fotoplekje zocht. Echter kwamen er allerlei ritten langs op tijden die niet op de vertrektstaten stonden en kwamen enkele ritten die er wel op stonden niet opdagen.
  • bij halte Zuidersingel ri. Station werd ik even op de proef gesteld: telde er in totaal drie vertrekstaten van lijn 83 Roden - Assen. Eentje van Qbuzz met 'n uurdienst en de voetnoot "Rijdt niet tijdens de schoolvakanties", eentje van Qbuzz met enkele spitsritten en eentje van het Kleinschalig vervoer (VMNN) met eveneens enkele spitsritten. Drie keer raden wat er als eerstvolgende langskwam... zo'n niet in de schoolvakanties rijdende Citaro LE. Ehm, het was toch kerstvakantie :roll:
  • de halte aan de overzijde maakte het nog een tikkeltje bonter: daar hing een vertrekstaat voor lijn 16 van Arriva Zuidoost-Fryslân!
  • op de stadsdienst Groningen wilde de halteaankondiging zo af en toe de route sneller afleggen als de bus dat deed
  • naast de al gemelde Citaro LE's op 1/52 waren er ook nog van dergelijke wagens actief op lijn 4, 5, 7, 8 en 9 en enkele streekgeledes op lijn 11. Echter leek het aantal stadsbussen op de streek mee te vallen, zal wel door de vakantiedienst komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

--Stefan-- schreef:Ik had laatst een keer lijn 120 vanaf Bijlmer naar Breukelen. En onderweg moest iemand plassen. Dus is de buschauffeur even buiten gaan roken, en die man is in een struikje gaan plassen. Echt geweldig :P
Toevallig bij Loenen aan de Vecht Kerklaan? Dat is echt het ultieme moment ervoor, vijf minuten stilstaan zodat er geen aansluitende bus komt :lol:

@STF: Je bedoelt denk ik Cheratte: Kaartje op Google. Levensgevaarlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Jaa dat klopt :mrgreen:

Vaker dat ritje gemaakt? :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Suus »

Twee keer in twee maanden. De eerste keer was er een chauffeurswisseling bij die halte. De chauffeuse ging eruit, en nam de bus van lijn 999 over (kwam aan als lijn 999 en ging weg als lijn 999, dus wat wat voor gedoe was, geen idee). Vervolgens kreeg de chauffeuse die andere bus niet aan de praat, want ze reed alleen met Ambassadors en nu had de buschauffeur die haar kwam afwisselen een MAN Lion's City uit de stalling in Uitgeest meegenomen.

Nu we het toch over de stalling van Uitgeest hebben. Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar een van de gelede citaro's heeft of had helemaal geen plaat boven de deur in de aanhanger, zag het bijna twee weken geleden een keer en een tijdje daarvoor ook. Nu was het die dag enthousiast aan het sneeuwen, dus het zal wel koud zijn geweest binnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door --Stefan-- »

Nee daar zie ik de logica ook niet van in eigenlijk...

Maar misschien was de airco kapot en anders beslaan de ramen dus lossen ze het maar zo op :mrgreen:
3 0 7 9
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Twee keer in twee maanden. De eerste keer was er een chauffeurswisseling bij die halte. De chauffeuse ging eruit, en nam de bus van lijn 999 over (kwam aan als lijn 999 en ging weg als lijn 999, dus wat wat voor gedoe was, geen idee).
Klinkt als een ordinaire aflossing in de zin van 'leeg ritje garage -> halte" en de andere chauffeur "leeg ritje halte -> garage (of ander beginpunt van een lijn)". Dat i.v.m. de pauzes en einde dienst etc. Gebeurt normaliter met kleine personenautootjes, maar soms zijn die wel eens op en dan neem je maar een bus mee :mrgreen:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door JeePee »

Reiziger Ddrs schreef:[*]naast de al gemelde Citaro LE's op 1/52 waren er ook nog van dergelijke wagens actief op lijn 4, 5, 7, 8 en 9 en enkele streekgeledes op lijn 11. Echter leek het aantal stadsbussen op de streek mee te vallen, zal wel door de vakantiedienst komen.[/list]
Het grootste deel van de schadegevallen zijn stadwagens, vandaar de streekwagens oprukken op de stad. 11/15 is altijd gedeeld streek en stad. Lijn 9 wordt voor de helft door de stad gereden. De rest door Appingedam en Gn Streek. Dus daar ook streekwagens. Op 4/7/8 en 1/(5)/52 worden in principe stadwagens ingezet, maar goed het gaat niet altijd perfect. Zo'n LE trekt trouwens wel sneller op, das dan weer een voordeel :P
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door MdJ »

Bee schreef:Twee keer in twee maanden. De eerste keer was er een chauffeurswisseling bij die halte. De chauffeuse ging eruit, en nam de bus van lijn 999 over (kwam aan als lijn 999 en ging weg als lijn 999, dus wat wat voor gedoe was, geen idee). Vervolgens kreeg de chauffeuse die andere bus niet aan de praat, want ze reed alleen met Ambassadors en nu had de buschauffeur die haar kwam afwisselen een MAN Lion's City uit de stalling in Uitgeest meegenomen.
Zoiets gebeurd wel vaker, ook in Twente...

De vriend van mijn zus mag in Twente met busjes rondrijden. Hij mag alleen met amba's rijden, totdat hij ineens lijn 16 in zijn dienst kreeg... En die rijdt met een gelede bus. Toen was het echt:

*drukt knopje in*
gebeurd niets
*drukt ander knopje in*
gebeurd nog niets
*drukt weer een ander knopje in*
bus gaat aan, hij enthousiast "Jeeee".

Je had die gezichten eens moeten zien... :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2009

Bericht door STF »

Bee schreef: @STF: Je bedoelt denk ik Cheratte: Kaartje op Google. Levensgevaarlijk.
Klopt, dat is hem. Grappig om het eens vanuit de lucht te zien. Doordat ik in een bestelbus zonder rijramen in de laadruimte rij, kan ik 1 afslag (waar je voorang moet verlenen) op dat verkeersplein helaas niet overzien, zodoende moet ik noodgedwongen een paar kilometer de verkeerde richting uitrijden en onder een snelwegviaduct omkeren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten