NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
11/04/2008 16:20
De raad van de bestuur van de NMBS heeft beslist om 305 elektrische motorstellen aan te kopen bij het Duitse Siemens. 95 van deze stellen zijn specifiek bedoeld voor het GEN-project (Gewestelijk Expres Net). Met een waarde van 1,291 miljard euro is dit het grootste investeringsdossier ooit voor de NMBS.
De 305 stellen van Siemens zijn van het type "Desiro NL" en zijn goed voor in totaal 85.400 zitplaatsen. De treinen worden geleverd in het voorjaar van 2011 en eind 2016, aan een tempo van 5 tot 8 stellen per maand. (DWM)
Bron: Trends.be
11/04/2008 16:20
De raad van de bestuur van de NMBS heeft beslist om 305 elektrische motorstellen aan te kopen bij het Duitse Siemens. 95 van deze stellen zijn specifiek bedoeld voor het GEN-project (Gewestelijk Expres Net). Met een waarde van 1,291 miljard euro is dit het grootste investeringsdossier ooit voor de NMBS.
De 305 stellen van Siemens zijn van het type "Desiro NL" en zijn goed voor in totaal 85.400 zitplaatsen. De treinen worden geleverd in het voorjaar van 2011 en eind 2016, aan een tempo van 5 tot 8 stellen per maand. (DWM)
Bron: Trends.be
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
Desiro Nou maar hopen voor de Belgen dat ze er een beetje goede stoelen in zetten, dat is zeker niet in alle Desiro's het geval...
Re: NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
Natuurlijk goed nieuws dat ze nieuwe treinen laten komen, ik neem aan ter vervanging van de klassieke motorstellen?
Wel zeer jammer dat ze Desiro's nemen, en niet iets van eigen ontwerp :(
Wel zeer jammer dat ze Desiro's nemen, en niet iets van eigen ontwerp :(
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
- Locatie: Utrecht
Re: NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
Hier zijn enkele plaatjes te vinden van de nieuwe NMBS stellen.
mvg,
Sebastiaan
Sebastiaan
Re: NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
Desiro ML zullen ze bedoelen, oftewel Desiro Mainline.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
De Belgen kiezen zo te zien wel voor wc's in die stadsgewestelijke treinen :D
Enne 305 stellen? Dat zijn er meer dan er in Nederland aan Virms rijden toch?
Ook dat tempo van 5 tot 8 stellen per maand vind ik stevig!
Hopelijk kunnen ze een aantal geschikt maken voor ritten naar Roosendaal of Maastricht, maar dat zal wel niet...
Enne 305 stellen? Dat zijn er meer dan er in Nederland aan Virms rijden toch?
Ook dat tempo van 5 tot 8 stellen per maand vind ik stevig!
Hopelijk kunnen ze een aantal geschikt maken voor ritten naar Roosendaal of Maastricht, maar dat zal wel niet...
Re: NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
Zeer fraaie artist impressions, mooie treinen ook wel eigenlijk.
Re: NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
Oh dat ziet er toch wel anders uit dan wat ik ken als DesiroSebastiaan schreef:Hier zijn enkele plaatjes te vinden van de nieuwe NMBS stellen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
Desiro is sowieso heel raar :) Er is nu een Duits model (diesel + electro gloof ik...) en een engels model wat geheel anders is, en totaal niet op de duitse versie lijkt... Straks komt er ook nog belgische versie bij dus...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
Maar die worden in Roemenie gemaakt he, naar het Duitse ontwerp toch? 't zou mij niks verbazen dat er voor zo'n mega order nogal wat aanpassingen worden gemaakt voor de NMBS - net als de NS heeft gedaan voor de nieuwe Sprinters...
Re: NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
Voor zover mij bekend zijn Roosendaal en Maastricht grensstations. De stoptreinen die er eerder reden waren over het algemeen ook niet geschikt voor het rijden onder Nederlandse bovenleiding en er zit geen ATB op. Ze rijden op iets meer dan half vermogen met een maximale toegelaten snelheid van 70KM/h.Caspar schreef:De Belgen kiezen zo te zien wel voor wc's in die stadsgewestelijke treinen :D
Enne 305 stellen? Dat zijn er meer dan er in Nederland aan Virms rijden toch?
Ook dat tempo van 5 tot 8 stellen per maand vind ik stevig!
Hopelijk kunnen ze een aantal geschikt maken voor ritten naar Roosendaal of Maastricht, maar dat zal wel niet...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
- Locatie: Utrecht
Re: NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
De vormgeving is volgens mij niet door NMBS gekozen. De vorm van de trein is namelijk precies het zelfde als de treinen die voor ik geloof transregio aan de Rijn gaan rijden. En hoe deze er uit zouden zien was al eerder bekend dan die van de NMBS.webguy schreef:Maar die worden in Roemenie gemaakt he, naar het Duitse ontwerp toch? 't zou mij niks verbazen dat er voor zo'n mega order nogal wat aanpassingen worden gemaakt voor de NMBS - net als de NS heeft gedaan voor de nieuwe Sprinters...
mvg,
Sebastiaan
Sebastiaan
Re: NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
De moderne Belgische stoptreinen kunnen niet onder de Nederlandse spanning dienstdoen heb ik me laten vertellen: dat vindt de chopper niet leuk, als ie maar de helft van wat ie wil krijgt...deadlock schreef:Voor zover mij bekend zijn Roosendaal en Maastricht grensstations. De stoptreinen die er eerder reden waren over het algemeen ook niet geschikt voor het rijden onder Nederlandse bovenleiding en er zit geen ATB op. Ze rijden op iets meer dan half vermogen met een maximale toegelaten snelheid van 70KM/h.
Re: NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
Dat zou heel goed kunnen, dat soort dingen snap ik nooit zo goed, ook niet ná het lezen van wikipediaWubbo schreef:De moderne Belgische stoptreinen kunnen niet onder de Nederlandse spanning dienstdoen heb ik me laten vertellen: dat vindt de chopper niet leuk, als ie maar de helft van wat ie wil krijgt...deadlock schreef:Voor zover mij bekend zijn Roosendaal en Maastricht grensstations. De stoptreinen die er eerder reden waren over het algemeen ook niet geschikt voor het rijden onder Nederlandse bovenleiding en er zit geen ATB op. Ze rijden op iets meer dan half vermogen met een maximale toegelaten snelheid van 70KM/h.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
Heel simpel gezegd: bij een weerstand boeit het niet wat voor spanning je er doorheen jaagt, bij een chopper wel ;)
Re: NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
De Duitse Desiro (BR642) ziet er met z'n panoramaramen toch nét iets mooier uit, vind ik. Heel goed om te zien dat de NMBS eindelijk gaat investeren in moderne stoptreinen!
Re: NMBS bestelt 305 motorstellen bij Siemens
305 stellen, is dat dan uiteindelijk het hele stoptreinpark van de Belgen? (Op wat sprinters na die daar ook wel Duikbrillen worden genoemd)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten