Daniel's losse-foto-topic

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Daniel
OVNL-beheerder
Contacteer:

Re: Daniel's losse-foto-topic

Berichtdoor Daniel » za 09 mei 2020, 21:53

Vanmiddag even een lekker stukje op de fiets de omgeving rond geweest op deze heerlijk zonnige en warme zaterdag. Met een specifiek doel ook wel: wat unieke plaatjes van de omleiding op lijn 80 dit weekend.

We beginnen in Maarsbergen waar dit weekend voor het eerst sinds half maart weer een bus doorheen reed. En überhaupt komt daar op zaterdag al jaren geen bus meer. Maar nu dus wel de omgeleide 80 die vanaf Woudenberg Europaweg via Maarsbergen en de A12 naar De Klomp reed...
Afbeelding
Syntus 1872 - Maarsbergen, Woudenbergseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Aan de andere kant van de werkzaamheden aan de N224 werd een pendeldienst ingezet tussen Woudenberg Spoorlaan en Veenendaal-De Klomp. Op die pendeldienst mochten weer eens wat Setra's van een onderaannemer buiten spelen, die staan immers ook al sinds half maart stil.
De Van Kooten 206 (Syntus 1034) is zojuist het buitengebied van Woudenberg binnen gereden en staat op het punt zijn laatste twee haltes te bedienen alvorens weer omgekeerd werd. Hoe, daar ben ik vergeten op te letten (eindhalte Spoorlaan ligt namelijk na de laatste rotonde voor de werkzaamheden :wink: )...
Afbeelding
Van Kooten 206 (Syntus 1034) - Woudenberg, Stationsweg-Oost by Daniël Bleumink, on Flickr

En tot slot nog de tweede bus op de pendeldienst, de Van Kooten 204 a.k.a. Syntus 1032 in de dorpskern van Scherpenzeel. De bestemming Woudenberg komt normaal ook niet voor in deze rijrichting trouwens...
Afbeelding
Van Kooten 204 (Syntus 1032) - Scherpenzeel, Dorpsstraat by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

ZO6176

Berichtdoor ZO6176 » zo 10 mei 2020, 00:28

Mooie zonnige plaatjes. Ik merk dat ik het reizen per ov steeds meer begin te missen.

Daniel
OVNL-beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Daniel » za 27 jun 2020, 21:49

Vanmiddag nog even op jacht naar "nieuw" spul op U-link geweest. Zo rijden inmiddels de Ebusco's op lijn 34 en ach ja, waarom zou je ook een plaatsnaam voor je bestemming zetten. Iedereen weet toch wel waar P+R Westraven ligt...
Afbeelding
Qbuzz 4654 - Soesterberg, Amersfoortsestraat by Daniël Bleumink, on Flickr

De bus is niet zo heel nieuw op lijn 73, de rijrichting in Soesterberg wel...
Afbeelding
Qbuzz 3434 - Soesterberg, Banningstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

In Zeist trof ik nog een vergeelde ex-Groningse Citaro G op lijn 74...
Afbeelding
Qbuzz 3514 - Zeist, Waterigeweg by Daniël Bleumink, on Flickr

En natuurlijk hebben we dan nog de ver-U-linkte Citea's van Syntus. Aan Setra's reden er overigens vrijwel alleen rood/witte op lijn 50 vandaag...
Afbeelding
Syntus 1883 - Driebergen, Hoofdstraat by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

KM46

Berichtdoor KM46 » za 27 jun 2020, 22:18

mooie foto's :pos: :wink: .

Meltrain

Berichtdoor Meltrain » zo 28 jun 2020, 00:38

Mooie foto's inderdaad. :D
De RET doet trouwens precies hetzelfde met bestemmingen: daar wordt (bijvoorbeeld) ook alleen "Zuidplein" getoond. ;)
Elke werkdag van Rlb naar Asa de slaapkamer naar de woonkamer en terug.

dennistd

Berichtdoor dennistd » di 30 jun 2020, 00:53

Daniel schreef:Vanmiddag nog even op jacht naar "nieuw" spul op U-link geweest. Zo rijden inmiddels de Ebusco's op lijn 34 en ach ja, waarom zou je ook een plaatsnaam voor je bestemming zetten. Iedereen weet toch wel waar P+R Westraven ligt...

Ik dacht eerst Vestraven ipv Westraven te zien, maar bij inzoomen blijkt het toch een soort van W te zijn. Maak dat ding dan wat breder :')

Terug naar “OV in Beeld”