Mag ik even kwijt #33

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #32

Bericht door Gekko123 »

meltrain schreef: Dan ben ik de 'winnaar' met B1,2. :mrgreen:
Lekker veel hoeken bewijzen enzo. :roll:
Maar in de Nieuwe Tweede Fase schijnt Wiskunde D (op het VWO) wel complexegetallen te krijgen. :wink:
Hier iemand die de nieuwe Tweede Fase heeft. Heb gekozen voor wiskunde B en D (wiskunde D kan niet zonder B). En ik heb vorig jaar idd complexe getallen gehad 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Daniel »

meltrain schreef:Dan ben ik de 'winnaar' met B1,2. :mrgreen:
Mwoh, ik zal nog de grootste variatie gehad hebben... van VWO-4 wiskunde oude stijl naar VWO-4 B1, VWO-5 B1 en uiteindelijk HAVO-5 B1 :P
Was overigens met een 7 het laagste eindcijfer voor de exacte vakken (Natuurkunde 1, Scheikunde 1,2 en Biologie 1,2 had ik 'n 8 voor, Scheikunde overigens net geen 9)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Suus »

--Stefan-- schreef:Pardon? Nog MAAR 4 weken? :O
Laatste vakantie voor de zomervakantie, mag ik ook een keertje 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Caspar »

Grappig al die wiskundige aanleg hier :) In 4 vwo had ik nog een 8,5 als eindcijfer, daarna kreeg ik andere interesses en bezigheden en was ik blij dat ik net met een 6je mijn examen gehaald had. Overigens had ik wel het beste Aardrijkskunde examen van de school gemaakt, dat was dan wel weer leuk 8-) (heb daar nog een over ander boekje aan over gehouden)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:
meltrain schreef:Was overigens met een 7 het laagste eindcijfer voor de exacte vakken (Natuurkunde 1, Scheikunde 1,2 en Biologie 1,2 had ik 'n 8 voor, Scheikunde overigens net geen 9)
Bij mij ook. :)
Behalve biologie, want dat had ik niet. :P
(En natuurkunde 1 was natuurkunde 1,2 bij mij.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Daniel »

@Caspar: Hmm, kennelijk ook "het beste" aanleg hier dan... ik had juist het beste Scheikunde-examen gemaakt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Wubbo »

Ik heb gewoon ouderwetsch wiskunde A en wiskunde B gehad, wiskunde A1-A2 en B1-B2 kon ik nog volgen, maar wat ze er nu weer van gemaakt hebben... Ik begrijp het echt niet meer (en ik heb dan nog wel eens bijles wiskunde gegeven).

Nog 1 dag vakantie, dan mag ik weer (al heb ik op de eerste dag, maandag 4 januari al een nieuwjaarsborrel natuurlijk ;-)).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Suus »

Eigenlijk niet zo heel moeilijk
Wiskunde A1 = Wiskunde C
Wiskunde A12 = Wiskunde A
Wiskunde B1 = Wiskunde B
Wiskunde B12 = Wiskunde D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Meltrain »

Wiskunde C en A heb je wel goed gedefinieerd, al is C moeilijker dan A1 vroeger.
Wiskunde B klopt ook nog wel, al is er een stuk B2 bijgekomen.
Wiskunde D is echter een uitbreiding op B en er is best wel nieuwe stof bijgekomen die vroegâh bij B2 nog niet bestond.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Joshua »

Ben ik blij dat ik VMBO Kader heb gedaan. Daar had ik gewoon Wiskunde. En daar deden ze niet zo moeilijk met het onderscheid tussen Wiskunde A en Wiskunde B.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Suus »

Ik zat in de vierde klas toen er Duitse uitwisselingsstudenten kwamen. Nog nooit heb ik mensen zo hard zien lachen om een onderwijsstelsel :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door webguy »

Ik snapte en snap nog steeds niks van dat hele wiskunde gebeuren hier... Kon het nog ingewikkelder? En is de -1 variant nou moeilijker of de -2 variant? en is A makkelijk, of juist moeilijk?
Wij hadden een systeem met "standard level" vakken en "higher level" (ingewikkelder/moeilijker) vakken. Wiskunde was dus Higher of Standard. Nou was het iets ingewikkelder, voor de simpele zieltjes was er ook nog een "Math Methods", meer praktisch, voor niet-wetenschapelijke richtingen enzo... (en die kon je ook op standard of higher level doen). Ik ben ooit met Math Higher level begonnen, maar strande na een half jaar. Huiswerk niet doen helpt niet qua cijfers :P En werkstukken voor wiskunde is ook zoiets belachelijks.. Maar ja, mss mag ik weer overnieuw beginnen op de uni, zie er naar uit :(
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door --Stefan-- »

Ligt er maar net aan wat jij moelijk vind.

Wiskunde A is vooral inzicht, kansrekenen enzo.
Dat kan je onderverdelen in A1 (basis) en A1,2 (verdieping)
Wiskunde B is meer de 'echte wiskunde'. Veel formules.
Ook dat kan je onderverdelen in basis en verdieping.
3 0 7 9
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door STF »

Ik had gewoon Wiskunde op school, doodsimpel Wiskunde, niks geen A, B, C, 1, 2, 3, etc. Volgens mij was ik net van school af en toen begonnen ze met al die rare constructies.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Stefan »

Joshua schreef:Ben ik blij dat ik VMBO Kader heb gedaan. Daar had ik gewoon Wiskunde. En daar deden ze niet zo moeilijk met het onderscheid tussen Wiskunde A en Wiskunde B.
Ik had ook gewoon wiskunde, niet te moeilijk doen hoor. :lol: :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik heb A1,2 afgerond in het kader van: ach... hoe groot zou het verschil tussen A1 en A1,2 wel niet wezen (ik wilde graag E&M, omdat ik geen Frans wilde en Economie geen probleem was)... Daar ben ik toch mooi van teruggekomen. Terwijl de mensen uit hetzelfde jaargang (maar dan C&M met A1) Wiskunde met 2 vingers in hun neus haalde, viel Wiskunde A1,2 vies tegen. Oftewel: Op het examen afgesloten met een 4, hier dus geen wiskundige aanleg :)
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door --Stefan-- »

Wiskunde = bah.
Ik was er ook super slecht in.
Gelukkig had ik in het 5e jaar een werkstuk voor ik een 8,5! voor haalde. Als ik dat niet had, dan was ik dus echt gezakt :P
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Joshua »

Ach Wiskunde is zo moeilijk niet. Ik was gewoon een ramp ik vreemde talen. Ik ben met engels dan ook echt maar net geslaagd.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Stefan »

Het enige vak wat ik 'slecht' had gemaakt op m'n examen was Nederlands, daar ben ik met een 6 voor geslaagd. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Ardan »

Exacte vakken zijn echt niks voor mij :mrgreen:
Heb EM gedaan met zo weinig mogelijk exacte vakken. Wiskunde met een 6 of 7 gehaald op het examen. Talen, aardrijkskunde en geschiedenis, daar was ik echt goed in. Met een aardrijkskundeles die ik laatst gaf op mijn stagebasisschool kreeg ik na afloop een groot applaus van mijn mentor en stagebegeleider. Nederlands, Duits en Engels spreek ik vloeibaar, een woordje Frans gaat me ook prima af, momenteel ben ik mezelf ook Zweeds en Pools aan het aanleren.
Formules bij wiskunde had ik dus echt niks mee. Al die a'tjes en b'tjes die dan x'jes en y'tjes worden, ik zag gewoon niet in hoe je dat in het dagelijks leven ooit kon gebruiken, en nu nog steeds niet :N
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Suus »

Mijn trucje om wiskunde leuk te maken was dat ik al die letters in het berekenen in mijn hoofd inbeeldde als dieren: Apen, Beren, Cavia's, Duiven, Eenden, Flamingo's, Geiten, Honden. Toen was het opeens een stuk leuker.

Maar echte praktijkopdrachten waren het leukste. Mijn school deed elk jaar mee aan de Wiskunde Alympiade waarbij je een vrij pittige opdracht kreeg die ook in de praktijk wel zou kunnen voorkomen. In de vijfde en zesde klas was deelname verplicht (en het VMBO zorgde dan voor de catering). In de zesde klas werd de inzending van ons groepje (PDF van de opdracht) tot de beste 12 van Nederland gekozen, waarna we op kosten van de Universiteit Utrecht een heel weekend een eigen vakantiehuisje kregen in Garderen, om een tweede en laatste wiskundige opdracht te maken. Dat is nog altijd het leukste wiskundige weekend ooit in mijn leven :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door STF »

Gek genoeg sprak ik prima Engels op mijn stagebedrijf tegen de gasten en tegen mijn collega's (ondanks dat het restaurant in Nederland, Amsterdam was spraken er maar weinig Nederlands) en omgekeerd verstond ik de gasten en mijn collega's ook goed maar dan toch een 4,3 halen voor Engels met het examen. Ik was weliswaar geslaagd maar wilde het toch herkansen; 2,8... :lol: (Ik wist van te voren dat ik tot maximaal een 1,8 kon afzakken, wilde ik nog slagen.)

Sterke vakken waren;
-Duits (Vooral de eerste twee jaar, toen scoorde ik regelmatig een 10 of soms een 11 voor proefwerken omdat ik alle gewone vragen en de bonusvragen goed had.)
-Economie / Financieel management
-Informatica (Ik gaf samen met de echte docent uitleg aan de leerlingen omdat alles wat in het lesboek voorkwam toch al bekend voor mij was.)
-Techniek (Fietsbanden plakken enzo, niet dat het ooit van pas komt want ik heb nooit een lekke band.)

Niet bepaald een schoolvak maar mijn autorij-instructeur vond me ook zeer sterk in de theorie.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Oud forumgebruiker »

STF schreef: (ondanks dat het restaurant in Nederland, Amsterdam was spraken er maar weinig Nederlands)
Tja, McDonald's noemt zichzelf ook een restaurant ( :lol: ) en daar spreekt ook geen hond Nederlands... Hier in de AH zijn ook een aantal medewerkers die enkel engels spreken.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door STF »

Mwah, mijn stagebedrijf, een Frans restaurant met Michelin ster had niet veel weg van Mc Donalds hoor.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Justin »

Ik had alleen wiskunde A1,2 en was ontevreden met mijn eindexamencijfer 5.8. Dus een her gedaan en een 8.3 (had 2 vragen niet gemaakt door tijdgebrek, had alle andere antwoorden correct ingevuld :)).

Wiskunde was zo'n beetje het enige vak wat ik leuk vond en ik ook kon. :oops:

Anyways.

Ik heb net 7 dagen voedsel mn lijf uitgezet via alle middelen :S. Jeutje, voel me nog beetje nauseous, zo maar even een frisse neus halen in Utrecht...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten