Mag ik even kwijt #33

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door webguy »

Oh, en heb mn AV-site geupdate, iets slimmer is 'ie met rare nummers, en eindelijk "clean URLs". Binnenkort meer :) Nog meer wensen?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door STF »

Het ziekenhuis waar ik geboren ben is al sinds jaar en dag een verpleegtehuis, me oma heeft er nog gewoond.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Kantoor van de deelgemeente Rotterdam-Noord :wink:
Dus op de plek waar je geboren bent, halen nu mensen hun ID op, verlengen ze hun rijbewijs en geven ze hun adreswijziging door (als het hetzelfde is als een stadsdeelkantoor). Best gek als je daar zo over nadenkt :D.
webguy schreef:Oh, en heb mn AV-site geupdate, iets slimmer is 'ie met rare nummers, en eindelijk "clean URLs". Binnenkort meer
Super!

@Ardan: met het AMC heb je wel geluk ja! Alleen ben ik niet zo gecharmeerd van de locatie, de Bijlmer, maar daar kan niemand wat aan doen :D. Met het Lucas, VU, OLVG of Slotervaart speel je ook wel op safe denk ik, dus aankomende ouders... :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Ardan »

OLVG, ja, daar moest ik toen ik 5 was in allerijl naartoe omdat ik boven mijn oog gehecht moest worden omdat ik van de glijbaan was gedonderd op het schoolplein. Een of andere pipo stond boven me op de trap en die ging weer naar beneden zonder te kijken. En duwde mij eraf, de plek van de hechting is nog steeds een beetje te zien. En OLVG was nou eenmaal het dichtstebij, ik woonde in de Indische Buurt (ook al niet meer zo'n fijne wijk) en zat op de 5e Montessori.
Burgerziekenhuis heb ik ook nog een tijdje ingelegen toen ze in het AMC plek nodig hadden en ik al sterk genoeg was om daar de couveuse uit te mogen. Was ook voor mijn moeder wel prettig die nu kon fietsen ipv elke dag op en neer met bus en metro. Maar Burgerziekenhuis is ook nog stadsdeelkantoor geweest, en nu wordt het weer omgebouwd tot iets anders, ben even vergeten wat. En, wrang maar waar, Theo van Gogh is er voor de deur vermoord. Zijn leven is geëindigd waar de mijne zo'n beetje is begonnen.. :|

(nou nog wakker? Ja, nou nog wakker. Lig al de hele nacht te woelen en te draaien. Heb maar muziek opgezet en sla deze nacht maar over.)
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:OLVG, ja, daar moest ik toen ik 5 was in allerijl naartoe omdat ik boven mijn oog gehecht moest worden omdat ik van de glijbaan was gedonderd op het schoolplein. Een of andere pipo stond boven me op de trap en die ging weer naar beneden zonder te kijken. En duwde mij eraf, de plek van de hechting is nog steeds een beetje te zien.
Krijg de pest, ik heb precies hetzelfde meegemaakt! Het zal wel iets van hier zijn.... Mijn jaap (ook boven m'n oog) is overigens gehecht in het Lucas, geloof ik.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Ardan »

Was jij het dan toevallig, die boven me op de trap stond? :lol:
Ach, wie is er nou niet van de glijbaan gedonderd in zijn jeugd..
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hehe, kans is piepklein, aangezien ik toen echt nauwelijks in Oost kwam :wink: (zo nu en dan bij mijn tante die nog altijd in de 1e Oosterparkstraat woont). Tegenwoordig is de Indischebuurt weer hip en booming, rondom het Timorplein & studio K is het gebied weer herontdekt door de jongeren, kunstenaars en artiesten. Ik kwam aan die jaap in een smoezelig speeltuintje in Slotermeer waar ik destijds woonde (ook al geen al te fijne wijk, hoewel dat toen nog 100 keer beter was dan nu), die overigens ook niet meer bestaat... Die sloop/vernieuwingsdrift in Amsterdam ook altijd :( Maar nu ik erover nadenk is het Lucas inderdaad het dichstbijzijnde ziekenhuis vanaf daar, een slordige paar honderd meter, dus het moet wel het Lucas geweest zijn :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Ardan »

Jep, ik woonde aan het Sumatraplantsoen, nagenoeg alle blokken van dat stuk in de Indische Buurt zijn inmiddels al gesloopt en vervangen door nieuwbouw. Het blok waar ik woonde, spul uit 1924, staat er echter nog steeds. Op het speeltuintje voor de deur is de zandbak vervangen door een wipkip, en het plein, waar altijd kermis was, is nu zo'n Johan Kluiff-veld geworden met van die hekken eromheen. Jammer.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hm, de buurt waar ik het over heb ligt dan aan de andere kant van de Insulindeweg (staat ook allemaal spul uit de jaren '20, waarvan heel veel al gerenoveerd) ;) - de kant waar jij hebt gewoond is vrees ik nog steeds in niet al te beste staat voor wat betreft de veiligheid en sociale cohesie. Best kans dat ze die jaren '20 woningen gewoon in de renovatie gooien, tegenwoordig zijn die woningen weer geliefd. Dan is er weer een nieuw yuppenwijkje geboren :(, hoewel ik zelf (bij ouders) ook woon in een wijk die men tegenwoordig als yuppenwijk bestempeld :x, Oud-West.

