Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dat duurt misschien nog wel even voordat dat veranderd he
Ze morgen er 6 maanden over doen voordat alle bussen vervangen moeten zijn.
Ze morgen er 6 maanden over doen voordat alle bussen vervangen moeten zijn.
3 0 7 9
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Altijd spijtig om te horen. Ik ben blij als de laatste zijn afgevoerd. Dan zal ik ook weer eens met lijn 10 reizen.--Stefan-- schreef:Maar voorlopig blijven op de Heyendaalshuttle nog even Duvedecs rijden
Bee schreef:Een goede vriend van mij reist bijna elke werkdag met lijn 9 naar of van Nijmegen, en de afgelopen weken is hij al een aantal keer een Citaro tegen het lijf gekomen. De reacties in de bus zijn volgens hem niet van de lucht, want het aantal zitplaatsen is drastisch gedaald waardoor er al vanaf Overasselt staanplaatsen zijn.
Dat niet alleen, maar het zijn sowieso stadsbussen, die hebben van nature al wat minder zitplekken. En aangezien die belachelijk 2 rolstoelplekken-eis is het inderdaad nog minder. In de Ambassadors is het ook wel te merken hoor, die hebben netto ook zo een vier zitplaatsen moeten inleveren. Als ze dan op zijn minst nog twee extra klapstoelen (Ambassadors hebben er al twee) hadden bijgezet, dat zou weer twee plekken schelen.--Stefan-- schreef:Dat komt omdat er eerst een Amba reedt en nu dus een Citaro met wel TWEE rolstoelplaatsen.
Alle bussen in Nm hebben minder stoelen. Bij elke Amba zijn er voor een rolstoelplek 4 stoelen weggegaan.
Veel dorpen hebben daar ook geen OV. Over de Rijksweg rijdt de 99, via Neder- en Overasselt rijdt lijn 9. Maar ten westen van de Rijksweg rijdt niks, bijvoorbeeld door Balgoy en rond Wijchen.ziggy schreef:Hhaa, nu heb ik die uitdrukking officieel ingeburgerd op het forum denk ik :D. Overasselt, wat grappig dat daar een bus komt... ik moest er laatst een werkstuk over maken en wist al niet eens dat al die kleine dorpen bestonden daar. Zijn er echt veel nog.Bee schreef:Er zit ook een theekransje in? In dat geval kan je nog tien stoelen schrappen volgens mij.
Heb je daar een bron voor? Dat zou wel fijn zijn. Ik weet alleen dat het afschaffen is uitgesteld (zou oorspronkelijk per 1 november gebeuren, maar is nu voor 'onbetaalde tijd' uitgesteld volgens de folders en website. De chauffeurs van OAD (lijn 99) hebben ze gelukkig ook. Of de chauffeurs van Arriva Brabant ze ook hebben, weet ik niet, daar ga ik nog gauw genoeg achter komen.--Stefan-- schreef:Is niet meer te volgen. KAN kaartje blijft in Nijmegen nog een jaar maar mag in de buurtbussen en NIAG al niet meer verkocht worden!
In de NIAG bussen is ook het Nationaal Tariefsysteem (strippenkaart en sterabonnementen) geldig op de lijn, chauffeurs kunnen zelfs stempelen volgens mij. Dat was toen een eis. Het Duitse tarief is ook geldig op het Nederlandse deel. Verder geldt voor het KAN-kaartje dat er in- of uitgestapt moet worden in zone 6000, 6015 en 6119, maar er mag mee worden overgestapt. Dus het is prima om dat kaartje in een buurtbus te kopen en met overstap naar Nijmegen te gaan.--Stefan-- schreef:Dat NIAG het niet verkoopt is toch wel vrij logisch. Het is een Duitse bus dus daar worden de Duitse vervoersbewijzen gehandhaafd. En in een buurtbus is het KAN kaartje niet van toepassing. Een KAN kaartje wordt gebruikt voor een dagretour naar Nijmegen. En er zijn géén buurtbussen die Nijmegen aandoen.
Dat zou goed kunnen, ik kan het me prima voorstellen. Want lijn 1 is nooit zo vol, het had een reden dat die lijn voor station Mook-Molenhoek in de avonden en op zondag niet reed en ik denk dat het nieuwe station niet zoveel reizigers genereert dat het een grote bus rechtvaardigd.Joshua schreef:Ik wou vandaag om 22:06op Station NIjmegen Lijn 1 richting Molenhoek nemen, maar tot mijn grote verbazing reedt er een Mercedes-Benz Sprinter. Ik miste deze bus dan ook omdat toen hij weg reedt mij pas opviel dat het om Lijn 1 ging.
Is er iets van bekend dat Lijn 1 's avonds in kleine busjes rijdt of zo? Ik heb nog even staan wachten om te kijken of ik het wel geod gezien had er misschien niet nog een normale bus aan kwam met lijn 1, maar dit was niet het geval.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Nijmegen:
-Op lijn 1 een amba en een VanHool
-Op lijn 2 (minimaal) 1 Ex-Eindhovense Berkhof
-Op lijn 5 een sloot amba's en ex-Eindhovense Berkhoffen
-Op lijn 32 een Intergo (2949), een Alliance(2670)
-Op lijn 33 een Intergo(2990), een Alliance(2804)
Arnhem:
-Op lijn 1 een gelede Duvedec (7808) en de gewone trolley's
-Op lijn 10 een alliance (2802) en amba's
-Op lijn 27 (dacht ik) de 8827. Een stadsamba uit Almere, wat duidelijk op de zijkant staat, en een raar lettertype op het display.
Apeldoorn:
-De beplakte MAN Lion city (8847 dacht ik? en anders 8836) staat achter de TSN garage op de "mocht er eens tijd over zijn, dan kijken we er naar, maar heeft geen haast"-plek.
-Op lijn 1 een amba en een VanHool
-Op lijn 2 (minimaal) 1 Ex-Eindhovense Berkhof
-Op lijn 5 een sloot amba's en ex-Eindhovense Berkhoffen
-Op lijn 32 een Intergo (2949), een Alliance(2670)
-Op lijn 33 een Intergo(2990), een Alliance(2804)
Arnhem:
-Op lijn 1 een gelede Duvedec (7808) en de gewone trolley's
-Op lijn 10 een alliance (2802) en amba's
-Op lijn 27 (dacht ik) de 8827. Een stadsamba uit Almere, wat duidelijk op de zijkant staat, en een raar lettertype op het display.
Apeldoorn:
-De beplakte MAN Lion city (8847 dacht ik? en anders 8836) staat achter de TSN garage op de "mocht er eens tijd over zijn, dan kijken we er naar, maar heeft geen haast"-plek.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Een kleine aanvulling:MdJ schreef:Nijmegen:
-Op lijn 1 een amba en een VanHool
-Op lijn 2 (minimaal) 1 Ex-Eindhovense Berkhof
-Op lijn 5 een sloot amba's en ex-Eindhovense Berkhoffen
-Op lijn 32 een Intergo (2949), een Alliance(2670)
-Op lijn 33 een Intergo(2990), een Alliance(2804)
Lijn 4 Amba in Cxx stijl
Lijn 7 een Van Hooltje
Lijn 10 een Amba! :S
Lijn 25 een Integro in Cxx stijl
Het zit allemaal nog steeds niet op de goede plek
Er rijden al wel steeds meer Citaro's. Maar ik vraag me af waarom ze dan ook nog Van Hooltjes en Jonckheeren inzetten. ALLE Citaro's zijn al wel aanwezig, maar die staan alleen een beetje mooi te wezen in de stalling van Novio...
@ MdJ: Op lijn 5 reden eerst altijd Amba's dus die traditie hebben ze denk ik nog eventjes volgehouden ;) (Zelfde geldt voor lijn 1)
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Die Citaro's zijn nu nog zo mooi nieuw :) wilde je dan meteen dat ze al in dienst komen en smerig worden en onder de kauwgom komen te zitten? Nee toch?
(Inderdaad, belachelijk. Hebben ze die dingen en gebruiken ze hem niet.)
(Inderdaad, belachelijk. Hebben ze die dingen en gebruiken ze hem niet.)
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Weet iemand toevallig een paar nummertjes van de Duvedecs op de Heijendaalshuttle? Misschien reden ze 2 weken terug nog in Almere. Daar wordt alle "oude meuk" in een hoog tempo afgevoerd.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Deze komen uit Overijssel ;)Klaasje schreef:Weet iemand toevallig een paar nummertjes van de Duvedecs op de Heijendaalshuttle? Misschien reden ze 2 weken terug nog in Almere. Daar wordt alle "oude meuk" in een hoog tempo afgevoerd.
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
... en daarvoor (zolang het om de 7800, 01 en 02 gaat) in het alom geprezen Apeldoorn, waar zij vanaf hun indiensttreding tot dec2 004 hun rondjes reden (Voornamelijk de 65x en 66x-lijnen)
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik weet niet precies welke nummers het zijn, maar er stond op de achterkant: 'deze bus rijdt in opdracht van Provincie Overijssel' dus dan denk ik dat ze daar vandaan komen
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Volgens mij zag ik die bus ook toen we samen in Nijmegen waren, nietwaar? Stond 'Zwl' op de ruit, ding komt dus uit Zwolle.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Zo goed heb ik er niet opgelet, maar dan komen ze dus idd uit Zwolle he
3 0 7 9
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ja, tenminste eentje heeft een bordje Zwl bij de vooruit. Er rijdt oa de 7803, andere nummers heb ik niet onthouden. Hoop dat ze volgende week weg zijn als ik weer naar Nijmegen ga. Ik hoop tevens dat OAD inmiddels zijn zaken een beetje voor elkaar heeft en de 99 weer wat betrouwbaarder gaat worden.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik ben benieuwd...
Vanavond reden er ook nog steeds Novio Jonckheertjes rond terwijl de dienstregeling dan echt minimaal is, dus er zouden makkelijk allemaal Citaro's kunnen rijden.
Maar ze staan er al wel iig
Maar ik ga morgen even wat info winnen als het lukt iig xD
Vanavond reden er ook nog steeds Novio Jonckheertjes rond terwijl de dienstregeling dan echt minimaal is, dus er zouden makkelijk allemaal Citaro's kunnen rijden.
Maar ze staan er al wel iig
Maar ik ga morgen even wat info winnen als het lukt iig xD
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De 8827 is weer terug naar AlmereMdJ schreef:Nijmegen:
Arnhem:
-Op lijn 1 een gelede Duvedec (7808) en de gewone trolley's
-Op lijn 10 een alliance (2802) en amba's
-Op lijn 27 (dacht ik) de 8827. Een stadsamba uit Almere, wat duidelijk op de zijkant staat, en een raar lettertype op het display.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
ik vond ook dat er nog aardig veel aliances en mercedes integro bussen in Arnhem e.o reden. bijv. lijn 31,32,33 en 88--Stefan-- schreef:Ik ben benieuwd...
Vanavond reden er ook nog steeds Novio Jonckheertjes rond terwijl de dienstregeling dan echt minimaal is, dus er zouden makkelijk allemaal Citaro's kunnen rijden.
Maar ze staan er al wel iig
Maar ik ga morgen even wat info winnen als het lukt iig xD
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Klopt, Arnhem heeft nog heel veel oude zooi.
Al weet ik nog niet hoe ze dat gaan oplossen eigenlijk.
Waar komen de andere amba's dan vandaan?
Al weet ik nog niet hoe ze dat gaan oplossen eigenlijk.
Waar komen de andere amba's dan vandaan?
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Vandaag was ik weer in Arnhem bij een vriendin van me die pal voor de bushalte Sonsbeek woont. En hier zag ik ook nog steeds BRENG meisjes voorbij komen. Ik vraag me toch echt af wanneer deze in NIjmegen gaan rijden.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Op busfoto.nl stond: ''Novio Breng 5210 - 5231 (Berkhof Premier AT 18)''
Komen er Premiers naar Nijmegen of Arnhem? :O
Komen er Premiers naar Nijmegen of Arnhem? :O
3 0 7 9
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Die rijden al in Arnhem, zijn de Berkhof Trolleybussen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Zijn dat niet gelede trolleys?
EDIT: ja dus, iemand was me voor
EDIT: ja dus, iemand was me voor
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ohjaa klopt, dom xD
En vanaf wanneer beschikt Arnhem eindelijk over genoeg blauwe Breng bussen?
En vanaf wanneer beschikt Arnhem eindelijk over genoeg blauwe Breng bussen?
3 0 7 9
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Maar Arnhem wil ook gewoon wat BRENG Meisjes hebben. Dat maakt het wat kleurrijker :D--Stefan-- schreef:Ohjaa klopt, dom xD
En vanaf wanneer beschikt Arnhem eindelijk over genoeg blauwe Breng bussen?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
En dan zullen met Arnhemse meisjes niet meer alleen de koekjes bedoeld worden :D
Ik doe ook maar wat
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Arnhem mag wat mij betreft alle meisjes hebben, als Nijmegen dan alle jongetjes krijgt :)
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Haha nou ik vind de Breng meisjes erg leuk. Vooral de Mercedes-Benz Citaro CNG zoals ook aan mijn avater te zien, dus deze moeten gewoon in NIjmegen blijven :D.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten