Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Goed nieuws iedereen!

De Hema verkoopt weer chocoladeletters *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Nu al?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Nee toch :shock: :? ?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Is gewoon een reep chocola. Wel zodanig verpakt dat het op een letter lijkt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

VIRM schreef:Nu al pas?
FTFY :pos:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Trolly, als straf voor het rommelen met tmijn quote krijg je een chocolade T!
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Fijn, die past goed bij het doosje chocolade koppeltekens dat ik net heb aangeschaft *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Nog even en je hebt dusdanig veel chocoladeletters dat je kunt gaan Rumikubben. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

chocoladeletters zijn er om opgegeten te worden hoor. Niet om mee te Rumikubben.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Het één hoeft het andere toch niet uit te sluiten? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Hebben hier eigenlijk nog mensen ervaring met de treinmaatschappij RegioJet?

Ik weet nou niet echt wat ik ervan moet vinden :? . Aan de ene kant moedig ik concurrentie op het spoor alleen maar aan en vind ik het goed dat dat gelukt is tussen Praag en Wenen. Daarnaast hebben de treinen goede zitplaatsen met een entertainment-systeem (helaas zonder Engelse ondertiteling) en je krijgt gratis drinken.
Aan de andere kant werden wij als interrailers een beetje onbeschoft behandeld vond ik. De conductrice kon niks met ons kaartje, dus die moest de manager erbij halen. Vervolgens hebben ze met ze tweeën een zeer uitgebreide check gedaan met ID-controle en hij heeft iemand opgebeld om het nummer te laten natrekken. Vervolgens moesten we een eed afleggen dat we na Brno zouden gaan staan, ongeacht of er zitplekken vrij zijn. Ik had ook nogal honger, dus wilde ik iets te eten halen. Dat kon echter alleen via een website. Daarvoor heb je een ticketcode nodig, die we natuurlijk niet hadden. Een aardige passagier achter ons wilde de zijne wel delen, maar vervolgens bleek dat je ook alleen online kan afrekenen (geen ideal uiteraard), dus het was alsnog onmogelijk.

Als Tsjech die een online kaartje koopt voor de RegioJet zal het wel prima zijn, maar voor interrailers niet echt.

In Brno uiteindelijk maar overgestapt op ČD, een stuk prettiger.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik heb twee keer gereisd met RegioJet tussen Praha en Bratislava, beide keren in Relax (eerste klas). De eerste keer was spotgoedkoop; wel raakten we 50 minuten vertraagd omdat het druk was op de hoofdlijn en we via Nymburk werden omgeleid, in tegenstelling tot de ČD-treinen. De tweede keer, niks bijzonders te vermelden. Ik heb wel de verhalen gehoord: heb je een kapotte loc, dan heb je pech. :wink:

De service in de Relax-klasse is wel formidabel: drinken is bij de prijs inbegrepen (meerdere keren goede espresso in een echt kopje!), en een stukje (lekker!) pruimengebak voor 10 kronen (€0,40) kun je ook niet laten staan. Niks geen gedoe met ticketcodes, het personeel kwam hier gewoon langs. Maar bij de ČD is de service ook prima, bestaat het personeel niet uit studenten met een knalroze uniform en vermoed ik dat het personeel beter betaald krijgt.

Een derde keer was de prijs al net zo hoog als ČD of hoger, toen heb ik gewoon een kaartje voor de EC gekocht. Je ziet het verdienmodel: eerst met spotgoedkope prijzen en een stukje leuke service de klant lokken, dan langzaam de prijs opvoeren.
De curiositeit was er voor mij toen wel af en als het niet spotgoedkoop is, dan is er nauwelijks nog meerwaarde.

Overigens zou ik de laagste klasse (houten planken (oude Duitse RE-rijtuigen) en verboden (!) om eten of drinken te kopen) aan niemand aanbevelen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Ferdinand schreef:Hebben hier eigenlijk nog mensen ervaring met de treinmaatschappij RegioJet?

Ik weet nou niet echt wat ik ervan moet vinden :? . Aan de ene kant moedig ik concurrentie op het spoor alleen maar aan en vind ik het goed dat dat gelukt is tussen Praag en Wenen. Daarnaast hebben de treinen goede zitplaatsen met een entertainment-systeem (helaas zonder Engelse ondertiteling) en je krijgt gratis drinken.
Aan de andere kant werden wij als interrailers een beetje onbeschoft behandeld vond ik. De conductrice kon niks met ons kaartje, dus die moest de manager erbij halen. Vervolgens hebben ze met ze tweeën een zeer uitgebreide check gedaan met ID-controle en hij heeft iemand opgebeld om het nummer te laten natrekken. Vervolgens moesten we een eed afleggen dat we na Brno zouden gaan staan, ongeacht of er zitplekken vrij zijn. Ik had ook nogal honger, dus wilde ik iets te eten halen. Dat kon echter alleen via een website. Daarvoor heb je een ticketcode nodig, die we natuurlijk niet hadden. Een aardige passagier achter ons wilde de zijne wel delen, maar vervolgens bleek dat je ook alleen online kan afrekenen (geen ideal uiteraard), dus het was alsnog onmogelijk.

Als Tsjech die een online kaartje koopt voor de RegioJet zal het wel prima zijn, maar voor interrailers niet echt.

In Brno uiteindelijk maar overgestapt op ČD, een stuk prettiger.

Wat is dit dan voor een onzin :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

De vorige keer dat ik met Regiojet reisde hetzelfde verhaal hoor: ik en mijn reisgenoot hadden nergens last van, maar verderop in het rijtuig ontstond wat gedoe door een paar Interrailers die niet hadden gereserveerd. Gezien de manier waarop Regiojet kaartcontrole doet (de rijtuigbegeleider kijkt op de iPad of de stoel bezet zou moeten zijn) is het logisch dat reizen zonder reservering voor ongemak zorgt. Maar gezien het feit dat Regiojet sowieso spotgoedkoop kan zijn zou ik zelf ook niet eens voor Interrail gekozen hebben, gewone tickets zijn daar vaak goedkoper.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Waarom zou een spoorwegmaatschappij het woord 'Jet' in de naam hanteren?
Beul van de blindegeleidelijn
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Omdat ze dan subsidie krijgen?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Omdat de moeder van de grote baas Jet heet?

Maar: if you pay peanuts, you will get monkeys. Ik had niet verwacht dat Interrail überhaupt geldig zou zijn bij Regiojet.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Als je een beetje je huiswerk doet dan ben je toch op de hoogte van de regels? Of is Regiojet nogal vaag hierover?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

VIRM schreef:Waarom zou een spoorwegmaatschappij het woord 'Jet' in de naam hanteren?
Omdat Student Agency (zoals het bedrijf heet) niet echt werkt voor treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ja, maar een 'jet' gaat meestal toch echt door de lucht, en niet over rails...
Beul van de blindegeleidelijn
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

Goedemorgen allemaal,

Ik weet dat ik lang niets van me heb laten horen en dat "the update is way, way, way overdue".
Maar hier is ie dan toch:
  • Prostaat kanker is foetsie na verwijdering van het orgaan waar ie in zat.
    Herstel is voorspoedig verlopen.
    Grote reorganisatie binnen bedrijf in de eerste week na mijn operatie
    + verzoek om alle consultants in Asia Pacific (Australie, New Zeeland, Maleisie, Singapore, Korea, Japan, China, Thailand, India) te gaan managen -> aangenomen
    Absurd druk 2019 gehad met heel veel reizen in de regio
    Augustus 2019 permanente verblijfsvergunning gescoord (eindelijk) waardoor ik ook voor andere bedrijven dan het bedrijf dat mijn visum sponsorde mag werken
    Januari 2020 Heavy Rigid (vrachtwagen + bus) rijbewijs gescoord
    Februari 2020: weer een reorganisatie waardoor mijn regio werd verkleind naar Asia Pacific South (m.a.w. China, Japan, Korea, India er weer af)
    Sindsdien: veel stress om al mijn 32 consultants aan het werk te houden.. tot zover succesvol, maar de komende maanden wordt 't lastig
    Sinds 25 mei: BACK ON THE BUS.... jippieeeeeeeeee. Rechts gestuurd links rijden....... Tot nu toe alleen schoolbussen gedaan maar vanaf volgende week over naar de lijndiensten.
Diverse mensen hebben laten weten dat ze enigzins bezorgd waren en wilden weten of het goed met me ging.
Sorry dat de update zo lang geduurd heeft.

Als de COVID pandemie voorbij is en de business weer normaal is (en ik bij de busboer de plaats heb weten te verwerven die ik wil) zal ik me weer eens wat vaker laten horen. Maar dat kan zomaar een paar maanden duren.

Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat. Succes met de mondkapjes!
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

*O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Kijkt nâh dan. Volgende keer wel even een berichtje posten hoor.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Dat is erg goed nieuws. Ben blij voor je! Welkom terug!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Dat was even schrikken toen ik las dat ik een PB had van ene Erjeebee. Fijn te horen dat alles goed is :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 63 gasten