Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Als je rustig wilt inpakken doe je dat toch gewoon? Niemand houd je tegen *O*

Edit: nieuwe/verbouwde filialen krijgen wel steeds meer een kleine afruimband
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Post »

Durashift schreef:
Alargule schreef:
Suus schreef:[...]

(zijstraat: ik heb me altijd al afgevraagd welke tactiek hier nu achter zit: je moet als klant als een malle alle spullen in het tempo van de kassamiep in je tas/karretje stoppen, omdat de boodschappen zich anders ophopen op dat kleine stukje. Waarom hier niet gewoon ook een band zoals bij de Ap? Enfin.). (..)
Zo'n afruimband achter de kassamedewerker(ster) neemt kostbare ruimte (winkeloppervlakte) in.

Ik was er voor de corona wel klaar mee.. nam mij voor om bij de Lidl mét een karretje te gaan winkelen en niet een mandje.. want was dat gedoe met spullen snel in de tas stoppen (wat dan niet lukte) aardig zat geworden. 'probleem' is dat bij die betreffende Lidl de karretjes buiten staan op een plek waar ik er meestal aan voorbij loop. Het staat niet in het zicht als ik naar de winkel loop.. dus nam ik een mandje.. maar een winkelwagen is makkelijker om dan even op het gemak de tassen juist in te pakken.

Vanavond even bij een Aldi gewinkeld. Karretje gepakt, kon je zelf schoonmaken.. maar heb dat niet gedaan.. Er zal de hele dag al wel aan die schoonmaak flacons gezeten zijn door allerlei handen.. (natuurlijk, 'op mijn karretje' misschien ook.. ) dus dat lijkt mij geen nut te hebben.
Je niet laten opjagen, ze gooien het maar op de grond. Ik moet wel zeggen dat ik bij de Lidl tegenwoordig wel eens sta te wachten op de cassiere, dat was ooit wel eens anders.
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Eergisteren voor het eerst meegemaakt dat ik moest wachten op een schone winkelwagen. Ik moest zelfs plaatsnemen tussen twee dranghekken. Voor me stond een dame maar die zat niet op een winkelwagen te wachten maar op haar kerel die terug kwam van het boodschappen doen. Moet wel zeggen dat die anderhalve meter een hele uitdaging is in een behoorlijk drukke supermarkt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Tussen dranghekken wachten voor de ingang is niet de dagelijkse gang van zaken bij jouw super? Hmmm...

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Ik heb ook nog niet hoeven wachten, mijn twee vaste supermarkten hebben niet eens hekken of iemand aan de deur. Dat is dan het voordeel van niet in de stad wonen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door reisthijs »

Ik woon wel in de stad maar het is me blijkbaar nog steeds gelukt rustige momenten te kiezen (altijd midden op de dag doordeweeks), ik heb ook nog nergens hoeven wachten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Mijn maximale wachttijd was voor dit weekend 30 seconden, maar zaterdag stond ik bij de Ap in het dorp in Alphen wel een paar minuten in de rij. Maar buiten de typisch drukke momenten en buiten de te kleine filialen kan ik altijd gelijk naar binnen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Gekko123 »

Ik kon tot nu toe eigenlijk ook altijd meteen naar binnen. Hoogstens dat er even kort gewacht moest worden omdat 15 man tegelijk naar binnen willen en iedereen een karretje nodig heeft.

Bij de AH XL hier in Delft is (in ieder geval sinds zaterdag) de plek waar je je gebruikte karretje terug zette verdwenen en gaat die gewoon weer bij de rest. Nu moet je hem dus zelf schoonmaken indien nodig. Ook zijn de mandjes weer terug, het gebruik van een mandje of karretje is wel verplicht. Toen ik gisteren toevallig langs een Coop kwam hier in Delft zag ik dat daar ook de mandjes weer gebrukt mochten worden.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Bij 'mijn' Coop mocht al vanaf het begin de mandjes gebruikt worden. Het is ook de enige supermarkt hier waar je nog muntjes in het karretje moet doen...

De AH heeft nu weer een nieuw systeem voor de karretjes; gebruikte winkelkarretjes moeten nu buiten neergezet worden en dan worden ze om de zoveel tijd schoongemaakt door het personeel. Er staan nu twee dranghekken. Een bij de ingang met briefjes waarop staat dat je de gebruikte karretjes buiten moet plaatsen en een bij de plek waar de 'vuile' karretjes moeten staan. Ook is nu een in/uitgang gesloten, zodat de winkel niet als passage wordt gebruikt tussen de parkeerplaats en het centrum. Dit is nu het derde systeem sinds de winkelwagenplicht. Tenminste, zover ik het kan beoordelen, want ik ben een paar weken niet bij de AH geweest, wellicht dat er tussendoor nog meer experimenten zijn geweest.

En verder heb ik nog 0x hoeven wachten om een winkel (alle winkels, niet alleen de supermarkten) in te kunnen en heb ik slechts 1x een winkel overgeslagen omdat er een rij buiten stond.

Gisteravond trouwens een unicum meegemaakt bij de AH. Ik ben geen enkele vakkenvuller tegengekomen :o
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Wij hebben dat ook geprobeerd, met een rij schone en smerige karretjes maar mensen gingen alsnog alles verkeerd neerzetten :X

Maar door de drukte van afgelopen weken (wij draaien constant boven wat we plannen) kunnen wij de mensen 's avonds goed in de winkel gebruiken wat dus ook gebeurd. Wachten hoeven mensen hier nooit trouwens en is ook nog nooit voorgekomen.

En met de kleine afruimbanden: als je als kassamedewerker goed scant kun je de producten zo neerzetten dat de klant alles makkelijk in de kar kan doen en dat dat dus geen probleem op levert. Maar ook voor mij blijft dat nog best lastig soms :mrgreen:

Ik merk als medewerker zelf dat het grootste probleem de drukte is. Er worden nu constant omzetten gehaald die tussen kerst en normaal in zitten, waardoor we echt veel vracht ook binnen krijgen en dan alsnog alles leeg is 's avonds. Alles komt bij ons ook wel binnen, maar niet in de hoeveelheden die nodig zijn voor alle klanten maar stapje voor stapje hebben we het steeds beter voor elkaar. Vrijdagavond waren volgens mij alleen de croissants die mensen zelf moeten afbakken op als veel van dat voorverpakte gesneden groenten en aardappelen enzo. (in die koeling) Overigens gaan alle/de meeste supermarkten het karretjes schoonmaken steeds verder afbouwen en wordt dat dus ook steeds minder gedaan.
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Suus: niet elke supermarkt in Baarn heeft dranghekken. Elke supermarktketen lijkt er een eigen beleid op na te houden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

Je kunt beter schrijven niet elke supermarkt in Nederland heeft Dranghekken.
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Dat wil ik best geloven, maar ik ben sinds het begin van de coronacrisis niet meer buiten Baarn geweest.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ODRAIL »

Ook ik ben sinds het begin van de coronacrisis nauwelijks nog de deur uit geweest. Ja ... om een frisse neus te halen. Mijn boodschappen laat ik nu door anderen doen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Ik heb in levende lijve nog geen supermarkt met dranghekken gezien. Wel met wachtrijen, maar dat werkt ook prima met stickers op de grond.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Bij de Jumbo is een lichte versoepeling doorgevoerd. Het aantal plexiglasplaten bij de kassa is van drie naar twee verminderd, de plaat boven de aanvoerband is weggehaald.

Afbeelding

Het winkelwagenbeleid is niet veranderd, je staat nog altijd in de rij voor de winkel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Etienne »

Bij mijn Plus in Gouda wordt nog altijd elke kar handmatig gewassen door een medewerkers, meestal iemand van de servicebalie. Ook binnen kan je nog eens je handen ontsmetten voor het draaihekje. De openstelling van de kassa's is wel elke keer anders en meestal sta je daar ook wel eventjes in de rij.

Echt buiten wachten gebeurt in Gouda niet; je mag er gewoon continue in.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Bij de Plus hier in Amersfoort gebeurt buiten wachten ook niet, maargoed, die winkel is ook dusdanig groot dat er eigenlijk altijd wel genoeg klanten tegelijk in de winkel kunnen zijn.
Openstelling van de kassa's is ook vrij constant, alleen met de winkelwagentjes is er nu wat verandert: op drukke momenten lever je ze niet meer direct bij de medewerkster die ze schoonmaakt in, maar staat er drie enorme pijlen op de muur geplakt naar de normale ruimte voor de winkelwagentjes waar je ze dan kunt plaatsen totdat ze weer opgehaald worden voor de schoonmaak. Wanneer ik er kom is het echter vaak wat rustiger en is de situatie weer niet veranderd.

Wel is tegenwoordig vaak zelfscankassa 2 open waar je met je winkelwagentje half onder het plastic gordijn tussen kassa 1 en 2 door moet rijden omdat die doorgang vrij smal is. Je past als persoon amper tussen dat gordijn en de kassa door.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Een van de dingen die mijn verhuizing meebracht, was een verandering van vaste supermarkt. Want waar de Hoogvliet en de AH altijd de supermarkt om de hoek waren, is dat nu de Jumbo geworden. En dat betekende dat de bonuskaart ingeruild kon worden het Jumbo-alternatief, de Extra's kaart. Maar mijn lokale filiaal was op de eerste dag na de verhuizing door de plastic kaarten heen, en adviseerde de app. Daar heb ik mijn kaart aangemaakt, en dat werkt prima, mits je internetverbinding hebt. Vanmiddag was ik echter in Zeist-Centrum, en de Jumbo daar heeft binnen beroerd bereik. Dus kreeg ik daar de tip mee dat je achteraf een fysieke kaart kan koppelen aan je app. Briljant dacht ik, blijkt dat alleen niet te werken: zelfs een andere pas lijkt niet aan mijn account te koppelen. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Je krijgt ook de korting zonder Jumbo-pas, in tegenstelling tot de Ap. Dus heeft die pas verder geen toegevoegde waarde, lekker laten zitten dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Die pas heeft zeker wel waarde als je die aan een account koppelt: als je genoeg puntenspaarders koopt krijg je gratis punten. Ook krijg je bij je verjaardag gratis pak stroopwafels.

Edit: bijvoorbeeld de Lidl plus app heef ook extra aanbied8ngen naast die in de winkel.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Ik heb op een weekje winkelen al een gratis kaasje en een gratis komkommer gespaard. Koop ontbijt, lunch en diner, en krijg er een vieruurtje bij cadeau. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Wow, een gratis komkommer. Die dingen kosten nog geen 20 cent op de markt :')
jelmerrr schreef:als je genoeg puntenspaarders koopt krijg je gratis punten.
Dat lijkt mij een tegenstrijdigheid. Je krijgt iets niet gratis als je er wat voor moet kopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Dat is nog steeds 20 cent meer dan wat ik er nu voor betaal. :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef:
jelmerrr schreef:als je genoeg puntenspaarders koopt krijg je gratis punten.
Dat lijkt mij een tegenstrijdigheid. Je krijgt iets niet gratis als je er wat voor moet kopen.
Nee klopt, maar als je de spullen nodig hebt en je krijgt er punten bij dan denk ik waarom niet?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 168 gasten