Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Suus schreef:Wow, een gratis komkommer. Die dingen kosten nog geen 20 cent op de markt :')
jelmerrr schreef:als je genoeg puntenspaarders koopt krijg je gratis punten.
Dat lijkt mij een tegenstrijdigheid. Je krijgt iets niet gratis als je er wat voor moet kopen.
Dus 1+1 gratis bestaat niet? En hoe zit het met al je Thalysritjes, en andere klantenkaartbende dan? *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Een aanbieding voor 1 doos wasmiddel kopen en de tweede doos gratis erbij is een duidelijke betere actie dan een week lang boodschappen doen en dan één komkommer gratis krijgen. Wasmiddel is veel te duur, maar een doos wasmiddel is duidelijk meer waard dan een komkommer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Als je langer door spaart kun je ook meer kortingen krijgen, bijvoorbeeld op dagjes weg. Of je het waard vindt is aan jou, maar het heeft wel nut.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Of je nou een komkommer krijgt of wasmiddel, je betaalt met je persoonlijke gegevens. Voor mij de reden om alle klantenkaarten aan me voorbij te laten gaan.
Bonuskaart.nu werkt daarvoor uitstekend.

Ook zonder klantenkaart weet men natuurlijk al aardig wat over je bestedingspatroon, maar dat is haast onontkoombaar.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TimoD »

Ik kreeg ook zo'n kaart mee naar huis van de Jumbo, maar toen ik het privacyreglement las, heb ik hem maar bij het afval gegooid. Ze willen nog net niet je schoenmaat weten, maar als je een paar boodschappen hebt gedaan weten ze die waarschijnlijk toch wel. Ze geven daar ook aan te starten met het opbouwen van profielen gekoppeld aan je bankpas, dus mocht je de algoritmes in de war willen brengen dan moet je bepaalde aankopen stug contant gaan betalen... :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik kan weer naar de markt, dus ik ga zo maar bij de rij tussen de dranghekken aansluiten voor de eenrichtinglooproute langs alle kramen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Suus schreef:Een aanbieding voor 1 doos wasmiddel kopen en de tweede doos gratis erbij is een duidelijke betere actie dan een week lang boodschappen doen en dan één komkommer gratis krijgen. Wasmiddel is veel te duur, maar een doos wasmiddel is duidelijk meer waard dan een komkommer.
Maar Suus, de komkommer is slechts een extra aanbieding. Ik pas mijn bestedingsgedrag niet aan op de gratis komkommer, ik koop wat ik nodig heb, tegen de prijzen die ik ervoor wil betalen, en krijg daar af en toe een gratis komkommer bij. Voor mijn puntenaantal zou het beter zijn als ik mijn spinazie en shiitake van gisteren in de Jumbo kocht, maar ik haalde ze bij de groenteboer omdat dat veel goedkoper was. Maar als ik gewoon slim boodschappen doe, en in ruil daarvoor geeft de supermarkt mij af en toe wat extra's, dan ga ik niet klagen en accepteer ik het aanbod. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Tom024 schreef:. (..)
Bonuskaart.nu werkt daarvoor uitstekend.

(..).
Ehm.. dan loop je dus met een telefoon met datamodus aan (4G) door de winkel (of WiFi aan).. waarmee je dan toch ook een data (tracking) spoor achterlaat?


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tussen de middag was ik even in een locale Jumbo in Ijsselstein (Ut). Ik had niet veel tijd, moest eigenlijk alleen koffie hebben maar zocht ook iets voor het avondeten.. De winkel is wat krap behuisd. De 'normale' route was wat druk.. dus ik probeerde zoveel mogelijk de mensen te ontwijken.. waardoor ik een beetje kris/kras door de winkel liep/reed. Pas op het einde werd het mij duidelijk dat er in de gangpaden een eenrichtingsverkeer was ingesteld. :? :roll: :(
Bordjes op van die kleine displaypaaltjes stond voor de gangpaden én er waren stickers op de vloer geplakt met de bekende blauwe pijl en rode cirkel met witte rechthoek.

Het verklaarde wel waarom ik af en toe in conflict kwam met andere consumenten. :X
Ik keek eigenlijk alleen waar er een leeg gangpad was om doorheen te steken.. (A)
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

Tunnelvisie? Of niet bekend met de winkel? Bij de lokale Jumbo hier is het bijna niet te missen met de grote borden die het uitleggen, vloerstickers en belijning op de vloer.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Durashift schreef:
Tom024 schreef:. (..)
Bonuskaart.nu werkt daarvoor uitstekend.

(..).
Ehm.. dan loop je dus met een telefoon met datamodus aan (4G) door de winkel (of WiFi aan).. waarmee je dan toch ook een data (tracking) spoor achterlaat?
Tsja, wat ik al zei: uiteindelijk weten ze toch wel genoeg van je.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

JordiBrabant schreef:Tunnelvisie? Of niet bekend met de winkel? (..)
Niet bekend met de winkel. Tevens was ik, zoals ik schreef, vooral bezig met het 'ontwijken' van mensen (dat begon al bij de ingang)..
Ik had niet veel tijd. Ik zag op een gegeven moment wel wat bordjes staan op de kopse kanten van de stellingen.. maar aangezien de achterkant ervan een reclametekst droeg, had ik het nog niet direct door.

Kortom, wat in de ogen van (velen :?: ) niet te missen is.. kán dat door omstandigheden voor sommige consumenten tóch zo zijn. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Zo blij dat de markt er weer is *O*

Zes avocado’s voor een euro, een kilo trostomaten voor een euro, bak aardbeien en bakje frambozen samen voor drie euro. Twee stokbroden voor een euro. Dat zijn tenminste prijzen :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Bij de Jumbo werd zojuist een vrouw door de beveiliger de winkel uitgezet omdat ze op minder dan anderhalve meter afstand van haar voorganger linksaf sloeg vanuit de wachtrij bij de ingang. Blijkbaar wou ze zonder winkelwagen alleen sigaretten kopen, maar dat mag alleen nadat de beveiliger toestemming heeft gegeven.

Overigens had ik verwacht dat de Jumbo misschien een iets soepeler protocol zou hanteren nu de Ramadan voorbij is, maar je moet nog steeds buiten tussen de dranghekken wachten tot je een schoongemaakte winkelwagen krijgt van de beveiliging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Mikos »

Vanmiddag ben ik met mijn broertje boodschappen wezen doen. Hij is autistisch en heeft daar begeleiding in nodig. Normaal gaat mijn moeder mee, maar door omstandigheden zou ik vandaag mee gaan. Om hem te laten zien hoeveel hij al van het afgesproken budget in de kar had liggen, heb ik een handscanner gepakt, iets wat ik zelf normaal nooit doe. De hele winkel doorgeweest, zijn budget verantwoord ingezet en naar de kassa. Loop ik uit gewoonte met hem naar de normale pinkassa. Nou, dat heb ik geweten.

Nadat ik mijn lege kar met de handscanner voorbij de kassa had gedrukt en me omdraaide om zijn boodschappen uit zijn kar te halen, was de eerste vraag van de kassière al: "Waar ga jij heen?" Terwijl ik de boodschappen op de band leg, leg ik uit dat ik hem help en de scanner alleen voor een indicatie bedoeld was. Ik moest volgens de vrouw met de scanner naar het betaalplein, want volgens haar kon dit niet. Aangezien alle boodschappen ondertussen al op de band lagen, had ik daar maar weinig trek in, dus ik heb gezegd dat ik gewoon aan deze kassa wilde betalen. "Ik weet niet of dat wel kan," zei ze met enige paniek in haar ogen. Ik zou niet weten waarom niet, was mijn reactie. Toen vroeg ze of het goed was dat ze er iemand van de servicebalie bij zou vragen. Ja hoor, prima. En natuurlijk kon dat gewoon, zij zou de scanner terug in de houder plaatsen en vroeg of ik die scanners zelf wel eens gebruikte en zei erbij dat het zou kunnen zijn dat als ik dat ooit wel zou gaan doen ik misschien de eerste keer mijn bonuskaart moest laten deblokkeren.

Ik krijg dan op de een of andere manier altijd het idee dat ik enorm brutaal ben, al die huisvrouwen in de stress omdat ze niet weten wat wel en niet kan. :X
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Ik heb het je nooit willen zeggen... maar dat ben je :Y (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Je maakt het jezelf wel lastig: als je alles toch al gescand hebt, is bij de zelfscan afrekenen een stuk gemakkelijker. :Y En ja, even out of the box denken -> grote problemen: herkenbaar. :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Mikos schreef:was de eerste vraag van de kassière al: "Waar ga jij heen?"
Nog even los van het gegeven dat ik niet weet op welke toon de medewerker dit vroeg, ik zou mij ook ontzettend betrapt voelen hoor met die vraag. :@ Ook al weet ik dat ik niets verkeerd heb gedaan.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Mikos »

Op de toon die jij je voorstelt, onmiskenbaar. Maar ik heb een plausibel verhaal, dus ik negeer dat voor het gemak altijd maar een beetje. Maakt ook dat ik wat minder ontvlambaar ben, zoals ik sommige andere mensen wel eens zie doen. Een goed voorbeeld van hoe ik dus niet wil zijn!
umbusko schreef:Je maakt het jezelf wel lastig: als je alles toch al gescand hebt, is bij de zelfscan afrekenen een stuk gemakkelijker. :Y
Zeker, maar ik gebruik het normaal niet en liep uit gewoonte naar de normale kassa. Als het daar dan toch al op de band ligt...

Dan maar brutaal :mrgreen:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Soms snap ik supermarkten niet hoor. Komt er een lang weekend aan, heb je alleen maar verse producten in huis die t/m zaterdag houdbaar zijn... :X :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Hier is de supermarkt zelfs op 1e Pinksterdag open, dus daar waarschijnlijk geen last van
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Hier zijn ze 1e Pinksterdag dicht en ik doe op feestdagen liever andere dingen dan naar de supermarkt gaan...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Ik was net asperges halen bij de groenteboer in Bemelen, ging uitstekend. Ingang voorlopig achterom, verplicht een wagentje (zo'n wagentje met twee verdiepingen, met een krat bovenop) en daardoor maximaal 8 klanten in de winkel, een met pijlen aangegeven route (het rondje met de klok mee dat de meeste mensen toch al altijd liepen, omdat het een lange smalle winkel is met twee gangpaden), afrekenen buiten bij de achteringang waar de kassa onder een tent geplaatst is. Voor wie wilde stond er een doos met handschoentjes. Vers geschrapte krieltjes scheppen ze nog altijd bij de kassa in een zakje voor je, en bij de asperges hoort een gratis bosje peterselie. Top! :pos:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef:Hier is de supermarkt zelfs op 1e Pinksterdag open, dus daar waarschijnlijk geen last van
Hier mogen de supers niet meer open op "1e" feestdagen en nieuwjaarsdag. Iets wat eerder nog wel mocht. In plaats daarvan mogen de winkels hier op zondag voortaan van 12:00 tot 20:00 uur geopend zijn en met Hemelvaart zelfs van 9 tot 20 uur.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Op hemelvaartsdag waren wij als enige in de gemeente open van 8 tor 21. Normaal op zondag zijn we 12-18 open. Op eerste feestdagen gesloten en tweede feestdagen tegenwooedig 10-18.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

cassie127 schreef:Hier mogen de supers niet meer open op "1e" feestdagen en nieuwjaarsdag. Iets wat eerder nog wel mocht.
Hier normaal ook niet. Maar wegens het voorkomen van drukte i.v.m. corona geldt er dit jaar voor alle winkels in Amersfoort een ontheffing waardoor ze 1e Pinksterdag open mogen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 44 gasten