En nu ga ik pitten ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door STF »

Normaal heb ik het forum voor me alleen om dit soort tijden, maar ziggy en Ardan zijn wel erg actief deze nacht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door webguy »

Hey, ik ben er ook nog ;) Mja, hier is het nu pas 00:08 ;) Ik ga ook maar eens slapen. Tot 14u mensen!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Suus »

ziggy schreef:
Bee schreef:Kantoor van de deelgemeente Rotterdam-Noord :wink:
Dus op de plek waar je geboren bent, halen nu mensen hun ID op, verlengen ze hun rijbewijs en geven ze hun adreswijziging door (als het hetzelfde is als een stadsdeelkantoor). Best gek als je daar zo over nadenkt :D.
Stadsdeel is de Amsterdamse naam, de officiële naam die het wetboek hanteert is deelgemeente. Stadsdeel zou ook een beetje raar klinken in Rotterdam, ik noem Hoogvliet of Rozenburg niet echt een stadsdeel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Justin »

OK, that's weird. I'm really having some MAJOR difficulties in switching back to Dutch. Talked to my rellies from the US this morning and afternoon in Zwolle, and later on my rellies from Down Under on skype for hours... I'm all confused now :S.

Even my Dutch accent is subsided right now O.O.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door webguy »

Uhuh, I don't have dat problem helemaal niet. Ook zo leuk als je 100% engels stage loopt en dan een stageverslag in het Nederlands mag gaan schrijven :) Lang leve scholen enzo :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Ardan »

Nou den die oonlie zing joe hef toedoe is toe loek toe tiefiesjoos in witsj elder piepol traj toe spiek Ienklies, but in efferetsj it lukts dem nooit. En den joe hef foorgeten die Ienklies ferrie snel!

Geweldig, als je die ouwe lui steenkolen-Engels hoort praten. (en voor de duidelijkheid: ik lach ze niet uit, maar vind het mooi om te zien)
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Stefan »

webguy schreef:Uhuh, I don't have dat problem helemaal niet. Ook zo leuk als je 100% engels stage loopt en dan een stageverslag in het Nederlands mag gaan schrijven :) Lang leve scholen enzo :P
Ik heb in Duitsland stage gelopen en ik moest een Duits stageverslag schrijven, zodat de mensen bij het bedrijf konden lezen of ik geen gekke verhalen over hun zat op te hangen. :lol:

Btw, goedenmorgen allemaal! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door STF »

Ik ga zo slapen Stefan dus goedenacht. :wink:

Tja dat krijg je ervan als je nog even snel onder de sluitende spoorbomen wilt doorfietsen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YxLZraGn2Ok[/youtube]
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door JeePee »

Ik had ook weinig problemen om te switchen van Hongaars naar Nederlands. Wel dat ik nog steeds af en toe Hongaarse woorden gebruik. Vooral schelden in het Hongaars is leuk, klinkt krachtiger en niemand verstaat 't
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door --Stefan-- »

Geef us eventjes een paar voorbeelden dan :mrgreen:
3 0 7 9
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Justin »

Zow, ik geloof dat ik weer terug in het Nederlandse ben... Yet, still funny accent hehe...

Yeah give us a shout JP!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door JeePee »

Bazd meg, kapd be, lófas a seggedbe, kúrva. Uitspraak is een eitje, Hongaars is fonetisch. Je moet alleen even weten hoe de 42 'letters' uitgesproken worden :P

Stageverslag toen nog tweetalig geschreven. Hongaars en Engels. Toen viel het Hongaars toch weer sterk tegen :P
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Daan »

Het is mij vanmorgen zowaar gelukt om m'n week-ov voor 2010 op te halen op m'n OV-chipkaart :shock:
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door mb90 »

Een week later dan gepland (dankzij de sneeuw) is het er gister na afloop van een tour toch van gekomen. Een bezoekje brengen aan de grootste kerstboom van de wereld, namelijk de Gebrandytoren in IJsselstein die rondom Utrecht goed te zien is:
Afbeelding

Zo op de foto lijkt die toren niet zo groot, maar in het echt merk je toch wel dat die toren 364 meter is. Nog hoger dan de Eiffeltoren dus. Hier de toren wat dichterbij, maar dan met de camera een kwartslag gedraaid:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Vinny »

kúrva
'Kurwa' is ook Pools :mrgreen:
(als het is wat ik denk dat het is)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Mag ik even kwijt #33

Bericht door Ardan »

Hmm dat kan ik nou net niet vinden in mijn Poolse Hoe&Wat-boekje :lol:
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 39 gasten