Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Ik hoop eigenlijk op iets van VraagRRReis tussen Steenwijk en Flevoland gedurende de avonduren/weekenden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Voer dan meteen een vraagafhankelijke dienst in voor heel Steenwijkerland (met eventueel een scholierenlijntje in de drukke periodes). Lijn 76 rijdt een indirecte slingerroute, terwijl het gebied tussen lijn 75 en 76 slecht bediend wordt. Met een vraagafhankelijke dienst kan je snellere, efficiëntere routes rijden tussen kernen.
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

SuperGhost schreef:Dan neemt de reistijd tussen Emmeloord en Urk wel aanzienlijk toe geloof ik, zelfs als je die hele lus in Urk zelf weghaalt (waarmee Urk dan ook minder bediend wordt uiteraard).

Daarnaast denk ik dat sirvinniei gelijk heeft dat de huidige ritten Emmeloord-Lelystad volgens mij een A-lijn is waarbij de route dus niet mag wijzigen. Echter: die 2 toegevoegde ritten geld dat niet voor, die zou je wel via Urk kunnen sturen. Ik vraag me dan alleen af of het nog logisch is die onder hetzelfde nummertje te laten rijden gezien de totaal andere route die verwarring kan veroorzaken (al zou het wel kunnen, zie de C3 in Wageningen...)
oke, ik heb even doorgepuzzeld.

In theorie kan Keolis het volgende doen daar:

Als de huidige 140 voortaan goed aansluit op de 71 (knoop .15 ipv rond .30 met vertrek .16/.46 en aankomst .14/.44) komt deze lijn in de richting Lelystad rond .31/.01 te liggen bij halte Domineesweg. Als de lange stilstand 140 in Emmeloord wordt ingekort, kan je in theorie met de 140 inclusief woonwijken rond .27 aankomen op de halte Domineesweg. Dan heb je alsnog geen extra materieel nodig, maar kun je wel Urk een halfuursdienst met overstap geven richting Lelystad. Ik zou nog een stap verder gaan en een snelle verbinding Kampen - Nagele - Urk creeren. Dan kun je wellicht nog enkele dru besparen doordat lijn 641 niet meer nodig is, maar ik ken de bezettingen daar niet. Ik zou het wel in een foto tonen, maar weet niet hoe dat moet.

In mijn bovenstaande situatie wordt de kwartiersdienst gebruikt om in de spitsuren een snelle aansluiting op de Qliner naar Lemmer/Heerenveen te bieden en de basis halfuursdienst gaat door op lijn 71 (in theorie). Je kan in de topspits misschien zelfs besluiten om enkele sneldienstritten van de 171 in Vollenhove te laten beginnen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

Dat in Vollenhove beginnen doet Lijn 171 Zwolle Station - Vollenhove Clarenberglaan al ;)

Wel denk ik dat je een huidige lijn als 140 moet behouden. Reizigers zullen niet veel hebben aan een omweg door Urk. Die willen relatief snel reizen. Zeker met de situatie rond de Ketelbrug, die regelmatig openstaat of waar regelmatig file is. Dan wil je snel naar je plaats van bestemming lijkt mij, niet nog eens omreizen via Urk. Voor de verbinding Lelystad - Urk zie ik liever een goede aansluiting bij halte Antonius Ziekenhuis in Emmeloord. Gezien er altijd al een Qliner/sneldienst Lelystad - Emmeloord reed denk ik dat je deze moet behouden. Je zou eventueel de huidige lijn 146 kunnen verleggen naar Urk in plaats van Emmeloord en de 140 en 146 op elkaar laten aansluiten bij de Domineesweg in Nagele.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

ik doelde op enkele ritten Vollenhove - Emmeloord - Lelystad. Ik vermoed dat daar nog wel eens een kleine vraag naar kan zijn met de juiste tijdliggingen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Milco schreef:Je zou eventueel de huidige lijn 146 kunnen verleggen naar Urk in plaats van Emmeloord en de 140 en 146 op elkaar laten aansluiten bij de Domineesweg in Nagele.
Daar zat ik ook al aan te denken, alleen zou je er dan ook aan kunnen denken om de 146 nog steeds wel naar Emmeloord te laten gaan, maar dan via Urk i.p.v. Nagele. (dus in Urk te koppelen aan de bestaande lijn Urk-Emmeloord-Kampen)
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Ik zat nog eens naar Apeldoorn te kijken: kan lijn 108 niet via Ugchelsegrensweg>Brouwersmolenweg>Hoenderloseweg? Volgens google maps scheelt dat maar 1 a 2 minuten en je bedient er Ugchelen enigszins mee.
Ik heb geen onderschrift
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

SuperGhost schreef:Dan neemt de reistijd tussen Emmeloord en Urk wel aanzienlijk toe geloof ik, zelfs als je die hele lus in Urk zelf weghaalt (waarmee Urk dan ook minder bediend wordt uiteraard).

Daarnaast denk ik dat sirvinniei gelijk heeft dat de huidige ritten Emmeloord-Lelystad volgens mij een A-lijn is waarbij de route dus niet mag wijzigen. Echter: die 2 toegevoegde ritten geld dat niet voor, die zou je wel via Urk kunnen sturen. Ik vraag me dan alleen af of het nog logisch is die onder hetzelfde nummertje te laten rijden gezien de totaal andere route die verwarring kan veroorzaken (al zou het wel kunnen, zie de C3 in Wageningen...)
Lijn C4 via Urk laten rijden zou een slimme zet zijn. Alleen zo krijg je dat extra vervoer tussen Lelystad en Emmeloord wat voller. Extra rijtijd hoeft dat niet te kosten, want in 2022 wordt de nieuwe Randweg Urk gerealiseerd door de provincie. Volgens mij conform de wens van de gemeente Urk met nieuw busstation. De afstand van de haltes Domineesweg naar Emmeloord is via die Randweg en Tollebeek niet langer dan via de A6, en de bus mag op de A6 ook maar 80. Er rijden al lang geen T100-bussen meer op deze lijn (op de 315 vroeger wel). De 140 kan gewoon als 'stopbus' de wijken van Urk en de tussenhaltes tussen Urk en Emmeloord blijven bedienen.
Maar het zal wel niet mogen, want de 140 is een A-lijn. Of de extra ritten dan wel via Urk zouden mogen rijden, vraag ik me af. Voor Ede-Wageningen wordt een comfortlijn met routevarianten blijkbaar wel toegelaten, maar daar gaat het om hogere frequenties.
Ik zou Keolis wel aanraden om de provincie te vragen die extra ritten van C4 via Urk te mogen laten rijden. Een directe verbinding van Urk naar Harderwijk kan veel scholieren trekken (tot een paar jaar terug reed er een scholierenlijn van Urk naar Harderwijk en volgens mij zelfs verder door naar Amersfoort).
En dan kunnen de extra ritten ook via het Terminalplein bij het vliegveld.
Hopelijk leest Keolis mee...
Laatst gewijzigd door Abus op za 23 mei 2020, 01:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

sirvinniei schreef:Dan had ik toch andere lijnen verwacht om DRUs op uit te storten, zoals 71 of 141.
Lijn 141 heeft vooral veel scholieren. Ik denk dat Keolis vasthoudt aan de huidige opzet met de 141 die buiten vakanties aangevuld wordt met de 641. Het heeft ook niet veel zin om ieder kwartier naar Kampen te rijden waar de trein maar ieder halfuur rijdt. In het weekeinde en 's avonds is de 141 ook niet druk, en op zondagen wordt er niet naar Urk gereden. De gemeente Urk wil dat wel graag anders, maar of Keolis dat gaat doen?

De 71/171 zullen ook wel de huidige opzet houden.

Maar vraag mij niet om het te verdedigen. Ik snap de keuze van Keolis voor extra ritten tussen Emmeloord en Lelystad ook niet. In het dagdal naar een halfuurdienst heeft nog wel toegevoegde waarde, maar een kwartierdienst in de spits of halfuurdiensten 's avonds en in het weekeinde: die vervoervraag is er niet. Was al niet zo toen de 315 nog naar Groningen door reed, en is daarna alleen maar minder geworden.
Als de bus ook via Urk zou gaan rijden, snap ik het wel, alhoewel een halfuurdienst 's avonds en in het weekeinde dan nog steeds overdone is.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Urk die op zondag een bus wil? :|
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

Abus schreef:
sirvinniei schreef:Dan had ik toch andere lijnen verwacht om DRUs op uit te storten, zoals 71 of 141.
Lijn 141 heeft vooral veel scholieren. Ik denk dat Keolis vasthoudt aan de huidige opzet met de 141 die buiten vakanties aangevuld wordt met de 641. Het heeft ook niet veel zin om ieder kwartier naar Kampen te rijden waar de trein maar ieder halfuur rijdt. In het weekeinde en 's avonds is de 141 ook niet druk, en op zondagen wordt er niet naar Urk gereden. De gemeente Urk wil dat wel graag anders, maar of Keolis dat gaat doen?

De 71/171 zullen ook wel de huidige opzet houden.

Maar vraag mij niet om het te verdedigen. Ik snap de keuze van Keolis voor extra ritten tussen Emmeloord en Lelystad ook niet. In het dagdal naar een halfuurdienst heeft nog wel toegevoegde waarde, maar een kwartierdienst in de spits of halfuurdiensten 's avonds en in het weekeinde: die vervoervraag is er niet. Was al niet zo toen de 315 nog naar Groningen door reed, en is daarna alleen maar minder geworden.
Als de bus ook via Urk zou gaan rijden, snap ik het wel, alhoewel een halfuurdienst 's avonds en in het weekeinde dan nog steeds overdone is.
Ik weet niet of de snelle rit Emmeloord - Lelystad aansluitend op lijn 71 wat gaat doen qua bezetting. In theorie kan het netwerk iets beter daar en dat zou gevolgen kunnen hebben voor bezettingsgraden.

Kampen - Emmeloord - Urk - Domineesweg kan in 55 minuten en als de 71 en C4 op elkaar aansluiten kan je dat zo plannen dat de C4 in beide richtingen bij Domineesweg aankomt. Dan kun je alles in uursdienst wegrijden met goede aansluitingen, al offer je de overstap Qliner - Lelystad op. Al moet ik zeggen dat Arriva blijft schuiven met die Qliner. Afgelopen jaar schoof het 10 minuten, daarvoor een halfuur.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

sirvinniei schreef:Urk die op zondag een bus wil? :|
Ja, dat heb ik een keer ergens gelezen, maar helaas kan ik nu niet meer terug vinden waar.
Het enige wat ik nu zo snel tegen kom, is dat Urk aan de provincie schrijft dat er "op zondagen nu geen bussen rijden".
https://stateninformatie.flevoland.nl/d ... -Vecht.PDF

Edit: gevonden. Staat in paragraaf 4.3.4 van de structuurvisie. Ook de wens voor een centrale halte (busstation), bijvoorbeeld bij de derde brug. En dat Urk door wil groeien naar 30.000 inwoners, waarmee het groter wordt dan Emmeloord. Een HOV-stop naar Lelystad lijkt me daar wel op zijn plaats.
http://www.gisnet.nl/ruimtelijkeplannen ... K-0201.pdf

En informatie met de Randweg Urk in potloodstrepen (nieuwe ontsluiting naar A6).
https://stateninformatie.flevoland.nl/d ... groeit.PDF
Overigens zou tot de opening van die Randweg ook via de nieuwe weg door Schokkerhoek en over de nieuwe Michiel de Ruyterbrug gereden kunnen worden.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

Die randweg Urk zit echter nog in de onderzoeksfase, dus het gaat nog echt wel wat langer duren dan 2022 voordat die klaar is.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

Naar ik begrepen heb, heeft gedeputeerde Jan de Reus in het coalitieakkoord de financiële dekking voor aanleg in 2022 geregeld, en geeft hij ook wel goed gas om de Randweg voor de verkiezingen van 2023 open te krijgen. Maar als alternatief is er ook nog de weg door Schokkerhoek, al zal dat wel 50 km/u zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Meltrain »

SuperGhost schreef:
Milco schreef:Je zou eventueel de huidige lijn 146 kunnen verleggen naar Urk in plaats van Emmeloord en de 140 en 146 op elkaar laten aansluiten bij de Domineesweg in Nagele.
Daar zat ik ook al aan te denken, alleen zou je er dan ook aan kunnen denken om de 146 nog steeds wel naar Emmeloord te laten gaan, maar dan via Urk i.p.v. Nagele. (dus in Urk te koppelen aan de bestaande lijn Urk-Emmeloord-Kampen)
Maar hoe moet Nagele dan bediend worden?
CamilleKreemers schreef:
Abus schreef:
sirvinniei schreef:Dan had ik toch andere lijnen verwacht om DRUs op uit te storten, zoals 71 of 141.
Lijn 141 heeft vooral veel scholieren. Ik denk dat Keolis vasthoudt aan de huidige opzet met de 141 die buiten vakanties aangevuld wordt met de 641. Het heeft ook niet veel zin om ieder kwartier naar Kampen te rijden waar de trein maar ieder halfuur rijdt. In het weekeinde en 's avonds is de 141 ook niet druk, en op zondagen wordt er niet naar Urk gereden. De gemeente Urk wil dat wel graag anders, maar of Keolis dat gaat doen?

De 71/171 zullen ook wel de huidige opzet houden.

Maar vraag mij niet om het te verdedigen. Ik snap de keuze van Keolis voor extra ritten tussen Emmeloord en Lelystad ook niet. In het dagdal naar een halfuurdienst heeft nog wel toegevoegde waarde, maar een kwartierdienst in de spits of halfuurdiensten 's avonds en in het weekeinde: die vervoervraag is er niet. Was al niet zo toen de 315 nog naar Groningen door reed, en is daarna alleen maar minder geworden.
Als de bus ook via Urk zou gaan rijden, snap ik het wel, alhoewel een halfuurdienst 's avonds en in het weekeinde dan nog steeds overdone is.
Ik weet niet of de snelle rit Emmeloord - Lelystad aansluitend op lijn 71 wat gaat doen qua bezetting. In theorie kan het netwerk iets beter daar en dat zou gevolgen kunnen hebben voor bezettingsgraden.

Kampen - Emmeloord - Urk - Domineesweg kan in 55 minuten en als de 71 en C4 op elkaar aansluiten kan je dat zo plannen dat de C4 in beide richtingen bij Domineesweg aankomt. Dan kun je alles in uursdienst wegrijden met goede aansluitingen, al offer je de overstap Qliner - Lelystad op. Al moet ik zeggen dat Arriva blijft schuiven met die Qliner. Afgelopen jaar schoof het 10 minuten, daarvoor een halfuur.
Je bent me een beetje kwijt.... :?
Je wilt dus lijn C4 (huidige lijn 140) via Urk laten rijden en in Emmeloord aan laten sluiten op lijn 71 naar Zwolle?
Al weet ik nog steeds niet wat je bedoelt met "zo plannen dat de C4 in beide richtingen bij Domineesweg aankomt".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door TLP »

CamilleKreemers bedoelt dat juist de 71 vanaf Emmeloord wordt doorgetrokken naar Urk en de Domineesweg, waar de C4 in beide richtingen tegelijk aan zou komen voor een knoop. Met de huidige dienstregeling zou dan alleen de overstap tussen de C4 en de 315 in Emmeloord vervallen.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Zou je het niet nog grootser aan kunnen pakken:
-145:Lelystad-Swifterband-Urk-Emmeloord alleen doordeweeks 1x per uur, in Emmeloord gekoppeld aan 71
-146:(Kampen-)Dronten-Swifterband-Urk-Emmeloord 1x per uur. Rijdt alleen doordeweeks naar Kampen. Ook gekoppeld aan 71
-141: zelfde situatie als nu.

Nagele hoeft officieel niet bediend te worden, maar daar kan je eventueel een VraagRRReis voor inleggen.
Ik heb geen onderschrift
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

En dan ook nog C4 rijden? Zes bussen per uur in de spits en vier in het dal over de Ketelbrug is wel erg veel. Ik zou de 140 dan ook houden zoals nu.
Zes bussen per uur in de spits tussen Urk en Emmeloord (141/641, 145 en 146) en vier in het dal is misschien ook wel wat te veel van het goede. Maar Urk groeit natuurlijk wel. Alhoewel dat waarschijnlijk ook toch wel een keer gaat betekenen dat er goed onderwijs in Urk zelf komt.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 23 mei 2020, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Er moet sowieso al minimaal 5x per uur over de ketelbrug gereden worden: Dronten-Emmeloord is een B-lijn en C4 is een HOV. Door de ritten via Urk om te leggen (en voor efficientie aan 141 te koppelen) zorg je er juist voor dat die ritten nuttig worden gebruikt, door een extra bestemming aan te bieden. Daarnaast zorg je dat lijn 145 wat beter gevuld is in de tegenspitsrichting.
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

TLP schreef:CamilleKreemers bedoelt dat juist de 71 vanaf Emmeloord wordt doorgetrokken naar Urk en de Domineesweg, waar de C4 in beide richtingen tegelijk aan zou komen voor een knoop. Met de huidige dienstregeling zou dan alleen de overstap tussen de C4 en de 315 in Emmeloord vervallen.
nee

Ik behoudt de routes:

71: Emmeloord - Zwolle
C4: Emmeloord - Lelystad - Harderwijk
141: Urk Domineesweg - Urk - Emmeloord - Kampen
241: Urk Domineesweg - Kampen (nieuwe route voor snellere verbinding Zwolle - Urk.)

oke, ik zal de tijden even uittypen:

Indien de 141 vertrekt om .03 uit Kampen is de bus rond .28 in Emmeloord. Als de bus dan om .30 vertrekt naar Urk komt ie rond .49 aan in Urk op de halte Singel. Dan heeft ie 10 minuten om naar Domineesweg te komen. De taxibus heeft 8 minuten nodig om er te komen. de 141 kan dan om .58 aankomen in Domineesweg.

Momenteel komt de 71 om .14 aan in Emmeloord. Als de 140 vertrekt uit Emmeloord om .46 komt ie rond .02 aan bij Domineesweg. Je biedt mensen dan een overstap van 4 minuten aan om van de 140 naar de 141 te komen.

Dus schematisch:

V 141 Kampen: .03
tijden Emmeloord: .28-.30
A Domineesweg: .58

A 71 Emmeloord: .44
V 140 Emmeloord: .46
D 140 Domineesweg: .02

andere richting:

D 140 Domineesweg: .58
V 141 naar Urk: .02

A 140 in Emmeloord: .14
V 71 uit Emmeloord: .16
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Zouden jullie hier weer verder willen gaan over de daadwerkelijke ontwikkelingen en de discussie over eigen wilde plannen willen verplaatsen naar OV als Hobby? Dank namens het beheer!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Als Urk echt zo gaat groeien en groter gaat worden dan Emmeloord, dan gaat dat een hele interessante discussie worden voor al die kleine dorpjes in de Noordoostpolder. Nu hebben die allemaal een directe busverbinding naar Emmeloord en niet naar Urk (op Tollebeek na en Ens ook vanwege de doorkoppeling over Emmeloord heen), moet dat dan nog wel zo blijven en gaan er dan buslijnen afgebogen worden naar Urk? Denk bijvoorbeeld aan de buslijn door Rutten, Creil en Espel (hoe krijgen ze die sowieso ook maar een beetje vol, is die niet meer buurtbuswaardig?), of de bus uit Swifterband, of voor Nagele juist een dwarsverbinding Urk-Nagele-Ens-Kraggenburg i.p.v. Swifterband-Nagele-Emmeloord. Dat kan nog interessant worden denk ik...
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door gkw1969 »

https://www.ftm.nl/artikelen/vervoersbe ... =Eric-Smit

Het laatste nieuws.... dit zet alles op losse schroeven
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Vervoersbedrijf Keolis maakte gebruik van ‘frauduleuze’ sideletters met Chinese bedrijven bij verkrijgen aanbesteding

Frauduleuze sideletters met Chinese fabrikanten van elektrische bussen vormden een onderdeel van de aanbesteding die het vervoersbedrijf Keolis vorig jaar september wist te winnen. Dit laten bronnen FTM weten.
Als één type document een publieke aanbesteding kan torpederen, dan is het de side letter: een contract waarin geheime afspraken tussen partijen staan. Het vervoersbedrijf Keolis, dat vorig jaar september een aanbesteding met een waarde van 900 miljoen euro won, had vier side letters opgesteld, allemaal met Chinese fabrikanten van elektrische bussen. Het gaat om BYD en het van oorsprong Nederlandse Ginaf.

Begin maart zijn de documenten binnen Keolis boven komen drijven. Ze worden binnen het bedrijf en bij de door het bedrijf ingehuurde adviseurs als ‘frauduleus’ aangemerkt. Één van de betrokken directeuren, wiens handtekening onder enkele side letters staat, is vanwege de kwestie geschorst en zit al weken thuis. Ook de vlootmanager van Keolis is geschorst. Dit melden goed ingevoerde bronnen aan FTM.

Lees verder

Op de site van Keolis is inmiddels het volgende te lezen:
Statement aanbesteding IJssel-Vecht
Keolis staat voor logisch en goed openbaar vervoer. Het is om die reden dat we enige tijd geleden de concessie IJssel-Vecht hebben gewonnen. Bij onze visie op openbaar vervoer hoort integer handelen. Keolis denkt onregelmatigheden te hebben ontdekt bij haar inschrijving op de aanbesteding IJssel-Vecht en heeft de opdrachtgever hierover geïnformeerd. Keolis neemt afstand van ieder niet integer gedrag en zal passende maatregelen nemen. Lopende het onderzoek kunnen we op dit moment geen verdere informatie verstrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door PHS »

Oei, dat ziet er ernstig uit, als zelfs Keolis al toegeeft dat er onregelmatigheden hebben plaatsgevonden bij de aanbesteding. Dit kan wel eens grote gevolgen gaan hebben, als je bedenkt wat er met Abellio in Limburg is gebeurd :shock:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten