Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Jongens, nou een keer klaar, ik ben al genoeg gelinched vandaag
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Aha, nu ben jij het slachtoffer ... _O-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Pascal1998 schreef:Jongens, nou een keer klaar, ik ben al genoeg gelinched vandaag
Je hebt er zelf om gevraagd (denk goed na).
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

Nou nee, maar ik denk dat het nu wel genoeg is, jullie weten hoe ik erover denk en by the way, ik had hem gewoon bij me, dus zou ik controle zien, dan zet ik hem echt wel op. ik reis niet zwart (of moet ik zeggen regenboog, want zwart mag natuurlijk niet wegens BLM)
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Als je blijft wrijven, wordt de vlek alleen maar groter, hoor.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

@Pascal1998: Als je wilt klagen over Keolis moet je dat bij Keolis doen. En niet hier. Wij zijn geen klantenservice.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Nou ja, het is natuurlijk ook een beetje van "wat je zaait zul je oogsten".
Pascal1998 schreef:Nou nee, maar ik denk dat het nu wel genoeg is, jullie weten hoe ik erover denk en by the way, ik had hem gewoon bij me, dus zou ik controle zien, dan zet ik hem echt wel op. ik reis niet zwart (of moet ik zeggen regenboog, want zwart mag natuurlijk niet wegens BLM)
Het beste is gewoon om het ding altijd op te zetten, of gewoon te gaan fietsen. Want je loopt nu puberaal grenzen op te zoeken, ook door flauwe grapjes over BLM te maken.

Je hebt een fout gemaakt, je krijgt er logischerwijs kritiek op, leer er van en hou je verder gedeisd. Tenzij je natuurlijk zin hebt in nog meer kritiek, dan mag je gerust in deze wond blijven porren.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

@Hainje: Mee eens :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Littlebusdriver schreef:Hooikoorts is een allergie, corona is een virus. Als het RIVM zegt wat jij beweert ontvang ik graag de bron.
Ik kan de bron nu niet terugvinden, maar wat Pascal1998 hier aangeeft is niet volledig onzin. Heb zelf inderdaad ook gelezen dat hooikoorts dezelfde cellen in het neusslijmvlies activeert als corona, waardoor de kans om corona op te lopen daadwerkelijk kleiner zou zijn (omdat de ontvangende cellen dan al bezet zijn)

Maar met hooikoorts is het juist ook handig om een mondkapje op te hebben: die dingen helpen namelijk ook prima tegen hooikoorts doordat de pollen er niet doorheen komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2843
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Pascal1998 schreef: ik reis niet zwart (of moet ik zeggen regenboog, want zwart mag natuurlijk niet wegens BLM)
_O-
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Je kunt natuurlijk ook buschauffeur worden. Je hoeft geen kapje op en krijgt nog betaald ook. :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:
Littlebusdriver schreef:Hooikoorts is een allergie, corona is een virus. Als het RIVM zegt wat jij beweert ontvang ik graag de bron.
Ik kan de bron nu niet terugvinden, maar wat Pascal1998 hier aangeeft is niet volledig onzin. Heb zelf inderdaad ook gelezen dat hooikoorts dezelfde cellen in het neusslijmvlies activeert als corona, waardoor de kans om corona op te lopen daadwerkelijk kleiner zou zijn (omdat de ontvangende cellen dan al bezet zijn)
Mijn vriend heeft hooikoorts, en al Corona gehad (kwamen we achter omdat hij zich achteraf heeft laten testen en nu antistoffen blijkt te hebben - en redelijk veel ook). Hooikoorts biedt dus geen bescherming tegen Corona.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Ik vond het in Maastricht echt bizar druk de afgelopen dagen. Drommen mensen in de binnenstad. De Lijn zet op Belgische feestdagen ook gewoon extra bussen in op lijn 20a en 45 omdat de winkels in Maastricht dan wel open zijn. Leuk voor de Belgen, hoeven ze ook geen mondkapje op, maar ik heb mijn twee bezoekjes aan het centrum maar zo kort mogelijk gehouden.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Coronavirus

Bericht door Littlebusdriver »

Pascal1998 schreef: ik had hem gewoon bij me, dus zou ik controle zien, dan zet ik hem echt wel op.
Dat is nou net het probleem in Nederland, mensen snappen de maatregelen niet, doen niet wat er wordt geadviseerd en praten dit voor zichzelf goed.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

En zijn vervolgens verbaasd als het aantal besmettingen toeneemt. Het feit dat er nu over extra maatregelen gesproken wordt komt alleen maar doordat sommigen zich niet aan de bestaande regels hebben gehouden, waardoor er enkele superspreader-evenementen zijn geweest. De ruime meerderheid volgt alles netjes op, en wordt door sommigen nu mogelijk binnenkort bestraft hiervoor met een wijdverspreide mondkapjesplicht in de openbare ruimte. Dat is krom, want eigenlijk zou je degenen die het fout doen juist extra moeten straffen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Pascal1998 dan toch maar vierendelen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

We hebben vast nog wel een leegstaande gevangenis, toch? Als we nu iedereen die betrapt wordt op het verlaten van zijn/haar huis nadat er een besmetting is vastgesteld daar voor onze veiligheid tijdelijk in bewaring nemen? Kan toch niemand bezwaar tegen hebben, ik hoorde mensen ook niet klagen toen Nederland asielzoekers in gevangenissen ging huisvesten...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ik zou beginnen met de boete voor het niet dragen van een mondkapje in het OV gelijkstellen aan de Coronaboete (390 euro + 9 euro administratiekosten, en aantekening strafblad), maar vooral hard optreden tegen de (horeca)gelegenheden die de bestaande regels niet nauw volgen (ik kan in Utrecht zonder moeite enkele etablissementen benoemen).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Nee zeg. Die negen euro administratiekosten is sowieso overheidsoplichting, dus dat moet nooit meer aan wie dan ook opgelegd worden. En voor de rest, gewoon wat meer preventief vierendelen — je zult zien dat het werkt :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Gevangenissen zijn ideaal. Iedereen in een apart kamertje met een stevige deur, magnetron en een raam dat open kan. Ventilatie uit en dagelijks een rantsoenpakket door een luikje naar binnen schuiven en klaar. Elke drie dagen een test, test je drie keer negatief dan mag je er weer uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

PHS schreef:
Z2N schreef:Ik zou beginnen met de boete voor het niet dragen van een mondkapje in het OV gelijkstellen aan de Coronaboete (390 euro + 9 euro administratiekosten, en aantekening strafblad), maar vooral hard optreden tegen de (horeca)gelegenheden die de bestaande regels niet nauw volgen (ik kan in Utrecht zonder moeite enkele etablissementen benoemen).
Wetenschappelijk onderzoek laat keer op keer zien dat het niet de hoogte van de de sanctie, maar de pakkans is die het gedrag van mensen kan beïnvloeden. Mensen vinden het vooral heel vervelend om gepakt te worden - dus laten we eerst eens inzetten op handhaving, en daarna kijken of we wat aan de boetes moeten doen.
Ben ik volledig met je eens (mijn controlegraad in de trein is sinds maart lager dan 5%), maar zolang dat niet op orde is, is een boeteverhoging een extra aansporing om het gedrag te veranderen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Hoe grillig het virus is blijkt wel uit mijn directe omgeving. Ik kan aantal gevallen van besmetting met totaal verschillende aflopen.

1. Iemand is besmet heeft totaal geen klachten (blijkt bij bloeddonatie toch antistoffen in het bloed te hebben).

2. Nummer twee krijgt een flinke verkoudheid half maart en is daar pas half juli vanaf (is positief getest half april).

3. De derde persoon krijgt in maart een griepje, maar dat griepje voelde toch anders als een gewoon griepje (is positief getest eind mei).

4. Persoon vier beland half maart in het ziekenhuis en eind maart op de ic. Dezer persoon heeft 78 dagen op de ic gelegen en zit nu in een revalidatiecentrum.

5. En tenslotte nummer 5. De persoon beland half april in het ziekenhuis en eind april op de ic. Deze persoon is half mei op de ic overleden.

Dus vijf verschillende gevallen, en vijf verschillende aflopen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Voor de Belgische provincie Antwerpen is er nu het verzoek vrijwillig in lockdown te gaan: https://www.gva.be/cnt/dmf20200724_9706 ... t-nodig-is

In België mag je in een week met maximaal 15 personen je op minder dan 1,5 meter bevinden, dit wordt de bubbel genoemd. Deze bubbel wordt nu voor Antwerpen verkleind naar maximaal 10 personen in een maand. Iedereen wordt dringend verzocht alle contactgegevens van deze tien personen op te schrijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 63 gasten