Extra tak Betuweroute nodig
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Extra tak Betuweroute nodig
’Extra tak Betuwelijn nodig’
Geplaatst op: zaterdag 2 januari 2010 00:34
Laatst bijgewerkt: zaterdag 2 januari 2010 00:34
Overijssel en Gelderland willen dat de noordelijke vertakking van de Betuweroute alsnog wordt aangelegd. De provinciebesturen praten hierover de komende maand met minister Eurlings (CDA) van verkeer en waterstaat, zegt Job Klaasen (VVD), Overijssels gedeputeerde van verkeer. De noordtak werd in 1999 door het kabinet geschrapt.
Lees verder
Geplaatst op: zaterdag 2 januari 2010 00:34
Laatst bijgewerkt: zaterdag 2 januari 2010 00:34
Overijssel en Gelderland willen dat de noordelijke vertakking van de Betuweroute alsnog wordt aangelegd. De provinciebesturen praten hierover de komende maand met minister Eurlings (CDA) van verkeer en waterstaat, zegt Job Klaasen (VVD), Overijssels gedeputeerde van verkeer. De noordtak werd in 1999 door het kabinet geschrapt.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: ’Extra tak Betuwelijn nodig’
Ik dacht eerst dat Vork Aansluiting weer hersteld zou worden maar nee ;).
Apart... ik wist niet eens van deze afgeblazen plannen af . Ik kende wel het belang van Venlo als greenport, en dus een potentiële zuidelijke kandidaat, maar verder...
Apart... ik wist niet eens van deze afgeblazen plannen af . Ik kende wel het belang van Venlo als greenport, en dus een potentiële zuidelijke kandidaat, maar verder...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: ’Extra tak Betuwelijn nodig’
Toendertijd was er al groot verzet in de Achterhoek tegen die Betuweroute-Noord. Ik kwam er toen net wonen, en je zag overal van die protestbordjes staan. Hoe ze het nu willen gaan aanpakken is me een raadsel, ik hoorde al wel van plannen om een extra boog bij Spa te bouwen, kruisingsvrij. Maar dan hou je alleen maar het probleem dat de sporen er niet mee ontlast worden en de treinen alsnog door de binnensteden van Arnhem, Almelo en Hengelo rijden. De tijd zal het leren...
Ik doe ook maar wat
Re: ’Extra tak Betuwelijn nodig’
Het plan dat ik wel eens voorbij heb zien fietsen was een nieuwe spoorlijn langs de A 12 tussen Zevenaar en Velp. Goederentreinen zouden dan weliswaar om moeten rijden, maar het centrum van Arnhem kunnen vermijden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Extra tak Betuweroute nodig
Diezelfde provincies die eerst mordicus tegen de NOV (Noordoostelijke Verbinding) waren zijn nu dus opeens voor. Politiek, het blijft een ondoorgrondelijk iets.
Re: Extra tak Betuweroute nodig
Het is verkiezingstijd, en die gemeenteraden willen graag op hun pluche blijven zitten. Dan ermee komen dat er binnen nu een 4 jaar heel veel goederentreinen door het dorp komen, verkoopt niet zo goed.
Wat mij betreft maak je Zutphen - Hengelo volledig tweesporig, hang je er wasdraad en zie daar je noordtak voor de Betuweroute naar Oldenzaal is er. Is bovendien ook 'handig' als er weer eens werkzaamheden zijn tussen Duivendrecht en Hengelo, want dan kan je de internationale treinen prima omleiden over Utrecht.
Wat mij betreft maak je Zutphen - Hengelo volledig tweesporig, hang je er wasdraad en zie daar je noordtak voor de Betuweroute naar Oldenzaal is er. Is bovendien ook 'handig' als er weer eens werkzaamheden zijn tussen Duivendrecht en Hengelo, want dan kan je de internationale treinen prima omleiden over Utrecht.
Re: Extra tak Betuweroute nodig
Die goederentreinen mogen niet eens rijden tussen Hengelo en Zutphen. Eis van de gemeente Goor :N -O-
Re: Extra tak Betuweroute nodig
Beetje off-topic: geniaal weer hoe in dit artikel de namen 'Betuwelijn' en 'Betuweroute' door elkaar worden gebruikt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Extra tak Betuweroute nodig
Ach, dat is overal in de media een ramp... Voor de mensen die meelezen: die goederenspoorlijn heet de Betuweroute!!!
Re: Extra tak Betuweroute nodig
Dat is toch geen issue meer aangezien de betuwelijn nu Merwede-Linge-Lijn heet?meltrain schreef:Beetje off-topic: geniaal weer hoe in dit artikel de namen 'Betuwelijn' en 'Betuweroute' door elkaar worden gebruikt.
Laatst gewijzigd door deadlock op zo 03 jan 2010, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Extra tak Betuweroute nodig
Dat is alleen het westelijke stuk, het oostelijke deel heet nog steeds Betuwelijn (Elst - Tiel dus)
Re: Extra tak Betuweroute nodig
Dan doen ze er goed aan om dat ook te veranderen want het betuwelijn voor de betuweroute krijg je er nooit meer uit.Wubbo schreef:Dat is alleen het westelijke stuk, het oostelijke deel heet nog steeds Betuwelijn (Elst - Tiel dus)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Extra tak Betuweroute nodig
In dit geval ging het er me meer om dat in de titel en onder de foto over 'Betuwelijn' wordt gesproken en in de tekst zelf over 'Betuweroute'.deadlock schreef:Dat is toch geen issue meer aangezien de betuwelijn nu Merwede-Linge-Lijn heet?meltrain schreef:Beetje off-topic: geniaal weer hoe in dit artikel de namen 'Betuwelijn' en 'Betuweroute' door elkaar worden gebruikt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Extra tak Betuweroute nodig
Tja, dat krijg je als je spoorlijnbenaming aan gestoorde autisten overlaat, in plaats van aan communicatieadviseursmeltrain schreef:Beetje off-topic: geniaal weer hoe in dit artikel de namen 'Betuwelijn' en 'Betuweroute' door elkaar worden gebruikt.
Het is natuurlijk een beetje typisch om een spoorLIJN een '*route' te noemen. Je noemt een autosnelweg toch ook geen '-straat'?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Extra tak Betuweroute nodig
Maar dan wel weer 'route' (route de soleil) (y)
Re: Extra tak Betuweroute nodig
Je zou natuurlijk ook een normaal antwoord kunnen geven in plaats van meteen maar een flinke groep mensen te beledigen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Extra tak Betuweroute nodig
Daarom gaan ze juist voor deze tak een boog maken bij Deventer toch?Gekko123 schreef:Die goederentreinen mogen niet eens rijden tussen Hengelo en Zutphen. Eis van de gemeente Goor :N -O-
Overigens zei iemand iets over 'door het centrum van Almelo'... Daar mogen ze niet meer klagen met dat verdiepte spoor, meer dan genoeg geld is daar inpompt (misschien zelfs letterlijk...)
Re: Extra tak Betuweroute nodig
Lang leven een KB dat de minister van Verkeer kan nemen. Tot ziens gemeenteraad en B&W van Goor. Anders maar eens de uitkering uit het gemeentefonds flink gaan verlagen. Eens zien hoe snel die daar de goederentrein doorheen willen krijgen.Gekko123 schreef:Die goederentreinen mogen niet eens rijden tussen Hengelo en Zutphen. Eis van de gemeente Goor :N -O-
Re: Extra tak Betuweroute nodig
Jij bent gek, even de bijdrage van het gemeentefonds afpakken :N Daar worden uitkeringen en dergelijke ook van betaald, en als de lokale politiek een beslissing neemt lijkt het mij niet de bedoeling dat de zwakkeren daar onder lijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Extra tak Betuweroute nodig
Dat is toch aan de lokale politiek om dat uit te gaan leggen? Anders kunnen we wel gelijk stoppen met bezuinigen, want ja, stel je voor dat er een keer een 'zwakkere' getroffen wordt.
Re: Extra tak Betuweroute nodig
@ Bee:
Daar is niets geks aan. Gemeenten hebben kasreserves. Zo zal ook Goor ongetwijfeld potjes hebben om de WWB gewoon te kunnen uitvoeren. Het is gewoon een kwestie van op de juiste plaats een onwelwillende lagere overheid aanpakken om het nationaal belang te dienen. Als het slim hadden gespeeld, hadden ze er ook nog eens geluidsschermen of een tunnelbak voor terug kunnen krijgen.
Overigens heb ik nieuws voor je: die uitkering uit het gemeentefonds gaat flink verlaagd worden wegens de aankomende bezuinigingsronde, dus gemeenten zullen sowieso op een andere manier aan een deel van hun inkomsten moeten komen. Grote kans dat de belastingen dus omhoog gaan.
Daar is niets geks aan. Gemeenten hebben kasreserves. Zo zal ook Goor ongetwijfeld potjes hebben om de WWB gewoon te kunnen uitvoeren. Het is gewoon een kwestie van op de juiste plaats een onwelwillende lagere overheid aanpakken om het nationaal belang te dienen. Als het slim hadden gespeeld, hadden ze er ook nog eens geluidsschermen of een tunnelbak voor terug kunnen krijgen.
Overigens heb ik nieuws voor je: die uitkering uit het gemeentefonds gaat flink verlaagd worden wegens de aankomende bezuinigingsronde, dus gemeenten zullen sowieso op een andere manier aan een deel van hun inkomsten moeten komen. Grote kans dat de belastingen dus omhoog gaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten