Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Dat ga ik ook wel missen hoor, er was een tijd dat de Corail-rijtuigen ten minste elk half uur bij mij door het dorp reden, soms samen met rijtuigen naar zwaar exotische bestemmingen. Goede tijden waren dat. :Y
Ik wil nog steeds zowel Parijs - Marseille als Parijs - Straatsburg via de klassieke route doen. Het zal veel tijd kosten, maar beide lijken mij interessante routes.

De klassieke routes Parijs - Bordeaux, Parijs - Toulouse en Parijs - Lille heb ik al voltooid (al mis ik nog wel de nodige tussenstations op deze routes, hoewel Albert - Arras ook wel weer meevalt, er rijdt alleen amper een stoptrein daar).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Parijs - Straatsburg hoeft niet zo lang te duren, mits je oké bent met om 21:21 aankomen in Straasburg. Voor zover ik weet rijdt die rit trouwens met een Corail-stam uit Straatsburg, die van de TER 200 afkomt.

Parijs-Marseille lukt niet rechtsteeks via de klassieke lijn, maar kan 's zomers in 10 uur met 1 overstap in Lyon. Ook daar trouwens kans op volledig Corail, boven Lyon ben ik zo goed als zeker.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het mag wel iets minder haastig. Als ik Parijs - Dijon doe wil ik ook nog wel de zijtak naar Corbigny en Avallon bezoeken, al kan een van de twee alleen dezelfde dag retour vanaf Auxerre op zaterdag geloof ik (want SNCF...)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

In plaats van een gebruikersdag voor een webapplicatie die wij in Spijkenisse gebruiken is er nu een online webinar voor in de plaats gekomen en ook de borrel heeft men iets bedacht. Alle deelnemers aan de webinar hebben een borrelpakket thuisgekregen met 2 flesjes bier, een zakje nootjes, een bakje met blokjes kaas, een bakje met olijven, een bakje met augurkjes en druiven en een bakje met salami en tenslotte nog een coolpack. :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Suus schreef:Het mag wel iets minder haastig. Als ik Parijs - Dijon doe wil ik ook nog wel de zijtak naar Corbigny en Avallon bezoeken, al kan een van de twee alleen dezelfde dag retour vanaf Auxerre op zaterdag geloof ik (want SNCF...)
Dan hoeft het niet lang te duren, is het alsnog niet goed. :mrgreen:

De zijlijntjes ten zuiden van Laroche-Migennes heb ik trouwens ook nog op de lijst staan, maar om nou op een zondag zes uur door te gaan brengen tot de trein weer vertrekt uit Corbigny trekt me niet zo. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Etienne schreef:In plaats van een gebruikersdag voor een webapplicatie die wij in Spijkenisse gebruiken is er nu een online webinar voor in de plaats gekomen
Webinars zijn populair geworden inderdaad in de huidige tijd. Ik krijg er op m'n werk nu opeens ook een stuk meer uitnodigingen voor dan wat er normaal aan workshops o.i.d. op een bepaalde locatie zijn. Aan de ene kant jammer: die tripjes naar zo'n workshop of cursus zijn altijd wel leuk om te doen, maar aan de andere kant is de keuze nu juist weer een stuk groter dan anders.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Ik dacht dat de vernieuwing van station Driebergen-Zeist een eigen draad hier had. Ik kan het alleen niet vinden. Daarom maar ff hier schrijven. :wink:

Vanmiddag kwam ik lang het station Driebergen (per voertuig) en maakte er een stop, want ik had wel verwacht dat de AH to Go in zo'n nieuw gebouw zou huisvesten. Helaas, niet dus. Er is alleen een stations Huiskamer (vanaf 20 mei, corona proof, weer open).
Het ziet er mooi uit, bijzondere vormgeving, het komt wel ietwat gedrongen op mij over (het deel onder de sporen dus). Trap naar het busstation is wel een flinke, zag ik zo op afstand. Wat dat betreft is de looptijd vanaf het perron naar de bus wel een fiks stuk langer geworden. :X

Maar, iets na zes uur in de avond.. dan wás het op zo'n station een drukte van belang. Nu niet.. erg surrealistisch eigenlijk. Een paar mensen die wachten.. geen enkele bus te zien op de halte.. :shock:
Echt, het is een rare, corona, tijd. :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Z2N schreef:
Suus schreef:Het mag wel iets minder haastig. Als ik Parijs - Dijon doe wil ik ook nog wel de zijtak naar Corbigny en Avallon bezoeken, al kan een van de twee alleen dezelfde dag retour vanaf Auxerre op zaterdag geloof ik (want SNCF...)
Dan hoeft het niet lang te duren, is het alsnog niet goed. :mrgreen:

De zijlijntjes ten zuiden van Laroche-Migennes heb ik trouwens ook nog op de lijst staan, maar om nou op een zondag zes uur door te gaan brengen tot de trein weer vertrekt uit Corbigny trekt me niet zo. :X
Bij een planning voor de lijnen in april 2018 (uiteindelijk niet gebruikt wegens stakingen) kwam ik uit op 3 uur 12 minuten in Corbigny. Dat valt nog wel te overbruggen in Café de L'Agriculture *O*

Avallon is met een streekbus van Mobigo verbonden met station Dijon-Ville (was lijn 49, nu lijn LR 119, rijtijd ongeveer 2 uur 15 minuten).

Ik heb de lijnen al twee keer in een planning verwerkt, maar tot uitvoering zijn de plannen tot nu toch nog niet gekomen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Etienne schreef:In plaats van een gebruikersdag voor een webapplicatie die wij in Spijkenisse gebruiken is er nu een online webinar voor in de plaats gekomen en ook de borrel heeft men iets bedacht. Alle deelnemers aan de webinar hebben een borrelpakket thuisgekregen met 2 flesjes bier, een zakje nootjes, een bakje met blokjes kaas, een bakje met olijven, een bakje met augurkjes en druiven en een bakje met salami en tenslotte nog een coolpack. :P
Wat aardig! Wat voor bier zat er in het pakket?
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Een Leffe blond en een Jupiler. Proost vanmiddag :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nu er amper nog intercontinentale vluchten zijn, ervaren veel posterijen enorme problemen met post en pakketjes. De Amerikaanse posterijen stoppen daarom nu veel post voor diverse landen in Europa in zeecontainers, die één keer per week worden meegegeven aan een vrachtschip op de route New York - Rotterdam. Morgen worden weer zes containers met post voor 10 landen verwacht in Rotterdam (op 27 april vertrokken in New York) waarna PostNL de verdere afhandeling in Europa zal gaan verzorgen. Vorige week kwamen in Rotterdam ook al 5 containers aan met post uit Amerika.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Terug naar toen! En straks, als er ook geen vrachtwagens meer zijn, gaat alles weer lekker met de trekschuit.
Ik doe ook maar wat
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Dennenboom »

Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ardan schreef:[...] lekker met de trekschuit.
Aha, ook wel bekend als het masturbeerveer! Nou, geef mij dan maar het wipschip.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Etienne schreef:Een Leffe blond en een Jupiler. Proost vanmiddag :pos:
Geniet ervan! Ik ga zo ook aan de virtuele borrel. :)
Suus schreef:Nu er amper nog intercontinentale vluchten zijn, ervaren veel posterijen enorme problemen met post en pakketjes. De Amerikaanse posterijen stoppen daarom nu veel post voor diverse landen in Europa in zeecontainers, die één keer per week worden meegegeven aan een vrachtschip op de route New York - Rotterdam. Morgen worden weer zes containers met post voor 10 landen verwacht in Rotterdam (op 27 april vertrokken in New York) waarna PostNL de verdere afhandeling in Europa zal gaan verzorgen. Vorige week kwamen in Rotterdam ook al 5 containers aan met post uit Amerika.
Dat is minder dan één container per dag. Naar de VS gaan per dag vanaf Schiphol enkele vluchten, maar dat zegt dan weer niks over of een vliegtuig ander vracht meeneemt dat meer oplevert dan poststukken.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Meer voorrang is 1 ding, of de post meer wil cq kan betalen is een tweede. De Amerikaanse post staat er financiëel zwaar beroerd bij, en dan ga je niet meer betalen om alsnog dat vliegtuig in te kunnen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Door het beperkte aanbod van vliegtuigen (passagier) zijn de luchtvrachttarieven erg hoog momenteel, las ik in een artikel over de bloemenhandel rondom moederdag. (de crisis in de sierteelt schijnt op dit moment nog relatief minder heftig te zijn dan eerst was verwacht).

Een luchtvrachtcontainer is ook iets kleiner in omvang dan een 40 voets zeecontainer, denk ik. :?:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Wat was dat ook weer, post?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Een gebruiker op het forum!

Er zitten in de zes containers zo’n 6300 verzendeenheden post. In een baal post kunnen meer dan 1000 poststukken zitten, dus ik denk dat er een slordige zes miljoen poststukken in de containers zitten, in een week verzameld voor tien landen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

We kregen een kaart van Domino's met een kortingscode voor de tweede pizza gratis, omdat volgens hen de vorige keer niet voldoende service was geleverd.
Het enige wat de vorige keer echter fout ging, was dat we een pizza te veel kregen. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

In Frankrijk is deze week de lockdown wat versoepeld, en dat valt ondertussen te merken in het journaal: het 13h van France 2 is zojuist begonnen met medisch nieuws, dat niet eens direct over het coronavirus gaat! In plaats daarvan gaat het over de dood van een kind aan de gevolgen van symptomen die lijken op het Kawasaki-syndroom. Afwisseling in het nieuws, ik ben er niet rouwig om! (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb het Volkskrant Magazine van morgen al ontvangen.

Ik kan een deel van de krant van morgen al uit hebben voor het 20 uur journaal van vandaag! Ik kom uit de toekomst!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik heb de krant van vandaag zelfs nog niet ontvangen. -o-
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Hier ligt het VK Magazine ook al op tafel :pos: Wordt al weken op vrijdag bezorgd hier.
En ik heb nog meer toekomstpost ontvangen vandaag, een brief (en gister al online in de inbox ontvangen) van de belasting met 16 mei als dagtekening.
Wel opvallend dat vrijwel altijd wanneer je moet betalen, de dagtekening enkele dagen in het verleden ligt en wanneer zij moeten betalen, de dagtekening in de toekomst ligt :')

En vanmorgen/begin van de middag een leuke verrassing voor de kinderen op mijn werk, defensie kwam langs met een mobiele keuken om de lunch te verzorgen :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

...dat ik vandaag voor het eerst van m;n leven ben uitgestapt op station Sloterdijk Hemboog. _O_
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten