Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Alle van hools worden grijs
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Opvallend dat men dan niet ook gelijk maar lijn 35 onder U-link schuift, er kunnen dan toch alleen maar U-link bussen op rijden.
Waar gaan ze trouwens lijn 28 op zondag mee rijden want dan worden er nu nog enkelgeledes ingezet maar daar zijn er niet genoeg van in U-link uitvoering om naast 73 en 77 ook lijn 28 nog mee te rijden.

Overigens viel me gisteren ook nog op dat er een Ebusco leeg van Driebergen-Zeist naar Amersfoort rijdt eens in de zoveel tijd om een andere Ebusco die moet gaan laden af te lossen (hij kwam van lijn 50 gezien het koersdisplay). En die laatste gaat dan weer leeg van Amersfoort naar Zeist.
Is het niet efficiënter een bus die moet gaan laden op een rit van lijn 34 tot Zeist Vollenhove te laten keren? Al wordt het natuurlijk makkelijker als de busgarage bij Westraven klaar is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Doordeweeks moeten er in Amersfoort wel bussen worden geruild om te laden, de lange en korte ritten van de 34 zijn niet gekoppeld in de huidige dienstregeling. In het weekend zijn die koppelingen er wel, maar kennelijk is de reikwijdte van de Ebusco's te weinig voor een (of meerdere) slagen Zeist-Utrecht-Amersfoort-Utrecht-Zeist.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Opvallend dat men dan niet ook gelijk maar lijn 35 onder U-link schuift, er kunnen dan toch alleen maar U-link bussen op rijden.
Er rijden toch ook gelede Citaro's op lijn 35?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat is maar één omloop op lijn 35, de rest rijdt dubbelgeleed.
Lijn 45 schreef:Doordeweeks moeten er in Amersfoort wel bussen worden geruild om te laden, de lange en korte ritten van de 34 zijn niet gekoppeld in de huidige dienstregeling. In het weekend zijn die koppelingen er wel, maar kennelijk is de reikwijdte van de Ebusco's te weinig voor een (of meerdere) slagen Zeist-Utrecht-Amersfoort-Utrecht-Zeist.
Eén rit van Amersfoort naar Westraven is 27 km rijden volgens Google Maps, heen en weer dus 52 km. Volgens Ebusco heeft de 2.2 een rijkwijdte van 350 km, dus dan zou je alleen al zes keer heen en weer van Utrecht naar Amersfoort moeten kunnen rijden.
Zeist-Utrecht-Amersfoort-Utrecht-Zeist zou dan met gemak moeten lukken dus.

Zou Qbuzz toch wel moeten weten: ze rijden in Dordrecht met dezelfde bussen de hele middag lijn 8 zonder tussentijds te laden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: (..)

Overigens viel me gisteren ook nog op dat er een Ebusco leeg van Driebergen-Zeist naar Amersfoort rijdt eens in de zoveel tijd om een andere Ebusco die moet gaan laden af te lossen (hij kwam van lijn 50 gezien het koersdisplay). En die laatste gaat dan weer leeg van Amersfoort naar Zeist.
Is het niet efficiënter een bus die moet gaan laden op een rit van lijn 34 tot Zeist Vollenhove te laten keren? Al wordt het natuurlijk makkelijker als de busgarage bij Westraven klaar is.
In Zeist is er toch ook wel een stopcontact?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Niet op De Dreef/Panweg, dus dan zou je alsnog naar de garage daar moeten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Gelukkig is dat maar een klein stukje verderop, stuk dichterbij dan vanuit Amersfoort erheen rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Daniel schreef:l
Overigens viel me gisteren ook nog op dat er een Ebusco leeg van Driebergen-Zeist naar Amersfoort rijdt eens in de zoveel tijd om een andere Ebusco die moet gaan laden af te lossen (hij kwam van lijn 50 gezien het koersdisplay). En die laatste gaat dan weer leeg van Amersfoort naar Zeist.
Is het niet efficiënter een bus die moet gaan laden op een rit van lijn 34 tot Zeist Vollenhove te laten keren? Al wordt het natuurlijk makkelijker als de busgarage bij Westraven klaar is.
Er zijn een of meerdere Ebusco’s die rood-50-Driebergen Zeist op lijn 34 rijdt. In de bus staat het wel goed op de schermen
Z2N schreef:Ik stapte net naar mijn bushalte in Vollenhove, om de 34 te pakken naar Sanquin. Op de tijd dat de bus zou komen, komt er een Ebusco aan met "50 Driebergen Zeist" aan, een bus die onlogisch is daar. Ik steek de hand uit, en binnen geven alle schermen wel netjes "34 Westraven P+R" aan, zelfs op de console van de chauffeur. Maar ook 1 halte later bevraagt een dame zich of de bus wel naar De Uithof rijdt.

Mooie wagens hoor, die Ebusco's. Maar de reisinformatie loopt nog niet helemaal 100%. (A)
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

De bestemmingsdisplays behoren nog tot de kinderziektes ja, gisteren op lijn 50 had ik een bus met "34 Westraven P+R" en in Zeist reed op lijn 34 een bus richting Westraven die volgens de bus naar P+R Science Park ging.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Hmm, toeval dan wellicht dat ik afgelopen zaterdag allemaal Ebusco's met correcte bestemmingsdisplays zag. Al had er eentje daarvan wel ontbrekende actuele reisinformatie.
Maar allicht dat het dus daaraan ligt dat een plaatsnaam veelal ontbreekt in de bestemmingen.

@dnmw2705: Je quote weliswaar mijn bericht alsof het een filmfoutje was, maar dat was het daar niet. Het betrof een Ebusco die als "50 Geen dienst" vlak achter een andere Ebusco (met gewoon "34 Amersfoort" erop) aan richting Amersfoort reed. Enige tijd later kwam laatstgenoemde Ebusco als "34 Geen dienst" terug, terwijl eerstgenoemde Ebusco de als "34 Westraven P+R" terugkeerde.
Waarbij het wellicht enigzins onnodig was dat de "34 Geen Dienst" ook nog compleet met lijnkleur reed :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Dat de lijnfilms nog last hebben van kinderziektes blijkt ook uit die van de Ex-Q-Link Citaro C2 bussen, lijnen 73 en 77 hebben op het moment ook geen kleurtje (Deze horen blauw (lijn 77) en roze (lijn 73) te zijn). Tevens dragen de CAF Urbos trams ook nog verouderde lijnfilms mee, daar staan zelfs de bestemmingssymbolen (Het Domtorentje en het zonnetje nog op) met hun corresponderende kleuren nog op (USP in Oranje, Centrum de kleur Rood)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door mb90 »

Volgens mij was er nog geen foto voorbij gekomen van een grijze Syntus Setra (en anders heb ik er overheen gekeken). Vanmiddag zag ik deze grijze 1604 als volgens mij enige grijze Setra op lijn 50 in Elst:
Afbeelding

Vind deze grijze kleur best goed staan op de Setra's en Citea's.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Klopt, die was inderdaad nog niet langsgekomen. Had er zaterdag nog wel eentje voorbij zien flitsen, maar voor de rest waren de Setra's op lijn 50 of nog rood/wit of waren het exemplaren die niet tot de reeks behoren die grijs gaat worden.
Overigens zijn de Citea's voor lijn 50 zover ik gezien heb inmiddels allemaal grijs. Op De Klomp kom ik althans alleen nog grijze Citea's op de 50 tegen de laatste dagen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

Pascal1998 schreef:Dat de lijnfilms nog last hebben van kinderziektes blijkt ook uit die van de Ex-Q-Link Citaro C2 bussen, lijnen 73 en 77 hebben op het moment ook geen kleurtje (Deze horen blauw (lijn 77) en roze (lijn 73) te zijn). Tevens dragen de CAF Urbos trams ook nog verouderde lijnfilms mee, daar staan zelfs de bestemmingssymbolen (Het Domtorentje en het zonnetje nog op) met hun corresponderende kleuren nog op (USP in Oranje, Centrum de kleur Rood)
De kleuren zijn vaak gewoon een update per usb stick. Ik kan me voorstellen dat zulke zaken minder prioriteit behoeven en dat deze wellicht op een later moment komen.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Daniel schreef: @dnmw2705: Je quote weliswaar mijn bericht alsof het een filmfoutje was, maar dat was het daar niet.
Check, excuses
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rm7 »

bartjemestrom schreef: De kleuren zijn vaak gewoon een update per usb stick. Ik kan me voorstellen dat zulke zaken minder prioriteit behoeven en dat deze wellicht op een later moment komen.
Heb vernomen dat het allemaal wat moeilijker is dan een update per usb en dat men er wel hard mee bezig is :) .
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Als het zo lastig is, waarom laten ze mij dan niet even wat computercode lezen, misschien vind ik de fout wel, heb op een ICT ontwikkeling opleiding gezeten
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

In vrijwel alle bussen bij Qbuzz zitten Gorba lijnfilms. Middels software kun je elk lijnnummer een kleur geven en kun je de handmatige bestemmingen invullen. En dan is het middels een USB stick met de juiste dataset inpluggen en het is geupdate.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door rm7 »

Het is een combinatie van instellingen, zo zijn oa het formaat van de displays en de versie van de hardware bepalend voor hoe je het moet updaten. Een USB voor een citaro van u-ov doet het bijvoorbeeld niet in een ex-gd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

Op welke locaties komen, naast de garage, laadpalen voor de gelede Heuliezzen die op de lijnen 3, 7 en 8 gaan rijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Ik heb wel eens iets gehoord over CS Centrumzijde, maar weet niet of dat (nog) klopt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

CS Centrumzijde is veruit het meest logisch voor lijn 3, daarvoor is het immers het enige eindpunt waar de bus überhaupt stilstaat. De andere lijnen zijn doorgaand op CS, dus ligt niet voor de hand om ze daar te gaan laten laden.
Sowieso wordt lijn 7 doorgetrokken naar Westraven wanneer hij elektrisch rijdt, dus die zal wel op de nieuwe stalling gaan laden. Houden we lijn 8 over: die heeft pauzevoorzieningen op zowel Lunetten als Wilhelminapark, dus allebei behoort tot de mogelijkheden om een laadpaal neer te zetten. Waarbij Lunetten voor de hand ligt want die locatie kan je nog delen met andere lijnen als er ooit meer lijnen elektrisch worden in een volgende concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Toch wel een absoluut dieptepunt: was de enige passagier vanmorgen van Leusden Schutterhoeflaan tot Veenendaal-De Klomp.
En dan ging het nog bijna mis want zag de bus met -1 maar net op tijd aankomen bij mijn instaphalte.

Maar zo rustig heb ik het sinds half maart nog niet meegemaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door nvdw »

Dubbelgelede 4201 rijdt inmiddels in U-linktenue, busfappers aller landen. Bij Syntus schiet de vergrijzing op lijn 50 ook al aardig op.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten