Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door jelmerrr »

Kan toch ook probleem met zicht zijn?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Dat is het zeker:
PHS schreef:
trolly schreef:Sterker nog: er staan vier allochtonen op die foto, maar jou vallen enkel die twee in het linker stemhokje op.
Ik tel er maar twee? De vrouw in het midden en de man rechts op de foto zien er volgens mij autochtoon Nederlands uit, dat kan je van het echtpaar links niet zeggen.
Jij telt er maar twee, ja. Maar het meisje in het middelste stemhokje heeft een Pakistaans paspoort en de jongen rechts is de zoon van het stel links. Het begint er op te lijken dat er een vlek op je bril zit.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

PHS komt wel indrukwekkend snel tot een conclusie. Had ik maar zulke goed werkende ogen. :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

PHS schreef:GeenStijl geeft terecht aan dat geen lichamelijke beperking zichtbaar is op deze foto
Ik kan dat initiële oordeel volgen, ik zie het ook niet meteen. Maar zoals ik al aangaf is er misschien toch een niet-direct zichtbare beperking waarvoor er toestemming is gegeven, op basis van de foto alleen weten we dat dus niet.

En dat is precies de val waar je in trapt. Je ziet iets waarvan je weet dat het alleen in bijzondere gevallen mag (je vindt het zelfs nodig mij een linkje te geven) en gaat meteen vol op het orgel dat op basis van je eerste beoordeling en een (redelijk subjectief geschreven) artikel de situatie echt fout is. En daar moet je eens mee stoppen, want dit is precies hoe vooroordelen werken.

Groetjes van de Beste Suus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Wat je dus eigenlijk bedoelt te zeggen, is dat de NOS-redactie een nogal ongelukkige keus heeft gemaakt voor de illustratie? Dat is inderdaad een waarheid als een koe, maar in je posts lees ik een heel andere intentie.

Je hebt ook een wonderfraai Wagnercitaat opgescharreld als voettekst, overigens.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Je zoekt die zgn. verdachtmakingen gelukkig absoluut niet zelf op. Bekend gedrag natuurlijk: eerst flink uithalen, en daarna de slachtofferrol spelen :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Alargule »

Jullie zijn me toch een lekker stel, zeg.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

PHS schreef:Aan deze foto heeft GeenStijl een informatief artikeltje gewijd, mijn beste Suus. GeenStijl geeft terecht aan dat geen lichamelijke beperking zichtbaar is op deze foto, en dat dit ook niet blijkt uit andere ANP-foto's van het stemmende echtpaar. En voor de volledigheid wijs ik je erop dat het moet gaan om een lichamelijke beperking; hulp is niet toegestaan bij een verstandelijke beperking, dan moet je namelijk stemmen per volmacht.
Voor de volledigheid: met een verstandelijke beperking mag je stemmen per volmacht, want ze kunnen de stem natuurlijk ook zelf uitbrengen (maar dan zonder hulp, zoals de kiezers met een fysieke beperking die wel mogen krijgen).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Het Verenigd Koninkrijk gaat vanaf 8 juni nieuwe quarantainemaatregelen invoeren, voor eenieder die vanaf die datum het land binnenkomt. Met uitzondering van medisch personeel en personeel dat nodig is voor handel, moet iedereen die het land binnenkomt 14 dagen in zelfisolatie. Ten minste, dat is de basis: er is ook een uitzondering voor eenieder die via de kanaaleilanden, het island Man, of de Republiek Ierland binnenkomt. Alhoewel die laatste regels vooral te maken hebben met interne politiek, zorgt dat er wel voor dat de grens alleen symbolisch dicht gaat.

Het is duidelijk dat vooral Frankrijk niet echt blij is met deze maatregelen, en dus heeft de Franse regering gisteravond een persbericht de wereld in gestuurd, met de mededeling dat vanaf 8 juni alle reizigers vanuit het VK gaan worden verzocht om 14 dagen in zelfisolatie te gaan. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Conclusie, Frankrijk houdt zich netjes aan de Europese wet, maar draagt wel zijn boodschap uit. Prima, wat mij betreft! :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik begreep eerder deze week dat Frankrijk mogelijk in juni de toeristische voorzieningen gaat openen voor burgers uit Schengenlanden, mits gelegen in een departement waar code groen van toepassing is. Geluk bij een ongeluk zijn dat meestal ook de regio’s waar de meeste Nederlanders graag heen gaan.

Kaart: https://www.gouvernement.fr/info-corona ... epidemique
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Correct, behalve dan dat de regio Île-de-France ook nog rood is. Voor de Hauts-de-France, de Grand Est en Bourgogne-Franche Comté geldt dat die waarschijnlijk binnenkort naar groen gaan (Franceinfo), dan blijven alleen Île-de-France en Mayotte nog op rood. Voor heel Frankrijk geldt dat toerisme momenteel alleen toegestaan is op minder dan 100 kilometer van de eigen woonplaats.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

In de zomer gaan de meeste Nederlanders niet naar Parijs, maar naar de Alpes-Maritimes, Calvados of Dordogne. Tenminste, tenzij er iets veranderd is sinds de laatste keer dat ik op een Franse camping stond circa 10 jaar geleden :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Ik doe een hele wilde gok dat er sindsdien flink wat is veranderd :Y
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Juli en augustus zijn de drukste maanden van het jaar voor toerisme naar Parijs, dat kan je niet alleen aan de Amerikanen en Chinezen toeschrijven. Maar in plaats van Parijs kan je dan dus naar Reims of Straatsburg, ook leuk. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

DISNEYLAAAANNNNNNDDDDDD!!!!! *O* *O* *O* *O* *O*
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Ja maar dat mag nu niet, want de Seine-et-Marne zal waarschijnlijk ook na begin juni nog een rood departement blijven. :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Hainje »

-o-
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Ter verlichting van het verdriet: Disneyland is al sinds midden-maart dicht, heropening staat daar ook nog niet op het programma. Je mist er dus ook niets, want ook de locals mogen er niet naar binnen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Aan de overkant van de Noordzee ligt Premier Johnson momenteel onder zware kritiek, door acties van zijn persoonlijk assistent Dominic Cummings. Cummings zou namelijk met zijn met Covid-19 zieke vrouw van Londen naar Durham (433 km) hebben gereden, terwijl de Britten onder zware Lockdown-regels leefden. Dit werd bevestigd door Downing Street (hij zou zijn vrouw daar brengen om te herstellen), maar kort daarna kwam naar buiten dat Cummings een tweede keer naar Durham zou zijn gereden, nadat ook hij Covid-19 zou hebben. In andere situaties zou de assistent ontslagen worden, maar Johnson houdt vast aan Cummings, en blijft de man ondanks alle aantijgingen steunen.

En dat dat steunen niet altijd gebeurt met inachtneming van de waarheid bleek gisteren op de Twitter-account van de UK Civil Service, een officieel medium van de Britse overheid. Dat tweette namelijk kort na de dagelijkse coronavirus-persconferentie:

'Arrogant and offensive. Can you imagine having to work with these truth twisters?'

De tweet werd (logischerwijs) tienduizenden keren gedeeld, voordat hij verwijderd werd. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten