Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door NG²7²™ »

gkw1969 schreef:De nieuwe midibussen zijn groter dan de Optare en hebben een grotere capaciteit. Daar waar een Optare voldoet, voldoet een 10 meter BYD ook.
Er komen naast BYD K7’s (die volgens de presentatie specifiek voor Lelystad zijn) ook VW Crafter midibussen met 14 zitplaatsen.
Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Meltrain »

Komen er ook gelede bussen? Want de lijnen 201 t/m 204 rijden nu meestal geleed, toch?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Bartjk »

NG²7²™ schreef:
gkw1969 schreef:De nieuwe midibussen zijn groter dan de Optare en hebben een grotere capaciteit. Daar waar een Optare voldoet, voldoet een 10 meter BYD ook.
Er komen naast BYD K7’s (die volgens de presentatie specifiek voor Lelystad zijn) ook VW Crafter midibussen met 14 zitplaatsen.
Want die bussen waren in NHN ook zo'n succes. Daar hebben ze later alsnog kleine citea's gekocht. Lijkt mij niet wenselijk zo'n bus met maximaal 14 plaatsen. Die zal meestal waarschijnlijk wel voldoen, tot er een keer een schoolklas langs de route staat :roll:
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn65 »

gkw1969 schreef:
Roeland schreef:Ik lees in het Groningen-topic dat Q-buzz de 31 grotendeels wil inkorten tot Hoogeveen - Balkbrug. Is Dedemsvaart dan niet een leuke toevoeging (krijgt het veelgeplaagde Hoogeveen er weer een mooie rechtstreekse verbinding bij), door de 31 voortaan als ringlijn te laten rijden: Hoogeveen - Zuidwolde - Dedemsvaart - Balkbrug - Zuidwolde - Hoogeveen? Wellicht zit er nog wel wat potentie in rechtstreeks Dedemsvaart - Hoogeveen?
Lijn 31 is al aangepast en rijdt de volgende verbinding: 31 Ommen-Zuidwolde en 31 Hoogeveen-Zuidwolde=>35 Zuidwolde-Meppel.
Lijn 31 is dus al geknipt in Zuidwolde. Daarnaast wordt lijn 31 gereden met een 8-persoons bus
Dat is de huidige situatie met de zaterdagdienstregeling inderdaad. Normaal gesproken rijdt lijn 31 doordeweeks Hoogeveen-Balkbrug met een grote bus en rijdt er 8 persoonsbus tussen Balkbrug en Ommen (op enkele ritten na).
Basislijn
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Meltrain schreef:Komen er ook gelede bussen? Want de lijnen 201 t/m 204 rijden nu meestal geleed, toch?
Zelf geen persoonlijke ervaringen of in ieder geval niet in de spits (vroeger reed ik wel eens daarbuiten op de Veluwe lijn), maar wat ik van medeforummers hoor is geleed daar niet nodig en meer een marketingsproduct.
Bartjk schreef:
NG²7²™ schreef:
gkw1969 schreef:De nieuwe midibussen zijn groter dan de Optare en hebben een grotere capaciteit. Daar waar een Optare voldoet, voldoet een 10 meter BYD ook.
Er komen naast BYD K7’s (die volgens de presentatie specifiek voor Lelystad zijn) ook VW Crafter midibussen met 14 zitplaatsen.
Want die bussen waren in NHN ook zo'n succes. Daar hebben ze later alsnog kleine citea's gekocht. Lijkt mij niet wenselijk zo'n bus met maximaal 14 plaatsen. Die zal meestal waarschijnlijk wel voldoen, tot er een keer een schoolklas langs de route staat :roll:
Dat heb je ook met 8p bussen. Kwestie van reserveren als je met een groep van 3 of meer gaat, gebeurt ook in Groningen.
Laatst gewijzigd door sirvinniei op ma 18 mei 2020, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Wat betreft de BYD K7U:
Nu worden in Apeldoorn nog veel Optares ingezet. Als ik het nieuwe plan bekijk lijkt mij midi materieel op de stadsdienst niet meer nodig. Daarnaast rijden er Optares op de lijnen 101 (verwacht ik wel de K7U op), lijn 1 in Harderwijk (denk dat dat Crafter wordt) en 104 (kan met nieuwe route wel 12m). Daarnaast zou lijn 170 gaan rijden volgens het plan met de K7U, maar wellicht kan dat alsnog een 14p Crafter worden.

Wat betreft geleed op de Veluwelijn:
Dit gebeurt eigenlijk alleen nog maar in de spits. Sinds een aantal jaar wordt er meer met Amba's gereden. Zelf merk ik dat er vooral in de ochtend en avondspits behoefte is aan geleed. Maar als ze de frequenties verhogen en de tijden van de 202 en 203 iets meer gaan spreiden zal 12m wel genoeg moeten kunnen zijn. Zelf vertrok ik altijd rond 7 uur uit Epe naar Apeldoorn, deze rit zat na Vaassen met 18m al vol. Terug zijn de ritten na 5 uur ook meestal wel vol.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

En juist de ritten naar Apeldoorn worden niet versterkt. Misschien heeft de versterking van lijn 201 wel iets zin voor de bezitting.
Ik heb geen onderschrift
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door NG²7²™ »

ovVeluwe schreef:Wat betreft de BYD K7U:
Nu worden in Apeldoorn nog veel Optares ingezet. Als ik het nieuwe plan bekijk lijkt mij midi materieel op de stadsdienst niet meer nodig. Daarnaast rijden er Optares op de lijnen 101 (verwacht ik wel de K7U op), lijn 1 in Harderwijk (denk dat dat Crafter wordt) en 104 (kan met nieuwe route wel 12m). Daarnaast zou lijn 170 gaan rijden volgens het plan met de K7U, maar wellicht kan dat alsnog een 14p Crafter worden.
Ik heb ergens gelezen dat de 1, 104 en 110 aan elkaar geknoopt worden. Er komen volgens de oorspronkelijke aanschaf ‘maar’ 11 K7’s.
Groeten,
Nick
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

welke route wordt dat?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

De koppeling tussen lijn 1 (stadsdienst Harderwijk) en lijn 104 (Harderwijk-Wittenberg-Barneveld) staat in het vervoerplan vermeld, de koppeling tussen lijn 104 en lijn 110 (Barneveld-Scherpenzeel) niet. Maar het zou nog steeds goed mogelijk kunnen zijn.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Lijkt me zeer waarschijnlijk kijkend naar de bedieningstijden van de drie lijnen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Wellicht dat een Crafter ook wel voldoet voor die 3 lijnen eerlijk gezegd.
sirvinniei schreef:En juist de ritten naar Apeldoorn worden niet versterkt. Misschien heeft de versterking van lijn 201 wel iets zin voor de bezitting.
Chauffeurs die altijd in de ochtendspits een 12m mee kregen belde altijd de KRC op dat ze de volgende keer echt niet meer een kleine bus mee wouden hebben omdat hij echt propvol was. Ben benieuwd hoe dit zich zal gaan ontwikkelen. :')
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

BrengMe schreef:De koppeling tussen lijn 1 (stadsdienst Harderwijk) en lijn 104 (Harderwijk-Wittenberg-Barneveld) staat in het vervoerplan vermeld, de koppeling tussen lijn 104 en lijn 110 (Barneveld-Scherpenzeel) niet. Maar het zou nog steeds goed mogelijk kunnen zijn.
Ik had wel iets over een dergelijke koppeling in Barneveld gehoord meen ik te herinneren, vanavond eens nakijken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Ach, lijn 1 zal er volgende dienstregeling toch wel volledig uit gaan. Ik kan me niet voorstellen dat 1x per uur veel mensen trekt voor een stadsdienst.
Snap de versnelling in de route ook niet zo erg. Een omloop bespaar je er niet mee en veel minuten zal het toch niet schelen voor reizigers naar Frankrijk.
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

De koppeling 104-110 geeft natuurlijk ook het voordeel dat Kootwijkerbroek en Stroe een rechtstreekse verbinding met de school in Barneveld-Zuid krijgen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

sirvinniei schreef:Ach, lijn 1 zal er volgende dienstregeling toch wel volledig uit gaan. Ik kan me niet voorstellen dat 1x per uur veel mensen trekt voor een stadsdienst.
Snap de versnelling in de route ook niet zo erg. Een omloop bespaar je er niet mee en veel minuten zal het toch niet schelen voor reizigers naar Frankrijk.
Ik snap nooit die weerstand tegen 1x/uur op de stadsritten. Liever 1x/uur of 1x/2 uur een bus dan geen bus. Gronau vergelijkbaar met Harderwijk qua inwoners heeft ook 1x/uur een stadsdienst en die rijdt al jaren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Klaasje »

Alleen fietsen daar minder mensen dan in Nederland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Je houdt altijd een groep minder valide mensen over. Het aandeel ouderen in het ov is daar ook fors groter dan hier. Bovendien is het daar ook minder erg als de bus leeg rondrijdt. Hier is de marktwerking gewoon te ver doorgeslagen.

Maar als een uursdienst beter bij de vraag past waarom niet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

regenmaker schreef:
sirvinniei schreef:Ach, lijn 1 zal er volgende dienstregeling toch wel volledig uit gaan. Ik kan me niet voorstellen dat 1x per uur veel mensen trekt voor een stadsdienst.
Snap de versnelling in de route ook niet zo erg. Een omloop bespaar je er niet mee en veel minuten zal het toch niet schelen voor reizigers naar Frankrijk.
Ik snap nooit die weerstand tegen 1x/uur op de stadsritten. Liever 1x/uur of 1x/2 uur een bus dan geen bus. Gronau vergelijkbaar met Harderwijk qua inwoners heeft ook 1x/uur een stadsdienst en die rijdt al jaren.
In Duitsland rijden wel meer onrendabele lijnen.
Het probleem met stadsdiensten is dat ze moeten concurreren met de fiets. Als je ze enigszins aantrekkelijk wilt houden moeten ze tenminste gegarandeerd aansluiten op een treinserie (die in de regel elk half uur rijden). Doen ze dat niet, dan is de fiets vaak een beter alternatief. Zelfs in Apeldoorn zorgen ze hier nog voor, ondanks dat er flink gesneden wordt.
Het is overigens niet zo zwart-wit als een bus of geen bus. Je zou bijvoorbeeld lijn 111 via de route van lijn 1 kunnen leggen. Heb je op een deel van de route alsnog een halfuursdienst. Je kan ook een buurtbus overwegen, zie als voorbeeld lijn 515. Zelfs de lijn omvormen tot een spitslijn die 2x per rijdt en daarbuiten (2x per uur) als VraagRRReis lijkt me nog aantrekkelijker.

Wij hebben een goed alternatief voor minder validen en ouderen: de regiotaxi.
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

ovVeluwe schreef:Wellicht dat een Crafter ook wel voldoet voor die 3 lijnen eerlijk gezegd.
sirvinniei schreef:En juist de ritten naar Apeldoorn worden niet versterkt. Misschien heeft de versterking van lijn 201 wel iets zin voor de bezitting.
Chauffeurs die altijd in de ochtendspits een 12m mee kregen belde altijd de KRC op dat ze de volgende keer echt niet meer een kleine bus mee wouden hebben omdat hij echt propvol was. Ben benieuwd hoe dit zich zal gaan ontwikkelen. :')
Misschien zijn er wel een aantal extra ritten gepland op de drukste moment richting het noorden.

waarom wordt er niet gekozen om deze bundel weer aan te passen tot een 6x/uur 204 en dan 4x/uur een combinatie voor de snellere routes.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Meltrain »

Omdat in 2012 bleek dat dat niet aansloot bij de wensen van de reizigers?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

sirvinniei schreef:In Duitsland rijden wel meer onrendabele lijnen.
De meeste lijnen in Nederland zijn ook niet echt rendabel te noemen. Kijk naar de concessie IJssel-Vecht. Marktwerking is leuk, maar hier verkeerd toegepast. Lijnen 161, 166 en 167 (gedeelte Dalfsen - Zwolle) rijden allen volledig parallel aan het spoor. Ze waren in het PvE om een of andere reden opgenomen als B-lijn waardoor ze moesten blijven rijden. Kan iemand mij hier een goede reden voor geven? Een vervoerder had meteen dit lijnenpakket geschrapt gezien het aantal reizigers. Die keren dat ik in de 161 zat, kreeg ik buiten Deventer een privé rondrit.
sirvinniei schreef:Het probleem met stadsdiensten is dat ze moeten concurreren met de fiets. Als je ze enigszins aantrekkelijk wilt houden moeten ze tenminste gegarandeerd aansluiten op een treinserie (die in de regel elk half uur rijden). Doen ze dat niet, dan is de fiets vaak een beter alternatief. Zelfs in Apeldoorn zorgen ze hier nog voor, ondanks dat er flink gesneden wordt.

Het is overigens niet zo zwart-wit als een bus of geen bus. Je zou bijvoorbeeld lijn 111 via de route van lijn 1 kunnen leggen. Heb je op een deel van de route alsnog een halfuursdienst. Je kan ook een buurtbus overwegen, zie als voorbeeld lijn 515. Zelfs de lijn omvormen tot een spitslijn die 2x per rijdt en daarbuiten (2x per uur) als VraagRRReis lijkt me nog aantrekkelijker.
Vaak is het wel zo zwart-wit, kijk naar een wijk als Ugchelen waar de Optare op zaterdagochtend gewoon regelmatig vol zat met ouderen om inkopen op de markt te doen. (Ja, op de meeste tijden was de bus ook leeg.) Die wijk krijgt nu helemaal geen verbinding terug omdat het als C-lijn stond bestempeld. Het is zeker zo dat stadsdienstlijnen moeten concurreren met de fiets, maar Ugchelen is bij uitstek zo'n wijk waar de fietsafstand groot is. Maak dan een dienstregeling op maat zodat de sociale voorziening op peil blijft.
CamilleKreemers schreef:
ovVeluwe schreef:Wellicht dat een Crafter ook wel voldoet voor die 3 lijnen eerlijk gezegd.
sirvinniei schreef:En juist de ritten naar Apeldoorn worden niet versterkt. Misschien heeft de versterking van lijn 201 wel iets zin voor de bezitting.
Chauffeurs die altijd in de ochtendspits een 12m mee kregen belde altijd de KRC op dat ze de volgende keer echt niet meer een kleine bus mee wouden hebben omdat hij echt propvol was. Ben benieuwd hoe dit zich zal gaan ontwikkelen. :')
Misschien zijn er wel een aantal extra ritten gepland op de drukste moment richting het noorden.

waarom wordt er niet gekozen om deze bundel weer aan te passen tot een 6x/uur 204 en dan 4x/uur een combinatie voor de snellere routes.
Zelf ben ik ook benieuwd naar de ontwikkelingen op de as Apeldoorn - Zwolle. Keolis gaat nadenken over ComfortRRReis op deze route, maar door de 4 verschillende routes is dat lastig om dit als één lijn vast te leggen. Persoonlijk zou ik er wel wat in zien als er in het weekend ook een comfortabele en snelle verbinding komt tussen Apeldoorn en Zwolle. Nu gebruik ik meestal maar de 204.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik dacht aan:

Lijn 300: Elburg - Zwolle - Dedemsvaart: overdag 4x/uur, overig 2x/uur
Lijn 301: Apeldoorn - Zwolle via snelweg: spitsuren 4x/uur, rest 2x/uur
Lijn 302: Apeldoorn - Zwolle via alle dorpen: Spitsuren 6x/uur, daluren 4x/uur en avonduren 2x/uur
Lijn 202: Apoldoorn - Zwolle via snelle stukken van huidige dagroutes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Wat betreft 1, 104 en 110: zoals ik al vermoedde inderdaad teruggevonden dat die gekoppeld zouden worden. En dat daar een 14-persoonsbus op gaat rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

regenmaker schreef:
sirvinniei schreef:In Duitsland rijden wel meer onrendabele lijnen.
De meeste lijnen in Nederland zijn ook niet echt rendabel te noemen. Kijk naar de concessie IJssel-Vecht. Marktwerking is leuk, maar hier verkeerd toegepast. Lijnen 161, 166 en 167 (gedeelte Dalfsen - Zwolle) rijden allen volledig parallel aan het spoor. Ze waren in het PvE om een of andere reden opgenomen als B-lijn waardoor ze moesten blijven rijden. Kan iemand mij hier een goede reden voor geven? Een vervoerder had meteen dit lijnenpakket geschrapt gezien het aantal reizigers. Die keren dat ik in de 161 zat, kreeg ik buiten Deventer een privé rondrit.
sirvinniei schreef:Het probleem met stadsdiensten is dat ze moeten concurreren met de fiets. Als je ze enigszins aantrekkelijk wilt houden moeten ze tenminste gegarandeerd aansluiten op een treinserie (die in de regel elk half uur rijden). Doen ze dat niet, dan is de fiets vaak een beter alternatief. Zelfs in Apeldoorn zorgen ze hier nog voor, ondanks dat er flink gesneden wordt.

Het is overigens niet zo zwart-wit als een bus of geen bus. Je zou bijvoorbeeld lijn 111 via de route van lijn 1 kunnen leggen. Heb je op een deel van de route alsnog een halfuursdienst. Je kan ook een buurtbus overwegen, zie als voorbeeld lijn 515. Zelfs de lijn omvormen tot een spitslijn die 2x per rijdt en daarbuiten (2x per uur) als VraagRRReis lijkt me nog aantrekkelijker.
Vaak is het wel zo zwart-wit, kijk naar een wijk als Ugchelen waar de Optare op zaterdagochtend gewoon regelmatig vol zat met ouderen om inkopen op de markt te doen. (Ja, op de meeste tijden was de bus ook leeg.) Die wijk krijgt nu helemaal geen verbinding terug omdat het als C-lijn stond bestempeld. Het is zeker zo dat stadsdienstlijnen moeten concurreren met de fiets, maar Ugchelen is bij uitstek zo'n wijk waar de fietsafstand groot is. Maak dan een dienstregeling op maat zodat de sociale voorziening op peil blijft.
CamilleKreemers schreef:
ovVeluwe schreef:Wellicht dat een Crafter ook wel voldoet voor die 3 lijnen eerlijk gezegd.
sirvinniei schreef:En juist de ritten naar Apeldoorn worden niet versterkt. Misschien heeft de versterking van lijn 201 wel iets zin voor de bezitting.
Chauffeurs die altijd in de ochtendspits een 12m mee kregen belde altijd de KRC op dat ze de volgende keer echt niet meer een kleine bus mee wouden hebben omdat hij echt propvol was. Ben benieuwd hoe dit zich zal gaan ontwikkelen. :')
Misschien zijn er wel een aantal extra ritten gepland op de drukste moment richting het noorden.

waarom wordt er niet gekozen om deze bundel weer aan te passen tot een 6x/uur 204 en dan 4x/uur een combinatie voor de snellere routes.
Zelf ben ik ook benieuwd naar de ontwikkelingen op de as Apeldoorn - Zwolle. Keolis gaat nadenken over ComfortRRReis op deze route, maar door de 4 verschillende routes is dat lastig om dit als één lijn vast te leggen. Persoonlijk zou ik er wel wat in zien als er in het weekend ook een comfortabele en snelle verbinding komt tussen Apeldoorn en Zwolle. Nu gebruik ik meestal maar de 204.
Ja. 161, 166 en 167 zie ik ook wel volgende dienstregeling geschrapt of ingerkort worden.
Ik ben trouwens ook niet tevreden met de aanbesteding: dit had op kernniveau in plaats van lijnniveau hadden moeten gebeuren, zodat de vervoerders meer vrijheid hadden.

Ugchelen heeft zelf haar infra veranderd, waardoor er geen efficiënte route meer mogelijk is. Ook daar zijn alternatieven voor te bedenken. Eerder stelde ik een VraagRRReis lijn voor in aansluiting op lijn 11, maar een paar extra haltes voor lijn 108 zullen ook al wat schelen. De provincies hebben een maatwerkbudget achtergehouden, dus misschien komt daar meteen wel iets uit voort.

Wat betreft de veluwelijn: daar had ik ook eerder een idee over gepost. De lijn nummertechnisch splitsen op horsthoek en deze daar de snelweg op laten gaan. Dan hou je 2 lijnen over:
-201 8x per uur (4x per uur direct, 4x per uur tot horsthoek, daar door als 204 richting Apeldoorn/Zwolle)
-C5 4x per uur, 2x per uur weekend/avond (doordeweeks tot horsthoek, daarna door als 201)

Moet je waarschijnlijk alsnog wat met de frequenties spelen, maar dan het je wel een C-lijn zonder dat er veel aan de dienstregeling verandert.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten