Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Ik zag dat Ierland ook nog 'oranje' is. Is dat omdat er geen grenscontrole met de UK is? Het aantal recente coronagevallen is daar namelijk best laag (gisteren 11 personen).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Je moet bij aankomst in Ierland 14 dagen in quarantaine. Vandaar dat de Rijksoverheid toerisme afraadt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door regenmaker »

Vandaag veel meer reizigers op de 305 tussen Uden en Eindhoven. Opvallend dat mensen zich zo netjes aan de regels hielden blijkbaar. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Vanaf maandag mondkapjes verplicht in het Zwitserse OV.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

BVG is het zat dat mondkapjes niet over de neus gedragen worden:

Afbeelding

https://twitter.com/BVG_Kampagne/status ... 8308704259
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Zo'n coronatest is niet echt plezierig, je leert wel veel over hoe diep je neusgaten zijn. Gelukkig mocht ik zelf mijn favoriete neusgat kiezen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Ik weet in ieder geval dat er veel in je neus kan, maar geen idee hoe diep precies :')

Overigens vond ik een wattenstaafje in m'n schwanz ook niet heel prettig, maar ook dat hebben we overleefd *O*
dennistd schreef:BVG is het zat dat mondkapjes niet over de neus gedragen worden:

https://twitter.com/BVG_Kampagne/status ... 8308704259
Ik heb in Berlijn 0 controle gezien op mondkapjes, dus dat ze niet (goed) gedragen worden verbaast me niet heel veel _O-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Zo'n campagne zou ook in Nederland zijn nut kunnen hebben trouwens: vandaag heb ik zelfs een conducteur gezien die het fout deed.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Ik ben ooit een reis door Duitsland begonnen met een RE1 waar de regelmatig snel langslopende conducteur geen deo gebruikt had. Jeetje, wat stonk die man. En dat om 7 uur 's ochtends. Niet voor herhaling vatbaar wat mij betreft. :X
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik lees net in de Volkskrant dat Rotterdam momenteel Corona-koploper van Nederland is. Suus, heb jij je uitslag al, en heeft dat Rotterdam naar de top gekregen?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik ben nog niet gebeld, maar volgens mij valt het wel mee.

Gisteren om 15:30 waren er 14 nieuwe besmettingen bij de GGD Rotterdam-Rijnmond. Onder de GGD RR vallen de gemeentes:

Albrandswaard 25.271
Barendrecht 48.673
Brielle 17.182
Capelle aan den IJssel 66.818
Goeree-Overflakkee 49.611
Hellevoetsluis 40.049
Krimpen aan den IJssel 29.376
Lansingerland 61.601
Maassluis 32.768
Nissewaard 84.797
Ridderkerk 46.241
Rotterdam 581.750
Schiedam 77.999
Vlaardingen 72.404
Westvoorne 14.626

Totaal 1.249.171 inwoners. En dan 14 nieuwe besmettingen. Dat is 89.227 inwoners per besmetting, omgerekend 1,12 besmettingen per 100.000 inwoners. Volgens mij is de boel dan aardig onder controle.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Mijn uitslag is negatief! Ik mag ondanks de verkoudheid ook weer naar buiten :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Dat is positief *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Mijn uitslag is negatief! Ik mag ondanks de verkoudheid ook weer naar buiten :D
Zie je nou wel ... het was gewoon loos alarm :wink: .

Zelf was ik de laatste dagen ook niet helemaal zoals het wezen moest. Maar dat heb ik wel meer als het een paar dagen tussen de 25 en 30 graden (of hoger) geweest is. En dan heb je gewoon een paar dagen nodig om (lichamelijk) weer bij te trekken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik had een loopneus, keelpijn en een onregelmatige hoest. Dat zijn symptomen en dan moet je gewoon testen.

Ik snap eigenlijk niet waarom jij je als risicogroep niet laat testen als je klachten hebt? Er zit een teststraat vlakbij station Alexander.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Omdat ik mij weliswaar niet zo lekker voelde, maar geen koorts had (temperatuur was de hele week 36,5 36,6 of 36,7), geen loopneus, geen keelpijn en geen droge hoest was het geen reden om mij te laten testen.

Dit heb ik gewoon vaker bij een weeromslag van warm naar koud (lees iets koeler). En hoe langer de warmte heeft aangehouden, hoe meer last ik er van heb.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Okè, maar als je zelf aangeeft dat het geen Corona is is het in dit topik dus geheel oftopik :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Het was niet geheel offtopic. Het was gewoon het antwoord op de vraag van Suus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Het zou mij niet verbazen als het Ministerie van Buitenlandse Zaken in de loop van de week het reisadvies voor Servië en voor de provincies Lerida en Lugo in Spanje weer naar oranje gaat bijstellen.

De twee Spaanse provincies zijn nu in (beperkte) lockdown. Servië is volgens de officiële cijfers weer terug op honderden besmettingen per dag na een abrupt einde van de lockdown en de regering lijkt niet eerlijk te zijn over de echte cijfers.

Daarentegen kan Ierland misschien op 20 juli naar geel door het afschaffen van de verplichte quarantaine voor bepaalde landen, al is nog niet zeker of Nederland een plekje op de groene lijst krijgt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Odjebi! Niet aan Exit komen! *O*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Snap wel waarom ze niet helemaal eerlijk zouden zijn: Servië moet het natuurlijk voor een belangrijk deel van het toerisme hebben, dat kont net weer een beetje op gang.
Tsjechië en Slowakije ook maar even vermijden dan? Regiojet kart 30.000 toeristen die kant op

En dat dat hele festival vooralsnog gewoon doorgaat is toch ook niet te rechtvaardigen, als je heel eerlijk bent?
Laatst gewijzigd door Tom024 op ma 06 jul 2020, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Een festival in Servië. In deze tijd :shock:

Dat heeft alles in zich het nieuwe Ischgl te worden :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Met publiek uit meerdere landen. Corona verspreiden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De uitbraak op de Balkan is een perfect voorbeeld van de potentiële gevolgen van landen die te vroeg bepaalde maatregelen versoepelen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:Snap wel waarom ze niet helemaal eerlijk zouden zijn: Servië moet het natuurlijk voor een belangrijk deel van het toerisme hebben, dat kont net weer een beetje op gang.
Tsjechië en Slowakije ook maar even vermijden dat?
Denk sowieso dat je op dit moment niet naar bestemmingen moet gaan waar je niet met een auto/trein binnen een reisdag weer terug in Nederland kan zijn. De situatie kan gewoon heel snel omslaan, zie Portugal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten