Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Liever niet eigenlijk, want de enige reden dat dat gebeurt is een grove hoeveelheid aan onderinvestering in het spoorwegnetwerk. De in- en uitstaptijd wordt er langer door, de verdeling van reizigers in de trein wordt er scheef door, en de reizigers zijn er ook niet tevreden mee (fragmentje uit The Last Leg van Channel 4). Voor ongeplande situaties kan je volstaan met 1 treinstel, maar als het vaker voor zou komen moet je gewoon de perrons verlengen. Er is geen enkele reden waarom dat op Almere Buiten ongewoon veel zou moeten kosten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Ik geef liever niets toe maar vertel het toch:
Een week geleden heb ik toch de trein gepakt voor bepaalde inkopen (nee dat was geen supermarktwerk, het was ook slecht weer). In ieder geval, het was de eerste keer sinds de tweede volle week van maart dat ik in een trein stapte. Wat een rust! Wetende dat het nog even gaat duren voordat ik weer een rit zal maken (in juni, afhankelijk van de virus- en weersomstandigheden, niet in de spits tot in september) heb ik een paar minuten lang echt genoten van de reis.
Maar het mooiste was toch wel dat die vermaledijde stem in de NS-FLIRT tussentijds is vervangen door een fatsoenlijke omroepstem! *O*

Overigens was de reis tijdens een vroeg ochtenduurtje. Desondanks hoop ik dat de volgende keer door iedereen mondkapjes gedragen worden en vervolgens moet nog iets met die knoppen gedaan worden, want daar was ik ook niet geheel gerust op. Onder die voorwaarden zal het reizen toch een stuk veiliger voelen, ook al is het in het najaar weer druk, zolang niemand kucht.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8687
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Weet iemand waarom de [serie=Sprinter|2020|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp4300[/serie] vandaag doorrijdt van en naar Lelystad, waarbij hij bij Almere Oostvaarders wordt ingehaald door de [serie=Intercity|2020|Dordrecht - Schiphol Airport - Lelystad Centrum2400[/serie] die gewoon rijdt? Ook de [serie=Sprinter|2020|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] rijdt gewoon, dus ten opzichte van afgelopen dagen is er hier niets anders waarvoor de [serie=Sprinter|2020|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp4300[/serie] per se door moet naar Lelystad.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Wellicht zodat ze de sprinter dan kunnen desinfecteren op het opstelterrein bij Lelystad en ze dan meteen ook maar de sprinter hebben opengesteld tussen Oostvaarders en Lelystad?
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

SLToilet schreef:Maar het mooiste was toch wel dat die vermaledijde stem in de NS-FLIRT tussentijds is vervangen door een fatsoenlijke omroepstem! *O*
Mikos had daar laatst een stukje over in het Doorgeefluik. Tessa heeft eerder dit jaar haar intrede gedaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Ik stap net de trein in, op het beginpunt Utrecht C. Na vertrek roept de HC vrolijk om: 'als u vragen heeft, kunt u achteraan in de trein bij mij terecht'. Iets zegt me dat ik geen controle ga krijgen vandaag. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Volgens mij mogen ze nog steeds niet controleren...
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Zit ik er ver naast als ik zeg dat dit een feest is voor zwartrijders?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Ik deel de laatste tijd mijn eerste klas wel vaker met types die ik er niet zou verwachten, maar het voordeel dat ik heb op de enige route waar ik nog per trein reis is dat zowel Utrecht, Woerden als Leiden poortjes hebben die dat zwartrijden lastiger maken. Ik irriteer me daar trouwens niet zo aan (mijn abonnementen worden door de overheid en de werkgever betaald), het asociale gedrag dat je nu vaker meemaakt (moeders met krijskinder die in de coupétjes in ICM (stiltezone) gaan zitten) is vervelender.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Aking schreef:Volgens mij mogen ze nog steeds niet controleren...
Bij ons wordt gewoon weer gecontroleerd. Prijsschien voor service en veiligheid :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Jamaar jullie tellen niet! :6
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

-o-
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Aking schreef:Jamaar jullie tellen niet! :6
Daar waar je de fiets ook nog gewoon mag meenemen in de trein
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Bij daaro delen ze geen klassewissels uit, en dan houdt het gewoon op natuurlijk hè :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Is wel een interessante vraag, bij de treinen van NS op de lijn Alphen - Gouda mag je buiten de spits de fiets zonder vervoerbewijs (dus gratis) meenemen. In de spits mag het met met het GouweTicket Fiets. Op de pagina van NS kan ik alleen vinden dat de eerste klas op dit traject is afgesloten, niets over fietsvervoer: https://www.ns.nl/reisinformatie/rnet/r ... ienst.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Z2N schreef:Ik deel de laatste tijd mijn eerste klas wel vaker met types die ik er niet zou verwachten, maar het voordeel dat ik heb op de enige route waar ik nog per trein reis is dat zowel Utrecht, Woerden als Leiden poortjes hebben die dat zwartrijden lastiger maken. Ik irriteer me daar trouwens niet zo aan (mijn abonnementen worden door de overheid en de werkgever betaald), het asociale gedrag dat je nu vaker meemaakt (moeders met krijskinder die in de coupétjes in ICM (stiltezone) gaan zitten) is vervelender.
Zwartrijders kunnen ondanks poortjes blijven zwartrijden: gewoon tailgaten, vooral bij brede poortjes is dat kinderlijk eenvoudig om te doen.
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Aking schreef:Bij daaro delen ze geen klassewissels uit, en dan houdt het gewoon op natuurlijk hè :Y
Maar hebben we normaal gesproken wel vaak acties als reis met 2 voor de prijs van 1voor bus en trein
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Z2N schreef: (..) het asociale gedrag dat je nu vaker meemaakt (moeders met krijskinder die in de coupétjes in ICM (stiltezone) gaan zitten) is vervelender.
Zozozo, bestempel dat maar gelijk als asociaal. :roll:

Heb je gevraagd of die moeder bewust is van haar keuze om daar te zitten?

Reizen met drukke, kleine, kinderen is niet altijd een pretje.. grote kans dat die moeder ogen en oren te kort kwam met instappen en er ff niet op gelet heeft dat er een stilte zone stickertje gebied betreden is.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

cassie127 schreef:
Aking schreef:Bij daaro delen ze geen klassewissels uit, en dan houdt het gewoon op natuurlijk hè :Y
Maar hebben we normaal gesproken wel vaak acties als reis met 2 voor de prijs van 1voor bus en trein
Alsof ik matties heb -o-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Durashift schreef:
Z2N schreef: (..) het asociale gedrag dat je nu vaker meemaakt (moeders met krijskinder die in de coupétjes in ICM (stiltezone) gaan zitten) is vervelender.
Zozozo, bestempel dat maar gelijk als asociaal. :roll:

Heb je gevraagd of die moeder bewust is van haar keuze om daar te zitten?

Reizen met drukke, kleine, kinderen is niet altijd een pretje.. grote kans dat die moeder ogen en oren te kort kwam met instappen en er ff niet op gelet heeft dat er een stilte zone stickertje gebied betreden is.
In het geval van mijn reis vanmiddag: ja. De moeder gaf aan dat ze wist dat het een stiltezone was, maar dat haar dochtertje graag daar wou zitten. Dat vind ik normaal gesproken niet zo erg, maar nu schreeuwde ze door mijn oortjes heen. Toen heb ik haar gevraagd of ze niet even verderop in de eerste klas wou gaan zitten ('waar ze wel mag praten'), waarna ze prompt verhuisde. De opmerking die volgde ('oh, hier mogen we niet zitten, want dit is eerste klas') heb ik dan maar buiten beschouwing gelaten.

Daarbuiten ben ik van mening dat, wat je kinderen ook doen, je toch de verantwoording over ze hebt. Daar hoort bij of je kinderen zich wel of niet kunnen gedragen in een stiltezone. Zijn je kinderen niet in staat om stil te blijven is 3/4e van de trein geen stiltezone, en ga je met je kinderen daar zitten. En als je als ouder daar geen aandacht aan wil geven, vind ik dat dat slecht ouderschap is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Post »

Durashift schreef:
Z2N schreef: (..) het asociale gedrag dat je nu vaker meemaakt (moeders met krijskinder die in de coupétjes in ICM (stiltezone) gaan zitten) is vervelender.
Zozozo, bestempel dat maar gelijk als asociaal. :roll:

Heb je gevraagd of die moeder bewust is van haar keuze om daar te zitten?

Reizen met drukke, kleine, kinderen is niet altijd een pretje.. grote kans dat die moeder ogen en oren te kort kwam met instappen en er ff niet op gelet heeft dat er een stilte zone stickertje gebied betreden is.
Als je de gemiddelde ouders met kleine kinderen ziet tegenwoordig dan kan ik mij Z2N 'S reactie goed voorstellen. Hoe vaak je wel niet ziet dat een ouder zegt doe niet, kind doet het toch. Ouder wordt boos zegt weer nee, kind doet het weer. Ouder zucht en zegt niks meer.

En als iemand anders de dan wat van zegt, krijg je een snauw over dat je er niet mee moet bemoeien.
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Kom op jongens, alle kinderen hebben meerdere fases waarin ze niet luisteren, niet doen wat er gezegd wordt en gaan zitten krijsen als ze hun zin niet krijgen. Zo ben je zelf ook geweest. Ik ben een redelijk strenge vader, vind ik zelf. Ik probeer mijn zoontje van tien met normbesef op te voeden, maar daar red je het niet altijd mee. Soms zou je dat k*tkind gewoon achter het behang willen plakken. Als je dan als vader alle opvoedkundige trucs hebt geprobeerd, maar het is weer zo'n dag dat hij niet wil, dan zit je er niet op te wachten dat iemand anders zich er nog eens mee gaat bemoeien.

Disclaimer:
1. Ik ga niet met hem in een stiltecoupé zitten. Nooit.
2. Ik reis vrijwel altijd eerste klasse, legaal.
F.k.a. Bollenstad
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Post »

En omdat kinderen lastig kunnen zijn moeten we alles maar goed vinden?
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Een beetje begrip mag best wel. We zijn allemaal zo jong geweest en waren we toen ook braaf en stil in de trein? :lol:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Dat sommige kinderen lastig kunnen zijn kan ik prima begrijpen, maar dan ga je niet willens en wetens met je kinderen in een stiltecoupé zitten. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten