Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Er was net op het journaal iemand die zei dat toeristen de komende maanden beter wegblijven uit Antwerpen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Voor de Belgische provincie Antwerpen is er nu het verzoek vrijwillig in lockdown te gaan: https://www.gva.be/cnt/dmf20200724_9706 ... t-nodig-is

In België mag je in een week met maximaal 15 personen je op minder dan 1,5 meter bevinden, dit wordt de bubbel genoemd. Deze bubbel wordt nu voor Antwerpen verkleind naar maximaal 10 personen in een maand. Iedereen wordt dringend verzocht alle contactgegevens van deze tien personen op te schrijven.
@Suus: Fijn dat je doorverwijst naar een artikel achter een betaalmuur :? .

Heb je ook een artikel in de aanbieding zonder betaalmuur?
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

en-es schreef:Er was net op het journaal iemand die zei dat toeristen de komende maanden beter wegblijven uit Antwerpen.
Dat is sowieso een goed advies. Er zijn veel leukere steden.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronavirus

Bericht door huibf »

Pascal1998 schreef:
Alargule schreef:
Pascal1998 schreef:Aan de ene kant, ik ben niet ziek, heb last van hooikoorts, dus kan niemand besmetten met Corona en dus ook niet zelf besmet worden. Aan de andere kant weet ik welke lijnen in Almere erg slecht gecontroleerd worden en dat zijn precies de lijnen waar ik in mee moet, dus is mijn risico om gepakt te worden klein
Zoveel onnozelheid in zo weinig woorden weten te verpakken. Je zou er een prijs voor moeten krijgen. Maar liever verkoop ik je een flinke schop onder je hol.
Ik weet gewoon wat ik doe, ik ken het busvervoer in Almere al jaren, ben er geboren en getogen, dus weet ik ook dat dit een zwakke plek is binnen het openbaar vervoer in Almere en daar kunnen mensen aardig gebruik en misbruik van maken
Je zal dus ook wel zwartrijden. Weet je eigenlijk dat dat gewoon hetzelfde is al tanken zonder te betalen of in de winkel spullen jatten ? Waarom wordt zwartrijden maatschappelijk meer geaccepteerd dan stelen in een winkel?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Suus schreef:Voor de Belgische provincie Antwerpen is er nu het verzoek vrijwillig in lockdown te gaan: https://www.gva.be/cnt/dmf20200724_9706 ... t-nodig-is

In België mag je in een week met maximaal 15 personen je op minder dan 1,5 meter bevinden, dit wordt de bubbel genoemd. Deze bubbel wordt nu voor Antwerpen verkleind naar maximaal 10 personen in een maand. Iedereen wordt dringend verzocht alle contactgegevens van deze tien personen op te schrijven.
Hoe werkt dat als je een vitaal beroep hebt en meer dan tien directe collega's?

En hier een ander artikel: Vaker mondkapje op, minder afspreken: Antwerpen scherpt coronaregels aan - https://nos.nl/l/2341839
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Pascal1998 »

huibf schreef:
Pascal1998 schreef:
Alargule schreef:
Pascal1998 schreef:Aan de ene kant, ik ben niet ziek, heb last van hooikoorts, dus kan niemand besmetten met Corona en dus ook niet zelf besmet worden. Aan de andere kant weet ik welke lijnen in Almere erg slecht gecontroleerd worden en dat zijn precies de lijnen waar ik in mee moet, dus is mijn risico om gepakt te worden klein
Zoveel onnozelheid in zo weinig woorden weten te verpakken. Je zou er een prijs voor moeten krijgen. Maar liever verkoop ik je een flinke schop onder je hol.
Ik weet gewoon wat ik doe, ik ken het busvervoer in Almere al jaren, ben er geboren en getogen, dus weet ik ook dat dit een zwakke plek is binnen het openbaar vervoer in Almere en daar kunnen mensen aardig gebruik en misbruik van maken
Je zal dus ook wel zwartrijden. Weet je eigenlijk dat dat gewoon hetzelfde is al tanken zonder te betalen of in de winkel spullen jatten ? Waarom wordt zwartrijden maatschappelijk meer geaccepteerd dan stelen in een winkel?
Dat zei ik dus niet, ik rijd niet zwart, al zou ik het soms wel willen doen en vergeet ik soms inderdaad in te checken, maar dat laatste corrigeer ik vaak zelf. Van het expres zwartrijden hou ik niet, al weet ik dat het wel zou kunnen omdat de controle dus zo slecht is hier
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

KM46 schreef:@Suus: Fijn dat je doorverwijst naar een artikel achter een betaalmuur :? .

Heb je ook een artikel in de aanbieding zonder betaalmuur?
Vandaag is het ook besproken in het liveblog van VRT NWS: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/26 ... juli-2020/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Bedankt :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Pascal1998 schreef:Dat heb ik al gezegd, ik heb last van hooikoorts, dus ben ik op dit moment niet vatbaar voor Corona, dat heeft het RIVM zelf gezegd, ik zelf vind het ook na 2 maanden een beetje irritant worden, ik ben er een met inspanningsastma en heb dus gewoon zuurstof nodig, als ik mezelf meer moet inspannen om lucht op te nemen, krijg ik het al benauwd, daarom heb ik nu voor deze oplossing gekozen, niet om dat ik me er niet aan wil houden, maar omdat ik gewoon weg niet meer kan
En dat is dus gewoon niet waar:
https://www.nu.nl/nucheckt/6063428/nuch ... n%20lopen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Sinds restaurants etc. heropend zijn, moet men hier in Duitsland bij een horeca-bezoek zijn adres opgeven. Officieel omdat de gezondheidsdienst eventuele besmettingen achtervolgen kan. Maar inofficieel gebeurde nu, wat velen (ik ook) al gevreesd hadden: In meerdere deelstaten, onder andere Bayern, Hessen, Hamburg en Rheinland-Pfalz, heeft de politie deze gegevens voor onderzoek gebruikt, wat een juridische grensverkenning is... :neg:

https://www.rnd.de/wirtschaft/corona-ko ... D4OSQ.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De Spaanse regio Murcia, vlak onder Alicante en Benidorm, gaat een treetje omhoog in het Spaanse alarmstelsel.

Verder is vandaag besloten dat met ingang vanaf woensdag de Belgische maatregelen nog verder aangescherpt worden. De bubbel van 15 personen per week per persoon gaat naar 5 volwassenen per maand per gezin. De maximale grote van evenementen wordt gehalveerd, samen winkelen wordt weer verboden. De gratis treinreizen worden uitgesteld.

In Antwerpen komen nog strengere maatregelen, hierover wordt vanavond gecommuniceerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Nederlands reisadvies voor Barcelona en randgemeenten gaat naar oranje. Iedereen die vanaf deze plek terugkeert wordt gevraagd twee weken in thuisisolatie te gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

België heeft de Baltische staten aangemerkt als risicogebied. Gegeven het feit dat het aantal gisteren gemelde besmettingen in de drie Baltische Staten slechts 5% (21) van het dezelfde dag gemelde aantal besmettingen in België (528) zelf is, zit er geen logica achter de meeste reisadviezen in België. Uit paniek lijkt de federale regering maar wat te doen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Coronavirus

Bericht door PatrickM »

Heb je daar iets van een linkje van? Kan er zo snel niks over vinden namelijk.

De aanvullende maatregelen voor de provincie Antwerpen zijn nu ook bekend: onder andere een avondklok van 23:30 tot 6:00, een mondkapjesplicht in het openbaar en een thuiswerkverplichting (tenzij niet anders mogelijk). Voor groot-Antwerpen zijn er nog extra maatregelen: daar zijn ook alle evenementen en feesten verboden en moeten ook sportscholen weer dicht.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Ik ben toch benieuwd volgens welke criteria men beslist, of thuiswerk nu echt niet mogelijk is of toch..... En mag ik tussen 23 en 6 uur nog door de provincie Antwerpen in transit doorrijden, of maken ze de grenzen weer dicht? Elders heb ik ook nog gelezen dat men ook maar nog 30 minuten lang mag winkelen. Wat als het bij de kassa traag gaat? Is de klant dan de dupe omdat het van zijn toegestane tijd afgaat? Het lijkt me toch alles sterk op overdreven ijver, dat ze tenminste kunnen zeggen "wij hebben iets gedaan". En nu is het inmiddels al zo ver, dat het ook verboden is om op sommige plekken buitenshuis vrij te ademen! Bedankt, lieve Chinezen! :N
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

PatrickM schreef:Heb je daar iets van een linkje van? Kan er zo snel niks over vinden namelijk.
Ik kwam het tegen bij nieuwsblad.be op Google Nieuws.
Maar op de website van de Belgische BuZa is het wel te vinden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Lijkt mij dat de situatie voor de Baltische staten hetzelfde is als Ierland. De Belgen moeten nu in quarantaine als ze naar die landen gaan. Dat is een nieuwe regel van de Baltische staten.
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Vandaag komt het Outbreak Management Team bijeen om eventuele nieuwe maatregelen te bespreken waaronder mondkapjes-plicht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

En op woensdag wordt besloten of de noodverordening van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond aangescherpt wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:België heeft de Baltische staten aangemerkt als risicogebied. Gegeven het feit dat het aantal gisteren gemelde besmettingen in de drie Baltische Staten slechts 5% (21) van het dezelfde dag gemelde aantal besmettingen in België (528) zelf is, zit er geen logica achter de meeste reisadviezen in België. Uit paniek lijkt de federale regering maar wat te doen.
Dit reisadvies is omdat reizigers alleen zonder beperkingen Estland en Letland mogen betreden als het land van de afkomst de laatste 14 dagen onder 16 infecties per 100.000 inwoners zit. Voor Litouwen is die grens 25, België zit nu op 27.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

PatrickM schreef:Heb je daar iets van een linkje van? Kan er zo snel niks over vinden namelijk.

De aanvullende maatregelen voor de provincie Antwerpen zijn nu ook bekend: onder andere een avondklok van 23:30 tot 6:00, een mondkapjesplicht in het openbaar en een thuiswerkverplichting (tenzij niet anders mogelijk). Voor groot-Antwerpen zijn er nog extra maatregelen: daar zijn ook alle evenementen en feesten verboden en moeten ook sportscholen weer dicht.
De avondklok geldt vanavond officieel nog niet, omdat er vandaag geen provinciaal besluit meer wordt genomen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/28 ... g-28-juli/
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

Even een vraag over testen: vanaf wanneer na een mogelijke blootstelling aan het Coronavirus kan een test met enige zekerheid uitwijzen dat iemand besmet is geraakt.
Afgelopen zaterdag waren namelijk vriendinnen van mijn zusje op een feestje - zij zelf toevallig niet- waar nu iemand corona blijkt te hebben. Mijn zus en haar vriendinnen die willen volgende week samen op vakantie, maar dat kan natuurlijk niet doorgaan als minstens één positief test.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

RIVM schreef:Incubatietijd
De periode tussen het moment dat je besmet raakt en dat je klachten krijgt heet incubatietijd. Als je besmet raakt met het coronavirus duurt het meestal 5 tot 6 dagen voordat je klachten krijgt, maar soms al na 2 dagen of zelfs na 12 dagen (maar nooit na 14 dagen).
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2832
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De Zeeuwse media hebben - in hun ogen - de ultimatieve boosdoener tijdens de crisis ontdekt. De toerist uit Belgie en Duitsland. Hoogtepunt tot nu toe is deze verslag van vandaag: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/121 ... okies=true :roll:

(en - de voorzichtigheidshalve voordat ik nu weer bij "Neuk die mier" sta - ik weet echt niet hoe ik dat e met de twee puntjes erop moet intoetsen :wink: )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

ICE11 schreef:(en - de voorzichtigheidshalve voordat ik nu weer bij "Neuk die mier" sta - ik weet echt niet hoe ik dat e met de twee puntjes erop moet intoetsen :wink: )
Shift+ümlaut/trema - toetsencombi loslaten + e indrukken.
Of Alt+137, dat werkt ook.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten