Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Bedoel je het sein langs perron 1 richting Rsd (sein 509 volgens sporenplan)? Dat zou geen beperking moeten vormen voor (rechtsrijdende) treinen richting Ddr, toch?

En het probleem hier is juist dat de nuttige perronlengte groter is dan de fysieke:
  • Nuttige lengte 240m in 2016.
  • Fysieke lengte 187m in 2018.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

De nuttige lengte zal de complete lengte van het perron, de fysieke lengte de afstand tussen wissel 9A en einde perron. Maar inderdaad vreemde bewoording.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Sgb
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 18:38
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Sgb »

Is het ergens nog mogelijk om een reis te plannen buiten coronadienstregeling met bus, tram en metro?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Die vraag heb je hier vorige maand ook gesteld.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Dus?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Een vraag stellen waar je al antwoord op gekregen hebt?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Nou ja, met de corona verandert alles per dag, en misschien wilde die nou iets weten voor de bus of de trèm... Dat laatste had ie nog geen antwoord op gekregen blijkbaar :wink: :pos:
Sgb
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 18:38
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Sgb »

Klopt jongens, toen had ik alleen de trein nodig. Ik wil nu graag iets voor het andere ov plannen.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Okee, dat heb ik niet goed gelezen. Ik zou ook niet weten hoe je aan dergelijke dienstregelingen kan komen.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

Ik denk dat het eerder gegeven antwoord nog steeds het enige is: Met wat geluk hebben sommige vervoerders hun jaarregeling als PDF op de site staan.
Sgb
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 18:38
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Sgb »

Daar dacht ik inderdaad ook al aan.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door gkw1969 »

diederickx schreef:Ik denk dat het eerder gegeven antwoord nog steeds het enige is: Met wat geluk hebben sommige vervoerders hun jaarregeling als PDF op de site staan.
De regionale vervoerders wel, de NS helaas niet. Maar..... onlangs kwam ik bij de AKO In Deventer een heuse NS dienstregeling 2020 tegen. Het ouderwetse boekje. Helaas is juist deze gesloten ivm Corona.
When you're tired of London, you're tired of life
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

En is dat ding niet gewoon via Rover of treinreiziger.nl te krijgen? Die hebben hem namelijk uitgebracht *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

AKO.nl bezorgt hem gewoon thuis ja. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Sgb
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 18:38
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Sgb »

Het spoorboekje 2020 is inderdaad te verkrijgen bij de AKO winkels en via de webshop op treinreiziger.nl.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Z2N schreef:AKO.nl bezorgt hem gewoon thuis ja. :Y
De recensie die eronder staat. _O- _O_
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

:lol: _O-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Korte vragen

Bericht door Dennenboom »

Maar andersom. Is ergens vastgelegd wat de corona dienstregeling precies inhield? Kunnen we dat later nog weer terugvinden?
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Korte vragen

Bericht door teun »

Weet iemand hier toevallig of dat de Arriva WINKs morgen nog proefrijden in Wildenrath (of dat daar überhaupt wat rijdt op de zaterdagen)?
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Gebruikersnaam »

Ze zijn nu als het goed is bij het PCW. Of ze vandaag/morgen proefrijden weet ik niet.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen

Bericht door Visgraatmodel »

Is er een (inter)nationale wet dat bij rollend materieel eist dat de deuren opvallend genoeg moeten zijn voor mensen met een visuele beperking?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

Ja, de deuren moeten een contrasterende kleur hebben ten aanzien van de omringende kleurstelling, zodat ze herkenbaar voor mensen met beperkt zicht.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Korte vragen

Bericht door microshit »

Een snelle Google hint dat dat een Europrees breed dingjete zou zijn, PRM TSI NIP
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Om exact te zijn, TSI PRM sectie 4.2.2.3.2. lid 3:
Alle buitendeuren moeten aan de buitenkant als zodanig gemerkt zijn en contrasteren met de rest van de zijwand van het voertuig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Hoe gaat het rangeren van de IC Berlijn-locomotieven in Bentheim eigenlijk in z'n werk? Ik heb eens naar Sporenplan zitten turen en word er niet helemaal wijs uit.

De NS-loc komt aan uit Amsterdam op spoor 1, wordt afgerangeerd naar spoor 11 en gaat na passage van de IC naar Berlijn terug over spoor 1 naar de westzijde van het station. De opstelspoortjes met 1500V aan de westzijde (25 en 26) zijn echter niet in één beweging bereikbaar vanaf spoor 1.
De DB-loc komt aan uit Berlijn op spoor 2, wordt afgerangeerd naar spoor 27 en gaat dan (meestal terwijl de IC nog niet is vertrokken richting Amsterdam) terug over spoor 3/4/5 richting de oostzijde van het station. Vanuit het opstelspoor met 15kV aan de oostzijde (82) is spoor 1, waar de trein terug richting Berlijn vertrekt, echter niet bereikbaar.

Wordt er dan dus in beide richtingen gekeerd op de vrije baan in het verlengde van spoor 1 vlak voor het koppelen aan de terugtrein? Dat had ik eigenlijk niet verwacht, omdat je op de vrije baan behoorlijk in de weg staat voor doorgaande goederentreinen en de RB61.
Of liggen er ergens nog geheime overloopwissels die niet op Sporenplan, Google Maps en OpenRailwayMap staan, waarmee je toch de spoortjes 25/26 resp. 82 direct kunt bereiken vanaf spoor 1? :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten