Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Details over de omlopen hiervan kunnen hier gevonden worden, zodra er een omloop- en/of ritnummer bekend is:
http://metroret.ovposities.nl/
http://metroret.ovposities.nl/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De 405 mag veel vaker buiten spelen, reed afgelopen donderdagavond ook maar de meeste chauffeurs laten de bus liever binnen op een paar chauffeurs na en dat zijn er echt heel weinigMeltrain schreef:Dat is inderdaad wel bijzonder, ja.
Ander nieuws: Citea 405 mocht ook weer eens buitenspelen en reed net op lijn 75.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dan vraag ik me toch af: wat is er mis met de 405?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Er wordt gesproken over het feit dat men niet verder kan laden dan 2/3e van de totale capaciteit en dat men hiermee lastig een hele dienst mee kan uitzitten.
Voor het volledige bericht, diegene die in deze FB-groep zitten:
https://www.facebook.com/groups/6297470 ... 659275678/
Voor het volledige bericht, diegene die in deze FB-groep zitten:
https://www.facebook.com/groups/6297470 ... 659275678/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Hoe wordt die bus eigenlijk opgeladen? Niet met een pantograaf, toch?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vandaag meerdere hybrides gezien op lijn 30 (en logischerwijs zullen ze ook op 36 en 31 komen).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Correct:
1272 op de 1030003:
En de 1278 op de 1030006:
1272 op de 1030003:
En de 1278 op de 1030006:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Met beeld voor de liefhebbers:
En het nieuwe station Rotterdam Alexander enkele dagen voor de opening, men was druk bezig met opruimen en schoonmaken:
Waarbij het metrostation duidelijk nog niet af is:
De perronverlenging bij de metro is ook duidelijk nog niet doorgevoerd in de spoorbeveiliging, dus vooralsnog zullen de metro's nog op de oude plek blijven halteren. Het zou me ook niet verbazen als dit pas later aangepast wordt, aangezien er een project loopt om de overwegen te vervangen en daarbij worden ook enkele aanpassingen in de spoorbeveiliging doorgevoerd.
En het nieuwe station Rotterdam Alexander enkele dagen voor de opening, men was druk bezig met opruimen en schoonmaken:
Waarbij het metrostation duidelijk nog niet af is:
De perronverlenging bij de metro is ook duidelijk nog niet doorgevoerd in de spoorbeveiliging, dus vooralsnog zullen de metro's nog op de oude plek blijven halteren. Het zou me ook niet verbazen als dit pas later aangepast wordt, aangezien er een project loopt om de overwegen te vervangen en daarbij worden ook enkele aanpassingen in de spoorbeveiliging doorgevoerd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Inmiddels is ook een deel van de 1300-serie (de paar hybride Citea's die na de R-Netters genummerd zijn) in dienst. De 1300 zag ik op lijn 70 en de 1301 rijdt vandaag in Hoogvliet en zag ik op lijn 80.
In Poortugaal zag ik geen grote bus meer op lijn 79, maar wel deze nieuwe Volkswagen Crafter van RMC. De lijnfilm laat wel een lijn en bestemming zien, alleen je moet snel zijn om dat te kunnen lezen. Op de foto is het dus niet te zien:
In Poortugaal zag ik geen grote bus meer op lijn 79, maar wel deze nieuwe Volkswagen Crafter van RMC. De lijnfilm laat wel een lijn en bestemming zien, alleen je moet snel zijn om dat te kunnen lezen. Op de foto is het dus niet te zien:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De RET wordt steeds beter. Zelfs een nieuwe taxibus voor de RMC. En ik zag op de sluisjesdijk ook al hagelnieuwe Mercedes-Benz Sprinter busjes staan. Die zijn voor de buurtbus lijnen heb ik begrepen. Ik was al blij met de RET maar hier wordt ik heel blij van, echt prachtmaterieel. *bus* Is er hier eentje of zijn hier meerdere van?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Alleen nog gelede-bussen en het prachtplaatje is compleet .
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Zo maar echt hoor en dan met name de 68/668/69. Ik zie ze wel eens rijden en dan ben ik zo blij dat ik die lijnen nooit hoef te nemen om naar school te moeten. Helemaal mee eens dat gelede bussen daar beter zouden passen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Niet alleen daar hoor, maar bijvoorbeeld lijn 32, 33, 38, 44 en 70 mogen mogen best wel met 18 meter worden gereden, al dan niet in combinatie met een hogere frequentie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De frequentie op de 68/668/69 bundel moet (tijdelijk) verhoogt worden, anders is het onmogelijk om voldoende afstand te houden in de bus. Ik heb vaak genoeg een, twee of drie bussen moeten laten schieten omdat je er niet meer bij past. Voor de corona-pandemie was het al niet erg fijn om elke dag opgepropt in een bus te zitten, zeker nu niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wellicht lijn 69 via Slinge laten rijden, zou al een verschil kunnen maken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Als ze dat vanaf 15 juni in plaats van december 2020 kunnen doen zou dat perfect zijn. Anders maar hopen op frequentieverhoging.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Na ja... wat ook al niet helpt is dat lijn 668 niet eens meer wordt opgestart totaan de zomer (vooralsnog)... -o-
-
- Berichten: 957
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Alle BAR-buurtbuslijnen 601/602/603 gaan ook met nieuwe Mercedes-Benz Sprinters rijden, deze staan achter op Sluisjesdijk in de hoek maar wanneer ze de weg op gaan....? Voorlopig staan alle buurtbuslijnen in Nederland stil omdat de chauffeurs in de risicogroep vallen, er maximaal 4 reizigers mee mogen en de chauffeurs niet beschermd zitten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Er zijn vier achtereenvolgende kentekens afgegeven voor busjes van dit type.Is er hier eentje of zijn hier meerdere van?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De volgende Citaro's worden ingezet op VDL-omlopen:
204 - 1053002
206 - 1056009
207 - 1051002
244 - 1040008
252 - 1042003
286 - 1053001
287 - 1127001
334 - 1042004
348 - 1170009
350 - 1083004
368 - 1084008
374 - 1173004
Zie http://metroret.ovposities.nl/ voor de volledige inhoud per omloop.
204 - 1053002
206 - 1056009
207 - 1051002
244 - 1040008
252 - 1042003
286 - 1053001
287 - 1127001
334 - 1042004
348 - 1170009
350 - 1083004
368 - 1084008
374 - 1173004
Zie http://metroret.ovposities.nl/ voor de volledige inhoud per omloop.
-
- Berichten: 436
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Tja, niemand had dit kunnen voorspellen, maar nu blijkt nogmaals dat een aantal 18 meter bussen best handig kunnen zijn _O-
Dus blijft de vraag; Waarom ziet de RET telkens af van gelede bussen? De argument dat de infra het niet aankan is gewoon een broodje aap verhaal.
Dus blijft de vraag; Waarom ziet de RET telkens af van gelede bussen? De argument dat de infra het niet aankan is gewoon een broodje aap verhaal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De RET is van mening dat de reizigersvraag niet voldoende is voor gelede bussen en dat de stijgende vervoersvraag beter opgelost kan worden met hogere frequenties.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dan moet je die hogere frequenties wel aanbieden, zeker in deze tijden...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik heb zelf ook liever elke 7,5 minuut een kleine bus dan elke 10 minuten een grote. Het is echter ook wel fijn als frequenties op elkaar afgestemd zijn met oog op aansluitingen en afstemmen van intervallen op een gezamenlijk deel. Als twee lijnen een deel samen rijden maar de een rijdt elke 15 minuten en de andere elke 10 krijg je op het gezamenlijke deel bijvoorbeeld een 2-8-7-3-10 interval. Dan kan je beter beide lijnen een kwartierdienst geven met een gezamenlijke 7,5 minuut interval, en op de drukste van de twee lijnen gelede bussen inzetten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Na ja, is er dan in Rotterdam echt sprake van een buscorridor, zonder dat deze lijn vast aan een andere lijn zit doorgekoppeld (zoals 97/98 en 144/146) ?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten