Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ferdinand »

Tuurlijk is het gewaagd. Je kan echter niet ontkennen dat de vooruitzichten zeer positief zijn. Vandaag ook weer in Nederland; slechts 21 doden op piekdag dinsdag. Tuurlijk kijk je over een langere tijd en dan zie je dat het ook goed gaat. Dan zul je wel zeggen; met de versoepelingen is er een grote kans op een golf. Denemarken, koploper met versoepelingen, heeft nog steeds een laag aantal ziekenhuisopnames.

@ArrivaBas, wanneer de grenzen open gaan, zal het vrijwel zeker geel worden i.p.v. oranje.

De verhalen die ik hier op het forum lees zijn vrij pessimistisch, ik ben liever realistisch. Daarnaast zullen wij ons vanzelfsprekend houden aan alle coronamaatregelen zoals mondkapjes, afstand houden, hoesten in elleboog etc.

Oh ja, Tsjechie, Hongarije, Slowakije en Oostenrijk onderhandelen al over een grensopening ;-) *trein*

Bron: Oostenrijkse staatsomroep (ORF) https://orf.at/stories/3166287/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Geldt dat ook voor jou als Nederlands staatsburger? :wink: *bus*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Vent, doe jezelf een lol en spaar nog even door. Ga er pas weer op uit wanneer die hele Corona-toestanden voorbij zijn. Er komt sowieso nog een tweede golf (elke pandemie heeft deze gehad, dus corona zal deze ook wel krijgen). Zul je zien, ben je net op pad, barst het in alle hevigheid los. En restitutie van wat dan ook kun je in zo'n geval echt wel op je buik schrijven.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Zolang de reisadviezen op oranje blijven staan raad ik met klem aan je reis uit te stellen. Nogmaals, oranje staat voor alleen noodzakelijke reizen. Vakanties zijn dat zeker niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ach, laat die jongen lekker living on the edge'en -o-
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

ArrivaBas schreef:Zolang de reisadviezen op oranje blijven staan raad ik met klem aan je reis uit te stellen. Nogmaals, oranje staat voor alleen noodzakelijke reizen. Vakanties zijn dat zeker niet.
Zo waren er in het begin van de intelligente lockdown ook allerlei lieden die gewoon pretreisjes bleven maken met de trein. Omdat het kon. Ook al was toen de trein al geen uitje meer...
F.k.a. Bollenstad
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

En dat was een alledaagse gebeurtenis in het buitenland? *O*
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

Sorry, meneer Aking. Ik wist niet dat u inmiddels was toegetreden tot het gilde der moderators. Zal ik mijn bericht weer weghalen, als dat u behaagt?
F.k.a. Bollenstad
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Omdat je het zo lief vraagt, doe maar ja :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Wubbo »

Ferdinand schreef: De verhalen die ik hier op het forum lees zijn vrij pessimistisch, ik ben liever realistisch.
Jij noemt het pessimistisch, ik noem het realistisch. In Duitsland wordt openlijk gesproken over het (regionaal) weer strenger maken van de maatregelen als het aantal besmettingen boven een bepaald percentage komt. Rutte zei vandaag in zijn toespraak dat er nog over nagedacht wordt hoe om te gaan met reizen naar het buitenland in de vakantie. Na terugkomst in quarantaine is daarbij ook een optie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door reisthijs »

Ferdinand schreef:Daarnaast zullen wij ons vanzelfsprekend houden aan alle coronamaatregelen zoals mondkapjes, afstand houden, hoesten in elleboog etc.
Je moet er maar zin in hebben. Denk je dat je met al deze maatregelen nog wel een leuke vakantiereis kan hebben? Ik zie er zelf al erg tegenop om, ergens na 1 juni, weer met de trein naar m'n werk te reizen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Is het misschien een idee om alvast eens zes uur lang met een mondkapje op te gaan zitten? Morgen wordt het iets van 28 graden, perfecte dag om het te proberen. Je mag het mondkapje niet aanraken of afdoen. Dan krijg je een beetje een idee wat je aan het plannen bent.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Ik ben zelf maar alvast aan het 'oefenen' geslagen, en de 1u15 die ik erover doe om van Zeist naar Alphen te gaan vind ik al lang genoeg. En dan heb ik nog de luxe gehad dat ik 's avonds laat reisde, als het lekker koel is. Met zomers weer constant een mondkapje op lijkt mij vrij hels.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Om nog maar te zwijgen over het elastiekje dat je op een gegeven moment toch aan je oren gaat irriteren, brrrr.
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Durashift »

Aan dat elastiekje mag je juist wel zitten, d8 ik. Daar moet je hem ook mee af en op doen en dat elastiek zit niet rond je mondopening.

Ik heb vandaag zo'n mondmasker opgeruimd, lag als zwerfvuil in het gras op de plek waar ik mijn werk moest doen. Mijn idee: heb toch al handschoenen aan.. dat kapje zal wel een uurtje of wat in de zon hebben liggen bakken.. dus áls er een virusdeel in zou zitten.. dan zal dat wel dood'gebrand' zijn, denk ik.

Maar goed, zo'n kapje in een vuilniszakje doen is nog geen sinecure... aan dat elastiekje.. dat gaat toch om het filterdeel heen kringelen..

Zal nog wel wat worden op de stations.. mensen die de trein uitstappen en dan het kapje mogen en willen weggooien in de afvalbak..
Hoe ga je dat doen?
Boterhamzakje mee (hand erin steken en daarmee je kapje pakken en zo opbergen voor de afvalemmer?)

Mensen die de bus uitlstappen.. en dat kapje zat zijn.. waar deponeer je die in?
Misschien een idee om per bushalte een mondkapje afvalbak neer te zetten?
(goed voor de werkverschaffing :wink: )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Nou, ik dacht dus twee (of wellicht meer) herbruikbare stoffen maskers te bestellen, waarvoor ik dan voor beide zo'n afsluitbare diepvrieszak neem, waar ik dan een een nummer op schrijf zodat je weet in welke volgorde ze gebruikt moeten worden. Als je een masker afdoet kan je hem niet meer gebruiken, maar dan heb je wel een zakje om het veilig naar de wasmachine te vervoeren. De afsluitbare diepvrieszakken kunnen op behoorlijk hoge temperaturen afgewassen worden. Aangezien er uit mijn keukenkraan handen verbrandend heet water komt, leek mij dat met een beetje afwasmiddel voldoende?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Jay20 »

ArrivaBas schreef:Zolang de reisadviezen op oranje blijven staan raad ik met klem aan je reis uit te stellen. Nogmaals, oranje staat voor alleen noodzakelijke reizen. Vakanties zijn dat zeker niet.
Dan heb ik een slechte verrassing, ben zelf vorig jaar onbewust door een code rood gebied in Colombia gereisd :mrgreen:.
Laatst gewijzigd door Jay20 op wo 20 mei 2020, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
jensch_
Berichten: 25
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 13:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door jensch_ »

Ik lach toch met het begrip enkel noodzakelijke reizen zijn toegestaan.
Sinds vorige maandag rijden er opnieuw tgv treinen tussen Brussel en Frankrijk en die waren allemaal bijna volledig vol gereserveerd. (Geen enkele vorm van controle door de politie in België en Frankrijk ). En het grootste deel van de reizigers deed geen woon-werk verplaatsing.
Idem op de treinen tussen Rotterdam en Antwerpen beginnen er iedere week meer reizigers te komen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Maar als ik de filmpjes van NS international moet geloven voert de politie op Antwerpen Centraal wel controles uit, en kom je het perron niet af als je er niets te zoeken hebt.
jensch_
Berichten: 25
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 13:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door jensch_ »

Er worden inderdaad vaak reizigers 'teruggestuurd' maar op de terugrit naar Rotterdam stopt de trein uiteraard eerst nog in Noorderkempen alvorens NL binnen te rijden.......
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

En op de heenweg stopt ie niet in Noorderkempen? :o
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Jay20 »

Als de Belgische politie slim is voeren ze ook controles uit in Noorderkempen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

T blijven wel Belgen natuurlijk hé (A)
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

Die controles vallen aardig tegen. Bij Meersel-Dreef fietst ook iedereen de grens over, en half Brabant tankt in Baarle-Hertog. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Dat komt omdat Belgen een vergunning moeten halen om naar Baarle-Hertog te mogen rijden en de inwoners van Baarle-Hertog juist een vergunning om België in te rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten