Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Maar ook hier kan op een eindpunt bijgeladen worden: Garage Kleiweg :mrgreen:
Vanochtend reden er zelfs 3 op lijn 174.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door mb90 »

Er is nog een Citaro uit de 200-serie uit het stof gehaald. Zojuist zag ik namelijk de 246 rijden op lijn 75 ter hoogte van het Stadionviaduct opweg naar de Kralingse Zoom.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Durashift »

Hoe staan die gezekerd op de boot?

Het kan aan mij liggen.. maar ik zie weinig kettingen om /aan de wielen .. het staat toch niet slechts op de parkeerrem, die bussen?

Zijn de ladingszekeringseisen op Duitse vaarwegen dan niet net zo streng als op de voertuig wegen? :?
Sam.h
Berichten: 40
Lid geworden op: di 08 okt 2019, 13:57

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Sam.h »

Staan wagens en bussen wel volledig gezekerd op Ferries naar de UK? Volgens mij ook niet altijd.

Op de rijn wordt het ook weer niet dermate wild op een binnenvaart ponton dat ze enorm vast moeten staan denk.

Sander
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Ik zag vandaag hetzelfde of dat andere schip van die maatschappij voorbijkomen op de oude maas, dit keer beladen met mercedes-benz vrachtwagens en John deer tractoren en voor zover ik zag waren deze ook niet gezekerd.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Vanaf zondag 24 mei gaat metrolijn A weer volledig rijden en gaan ook de versterkingsritten van lijn D op Centraal - Slinge weer rijden. Vanaf maandag 25 mei gaan de spitsritten op de lijnen A, D en E weer van start. Er zal nog wel volgens de vakantiedienstregeling gereden worden, de jaardienst start op 2 juni weer.

Vanaf 8 juni starten er vervolgens werkzaamheden bij De Tochten, hierdoor wordt de dienstregeling een klein beetje aangepast omdat er dan over één spoor gereden gaat worden. De tijden van de andere lijnen zijn ook een beetje aangepast, maar ondanks dat ontstaat er een 2-5-3 minuut interval tussen Capelsebrug en Schiedam.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Botsing tussen een lege lijnbus van de RET en een personenauto op de Vondelingenweg. De bestuurder van de auto is ter plekke overleden, de chauffeur van de bus is met veel moeite uit het voertuig gehaald.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/195698/D ... uto-en-bus
https://www.hardnieuws.nl/zuid-holland/ ... -8630.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daniel »

Da's niet zachtjes gegaan aan de ravage te zien zeg :o
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Mooi initiatief maar het bushokje staat op Metrostation Slinge aan de kant waar bijna alleen maar reizigers uitstappen.... goed over nagedacht...

https://www.rijnmond.nl/nieuws/195731/R ... ne-energie
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Uurtje of wat terug een zwaar ongeval in Schiedam op het Broersvest tussen een tram en een scooter.
Tram heeft flinke schade.
Hoe het met de bestuurder en scooterrijder is weet ik niet!!!
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Afbeelding

Afbeelding
Bronnen:
Mediatv.nl via Facebook.
RET realtime app.
Laatst gewijzigd door CB-e-bike-ov op do 28 mei 2020, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Wubbo »

Wel zo netjes om even een bron van die foto te vermelden: MediaTV op Twitter.
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Ik dacht dat het duidelijk te zien was dat het Mediatv.nl kwam.

Zal het aanpassen.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Vanaf maandag stopt tramlijn 7 voor vier weken met rijden. Zie voor meer informatie de folder Onze aangepaste reis: https://assets.ret.production.redkiwi.i ... ni2020.pdf (PDF).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door PHS »

Vreemde keuze om lijn 7 helemaal te schrappen in plaats van om te leggen naar Oostplein, ik dacht dat dat het normale eindpunt is bij werkzaamheden of calamiteiten?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Dat is inderdaad wel bijzonder, ja.

Ander nieuws: Citea 405 mocht ook weer eens buitenspelen en reed net op lijn 75.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Ik vind het nog vreemder dat lijn 7 het slachtoffer is geworden van werkzaamheden aan andere tramlijnen. Waarom meteen de hele lijn opheffen terwijl deze makkelijk tijdelijk doorgetrokken kon worden naar De Esch, en laat lekker de 21 en 24 op het Oostplein keren.

Lijn 7 wordt kapot gemaakt door de vele werkzaamheden dat al jaren aan de gang is en vanaf december na 22 uur al stopt met rijden...
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

En dat terwijl de werkzaamheden niet eens anders zijn dan de afgelopen tijd, waarbij lijn 7 al werd omgebogen naar Oostplein, tbv lijn 21/24 die via de Oude Dijk naar De Esch werden omgeleid.
010rdamm
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 27 aug 2018, 12:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door 010rdamm »

Lijn 7 heeft inderdaad al een aantal jaar met flink wat omleidingen te maken, wat de reizigers aantallen niet ten goede komt. Het is al niet 1 van de drukste tramlijnen. Zie die lijn nog wel eens opgeheven worden.
De route door Crooswijk en Kralingen overlapt ook wel veel met de metro en andere tram/busverbindingen. Daarnaast is denk ik de fiets ook een populair alternatief gezien de korte afstand tot het centrum.
Gideon
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Gideon »

Toen ik het las en een opmerking van iemand anders, ben ik maar op de kaart gaan kijken.
Valt me op dat de metro best een groot gebied kan bedienen, daarnaast bus 38 en tram 8 een klein gedeelte.
Tram 21 en 24 kan vaak ook al een optie zijn om redelijk in de buurt te komen van bestemming of ik moet verkeerd kijken.
Al kijk ik vooral met hoe mijn vader vanuit een dorp naar school moest en die bus reed bijna niet tot niet.

Dat is trouwens niet 800m zoals de mensen in Den Haag over zeurde bij Mr. Frank Visser doet uitspraak
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 03 jun 2020, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Maar als lijn 7 blijkbaar niet nodig is op de rest van het traject, waarom rijdt deze dan überhaupt nog? Dan had de lijn toch al lang ingekort geweest tot Centraal Station - Woudestein? Of zelfs compleet opgeheven geweest in combinatie met het verlengen van lijn 38? Blijkbaar ziet men normaliter nog wel voldoende vervoersvraag voor de verbinding Centraal - Willemsplein, ondanks dat alle haltes hier op loopafstand van een andere halte liggen. Dus waarom heft men bij werkzaamheden elders dit stuk op?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

Ik gok dat het een combinatie van beschikbaar materieel, personeel, kostenbesparingen, Corona, niet benoemde werkzaamheden en beschikbare alternatieven is.

De omleiding van 21/24 zal denk ik iets meer voertuigen kosten. Normaal gesproken niet zo'n probleem i.c.m. keren bij Oostplein, maar wellicht hebben de monteurs nu langer de tijd nodig voor onderhoud (denk aan 1,5 meter afstand werken). Ik weet het huidige ziekteverzuim niet, maar wellicht is die hoger dan normaal en met de vakantie-aanvragen die eraan komen, maak je jezelf heel gevoelig.
Door teruglopende inkomsten moet ook de RET op de kosten letten, dus ja, dan is het tijdelijk opheffen wel een acceptabele oplossing die niet al te veel pijn doet. Permanent opheffen mag waarschijnlijk nog niet, omdat de lijn verplicht is gesteld in PvE, dus dat moet via vervoerplanprocedures etc. En wie weet, wellicht zijn er ook werkzaamheden aan het spoor op de omleidingsroute?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik hoop dan wel dat de frequentie op (het oostelijk dele van) lijn 38 verhoogd wordt, aangezien de afstanden uit de oostelijk deel van Crooswijk dan erg hoog worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Jelmer »

ik zie op OVzoeker weer nieuwe 1200-en. De 1297 op lijn 66 en de 1298 op lijn 80.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik heb de 1287 t/m 1290, 1294, 1297 en 1298 al (digitaal of fysiek) gespot.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 137 gasten