Mag ik even kwijt #33

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Oud forumgebruiker »

In Berlijn niet? kan he tme niet voorstellen... heb vaak genoeg in buitenwijken gezeten (o.a. Steglitz) en daar was alles altijd open...
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik ga nu naar de snackbar :pos:

Dag iedereen :D
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Ruben »

Er zullen vast uitzonderingen op zijn, heb naast mijn eigen ervaring net ook nog even op de sites van wat supermarkten gekeken. Over zondagen staat niets vermeld, enkel Mo-Sa. Wel meestal tot 22:00 overigens, daar waar het bij de AH hier om de hoek een jaar geleden is terug geschroefd naar 21:00.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Maik »

ziggy schreef:Vergeet in Aalten de slachterij niet he!!!! Daar staan vaten buiten met koeienkoppen erin :D!! Naast het station!

Maar, is die gemeenteraad zo christelijk ofzo? Allemaal CU-stemmertjes in Aalten?
Als je zegt dat je uit Aalten komt is de eerste vraag altijd: I'j bunt toch niet zo'n heilig boontje hé? :lol: Zegt volgens mij wel genoeg...

En over die Duitsers in Winterswijk. Op zaterdag wil je écht niet in Winterswijk zijn, je vraagt je dan echt af of je in Nederland of Duitsland bent. Niks voor mij.

Ziggy, je kunt het nogsteeds niet geloven hé, ik zal de slachterij wel een keer laten zien.
Pommes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Suus »

ziggy schreef:Vergeet in Aalten de slachterij niet he!!!! Daar staan vaten buiten met koeienkoppen erin :D!! Naast het station!

Maar, is die gemeenteraad zo christelijk ofzo? Allemaal CU-stemmertjes in Aalten?
Er hoeft maar één ingezonden brief in de lokale krant te staan en het gaat al niet door. Dat is vorig jaar rond kerst al eens bewezen in Boskoop, toen de lokale Albert Heijn de zondag na kerst zou opengaan. Echter had er eerder die week de dominee in de krant een boze brief hierover geschreven, en die zondag hing er dan ook een briefje op de deur van de Albert Heijn dat de supermarkt wegens negatieve reacties niet zou openen :X

Frankrijk heeft vaak op zondagochtend nog wel winkelopeningen, maar dan ook alleen supermarkten. Duitsland is echt zeer conservatief als het om zondagsopeningen gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Daantje »

NS-Reiziger schreef:Er zullen vast uitzonderingen op zijn, heb naast mijn eigen ervaring net ook nog even op de sites van wat supermarkten gekeken. Over zondagen staat niets vermeld, enkel Mo-Sa. Wel meestal tot 22:00 overigens, daar waar het bij de AH hier om de hoek een jaar geleden is terug geschroefd naar 21:00.
Vergeet onze ubertoffe 24 uurs bakker niet he 8-)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Ruben »

Daantje schreef:Vergeet onze ubertoffe 24 uurs bakker niet he 8-)
8-) 8-) Ok, en het feit dat je gewoon tot middernacht nog "Balzac" koffie kan halen op de Potsdamer Platz. Zag trouwens ook een supermarkt die adverteert met 24h open, wat dan zoveel betekent als van 8-23 op Maandag tot Zaterdag. :idea:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Ardan »

Maik schreef:
ziggy schreef:Vergeet in Aalten de slachterij niet he!!!! Daar staan vaten buiten met koeienkoppen erin :D!! Naast het station!

Maar, is die gemeenteraad zo christelijk ofzo? Allemaal CU-stemmertjes in Aalten?
Als je zegt dat je uit Aalten komt is de eerste vraag altijd: I'j bunt toch niet zo'n heilig boontje hé? :lol: Zegt volgens mij wel genoeg...

En over die Duitsers in Winterswijk. Op zaterdag wil je écht niet in Winterswijk zijn, je vraagt je dan echt af of je in Nederland of Duitsland bent. Niks voor mij.

Ziggy, je kunt het nogsteeds niet geloven hé, ik zal de slachterij wel een keer laten zien.
Nee bah, de meeste Winterswijkers mijden het ook om zaterdags te gaan winkelen. Files over de hele ring. De Kalverstraat is er niks bij. En als je in het solliciteert bij een café in het centrum is één van de eerste vragen 'Spreek je Duits?'
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Meltrain »

Ik ben ook in V5 een keer op excursie geweest naar de mooie plaats Xanten; eerst naar een museum en daarna naar het dorp. :D
Het was ook nog eens in december, dus er was ook nog een Kerstmarkt. :D

Letterlijk: dit was volgens mij de enige keer in mijn leven dat ik het museum interessanter vond dan de rest en de aanwezigheid van een station deed daar helaas niks aan af. :roll:
|Pim| schreef:Wow toen ik net keek waren er 33 mensen online. *O*
Om 21:09 zelfs 42, waarmee dat het nieuwe record is. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door ODRAIL »

meltrain schreef:
|Pim| schreef:Wow toen ik net keek waren er 33 mensen online. *O*
Om 21:09 zelfs 42, waarmee dat het nieuwe record is. :wink:
Wat doet iedereen hier :wink:?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Ardan »

Hetzelfde als jij misschien? :wink:
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door deadlock »

NS-Reiziger schreef:
ziggy schreef:In Berlijn of Parijs hoe fje niet met dit soort fratsen aan te komen, daar is alles gewoon open, ook in de buitenwijken.
Nou in Berlijn niet hoor. Meeste gewoon dicht. Mijn ervaring -tot nu toe- is dat Nederland sowieso veel toleranter is met zondagsopenstellingen dan welk Europees land dan ook. Wat in Duitsland nog zo'n ding is, is dat alle winkels tussen 17:00 en 18:00 sluiten, op de grote warenhuizen na.
Ik zag twee weken geleden ook nog berichtgeving over de lichtstad waarin geklaagd werd dat het OV stil ligt 's nachts en er niets meer te doen is.

In Berlijn heb ik diverse kiosken gezien die 24/7 open waren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Wubbo »

De Kerstmarkt in Xanten, daar ben ik ook geweest (maar dan dit jaar) :pos:
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Maik »

Die sneeuw werkt trouwens wel lekker geluidswerend, ik hoor de treinen bijna niet meer :D
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Ardan »

Verrek, nu je het zegt, ik heb ze ook al de hele dag niet gehoord.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Oud forumgebruiker »

NS-Reiziger schreef: Ok, en het feit dat je gewoon tot middernacht nog "Balzac" koffie kan halen op de Potsdamer Platz.
Balzac is chill :D. Heerlijke koffie daar, zit er ook één bij U Eberswaldestraße, heerlijke tijden...

Net terug van de snackbar, goeiedag, heb nog nooit zo'n heerlijke hamburger gegeten. Voor iedereen een aanrader! Het zaakje zit bijna tegen het Hooddorpplein aan. En het feit dat ze er Euroshopperrepen (echt what the hell..) tegen de driedubbele prijs verkopen staat me ook wel aan. :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Meltrain »

Overigens had ik vandaag niet de beste dag:
toen ik vanochtend met mijn ouders en zusje naar Delft ging om mijn fiets weer eens bij Delft Zuid te zetten en daarna naar de Makro te gaan, is mijn moeder uitgegelden. :(
Ze ligt nu in het Reinier de Graaf Gasthuis met een gebroken rugwervel en we weten nog niet wanneer ze weer naar Rotterdam mag komen.... :cry:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Ardan »

Aaiii dat is vervelend. Nou ja, kan ze in ieder geval Fles gezelschap houden (always look on the bright side of life)
Sterkte ermee.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ai ai, zuur bericht man! Veel sterkte ermee! :(
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Mark »

Hee, we hebben smileys van Fok *O* :Y
meltrain schreef:Overigens had ik vandaag niet de beste dag:
toen ik vanochtend met mijn ouders en zusje naar Delft ging om mijn fiets weer eens bij Delft Zuid te zetten en daarna naar de Makro te gaan, is mijn moeder uitgegelden. :(
Ze ligt nu in het Reinier de Graaf Gasthuis met een gebroken rugwervel en we weten nog niet wanneer ze weer naar Rotterdam mag komen.... :cry:
Oei, klink niet goed :( Sterkte!
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door webguy »

Voor degenen die architectuur enigzins interessant vinden of wel eens op het station van Hengelo komen:
http://www.designboom.com/weblog/cat/9/ ... -zuid.html

Een ontwerp voor een Siemens kantoor tegenover de zuidzijde ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Ardan »

Ja, bijzonder is het wel. En dat komt dan op de plek waar nu het Stork-gebouw zit en dat infocentrum? Heb er twee jaar geleden met school een project over gehad.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Oud forumgebruiker »

Maik schreef:Ziggy, je kunt het nogsteeds niet geloven hé, ik zal de slachterij wel een keer laten zien.
Dat is een prachtidee, want dan kan ik gelijk nog effe dat stukkie doen naar Winterswijk, want dat is de vorige onderbroken door vanwege het feit dat wanneer je de auto kunt pakken, je het ook moet doen. Maar die koeienkoppen moet ik zien. Net als de buurtbus. En Loil. Nog effe voordat Arriva komt.

Misschien effe combineren met een bezoek aan Beckum, Mark? Gaat er trouwens nie teen bus vanaf Winterswijk naar Beckum danwel Hengelo? Allemaal Achterhoek.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Daniel »

D'r is een bus van Winterswijk naar Enschede geloof ik, maar niet naar Hengelo zover ik weet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Suus »

Hengelo (Gld) is inderdaad alleen bereikbaar met de bus tussen Doetinchem en Vorden.

Ik ga zo maar op de fiets naar het centrum van Amsterdam. Ik zag vanochtend al een ijsbeer op het treinstation lopen dus ik weet al hoe laat het is :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten