Korte vragen
Re: Korte vragen
De NL loc gaat van 11, over 1 naar net voorbij het wissel naar 2. Dan gaat ie op het eilandje tussen de wissels staan wachten, de Rb61 vanaf 2 moet er dan met 40 omheen.
De DB-loc rijd idd via 3/4/5/6 naar het hoofdspoor ri schuttorf en zodra de NL loc op 11 staat rijdt tegen de stam op 1 aan.
De DB-loc rijd idd via 3/4/5/6 naar het hoofdspoor ri schuttorf en zodra de NL loc op 11 staat rijdt tegen de stam op 1 aan.
Re: Korte vragen
Bedoel je met "het eilandje tussen de wissels" het stukje tussen wissel 40 en de overweg aan de westzijde? Dan sta je toch pontificaal in de weg voor alle binnenkomende treinen uit NL (waaronder zeker de RB61 uit Hengelo)?
Of is er een eilandje tussen wissel 40 (op spoor 1) en wissel 39 (op spoor 2) dat precies lang genoeg is zodat je er een loc kan stallen?
Zou het eigenlijk niet praktischer zijn om de IC Berlijn in beide richtingen op spoor 2 af te handelen? Dan hoef je nooit het hoofdspoor te blokkeren bij het rangeren.
Of is er een eilandje tussen wissel 40 (op spoor 1) en wissel 39 (op spoor 2) dat precies lang genoeg is zodat je er een loc kan stallen?
Zou het eigenlijk niet praktischer zijn om de IC Berlijn in beide richtingen op spoor 2 af te handelen? Dan hoef je nooit het hoofdspoor te blokkeren bij het rangeren.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
marvinkok bedoelde het eilandje tussen wissel 38 en 34, daar staat nog 1500 V op, gezien hoe hij het geheel omschrijft. Daar kan de RB61 richting Hengelo vervolgens mooi via de wissels omheen rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Maar dat betekent dan inderdaad rangeren via het hoofdspoor uit Oldenzaal, anders kom je niet op het eilandje.
Re: Korte vragen
Dat is correct. Ik typte het snel uit m'n hoofd op het perron in Rheine (A)
Maar de ICB staat altijd gruwelijk in de weg in Bh :Y
Maar de ICB staat altijd gruwelijk in de weg in Bh :Y
Re: Korte vragen
Toch wel met Mund und Nase Maske doch? *O*marvinkok schreef:Dat is correct. Ik typte het snel uit m'n hoofd op het perron in Rheine (A)
Re: Korte vragen
Uiteraard -o-
En daarna zo snel mogelijk de cabine in zodat het ding weer af kan *O*
En daarna zo snel mogelijk de cabine in zodat het ding weer af kan *O*
Re: Korte vragen
Moet dat ding niet ook gewoon op in Bahnen und Bussen (A)
Re: Korte vragen
Waar staat betreffende uitzondering in de regelgeving? (A)
En kun je bij zo'n treinding eigenlijk wel spreken van besturen? 't ding heb tenslotte geen stuur
En kun je bij zo'n treinding eigenlijk wel spreken van besturen? 't ding heb tenslotte geen stuur
Re: Korte vragen
Volgens de Betriebliche Dienst Anweisung hoeven we geen masker op in de Führerstand, enkel daar waar we in contact met reizenden komen.
En Aking, jij weet toch wel dat met name Frans gebouwde treinen gewoon een soort stuurwiel hebben
Loc 1700 (Wikipedia)
En Aking, jij weet toch wel dat met name Frans gebouwde treinen gewoon een soort stuurwiel hebben
Loc 1700 (Wikipedia)
Re: Korte vragen
Jij heb je treinFührerschein zeker bij een pakkie Aufstrich gehaald? -o-
Re: Korte vragen
Is nog toegepast tot en met de TGV Reseau :Y Zover ik weet heeft de Thalys PBA het ook nog, maar de PBKA niet meer.marvinkok schreef:En Aking, jij weet toch wel dat met name Frans gebouwde treinen gewoon een soort stuurwiel hebben
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Nee, na 6 weken intensief opleiding in Zutphen onder leiding van Herr Uwe uit Leipzig *O*Aking schreef:Jij heb je treinFührerschein zeker bij een pakkie Aufstrich gehaald? -o-
Re: Korte vragen
Dit snap ik nog niet helemaal. Vanaf spoor 27 wordt dus via spoor 3, 4 of 5 naar 1 gereden?marvinkok schreef: De DB-loc rijd idd via 3/4/5/6 naar het hoofdspoor ri schuttorf en zodra de NL loc op 11 staat rijdt tegen de stam op 1 aan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Ja, tot voorbij het sperrsein na wissel 4, vervolgens rijdt ie terug tot het sperrsein voor wissel 10 en wacht daar tot de NL-loc naar 11 is gereden en de spanning boven spoor 1 gewisseld is naar 15 kV~
Re: Korte vragen
Is het mogelijk het SchöneWocheTicket NRW als een ticket te gebruiken om de hele week kris-kras door het NRW te reizen of is een ander ticket slimmer?
Re: Korte vragen
Lijkt me niet zo handig, tenzij je twee gebieden weet te kiezen met veel mogelijke en toegestane routes tussen de twee gebieden, wat dan ook nog eens precies is waar je wilt reizen.https://www.mobil.nrw/tickets/tickets-im-nrw-tarif/einzelticket/schoenewocheticket-nrw.html schreef:persönliches Wochenticket für eine ausgewählte Strecke zwischen 2 Gemeinden in NRW, nicht übertragbar
Re: Korte vragen
Er is er wel een SchöneFerienTicket geldig in de vakantieperiodes van NRW daarop staat "biss bis einschließlich 20 Jahre" dus zolang je leeftijd onder de 21 is mag je hem gebruiken. Ben je in de reisperiode jarig, dan is het ticket geldig tot de dag voor je verjaardag. Maar op je verjaardag mag je dan nog wel gratis reizen binnen de VRR.Väggar schreef:Is het mogelijk het SchöneWocheTicket NRW als een ticket te gebruiken om de hele week kris-kras door het NRW te reizen of is een ander ticket slimmer?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen
Welk model zakelijke herenschoenen dragen jullie? Ik zoek een egale (nep)leren paar in het zwart. Preferentie gaat naar een hak van hout zijn gewenst maar kunststof ik ook prima.
Re: Korte vragen
Supertip dank je! Snel gebruik van maken nog deze zomer dan (mits het kan dan.)cassie127 schreef:Er is er wel een SchöneFerienTicket geldig in de vakantieperiodes van NRW daarop staat "biss bis einschließlich 20 Jahre" dus zolang je leeftijd onder de 21 is mag je hem gebruiken. Ben je in de reisperiode jarig, dan is het ticket geldig tot de dag voor je verjaardag. Maar op je verjaardag mag je dan nog wel gratis reizen binnen de VRR.Väggar schreef:Is het mogelijk het SchöneWocheTicket NRW als een ticket te gebruiken om de hele week kris-kras door het NRW te reizen of is een ander ticket slimmer?
Re: Korte vragen
Hopen dat de situatie het dan weer een beetje toe laat ja. Maar op die manier heb ik de afgelopen jaren vrijwel iedere spoorlijn in NRW gehad, tegen een leuk tarief. Want €31,- voor twee weken is beter voor je portemonnee dan €31,- voor één dag. Je kunt het ticket overigens kopen via de DB app/website of op de volgende stations:
- Spoiler: show
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Hij is niet te koop in de DB of VRR app?
Re: Korte vragen
cassie127 schreef:... Je kunt het ticket overigens kopen via de DB app/website of op de volgende stations...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Soms blijkt lezen moeilijker dan gedacht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten