Mag ik even kwijt #33

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Justin »

Wat voor idiote openingstijden heeft gemeente Zwijndrecht zeg. Kan niet eens normaal nieuw paspoort aanvragen :evil: .

Kijk ik naar gemeentewebsite van Zwijndrecht:

Code: Selecteer alles

Maandag-dinsdag
08.30-13.00 uur

Woensdag
13.00-17.00 uur
17.00-20.00 uur uitsluitend op afspraak

Donderdag-vrijdag
08.30-13.00 uur

Zaterdag
09.00-12.00 uur uitsluitend op afspraak
Laat ik morgen nou net voor 13:00 naar het gemeentehuis willen gaan, aangezien ik vanaf 13:00 in Zaandam zit...
Wat is dit voor een ongein? Betalen we hiervoor mee aan de gemeentebelasting; voor service gedurende uren dat niemand kan op deze halve dagen?! Stomme ambtenaren. Zeker aangezien er voor een hoog bedrag een nieuwe gemeentehuis is neergeplempt, waardoor het complete theater, zwembad en busbanen in Zwijndrecht zijn wegbezuinigd... Ik HAAAAAAT zo erg deze gemeente. Een straatje over een lengte van 600 meter opbreken en opnieuw inzetten heeft ook 6 maanden geduurd. Als er een bom valt of vliegtuig crasht in Nederland, laat dat alsjeblieft Zwijndrecht dan zijn )(#*_)@!*_!)#*!)$!_$( :evil: :evil: :evil: :evil:

Kijk ik naar de gemeente Zeist, dan zijn zij op zijn minst 2½ uur langer geopend:

Code: Selecteer alles

Maandag t/m woensdag
08.00 - 15.00 uur

Donderdag
12.00 - 20.00 uur

Vrijdag
08.00 - 12.30 uur
En buurgemeente Dordrecht voor wat betreft de vrije inloop, heeft ook al zulke idiote uren. Voor zo'n grote gemeente zulke korte openingstijden:

Code: Selecteer alles

maandag t/m vrijdag 08.30 - 12.00 uur
donderdagavond 17.00 - 19.30 uur 
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door STF »

Reisdorf (met ongeveeer 1000 inwoners):

verandwoordelijke: Heer Alain KREMER
openingsuren: 9.00 - 12.00 & 14.00 - 17.00
Donderdag gesloten
Vrijdag gesloten van 14.00 - 17.00


(Nee ik heb het niet vertaald, het staat er echt in het Nederlands op. :pos: )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Daniel »

Justin schreef:En buurgemeente Dordrecht voor wat betreft de vrije inloop, heeft ook al zulke idiote uren. Voor zo'n grote gemeente zulke korte openingstijden:

Code: Selecteer alles

maandag t/m vrijdag 08.30 - 12.00 uur
donderdagavond 17.00 - 19.30 uur 
Mwoh, als je de openingstijden op afspraak ziet valt 't allemaal wel mee (vergeleken met Zwijndrecht)...
De openingstijden waarvoor u een afspraak kunt maken zijn:
Maandag t/m vrijdag: 08.30 – 17.00 uur
Donderdagavond: 17.00 – 19.30 uur
Dat maken van 'n afspraak is 'n kleine moeite aangezien je via internet zelf het tijdstip kunt uitzoeken waarop het je uitkomt en 'tis nog stukken sneller ook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door webguy »

Is dat ook echt een afspraak? Of is het net als het Amerikaanse Consulaat in Amsterdam of de Gemeente Ede, waar je gewoon op dat tijdstip komt opdagen en dan kan je alsnog wachten tot je aan de beurt bent :P In Ede krijg je een ander klasse nummertje geloof ik, maar geloof niet dat het veel verschil uitmaakt...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Justin »

Naja, vooruit dan maar. Op afspraak maar op donderdagochtend gemaakt. We zullen zien *is gekalmeerd* :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Daniel »

@Webguy: ja da's echt op afspraak, je wordt op het gevraagde tijdstip opgeroepen. Ze hebben daarvoor ook aparte balies waar je soms tijden niks ziet gebeuren terwijl mensen zonder afspraak maar zitten te wachten :P
Alleen jammer dat afhalen van 'n reisdocument niet op afspraak kan, maargoed, dat kan op alle tijdstippen en bij 'n snelbalie.

(Wat wel frustrerend is: kies je op internet eerst helemaal waar je een afspraak voor maakt, kom je bij de balie en vraagt die ambtenaar waarmee hij je van dienst kan zijn :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Suus »

Bijna elke gemeente heeft weinig openingsuren, het werk wat er via de front office binnenkomt neemt vaak ook heel veel tijd in beslag bij de back office. En als het open is, is het werk dat iets in beslag neemt ook vaak dusdanig uitgebreid dat de wachttijden oplopen. Door over te gaan naar een afsprakencultuur zoals bij andere dingen die aardig wat tijd kosten al heel gebruikelijk is (kapper bijvoorbeeld) probeert een gemeente juist een betere dienstverlening te creëren.

Ik wil 6 januari mijn kerstboom dumpen, maar de afstand tot de dumpplek is zo mogelijk nog verder van mijn kamer af dan het station :neg: Maar ja, 50 cent plus een lootje voor de gemeenteloterij, wie wil dat nu niet?

Grote twijfels dus: Van het balkon af of naar de dumplocatie slepen door het halve dorp.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Justin »

Ghehe, ik kies het eerste :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Ardan »

Zul je net zien dat de onderbuurvrouw op dat moment even over de railing hangt :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Suus »

Voordeel: Het is aan de voorkant van het gebouw, en dat wordt alleen gebruikt voor de nooduitgang.
Nadeel: Het is aan de voorkant van het gebouw, en daar zit ook de ingang van het gebouw en de fietsenstalling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Daantje »

Bee schreef:Bijna elke gemeente heeft weinig openingsuren, het werk wat er via de front office binnenkomt neemt vaak ook heel veel tijd in beslag bij de back office. En als het open is, is het werk dat iets in beslag neemt ook vaak dusdanig uitgebreid dat de wachttijden oplopen. Door over te gaan naar een afsprakencultuur zoals bij andere dingen die aardig wat tijd kosten al heel gebruikelijk is (kapper bijvoorbeeld) probeert een gemeente juist een betere dienstverlening te creëren.

Ik wil 6 januari mijn kerstboom dumpen, maar de afstand tot de dumpplek is zo mogelijk nog verder van mijn kamer af dan het station :neg: Maar ja, 50 cent plus een lootje voor de gemeenteloterij, wie wil dat nu niet?

Grote twijfels dus: Van het balkon af of naar de dumplocatie slepen door het halve dorp.
Heb je geen steekwagentje of winkelwagentje ofzo of iets wat je kan lenen? Mijn kerstboom heeft een kluit en die zet ik straks eerst in de schuur en als het niet meer vriest plant ik hem in de tuin (nu nog bedenken hoe ik dat ga doen want m'n tuin heeft bijna alleen maar tegels).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Suus »

Ik heb al een oplossing gevonden :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Ardan »

En dan willen we nou ook weten wat die oplossing is :wink:
Ik doe ook maar wat
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door tsov »

Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Daantje »

??

Doet ie het alweer?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door tsov »

Alweer een tijdje ;) De achterbank kan er helemaal uit, dus met wat proppen lukt het vast :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vandaag voor het eerst gewerkt bij m'n nieuwe filiaal en het beviel erg goed. Waarschijnlijk nog een goeie kans op promotie ;).
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door --Stefan-- »

Ziggy: tot hoelaat zit jij hier altijd op het forum?
Krijg het al moe als ik naar die tijd van het bericht kijk :P
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ehh tja, meestal ben ik pas tegen middernacht thuis van werken, en dan gaan er altijd nog wat halve liters open.... en het TV'tje een, en oja, dan nog even op internet. En dan kijk ik op de klok, en dan word ik ook een beetje treurig inderdaad :(
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door --Stefan-- »

Achjaa, je bent gewoon een echte nachtbraker :mrgreen: :pos:
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, alleen een beetje jammer als je de volgende dag wakker wordt wanneer het alweer donker is ;) - hoewel met dat maar een paar keer overkomen is, meestal moet ik overdag nog wel werken of andere dingen :P
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door --Stefan-- »

Tjaa, kan niet alles hebben he :P
Wat doe je dan voor een werk?
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik werk in een supermarkt (die blauwe zaanse toko) in Amsterdam, en tegenwoordig een stuk vaker ook, omdat ik gestopt ben (voor een half jaar) met mijn studie ;)
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door --Stefan-- »

Ohjaa dat had je al verteld ;)
Maar wat heb je rare tijden dan :O
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Mag ik even kwijt #33

Bericht door Oud forumgebruiker »

De winkel is open tot een uur of 10, dan gaat het vullen meestal nog door tot een uur of elf. Dan nog even rustig wat drinken en naar huis lopen, en dan is het zo al weer half 12/12 uur ;)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten