Weerberichten-gekwek #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Caspar »

Omdat ik dan toch niets beters te doen had/heb, maar even een foto gemaakt van de huidige situatie:

Afbeelding
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Maik »

Aalten 9:30
Afbeelding

Wat een *** foto...
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Ardan »

Hmmm, Admiraal de Ruyterstraat, kan dat kloppen?

Bij mij is het ook een wereld van verschil met 9 dagen terug: (boven=25 dec, onder=5 minuten geleden)
Afbeelding
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Stefan »

Numansdorp, 11.45u:

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Maik »

Ardan schreef:Hmmm, Admiraal de Ruyterstraat, kan dat kloppen?
Een zijstraatje daarvan :wink: .
Pommes.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Joshua »

Nou ik keek net even uit het raam vanaf de keuken in het mooiste studentenhuis in NIjmegen en kreeg dit geweldige uitzicht:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Ardan »

Holy fuck, -12 in Lelystad, -13.4 in Delfzijl, en het is nog maar 17 uur! Hoe koud gaat het vannacht wel niet worden?
Hier is het nu amper -3, Terschelling heeft maar -1.1... die verschillen verbazen me elke keer weer..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Suus »

De aanwezigheid van water heeft vaak grote invloed op het weer. Het water bij Delfzijl komt uit de koude binnenlanden, het water bij Terschelling koelt veel minder snel af door de Warme golfstroom en de enorme massa water. Het zal daar dan ook minder snel heel koud worden, en ook minder snel heel warm :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Caspar »

Voor mijn huis in Hoorn is het nu -11,5 boven de sneeuw bij een heldere hemel. Die combinatie staat ook wel garant voor een koude nacht. Ook het IJsselmeer is dichtgevroren, misschien dat het ook helpt?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Suus »

Het IJsselmeer is ook binnenwater, daardoor wordt dat ook sneller beinvloed door het weer. Het IJsselmeer vriest al vrij snel dicht trouwens
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Caspar »

Is het IJ in Amsterdam ooit wel eens dichtgevroren? Dat vroeg ik me laatst ineens eens af..
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Maik »

Voor aankomend weekend staat er een heuse sneeuwstorm op de kaarten... Natuurlijk kan er nog van alles veranderen, maar het is iets om in de gaten te houden.
Pommes.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door tsov »

@Caspar: Mijn vader heeft verhalen dat in de strenge winter van '63 de ponten niet voeren. Ben een beetje gaan googelen heb in ieder geval gevonden dat het Noordzeekanaal en de Amsterdamse haven met veel pijn en moeite open zijn gehouden in die winter. Die winter duurde overigens van 19 december tot 5 maart :shock: , zo lang was Nederland wit en bevroren. Op sommige plaatsen was de Noordzee zelfs deels dichtgevroren! Over het IJsselmeer waren autoroutes uitgezet, zodat je van Urk naar Enkhuizen kon rijden...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Vinny »

Op sommige plaatsen was de Noordzee zelfs deels dichtgevroren!
De temperatuur van het zeewater bedroeg toen -2 graden (aan de oppervlakte). Dat zal nu niet gehaald worden: de Noordzee is nu zo'n 7 graden gemiddeld...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Daan »

Net even met -10 van m'n werk naar huis gefietst. Niet zo ver, maar wel verrekte koud :?
Oud forumgebruiker

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik weet niet hoeveel graden het hier is, maar ik weet wel dat je niet meer normaal een peukje kan roken zonder dat je poten eraf vriezen... :neg:
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Joshua »

ziggy schreef:Ik weet niet hoeveel graden het hier is, maar ik weet wel dat je niet meer normaal een peukje kan roken zonder dat je poten eraf vriezen... :neg:
OPLOSSING = STOP MET ROKEN.
Oud forumgebruiker

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nee dta is geen oplossing. De oplossing is: sta overal weer toe dat het binnen mag :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Ardan »

Het vervelende is dat je ook al geen handschoenen aankan als je staat te roken :| heh wat vervelend nou toch.
Het is trouwens -5 bij jou, ziggy. Ik ga het zelf nu maar eens proberen met -7.
(en dan mag je blij zijn dat je niet in Tilburg woont, daar is het nu -14.4)
(tsov, mag ik je zo hartelijk danken voor dit kaartje, heb hem in mijn favorieten staan, ook op mijn telefoon)
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 03 jan 2010, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Suus »

We kunnen binnen alvast bordjes ophangen: Waarschuwing voor beperkt zicht door mistbanken :|

En anders zijn er altijd nog handschoenen zonder vingertoppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Maik »

Volgens het KNMI is het hier nu -12, zal wel weer de hele week auto-ruiten-krabben worden :neg: .
Pommes.
Oud forumgebruiker

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:We kunnen binnen alvast bordjes ophangen: Waarschuwing voor beperkt zicht door mistbanken :|
Hier wel in elk geval, voor geen goud ga ik meer dat kl*teweer in. :neg:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Ardan »

Maik schreef:Volgens het KNMI is het hier nu -12, zal wel weer de hele week auto-ruiten-krabben worden :neg: .
Heb vanmorgen mijn huisgenote ook maar even geholpen met haar auto uit te graven. Dikke plakken sneeuw erop, en meteen maar aan mijn favoriete bezigheid begonnen: stoepvegen :| ach ja, op een gegeven moment krijg je er zelfs lol in, en we hebben nu één van de best geveegde stoepen en paadjes in de tuin van de hele Gerard ter Borchbuurt *O* (al is het alleen maar omdat bijna iedereen het verrekt om zijn stoep te vegen).

@ziggy: ik heb net ook even buiten gestaan en mijn conclusie is: stel je aan :wink: (of waait het bij jou zo hard, dat de gevoelstemperatuur zo laag ligt?)
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

Kijk voor een minuutje of 3 is het te doen (me thet vooruti zicht dat je naar binnen kan), langer zou ik het niet doen...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Weerberichten-gekwek #5

Bericht door Vinny »

Komende vrijdag en zaterdag komt er een groot sneeuwgebied onze kant op. Er is een kans op een sneeuwstorm. Wanneer deze voorspelling uitkomt, gaat dit geheid problemen moet het OV opleveren. Ik waarschuw alvast maar eens ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten