Toen ik vanmiddag bij Amsterdam CS aankwam zag ik een bovenleidingautootje staan op de Prins Hendrikkade op de Nieuwe Brug. Mijn vermoeden bleek te kloppen: er was wat stuk, dus reden de Damraklijnen via de Nieuwezijds Voorburgwal en Martelaarsgracht naar CS-Westzijde. Door de NZL-bouwput zijn de wissels van CS-Westzijde naar het Damrak helaas niet te berijden, wat de chaos aanzienlijk zou hebben verminderd. Doordat het middagspits was reden er namelijk nogal veel trams: te veel voor de capaciteit van de Nieuwezijds en CS-Westzijde, en al helemaal voor het sowieso al chaotische kruispunt Martelaarsgracht/Prins Hendrikkade. Op een gegeven moment stond er een tramfile vanaf de Dam totaan het CS...
Op de Martelaarsgracht en de Nieuwezijds Voorburgwal waren nu wel 10 van de 16 Amsterdamse tramlijnen te zien
Naast de gebruikelijke lijnen 1,
2,
5,
13
en 17
waren nu ook de lijnen 4,
9,
16,
24,
en 25 te bewonderen.
Lijn 26 zal wel ingekort zijn geweest tot Zeeburg (met of zonder pendelbus ). Ik blijf het dus in dit soort situaties stom vinden dat de PTA-lus maar in
Kapotte bovenleiding op strategische plek
Kapotte bovenleiding op strategische plek
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Kapotte bovenleiding op strategische plek
[quote="tsov"]Lijn 26 zal wel ingekort zijn geweest tot Zeeburg (met of zonder pendelbus ). Ik blijf het dus in dit soort situaties stom vinden dat de PTA-lus maar in
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kapotte bovenleiding op strategische plek
De 26 werd inderdaad vervangen door een bus. Dat was overigens haringen-in-een-ton. De bus reed onder lijnnummer 79
Re: Kapotte bovenleiding op strategische plek
Je hebt dan van die moment in Amsterdam dat je lopend nog sneller bent dan de tram. Was dit ook zo'n geval ?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Kapotte bovenleiding op strategische plek
De PTA lus kan niet achteruit bereden worden, dan raakt heel de beveiliging van slag.
GVB heeft meerdere malen er op aangedrongen dat de PTA lus ook vanuit de richting IJburg te bereiken moest zijn, maar allerlei instanties zoals de gemeente, vonden dat te duur, te lastig, te ingewikkeld, te slordig, etc.
Zelfde verhaal met het traject van lijn 10, bij de Mauritskade wilde GVB graag dat je komende vanaf het Tropenmuseum, ook het traject van lijn 10 richting Azartplein op kunt draaien. Want nu komt er op het stuk Frederiksplein-Azartplein nergens een wissel voor... Maar het mocht weer niet van de gemeente.
GVB heeft meerdere malen er op aangedrongen dat de PTA lus ook vanuit de richting IJburg te bereiken moest zijn, maar allerlei instanties zoals de gemeente, vonden dat te duur, te lastig, te ingewikkeld, te slordig, etc.
Zelfde verhaal met het traject van lijn 10, bij de Mauritskade wilde GVB graag dat je komende vanaf het Tropenmuseum, ook het traject van lijn 10 richting Azartplein op kunt draaien. Want nu komt er op het stuk Frederiksplein-Azartplein nergens een wissel voor... Maar het mocht weer niet van de gemeente.
Re: Kapotte bovenleiding op strategische plek
Hoe laat was dat dan, want rond 15:40 reden de lijnen nog hun gebruikelijke route, maar werden bestuurders van de 'Damraklijnen en lijn 26' opgeroepen extreem voorzichtig te rijden vanwege een bovenleidingbreuk. De chauffeuse van mijn lijn 4 gaf nog maar even door dat het bij de bocht naar links op de Prins Hendrikkade was, want men scheen bij een andere bocht te staan kijken.
Zonder aanpassing van de VRI op de kruising NZ Voorburgwal/Pr. Hendrikkade moet dat trouwens een flinke tramfile hebben gegeven.... Normaal staat daar op drukke momenten al een tram of 5, 6 achter elkaar te wachten, met de Damraklijnen erbij moet dat al helemaal een feest zijn geweest...
Zonder aanpassing van de VRI op de kruising NZ Voorburgwal/Pr. Hendrikkade moet dat trouwens een flinke tramfile hebben gegeven.... Normaal staat daar op drukke momenten al een tram of 5, 6 achter elkaar te wachten, met de Damraklijnen erbij moet dat al helemaal een feest zijn geweest...
Re: Kapotte bovenleiding op strategische plek
Lijkt me wel, die momenten doen zich op de dam al voor inclusief wachttijd op tram, laat staan als de tram daarna ook nog eens wacht in een file.Justin schreef:Je hebt dan van die moment in Amsterdam dat je lopend nog sneller bent dan de tram. Was dit ook zo'n geval ?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Kapotte bovenleiding op strategische plek
Rond 17.30Jurjen schreef:Hoe laat was dat dan
Echt wel!Justin schreef:Je hebt dan van die moment in Amsterdam dat je lopend nog sneller bent dan de tram. Was dit ook zo'n geval ?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten