Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Het gender-transfer-perron! *bus* *trein*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Als we dan toch een station naar Suus vernoemen, stel ik Hofplein of Kleiweg voor, dat is tenminste in een fatsoenlijke stad. :pos:

Suus schreef:
Tom024 schreef:Ik gok omdat je vanaf Sloterdijk Hemboog ongeveer sneller in Lille staat dan op Ass.
Nou, het is met mooi weer best een plezierige wandeltocht, en mooi op het midden is er een goede rustplaats in de vorm van een waanzinnig lang geopende Spar.
Factchecked: halverwege Ass en Lille is ergens bij Westmalle, daar is inderdaad een Spar, maar die is niet bijzonder lang geopend. (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Als je een station naar mij gaat vernoemen, dan is het uiteraard Bergweg. Want aan die straat stond het ziekenhuis waar ik geboren ben *O*

Ben je zo oud Suus, de ziekenhuizen aan de Bergweg zijn al in 1991 gesloten en vervangen door het IJsselland...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ach, op een Suusstation weet je tenminste dat je lekker kunt eten, en dat de geleidelijn je niet in een gat wil laten kieperen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Eigenlijk wou ik gewoon zestien lijsten maken met alle geopende treinstations in Polen, voor elke provincie één. Maar uiteindelijk ontstond er een zijproject waarbij ik alle spoorlijnen waar minstens een deel van het jaar reizigersvervoer plaatsvindt dat ook in het spoorboekje is opgenomen op de kaart intekende. Veel plezier ermee :Y

Afbeelding

Ik vind trouwens dat je verrassend goed kan zien welke 18 steden de hoofdsteden vormen van de 16 provincies (17 staan met hun naam op de kaart).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef:Hoeveel verder is het dan op Utrecht Centraal van spoor 1 naar spoor 21b? Want dat is toch ook wel een stukkie...
Dat klopt ja :wink: . Maar als het echt moet kan ik het in 5 minuten lopen (en dat met mijn handicap :shock: :? :wink: ).
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Zijn vast de geraspte appeltjes die zorgen voor zo'n fantastische prestatie :pos: :mrgreen:

Enfin, mijn dag is goed begonnen: Het tentamen poëzieanalyse en literatuurgeschiedenis heb ik gehaald *O* *O* *O* *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Jij die poezen moest analyseren? Als dat maar goed is gegaan :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

:')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Als je een station naar mij gaat vernoemen, dan is het uiteraard Bergweg. Want aan die straat stond het ziekenhuis waar ik geboren ben
De Bergweg heeft ooit al een station gehad hoor (zowel van de spoorwegen als van de RandstadRail).
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Afgelopen periode werkte ik veelal vanuit huis. Uitgerekend vandaag besloot ik weer naar kantoor te gaan en precies vandaag gebeurt er eens iets in mijn straat...

https://www.hv-almere.nl/2020/05/jonge- ... brandweer/
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

KM46 schreef:
Suus schreef:Als je een station naar mij gaat vernoemen, dan is het uiteraard Bergweg. Want aan die straat stond het ziekenhuis waar ik geboren ben
De Bergweg heeft ooit al een station gehad hoor (zowel van de spoorwegen als van de RandstadRail).
Paleis Suusdijk
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik was van de week bij moeders op bezoek en heb wat van mijn oude Railhobby-tijdschriften meegenomen die daar nog lagen. Daaronder het januarinummer uit 2002, met een artikel over 'de toekomstige Hanzelijn, waarvan de aanleg als alles volgens plan verloopt in 2003 zal beginnen'. Verdere koppen: 'NSR verwelkomt eerste ICK-rijtuigen', 'Verbouwde Sprinters krijgen nieuwe uitstraling' en 'ICE3 proefritten naar Frankfurt'. Prachtig :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Zelf heb ik afgelopen september een aantal jaargangen Railmagazine naar de NVBS gebracht. Binnen een klein aantal weken waren ze gelukkig weer meegenomen :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Die gooi je dan niet eens hier op de marktplaats? -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik ben op 7 februari 2018 begonnen met het inscannen van de bekende jaarboeken Spoorwegen, in eerste instantie met de editie 2007. Inmiddels heb ik 558 hoofdstukken gedaan uit de jaargangen 2001 t/m 2019. De jaargangen 2001 en 2019 zijn nog niet compleet, de tussengelegen jaren wel.

Ik heb ook nog de edities uit 1997, 1998, 1999, 2000 en 2020 liggen, maar ik weet niet of nog verder terug ga dan 2000. De OCR is zoals ik al had verwacht ook niet geheel goed gegaan omdat er veel terminologie en buitenlandse plaatsnamen met bijzondere tekens in de tekst zitten, dus ik heb nog het nodige werk om de resultaten van het full-text zoeken volledig kloppend te laten krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef:Die gooi je dan niet eens hier op de marktplaats? -o-
Nee ... omdat ik wist dat er bij de NVBS grote belangstelling voor was :wink: .
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Suus schreef:Ik ben op 7 februari 2018 begonnen met het inscannen van de bekende jaarboeken Spoorwegen, in eerste instantie met de editie 2007. Inmiddels heb ik 558 hoofdstukken gedaan uit de jaargangen 2001 t/m 2019. De jaargangen 2001 en 2019 zijn nog niet compleet, de tussengelegen jaren wel.

Ik heb ook nog de edities uit 1997, 1998, 1999, 2000 en 2020 liggen, maar ik weet niet of nog verder terug ga dan 2000. De OCR is zoals ik al had verwacht ook niet geheel goed gegaan omdat er veel terminologie en buitenlandse plaatsnamen met bijzondere tekens in de tekst zitten, dus ik heb nog het nodige werk om de resultaten van het full-text zoeken volledig kloppend te laten krijgen.
Voel me op slag minder nerderig. *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Ik ben op 7 februari 2018 begonnen met het inscannen van de bekende jaarboeken Spoorwegen, in eerste instantie met de editie 2007. Inmiddels heb ik 558 hoofdstukken gedaan uit de jaargangen 2001 t/m 2019. De jaargangen 2001 en 2019 zijn nog niet compleet, de tussengelegen jaren wel.

Ik heb ook nog de edities uit 1997, 1998, 1999, 2000 en 2020 liggen, maar ik weet niet of nog verder terug ga dan 2000. De OCR is zoals ik al had verwacht ook niet geheel goed gegaan omdat er veel terminologie en buitenlandse plaatsnamen met bijzondere tekens in de tekst zitten, dus ik heb nog het nodige werk om de resultaten van het full-text zoeken volledig kloppend te laten krijgen.
En zet je dan die "digitale" boeken dan ook voor de gebruikers van OVNL in de Wiki van OVNL?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat mag vast niet zonder meer vanwege copyright en meer van dat soort ongein...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

KM46 schreef:En zet je dan die "digitale" boeken dan ook voor de gebruikers van OVNL in de Wiki van OVNL?
Nee. Want ik bezit niet het auteursrecht op de boeken, dus ik mag alleen een kopie voor mijzelf maken. En van de meest recente jaargangen is zelfs dat nog enigszins twijfelachtig, want die worden nog gedrukt of een oplage is nog via het reguliere circuit te verkrijgen.

Het is vooral handig om iets terug te kunnen zoeken. Voorbeeld: In het hoofdstuk Zweden van Spoorwegen 2016 gaat het bij een aanpassing van de treindienst Stockholm - Oslo kort over een joint-venture genaamd Linx uit 2002-2005. Tik ik dat woord in de zoekfunctie, dan vind ik meteen het stukje tekst in 2002 waar wat meer hierover besproken is:
Afbeelding

En het zorgt ook voor wat leuke serendipiteit. Want ik zocht iets op Linx, maar ik weet nu ook dat de treindienst vanuit Zweden naar het Finse Haparanda op 20 augustus 2000 is gestopt. Daarvan weet ik dan weer uit een recent jaarboek dat men overweegt deze dienst te herstarten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Als orakel zijnde kun je niet stil blijven zitten qua bijspekeren van je kennis he? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10578
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Volgens mij haal je twee forummers door de war. Suus weet welliswaar alles, maar beschikt natuurlijk niet over de magische krachten van Chrysa.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Bovendien drinkt ze, bij mijn weten, geen wodka-fristi.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Klopt, ik drink zelf geen wodka-fristi (wel af en toe wijn), maar daarentegen voer ik wel kennis aan mijn externe brein :Y

Als er interesse is kan ik nog wel eens een korte cursus schrijven hoe notities echt werken en voor je kunnen nadenken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten