Studenten OV-chipkaart Topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

De GVB-automaat herkent ze opvallend genoeg dan weer wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Jurjen »

Okay, ik moet morgen weer werken in een AH to go waar zo'n apparaat (zou moeten staan), maar wat kan ik al die studenten nu vertellen? Hoe moeten ze het product op hun kaart krijgen? Eerst iets instellen op een website of kan je, als je een brief gekregen hebt, je product inmiddels gewoon ophalen? Iksnaphetnietmeer. (En dan kan ik mijne ook eens op gaan halen. ;))
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Ze moeten de kaart in de automaat duwen en op ophalen bestelling drukken. Zou voor alle studenten moeten werken, en als het niet werkt moet je ze maar naar het internet sturen.

Ik hoop voor je dat dat ding niet kapot gaat iig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Chauf21 »

Er zijn twee types in gebruik. Ik weet even niet welke jullie gebruiken, maar de PDF handleidingen staan hier en hier.
In principe zou het voor iedere student klaar moeten staan. Bij problemen inderdaad doorsturen naar de site. Misschien ook handig om erbij te vertellen dat iedereen het abonnement moet ophalen (ook als je voorgaande jaren gewoon hebt kunnen reizen) en dat inchecken bij de NS nog niet hoeft/kan. Voor zover ik hier en daar zie, hoor en lees zijn dat de meest onduidelijke punten op dit moment. Bij de andere vervoerders kunnen ze het beste even vragen of ze moeten in- en uitchecken. In jouw regio moet je sowieso in- en uitchecken bij GVB en Connexxion.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Joshua »

Ik heb gister en vandaag ook een poging gedaan mijn reisproduct op te halen. Maar er stond helaas niks voor me klaar.
Maar iemand die ik ken waarvan de achternaam net als bij mij met een T begint kon al wel zijn product ophalen.

Maar omdat ik eergister ook een poging heb gedaan ben ik bang er nu iets mis is gegaan. Want dat ophaalautomaat crachte toen. En toen zag ik ook dat er een briefje op de grond lag: DEFECT. Wat er waarschijnlijk afgevallen was.
Bestaat er nu een mogelijkheid dat ik me reisproduct dus niet meer heb en ook niet meer klaar staat? Heb al wel contact opgenomen met de IB-groep om het verhaal uit te leggen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Heb je al wel bij een NS-automaat gekeken of er toevallig 4 producten opstaan (ik ga er vanuit dat je geen andere producten ooit hebt gekocht in Rotterdam of Amsterdam)? Dan is alles gewoon goedgegaan denk ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Joshua »

Bee schreef:Heb je al wel bij een NS-automaat gekeken of er toevallig 4 producten opstaan (ik ga er vanuit dat je geen andere producten ooit hebt gekocht in Rotterdam of Amsterdam)? Dan is alles gewoon goedgegaan denk ik.
Dat heb ik gecontroleerd ja. Die overige producten missen bij mij.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Volgens de studentensite vallen problemen met het ophalen van producten onder de Klantenservice OV-Chipkaart op 09000980. Dat is een nummer wat ik sowieso in je telefoon zou zetten zodat je het kan bellen bij verlies van je portemonnee (samen met het nummer van de bank)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Bastiaan »

Dat is toch dat nummer waar je eerst tien minuten lang moet aanhoren dat alle medewerkers in gesprek zijn? :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Zou zomaar kunnen, ik zag dan ook een vacature voor een groot aantal nieuwe medewerkers voorbij komen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Jurjen »

Chauf21 schreef:Er zijn twee types in gebruik. Ik weet even niet welke jullie gebruiken, maar de PDF handleidingen staan hier en hier.
In principe zou het voor iedere student klaar moeten staan. Bij problemen inderdaad doorsturen naar de site. Misschien ook handig om erbij te vertellen dat iedereen het abonnement moet ophalen (ook als je voorgaande jaren gewoon hebt kunnen reizen) en dat inchecken bij de NS nog niet hoeft/kan. Voor zover ik hier en daar zie, hoor en lees zijn dat de meest onduidelijke punten op dit moment. Bij de andere vervoerders kunnen ze het beste even vragen of ze moeten in- en uitchecken. In jouw regio moet je sowieso in- en uitchecken bij GVB en Connexxion.
Bedankt! Als ze het apparaat weer als 'werkend' in de winkel hebben gezet ga ik het wel eerst even met mijn eigen sjipkaart proberen. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Denken we alles gehad te hebben, nee hoor, ook de afdeling communicatie van de NS komt nog even langs om wat andere informatie uit te strooien:

op http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl ... ipkaart-id staat het volgende
Heb je een Studenten OV-chipkaart?

Je studentenreisproduct (week- of weekendabonnement) staat op de Studenten OV-chipkaart. Met het studentenreisproduct op de kaart kun je reizen met NS en met andere treinvervoerders.

Voor de periode dat je recht hebt op gratis reizen hoef je geen aanvullend papieren kaartje te kopen. Buiten deze periode koop je een kaartje bij een van de automaten op het station. In welke periodes je vrij reist, met korting reist en tegen voltarief reist met een week- of weekendproduct, lees je op www.studenten-ovchipkaart.nl .

Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.

Meer informatie vind je op studentenovchipkaart.nl .
Wat moet ik hier nu van vinden :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Jurjen »

Tsja, ik heb vorige week ook mensen aangeraden voorlopig even niks te doen, en sowieso altijd zowel hun ov chipkaart als hun oude papieren SOV mee te nemen, en dat ze met die combinatie in elk geval probleemloos in januari 2010 zouden moeten kunnen reizen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Joshua »

Bee schreef:Zou zomaar kunnen, ik zag dan ook een vacature voor een groot aantal nieuwe medewerkers voorbij komen :wink:
Waar zit dat call center van hun? Ik durf gerust te zeggen dat ik inmiddels meer van die chipkaart af weet dan 90% van die medewerkers daar en zoek ook nog eens werk ook.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Geert »

Het is meer luiheid dat mijn papier OV nog in mijn portemonnee zit. Moet ik nu ook nog maar een strippenkaart meenemen voor het geval dat de chipkaartlezers in de bus het niet meer doen? (Dacht het niet :P)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Joshua »

Bee schreef:Denken we alles gehad te hebben, nee hoor, ook de afdeling communicatie van de NS komt nog even langs om wat andere informatie uit te strooien:

op http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl ... ipkaart-id staat het volgende
Heb je een Studenten OV-chipkaart?

Je studentenreisproduct (week- of weekendabonnement) staat op de Studenten OV-chipkaart. Met het studentenreisproduct op de kaart kun je reizen met NS en met andere treinvervoerders.

Voor de periode dat je recht hebt op gratis reizen hoef je geen aanvullend papieren kaartje te kopen. Buiten deze periode koop je een kaartje bij een van de automaten op het station. In welke periodes je vrij reist, met korting reist en tegen voltarief reist met een week- of weekendproduct, lees je op http://www.studenten-ovchipkaart.nl .

Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.

Meer informatie vind je op studentenovchipkaart.nl .
Wat moet ik hier nu van vinden :|
Dit werd mij door een NS medwerker ook aangeraden. Echter wil ik al bijna uit princiepen die kaart weg gooien omdat ik het gewoon slecht vind.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Joshua schreef:
Bee schreef:Zou zomaar kunnen, ik zag dan ook een vacature voor een groot aantal nieuwe medewerkers voorbij komen :wink:
Waar zit dat call center van hun? Ik durf gerust te zeggen dat ik inmiddels meer van die chipkaart af weet dan 90% van die medewerkers daar en zoek ook nog eens werk ook.
Amersfoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Ruben »

De papieren kaart blijft dus mooi thuis liggen. Moet men het zaakje maar in orde hebben. Wat een gelul om je bang te maken voor problemen als HUN apparatuur niet werkt. Dat is toch HUN probleem. -O-
Overigens heb ik vrijdag in een Veolia Veluwe bus gewoon een kaartje gekocht, omdat ik de apparatuur daarin niet vertrouw. Erop prijken nog altijd de stickers dat ze niet te gebruiken zijn met abonnementen, maar op de site en via de VL zeggen ze van wel. Maar ook hier draai je zelf weer op voor de kosten bij storing. Op zicht accepteerde men geen chipkaart. Ook hier het advies om de papieren kaart óók mee te nemen, sjongejonge. :N
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door webguy »

Hier moeten ze nou eens kamervragen over stellen... Het is een en al gezeur. IBGroep duwt het door, en de vervoerders "accepteren" de OVC niet. Ja, ik snap dat er inderdaad gefraudeerd kan worden met een kaart op zicht :P Boeiend, dat heeft de IBGroep zo bedacht, geef hen de schuld, niet de student!
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Chauf21 »

NS-Reiziger schreef:De papieren kaart blijft dus mooi thuis liggen. Moet men het zaakje maar in orde hebben. Wat een gelul om je bang te maken voor problemen als HUN apparatuur niet werkt. Dat is toch HUN probleem. -O-
Dat ja :) En de papieren SOV is officieel geen geldig vervoerbewijs meer en de studenten OV-chipkaart is dat wel. Dus waarom zou ik nog een niet geldig vervoerbewijs meenemen. Gelukkig is het maar een verzoek :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Meltrain »

Bij mij zit hij nog in mijn portemonnee, dus ik heb hem wel bij me.
In elk geval: ik ga morgen NIET in- en uitchecken en bij NS en RET vraag ik gewoon welke ze willen zien, in geval van controle.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door mb90 »

Waarom zou je bij de RET niet inchecken? Daar kun je al lang reizen met de chipkaart, dus daar gaan ze echt niet vragen naar je papieren SOV maar zullen ze eerder vragen waarom je niet ingecheckt bent. Er hangen ook niet voor niks in de trams teksten met: Reist u met de OV-Chipkaart, check dan altijd in en uit.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Geert »

Bij de RET kun je inderdaad zonder problemen inchecken (en weer uitchecken). Bij NS kan het niet en hoeft het ook niet.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Ruben »

Veel onduidelijkheid over studenten ov-chipkaart
Geplaatst op: zondag 3 januari 2010 21:59
Laatst bijgewerkt: zondag 3 januari 2010 22:46
Nieuwsfoto
UTRECHT - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) adviseert studenten om hun oude ov-jaarkaart uit 2009 nog even bij zich te houden. Er is volgens de bond veel onduidelijkheid bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart die vanaf afgelopen vrijdag is ingevoerd. Met de oude kaart mogen ze tot 1 februari nog reizen, zo zei LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk zondag.
Lees verderDossier OV-Chipkaart | Meer nieuws in dossier OV-Chipkaart
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef:Waarom zou je bij de RET niet inchecken?
Uit principe. :wink:
Waarschijnlijk ga ik het vanaf nu wel doen (en zelfs vóór medio februari :mrgreen: ), maar zoals al eens erder verteld vond ik het iets te veel gedoe omdat ik twee OV-Chipkaarten heb.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten