Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Suus »

Wanneer leren mensen eens dat je geen geweld moet gebruiken om iets op te lossen? Je slaat toch ook geen volwassenen, waarom zou je dan wel je eigen kinderen slaan. :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door MdJ »

Gewoon met stemverheffing... Dat werkte bij mij wel iig. Ik was als de dood voor als mijn vader boos werd :lol: .
Bij twijfel: gebruik beton.
aswnl
Berichten: 98
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:46
Contacteer:

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door aswnl »

Bee schreef:Wanneer leren mensen eens dat je geen geweld moet gebruiken om iets op te lossen? Je slaat toch ook geen volwassenen, waarom zou je dan wel je eigen kinderen slaan. :idea:
Wanneer leren mensen nu eens dat er een enorm verschil zit tussen een correctionele tik en geweld (zoals slaan). :roll:
MdJ schreef:Gewoon met stemverheffing... Dat werkte bij mij wel iig. Ik was als de dood voor als mijn vader boos werd :lol: .
Dat is inderdaad wat je als eerste doet, als een normaal verzoek niet meer overkomt bij het kind. Maar wat bij veel kinderen wel werkt (zoals bij jou vroeger), dat werkt bij veel anderen helemaal niet. Die zijn niet meer voor rede vatbaar, en krijsen en drammen gewoon door. Als je dan door alle andere middelen heen bent, is de correctionele tik de meest effectieve uitweg, zonder dat er sprake is van geweld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Suus »

aswnl schreef:
Bee schreef:Wanneer leren mensen eens dat je geen geweld moet gebruiken om iets op te lossen? Je slaat toch ook geen volwassenen, waarom zou je dan wel je eigen kinderen slaan. :idea:
Wanneer leren mensen nu eens dat er een enorm verschil zit tussen een correctionele tik en geweld (zoals slaan). :roll:
Daar is geen verschil tussen. Een "correctionele tik" is een lijfstraf, en lijfstraffen vallen onder fysiek geweld. Het slaan van een kind is dus het toepassen van geweld en dus gewoon geen oplossing, alleen een verandering van de situatie, aangezien je het kind alsnog boos maakt om de pijn die je hem aandoet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Vinny »

Kinderen worden veel te verwend opgevoed. Het hoeft niet eens te krijsen om zijn/haar zin te krijgen. Ouders mogen best eens wat vaker 'nee' zeggen... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Kinderen worden veel te verwend opgevoed. Het hoeft niet eens te krijsen om zijn/haar zin te krijgen. Ouders mogen best eens wat vaker 'nee' zeggen... :roll:
Zal best, maar nog steeds geen excuus om een kind te slaan of maar uit de bus te gooien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Vinny »

^^ Daarmee voorkom je dat het kind door harder te gaan krijsen denkt zijn zin te kunnen krijgen. Kortom, door het op te voeden probeer je preventief te voorkomen dat dit gebeurt ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Daan »

Een corrigerende tik moet kunnen vind ik. Ik heb ze vaak genoeg gehad vroeger iig...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door STF »

Heb je er geen trauma aan overgehouden?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Mark »

Daan schreef:Een corrigerende tik moet kunnen vind ik. Ik heb ze vaak genoeg gehad vroeger iig...
Dat dus. En daar leerde ik het echt wel van. Kwestie van ouderlijk gezag.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Oud forumgebruiker

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Zal best, maar nog steeds geen excuus om een kind te slaan of maar uit de bus te gooien.
Juist wel, anders puilen de speciaal onderwijsscholen straks weer uit, als ze het van hun ouders niet leren, dan maar van ons belastingsgeld op zon dik gesubsidieerde school :pos: :pos:. Van dat zoetsappige gekissebis leren kinderen het gewoon niet, als een kind geen groente moet geef je het toch ook geen patat? Eten wat de pot schaft en anders maar zonder eten naar bed, punt uit. En zo werkt he took met krijsende kinderen in de bus :D!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door tsov »

Heerlijk als de wereld zo simpel is :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Oud forumgebruiker »

En dat is het, wat mij betreft. Nu moeten de mensen dat nog snappen, dan zal het een stuk beter gaan. Wat realistischer: geef die verwende nesten wat minder hun zin, en als ze niet luisteren hup de bus uit. Zo erg is dat nou ook weer niet en het bespaard een hele hoop mensen ergernis/hun trommelvliezen. Ik zou het ook vertikken de hele reis een gruwelijk gekrijs aan te horen omdat moederlief niks doet om haar baby te troosten. Gewoon naar buiten, dan stopt het gejank ook, effe afkoelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Suus »

Stel, de buschauffeur vind jou een verwend nest en gooit je de bus uit? Ik kan mij niet voorstellen dat jij dat zomaar accepteert, en dat dan ook nog even je spullen door de achterdeur naar buiten worden gegooid waarbij ze wellicht kunnen beschadigen.

Nogmaals: Een kind hoeft niet alleen maar te huilen als hij zijn zin niet krijgt, hij kan ook pijn lijden of nog iets anders. Er staat ook nergens dat de moeder geen poging deed het kind stil te krijgen, dat is een aanname die jij er van maakt. Bovendien zit de buschauffeur zonder reden aan iemands spullen en geeft het de mensen ook geen kans zich aan te kleden. Nee, je gooit een kind van drie ZONDER JAS in een dikke laag sneeuw terwijl het stevig vriest naar buiten. Dat is volslagen idioot en getuigd niet van enig inzicht bij zo'n persoon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Stel, de buschauffeur vind jou een verwend nest en gooit je de bus uit? Ik kan mij niet voorstellen dat jij dat zomaar accepteert, en dat dan ook nog even je spullen door de achterdeur naar buiten worden gegooid waarbij ze wellicht kunnen beschadigen.
Als ik overlast bezorg in de bus, is het reëel, ongeacht of ik het zelf reachtvaardig vind of niet.
Bee schreef:Nogmaals: Een kind hoeft niet alleen maar te huilen als hij zijn zin niet krijgt, hij kan ook pijn lijden of nog iets anders. Er staat ook nergens dat de moeder geen poging deed het kind stil te krijgen, dat is een aanname die jij er van maakt.
Er staat ook nergens dat het kind pijn had, dus hier kunnen we over blijven gissen.
Bee schreef: Bovendien zit de buschauffeur zonder reden aan iemands spullen en geeft het de mensen ook geen kans zich aan te kleden. Nee, je gooit een kind van drie ZONDER JAS in een dikke laag sneeuw terwijl het stevig vriest naar buiten. Dat is volslagen idioot en getuigd niet van enig inzicht bij zo'n persoon.
Je kan er ook een te groot issue van maken... De eerste de beste willekeurige juffrouw van groep 1/2b van openbare Basisschool Likmevessie zie ik ook vaak genoeg een kind bij z'n lurven pakken, en terecht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Krijsend kind wordt buschauffeur te veel

Bericht door Geert »

Het verhaal is en blijft incompleet. Wat is er vooraf gegaan? Heeft de chauffeur de moeder niet eerst al gewaarschuwd? Heeft de moeder geprobeerd het kind tot bedaren te brengen?
Mij bekruipt het gevoel dat het verhaal telkens erg eenzijdig wordt belicht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten