Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Okay, de Suuspedia dan?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nee, dat is veel te veel eer, ik heb het hooguit samengesteld uit diverse praktijkmethodes hoe je het beste met notities om kan gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Komende week ben ik vier dagen vrij, in mijn hoofd is het idee geslopen om een paar nachten naar Vlieland te gaan. Het zal er nog heerlijk rustig zijn en ik kan al blij raken van de voorpret. De lokale ondernemers zullen ook blij zijn met wat aanloop.
Maar: het wordt natuurlijk niet aangemoedigd om toeristisch te reizen. Ik heb een beetje een dubbel gevoel en zit in dubio of ik zo'n plezierreisje aan mezelf kan verantwoorden. Beste orakels, wat zouden jullie doen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

THUIS BLIJVEN!!!!! :evil:

Of althans, dat vertel je hier. Vervolgens lekker gaan natuurlijk!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik zou niet gaan. Maar de beslissing is aan jou.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Vlieland is tot nu toe coronavrij gebleven, dus zou ik uit belang voor de eilanders daar het eiland mijden. Probeer anders Texel?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Tom024 schreef:Komende week ben ik vier dagen vrij, in mijn hoofd is het idee geslopen om een paar nachten naar Vlieland te gaan. Het zal er nog heerlijk rustig zijn en ik kan al blij raken van de voorpret. De lokale ondernemers zullen ook blij zijn met wat aanloop.
Maar: het wordt natuurlijk niet aangemoedigd om toeristisch te reizen. Ik heb een beetje een dubbel gevoel en zit in dubio of ik zo'n plezierreisje aan mezelf kan verantwoorden. Beste orakels, wat zouden jullie doen?
Het lijkt mij in jouw geval best een risico. Was je niet ooit positief getest op Covid-19?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Was ik maar getest, dan wist ik tenminste iets...

Maar inmiddels acht weken klachtenvrij, op verminderde longcapaciteit na.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Probeer anders Texel?
Goed idee! Dank voor de tip! *O*

Al vrees ik dat ik de ruim 55 kilometer die ik heb weggetrapt vandaag wel ga voelen morgen :X
Ik voel ze nu al zeg maar :')
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

...en voor Texel moet je met de waterfiets :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Aking, heb je nou een niet-essentiële verplaatsing gemaakt? :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Aking, heb je nou een niet-essentiële verplaatsing gemaakt? :shock:
Als je me liever onder de trein hebt in plaats van in de trein dan wel ja *O*

Gelukkig zat ik steeds met maximaal één andere persoon in de coupé, prima te doen :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Gelukkig ben je dan niet naar Zandvoort gegaan vandaag. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Neuh, 't was heerlijk rustig overal. *O*

Als ik in de buurt was gebleven had ik een grotere kans op ontruiming wegens drukte gehad :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik ben zelf vandaag niet buiten een straal van 2,5 kilometer van bij mij thuis geweest vandaag. Dat was duidelijk niet voor iedereen het geval: het is dat een dorp wat lastig af te sluiten is, maar het was in Bosch en Duin en Huis ter Heide wel achterlijk druk met dagjesmensen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik ben vandaag dicht bij huis gebleven. De grootste attractie was vandaag dat Florentijn Hofman zijn nieuwste kunstwerk een kleurtje gaf.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Z2N schreef:Ik ben zelf vandaag niet buiten een straal van 2,5 kilometer van bij mij thuis geweest vandaag. Dat was duidelijk niet voor iedereen het geval: het is dat een dorp wat lastig af te sluiten is, maar het was in Bosch en Duin en Huis ter Heide wel achterlijk druk met dagjesmensen.
Vanmiddag zijn wij ook even wat gaan fietsen in de regio Zeist en ik kan bevestigen dat het ontzettend druk was. Vrijwel de hele tijd hebben we moeten filerijden.

Ik heb echt het idee dat er nu meer recreatieve fietsers zijn die wél een elektrische fiets hebben dan níet. Het zijn met name 60+'ers die veel geld over hebben voor die dingen en er graag mee rondtouren.

Eigenlijk zouden gewoon die ANWB-routes door Bosch en Duin geschrapt moeten worden zodat niet al dat volk door het dorp rijdt. Bij elk huis weer moeten wachten als bezorger omdat er eerst nog een oudje met 30km/u moet langsscheuren is vermoeiend :X

Doet me trouwens ook weer aan een ander willekeurig ding dit denken. Ik woon er al jaren, maar ik ben er nog steeds niet uit; is Bosch en Duin een dorp of buurtschap? Het heeft totaal niet de kenmerken van een dorp, maar je krijgt wel de naam Bosch en Duin in je adres ipv Huis ter Heide of Den Dolder. Wikipedia is het er ook niet helemaal over eens. Sterrenberg voelt veel dorpser aan, maar schijnt wel een buurtschap te zijn en als je er woont heb je Huis ter Heide in je adres staan. Z2N, nieuwe bewoner van Zeist, heb jij dit allemaal al uitgevogeld? :D
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

En anders kun je het in het Vraag het aan Suus-topic stellen, kan ze haar beroemde uitzoekkunsten weer toepassen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ferdinand schreef: Doet me trouwens ook weer aan een ander willekeurig ding dit denken. Ik woon er al jaren, maar ik ben er nog steeds niet uit; is Bosch en Duin een dorp of buurtschap? Het heeft totaal niet de kenmerken van een dorp, maar je krijgt wel de naam Bosch en Duin in je adres ipv Huis ter Heide of Den Dolder. Wikipedia is het er ook niet helemaal over eens. Sterrenberg voelt veel dorpser aan, maar schijnt wel een buurtschap te zijn en als je er woont heb je Huis ter Heide in je adres staan. Z2N, nieuwe bewoner van Zeist, heb jij dit allemaal al uitgevogeld? :D
Ik mis inderdaad een centraal punt in Bosch en Duin, wat de belangrijkste definitie is van een dorp. Maar de scheiding tussen buurtschap en dorp is wel vaker vreemd, Groenendijk (buurtschap van Hazerswoude-Rijndijk) heeft duidelijk een centraal punt (de Scheepjeskerk), maar wordt niet geclassificeerd als een echt dorp. Bosch en Duin heeft geen duidelijk centraal punt, maar ik kan me zo voorstellen dat de inwoners van Bosch en Duin aan het begin van de twintigste eeuw ergens eens aan de gemeente Zeist hebben gevraagd of zij officieel gescheiden konden worden van de rest van Zeist, omdat de rest te 'plebs' is. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik was vandaag naar de ikea en daar was het perfect weer voor. Heerlijk rustig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

De Ikea zit voor mij dichterbij dan welke winkel dan ook, dus daar ga ik meestal niet speciaal naar toe :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Z2N schreef:
Ferdinand schreef: Doet me trouwens ook weer aan een ander willekeurig ding dit denken. Ik woon er al jaren, maar ik ben er nog steeds niet uit; is Bosch en Duin een dorp of buurtschap? Het heeft totaal niet de kenmerken van een dorp, maar je krijgt wel de naam Bosch en Duin in je adres ipv Huis ter Heide of Den Dolder. Wikipedia is het er ook niet helemaal over eens. Sterrenberg voelt veel dorpser aan, maar schijnt wel een buurtschap te zijn en als je er woont heb je Huis ter Heide in je adres staan. Z2N, nieuwe bewoner van Zeist, heb jij dit allemaal al uitgevogeld? :D
Ik mis inderdaad een centraal punt in Bosch en Duin, wat de belangrijkste definitie is van een dorp. Maar de scheiding tussen buurtschap en dorp is wel vaker vreemd, Groenendijk (buurtschap van Hazerswoude-Rijndijk) heeft duidelijk een centraal punt (de Scheepjeskerk), maar wordt niet geclassificeerd als een echt dorp. Bosch en Duin heeft geen duidelijk centraal punt, maar ik kan me zo voorstellen dat de inwoners van Bosch en Duin aan het begin van de twintigste eeuw ergens eens aan de gemeente Zeist hebben gevraagd of zij officieel gescheiden konden worden van de rest van Zeist, omdat de rest te 'plebs' is. (A)
Iets is administratief gezien een woonplaats of iets is dat niet.

De gemeente Zeist heeft Bosch en Duin in de landelijke administratie laten opnemen als woonplaats. Groenendijk is niet aan de landelijke administratie toegevoegd als woonplaats door de gemeente Alphen aan den Rijn, maar is een onderdeel van de woonplaats Hazerswoude-Rijndijk. Naar Bosch en Duin kan je daardoor adresseren als plaatsnaam, naar Groenendijk niet. Het hangt een beetje van de gemeente af hoe grof of juist fijnmazig de woonplaatsen binnen een gemeente zijn gedefinieerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Zijn er hier nog meer fans van de Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam?

Ik haal er eigenlijk alles voor de keuken en slaapkamer (deze week o.a. een nieuw dekbed) en ben eigenlijk altijd dik tevreden. Een paar jaar terug was de kwaliteit een tijdje wat minder, maar ik heb het idee dat die tijd voorbij is.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Fan is een groot woord, maar ik kom er wel met enige regelmaat ja :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:
Tom024 schreef:Ik gok omdat je vanaf Sloterdijk Hemboog ongeveer sneller in Lille staat dan op Ass.
Nou, het is met mooi weer best een plezierige wandeltocht, en mooi op het midden is er een goede rustplaats in de vorm van een waanzinnig lang geopende Spar.
Er rijdt toch ook zo'n karretje tussen Sloterdijk en Sloterdijk Hemboog? _O-
Z2N schreef: De genoemde punten vatten het goed samen: station Sloterdijk Hemboog ligt te ver weg van de rest van station Sloterdijk, waardoor het als 1 station beschouwen veel overlast geeft voor doorgaande reizigers.
Met de tekst erna ben ik het volledig eens, maar waarom geeft het overlast voor doorgaande reizigers? Ik zou eerder zeggen dat het overlast oplevert voor overstappende reizigers.
KM46 schreef: De Bergweg heeft ooit al een station gehad hoor (zowel van de spoorwegen als van de RandstadRail).
Nee, RandstadRail heeft nooit op Bergweg gestopt. Men vond het de investering niet waard om voor 4 jaar het perron aan te passen. Daarnaast was het station ook slecht toegankelijk.
Suus schreef:Ik ben vandaag dicht bij huis gebleven. De grootste attractie was vandaag dat Florentijn Hofman zijn nieuwste kunstwerk een kleurtje gaf.

Afbeelding
Ik ben gisteren iets verder van huis gegaan, want ik heb dat beeld ook gezien. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten