Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef: Dan moet ik daar alleen wel eerst zien te geraken. :') En zonder masker mag dat dus niet met het OV. (A)
Hier kan je ze ook bestellen:

https://www.vd.nl/zoeken/?search-button ... 20zon_2020
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Wow, standaard niet-chirurgische mondkapjes voor bijna 1 euro per stuk in een doos van 50. Zelfs nu V&D alleen nog maar een webshop is maken ze de reputatie van matige kwaliteit voor net teveel geld gewoon waar. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Bestaat V&D nog als webshop? :shock: :shock: :shock:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Z2N schreef:Wow, standaard niet-chirurgische mondkapjes voor bijna 1 euro per stuk in een doos van 50. Zelfs nu V&D alleen nog maar een webshop is maken ze de reputatie van matige kwaliteit voor net teveel geld gewoon waar. :')
Is 1 euro per stuk tegenwoordig niet gewoon normaal?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De Hoogvliet had ze per 10 voor 6,99, dat zijn betere prijzen. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Wanneer was dat?
De vraag naar mondkapjes is nu natuurlijk wel gestegen, waardoor de prijzen (helaas) ook zijn gestegen.
Goedkoper dan (ongeveer) 1 euro per stuk heb ik ze ook nog niet gevonden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Bij de Hema hadden ze er van de week 10 voor 8,50, nog steeds akelig dicht in de buurt van die vermaledijde euro maar ietsje minder :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Meltrain schreef:Wanneer was dat?
De vraag naar mondkapjes is nu natuurlijk wel gestegen, waardoor de prijzen (helaas) ook zijn gestegen.
Goedkoper dan (ongeveer) 1 euro per stuk heb ik ze ook nog niet gevonden.
Volgens mij waren ze daar of nu, of komende week weer terug. Ze dan daadwerkelijk krijgen is een tweede, maar gelukkig ken ik daar dan weer mensen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Je kent nu al het personeel van de Hoogvliet in Zeist? Doe je vlot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Zo snel gaat dat natuurlijk niet (ben tot dusver maar 1 keer daar geweest), maar in Alphen heb ik de connecties gewoon met 06 en al opgeslagen. Dat was natuurlijk wel het grote voordeel van de polder, al mijn guys zaten daar. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:
Z2N schreef: In Hoog Catharijne staan sinds kort zelfs automaten met hygieneproducten erin, waaronder mondkapjes. Twee voor twee euro, met een doosje van 10 krijg je korting, en je vind er maskers in verschillende soorten en maten. Het is dat ik al had ingeslagen, maar anders was dit een verrassend goede plek om te beginnen. :o

En anders: in de komende dagen gaan bijna alle stationswinkels weer open (begin juni kan je zelfs weer je matige Pasta halen op het station), en de meeste daarvan gaan ook mondmaskers verkopen. Dus bij hoge nood kan je dan ook daar terecht. :wink:
Dan moet ik daar alleen wel eerst zien te geraken. :') En zonder masker mag dat dus niet met het OV. (A)
Tot 1 juni mag je nog wel zonder masker / mondkapje met het ov hoor. Dus je hebt nog tijd genoeg.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Zou het een idee zijn het papieren plaatsbewijs weer in te voeren? Ditmaal voorzien van twee elastiekjes en de nodige plooien, en met de verplichting het plaatsbewijs op het onderste deel van het aangezicht te dragen. De Mikossen kunnen rondgaan met een oorthermometer, en aan het eind van de reis een gaatje in het plaatsbewijs knippen, zodat demense niet in de verleiding komen het nog eens te gebruiken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

NS heeft iets nieuws: verstoringen in de treindienst, want afstand in de trein onmogelijk door grote drukte. Tot het begin van de avond in een trein naar Zandvoort bij u in de buurt! :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Gezellie met z'n allen naar het strand :mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Dat lijkt me nou typisch iets voor tuffys smoezendinges :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik weet niet of Tuffy dit ook kan verkondigen, ik kom vandaag niet op een station. -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Nou, perfecte reden om dus even op een station te komen :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het enige station waar ik vandaag in de buurt ben geweest is dat van Bosch en Duin. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Krijgen we hier straks een tweede voorvechter van de buurtbus van Bosch en Duin? (A)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Oh absoluut niet. Ik dacht dat Zeist al erg was, maar Bosch en Duin heeft nog veel meer kakkers met BWM's. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Zeist heeft Vollenhove, als dat iets niét is zijn het BMW's met kakkers, of andersom :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

De route van mijn stekkie naar het Zeistse Centrum is de Oude Arnhemseweg, daar staan wat rijtjeshuizen die aan zes ton verkocht worden. Wat ze in de L-flat doen kan dan niet anders dan compensatie genoemd worden. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Coronavirus

Bericht door Durashift »

^^^ nou ja, hoe dichter je bij het centrum komt.. hoe dichter op elkaar (en ouder) de huizen staan en zijn..

Maar, fiets het centrum dan zuidelijk uit.. en in Kerckebosch e.o. kan je je hart ook ophalen voor chique auto's. :wink:


OT.

Zeg nee tegen de anderhalvemeter samenleving:
Niet elke Nederlander is te spreken over de anderhalvemetersamenleving. Die zou schijnveiligheid bieden en doet meer kwaad dan goed:(..)

We nemen maatregelen zonder dat we het positieve effect kennen", zegt Helsloot. "Wel duidelijk zijn de negatieve effecten, zoals de oplopende werkloosheid en uitgestelde zorg. Maar dat zijn dingen die niet ter discussie staan."

Ook twee Twentse artsen betogen dat het coronabeleid op te veel aannames is gebaseerd. Er wordt te weinig gekeken naar de medische, economische en maatschappelijke neveneffecten, zeggen ze tegen Tubantia. (..)
Lees meer bij de bron: https://nos.nl/artikel/2334648-wij-zegg ... eving.html

Uit dezelfde link:
(..)dat heel kleine druppeltjes die vrijkomen bij ademen, aerosolen genoemd, in binnenruimtes een grote rol spelen bij de verspreiding van het coronavirus. Hij baseert zich onder meer op onderzoek van de Duitser Hendrik Streeck, directeur van het virologisch instituut aan de universiteit van Bonn.

(..)

Op basis van wat nu bekend is, schrijft het RIVM, is niet aangetoond dat aerosolen een rol spelen in de verspreiding van het virus. Er loopt een RIVM-onderzoek, maar het is nog te vroeg voor conclusies, reageerde Jaap van Dissel gisteren op vragen van de PVV over besmettingen via de lucht.
Duss, de besmettingen tijdens het carnaval in Brabant.. die mensen in opeengepakte zalen.. dat is allemaal via huid op huid contact tot stand gekomen? Het zou niet zo kunnen zijn.. dat er in de zweet en nevel aerosolen een virusdeel gezeten heeft?

Zelfde als in de slachterijen.. dicht op elkaar.. maar er hoeft geen direct huid op huid contact te zijn.. maar via de lucht lijkt mij een besmetting dan eerder voorstelbaar.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Afsluiting van het Vondelpark in A'dam.. .. tja, ín het park is het te druk.. maar dat er vóór het park een hele wachtrij ontstaat waarbij geen 1,5 meter tussenruimte in acht wordt genomen.. mag dan wel. :X :?: :roll:
Laatst gewijzigd door Durashift op do 21 mei 2020, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Achteraf kijk je een koe in z'n kont.

Ben wel erg benieuwd hoe effectief de overdracht vandaag geweest is. Als het meezit zijn zon en buitenlucht Haarlemmerolie, en anders wordt het weer druk op de IC's.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten