Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bee schreef:Twee keer in twee maanden. De eerste keer was er een chauffeurswisseling bij die halte. De chauffeuse ging eruit, en nam de bus van lijn 999 over (kwam aan als lijn 999 en ging weg als lijn 999, dus wat wat voor gedoe was, geen idee). Vervolgens kreeg de chauffeuse die andere bus niet aan de praat, want ze reed alleen met Ambassadors en nu had de buschauffeur die haar kwam afwisselen een MAN Lion's City uit de stalling in Uitgeest meegenomen.
Zoiets gebeurd wel vaker, ook in Twente...
De vriend van mijn zus mag in Twente met busjes rondrijden. Hij mag alleen met amba's rijden, totdat hij ineens lijn 16 in zijn dienst kreeg... En die rijdt met een gelede bus. Toen was het echt:
*drukt knopje in*
gebeurd niets
*drukt ander knopje in*
gebeurd nog niets
*drukt weer een ander knopje in*
bus gaat aan, hij enthousiast "Jeeee".
Je had die gezichten eens moeten zien...
Handig he, dat alle bussen hetzelfde werken
Misschien moeten ze een mapje met een gebruiksaanwijzing onder aan het stuur hangen
Ik zat het me vandaag us af te vragen...
Zat weer in zo'n geweldige *kuch* Wright van Arriva. En net achter de chauffeur zit er boven het gangpad een witte metalen box tegen het plafond aan. Waar is die voor?
Bee schreef:
@STF: Je bedoelt denk ik Cheratte: Kaartje op Google. Levensgevaarlijk.
Klopt, dat is hem. Grappig om het eens vanuit de lucht te zien. Doordat ik in een bestelbus zonder rijramen in de laadruimte rij, kan ik 1 afslag (waar je voorang moet verlenen) op dat verkeersplein helaas niet overzien, zodoende moet ik noodgedwongen een paar kilometer de verkeerde richting uitrijden en onder een snelwegviaduct omkeren.
Cheratte is een binnenstebuiten gekeerde rotonde. Ach als je de gebruiksaanwijzing kent, dan valt het ook wel weer mee.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
--Stefan-- schreef:Ik zat het me vandaag us af te vragen...
Zat weer in zo'n geweldige *kuch* Wright van Arriva. En net achter de chauffeur zit er boven het gangpad een witte metalen box tegen het plafond aan. Waar is die voor?
Dat is de Albatros, de boordcomputer dus. Waarom dat in zo'n lelijke, grote, witte bak aan het plafond moet hangen weet ik ook niet. Dan is Infoxx toch wat beter weggemoffeld ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Lijn 85 rijdt maandag t/m zaterdag door als lijn 42 naar Tiel vanaf Druten, en de lijn wordt op die tijden daarom gedeeld met Arriva. Dus Breng rijdt de ene helft.
Maar omdat alle Breng Volvo's nog niet in dienst zijn gebruiken ze de Amba's van Hermes (die zijn omgespoten om naar Cxx Friesland te gaan) nog eventjes totdat de Volvo's in dienst gaan.
Heb vanmorgen met de Connexxion 5706 gereist. Als je met de chipkaart probeert te reizen is het wel handig als de chip-apparatuur niet "buiten werking" is. Kennelijk is het systeem nog niet aangezet in die bus. Een mooi detail was dat er op de chip-lezers nog stickers zaten waarop stond: "binnenkort kunt u hier reizen met de ov-chipkaart". Waarschijnlijk een tweedehands systeem omdat die bus minder oud is dan de chipkaart in Almere
Ik wilde vanmiddag 'even' met RET tram 8 naar het centrum om mijn kapotte frituurpan terug te brengen (dat ding kon niet mee op de fiets). Heen heb ik zeker 20 minuten bij de halte staan wachten terwijl ie vijf minuten later zou moeten komen. Terug heb ik ruim een half uur moeten wachten voor er eindelijk een tram kwam :? Die vakantiedienstregeling is ook absoluut niet praktisch, er rijden veel te weinig trams want de trams die rijden zijn overvol zodat er haast altijd wel mensen achterblijven die dan weer zeker een kwartier moeten wachten.
Leuk die chipkaartapparatuur bij Arriva... m'n moeder probeerde er vanmiddag weereens gebruik van te maken en had gemiddeld vijf pogingen nodig voor de kaartlezer geen rood lampje en "Kaartleesfout" gaf maar 'n groen lampje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik was vandaag in Den Bosch. Gingen met een paar vrienden winkelen en hadden onze auto op het transferium De Vliert staan. Maar het stond echt letterlijk helemaal vol. We hebben er een kwatier rondjes gereden voor we onze auto kwijt konden. Daarna ging de bus rit in de Citaro heerlijk snel.
Ik heb er ooit een uur in moeten zitten, djeezes wat werd ik daar gaar van. Zo'n lange busrit zie je mij sowieso niet vaak maken.
(Eventuele Wright-fans: sorry voor mijn lelijke woorden ik heb er nou eenmaal nogal een hekel aan)
Maar kon je dan niet gewoon een ander P+R-terrein opzoeken of in de buurt gaan rondkijken?
Ardan schreef:Ik heb er ooit een uur in moeten zitten, djeezes wat werd ik daar gaar van. Zo'n lange busrit zie je mij sowieso niet vaak maken.
(Eventuele Wright-fans: sorry voor mijn lelijke woorden ik heb er nou eenmaal nogal een hekel aan)
Maar kon je dan niet gewoon een ander P+R-terrein opzoeken of in de buurt gaan rondkijken?
Als het aan mij had gelegen had ik dat ook gedaan. Maar ja ik bestuurde de auto niet.
En van die stoeltjes in de Wright's krijgen zelfs de gezondste mensen nog rug klachten.
--Stefan-- schreef:Zullen we dan ruilen? :D
Dan wil ik de Citaro's en Jonckheertjes uit Amsterdam, en dan mag jij de Wrights hebben
Zullen we dat niet doen :D. Die lelijke bakken mogen jullie bij Arriva lekker houden :D. Nog iets over die OVC-oplaadpunten bij de Connexxion: in Citaro G's zitten ze bij de Zaanstreek t.h.v. de middelste uitstaptdeur, aan de overkant.
Ardan schreef:Ik heb er ooit een uur in moeten zitten, djeezes wat werd ik daar gaar van. Zo'n lange busrit zie je mij sowieso niet vaak maken.
(Eventuele Wright-fans: sorry voor mijn lelijke woorden ik heb er nou eenmaal nogal een hekel aan)
Maar kon je dan niet gewoon een ander P+R-terrein opzoeken of in de buurt gaan rondkijken?
Ik heb in twee delen lijn 59 van Groningen naar Emmen gedaan afgelopen zomer, en heb nog nooit zo'n merkwaardige chauffeur gehad als toen. In een bocht een tractor inhalen, en die bus die pakte alles :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gisteren wilde ik een ritje maken met lijn 141 in Zwijndrecht, maar sinds wanneer rijdt Arriva 5 minuten te vroeg, in plaats van 5 minuten te laat . Dat is nieuw voor mij =P. Enfin, ik zag dus dat op de haltepalen bij mij niet Nederhoven staat, maar Nerderhoven. Ik weet dat ik af en toe een geek ben, maar om dat zo te verwoorden .
Heb uiteindelijk maar weer naar het station gelopen .
Proud Titans Supporter Ach, zak er toch allemaal in
Krijg net een foto binnen van een poster van Veolia Haaglanden: "Op 31 december (oudejaarsavond) vertrekken de laatste bussen vanaf het beginpunt van de lijn".
Ahja, in Haaglanden rijden in 2010 dus geen bussen meer. Of zouden ze toch de tijd vergeten zijn te vermelden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ben vandaag, net als gister, meegeweest met de CXX 5706. In tegenstelling tot gister was de bus van binnen plotseling compleet roze-gekleurd, en de "roze"-apparatuur stond nu wel aan. Toevallig.
Alle nieuwe Almeerse rood-grijze Volvo's zijn nu op de zijkant voorzien van stickers waar het volgende op staat:
"6x per uur filevrij van Almere naar Amsterdam en terug"
Nu is aan de zijkant ook te zien dat het Connexxion-bussen zijn. Jammer genoeg heb ik geen foto. Dat zou wel lekker beeldend zijn!
Daantje schreef:Die vakantiedienstregeling is ook absoluut niet praktisch, er rijden veel te weinig trams want de trams die rijden zijn overvol zodat er haast altijd wel mensen achterblijven die dan weer zeker een kwartier moeten wachten.
De RET schrijft op z'n site het volgende:
Met de kerstvakantie rijdt de RET vanaf maandag 21 december 2009 tot en met zondag 3 januari 2010 volgens de vakantiedienst.
Echter vorige week (woensdag en donderdag) reed alles volgens de normale dienstregeling (ook de metro) :? . Deze Week heb ik ook een paar keer staan wortelschieten. Ik zag vanmiddag tram 750 op lijn 25 rijden, Het was het ouderwetse Haring-In-Ton-Vervoer .