Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

SS Rotterdam - Rijnhaven is korter, al kun je beargumenteren dat dit slechts een deeltraject van een langere lijn betreft (de korte ritten hebben geen apart nummer) en dus niet als kortste lijn gezien kan worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Is lijn 47 of 127 niet korter dan lijn 611?
Ik heb het nog niet nagemeten, maar dat lijken me de enige serieuze concurrenten voor de titel "kortste lijn".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Lijn 127 was ik helemaal vergeten, die is inderdaad nog korter, minder dan een kilometer.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijn 127 is enkele rit 990 meter. Denk dat dit de kortste lijn van RET is. Rondje lijn 47 is 4,55 km.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Is er landelijk überhaupt een kortere buslijn ?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Z2N »

Nee. De kortste buslijn was lijn 208 in Utrecht, maar niet alleen was deze ietsjes langer (1,1 km), met de komst van de Uithoftram is die bus opgeheven.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

Welke vervoerder zal lijn 710 rijden? In opdracht van de RET natuurlijk.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

In de week van 10 t/m 14 augustus zijn de spitsritten van lijn E uit de reisinformatie verdwenen. Verder is er op 4 oktober een bijzonder proefbedrijf verschenen in de dienstregeling, versterkingritten Blaak - Hoek van Holland Haven die 2 minuten achter lijn B aan gaan rijden. Geen idee wat men hier wil testen, proef om te zien of deze korte opvolgtijd haalbaar is? Zou dit voor de definitieve softwareversie van de Hoekse Lijn zijn?
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

Ik zie ook dat er een lijn 18 gaat rijden (niet de bekende 18) tussen Mcp en Dhv. Maar het vreemdste is, hij rijdt een soort driehoek. Dus de route wordt zo neem ik aan: Mcp-Dhv-Heemraadsplein-Mathenesserbrug-Mcp.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Waarschijnlijk voor werkzaamheden met lijn 8; er was een tijdje ook een 124 als extra lijn.
PSA: Links gaan, rechts staan
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

Denk eerder metrovervangendvervoer. Trouwens ook een lijn 704 zal wss lijn 4 vervangen tussen CS en Marconiplein.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Wanneer is dit allemaal?
katvis schreef:Waarschijnlijk voor werkzaamheden met lijn 8; er was een tijdje ook een 124 als extra lijn.
Lijn 124 bestaat nog steeds. Dat zijn een aantal spitsritten van lijn 24 in Kralingen die niet de gehele route rijden, alleen tussen CS en De Esch v.v.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 14 jul 2010, 09:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door fred »

OVspotter070 schreef:Ik zie ook dat er een lijn 18 gaat rijden (niet de bekende 18) tussen Mcp en Dhv. Maar het vreemdste is, hij rijdt een soort driehoek. Dus de route wordt zo neem ik aan: Mcp-Dhv-Heemraadsplein-Mathenesserbrug-Mcp.
Lijn 18 gaat rijden Marconiplein-Delfshaven-Heemraadsplein-Delfshaven-Marconiplein. Dit i.v.m. werkzaamheden aan de metrosporen tussen Marconiplein en Delfshaven.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Lijn 18 rijdt inderdaad geburende de metrowerkzaamheden Marconiplein - Delfshaven (10-16 augustus).

Lijn 704 rijdt tussen de Molenlaan en Bergweg (in het weekend volgens mij slechts tot Station Noord) in de periode van 24 augustus t/m 9 september.
fred
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 14 jul 2010, 09:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door fred »

OVspotter070 schreef:Denk eerder metrovervangendvervoer. Trouwens ook een lijn 704 zal wss lijn 4 vervangen tussen CS en Marconiplein.
Buslijn 704 gaat rijden tussen Station Noord en Burg. van Kempensingel i.v.m. rioleringswerkzaamheden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

OVspotter070 schreef:Ik zie ook dat er een lijn 18 gaat rijden (niet de bekende 18) tussen Mcp en Dhv. Maar het vreemdste is, hij rijdt een soort driehoek. Dus de route wordt zo neem ik aan: Mcp-Dhv-Heemraadsplein-Mathenesserbrug-Mcp.
Waar zie je dat eigenlijk?
Die lijn staat niet op de site van de RET en zelfs niet in de OV Info app.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Lijn 18 rijdt trouwens in het weekend alleen maar na 18:45u, 3x/uur
Doordeweeks rijdt hij vanaf 15:00u 4x/uur, waarna de genoemde tijd van start exploitatie in het weekend, ook 3x/uur gereden wordt. Dit alles tot 01:00u 's-nachts.
Meltrain schreef:
OVspotter070 schreef:Ik zie ook dat er een lijn 18 gaat rijden (niet de bekende 18) tussen Mcp en Dhv. Maar het vreemdste is, hij rijdt een soort driehoek. Dus de route wordt zo neem ik aan: Mcp-Dhv-Heemraadsplein-Mathenesserbrug-Mcp.
Waar zie je dat eigenlijk?
Die lijn staat niet op de site van de RET en zelfs niet in de OV Info app.
Dit staat verwerkt in de database wat NDOV-loket vandaag heeft ontvangen van de RET, wordt dus een dezer dagen verwerkt in reisplanners en apps.
Hetzelfde als hierboven een week geleden is vermeld:
Database, update 3 augustus 2020, bron: http://data.ndovloket.nl/ret/
Wordt dus later verwerkt in de apps en reisplanners.
Laatst gewijzigd door MetroRET op ma 03 aug 2020, 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

NDOV Loket
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Zowel de 401 als 402 gelede bussen zijn op lijn 70 te vinden, lang geleden dat ze allebei hebben gereden! :pos: *bus*
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door mb90 »

Er waren vanmiddag zelfs even 4 ‘specials’ tegelijk buiten, want de e-Citea 405 en de waterstof Van Hool 407 waren ook buiten. Hiervan is de 407 nog steeds buiten en deze vertrekt zo als lijn 66 vanaf het Zuidplein.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

Zoals verwacht is de communicatie rond het metrovervangende vervoer met lijn 710 op de metrostations ter plekke niet helemaal goed.
- In Nootdorp is niemand van de RET te bekennen, maar zijn wel 2 tijdelijke haltes geplaatst (uitstappen en instappen), maar deze haltes liggen direct aan de weg en stonden er files achter de bussen, omdat de bussen soms wel enkele minuten blijven staan wanneer er een metro aan kwam.
- In Pijnacker Centrum zaten wel 2 RET-werkstudenten, maar die zitten beneden op het perron in plaats van bij de straatopgangen (wat praktischer zou zijn) en aldaar ontbreekt informatie over hoe bij de tijdelijke halte (circa 700m verderop) te komen. Die tijdelijke halte had echter vandaag en morgen nog niet gebruikt hoeven worden, omdat de weg langs het spoor gewoon open is.
- Bij Pijnacker Zuid zijn dan weer 2 RET-mensen op het perron om de metro leeg te vegen en ook bij de bushalte staan 2 RET-studenten ter verwijzing en hier is het alleszins goed geregeld.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... zo gaat het helaas (bijna) altijd met metrovervangend vervoer van de RET. Echt goed regelen kunnen ze het niet :shock: :? .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Wat opmerkelijk is, want bij de diverse tramomleidingen op Zuid is de informatie behoorlijk uitgebreid.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Wat betreft de situatie waardoor de bus de eerste vier dagen niet bij Pijnacker Centrum kan komen. Ik vermoed dat de RET gewoon aan de wegbeheerder heeft gevraagd of de route mogelijk was en als antwoord heeft gekregen dat het in het weekend ook niet kon. Dat de werkzaamheden vervolgens niet doorgaan is vervelend, maar dan zal je ook de chauffeurs tijdens de dienst moeten informeren over de aangepaste route. Om problemen te voorkomen (oh, u slaat Pijnacker Centrum over?) zal het verstandiger zijn het zo te laten.

Verder bevat de folder op de site alle noodzakelijke informatie inclusief kaartjes van Cartostudio, misschien dat ze nog wat swingborden hadden moeten neerzetten bij Pijnacker Centrum met die kaarten? Anderzijds, de meeste van die swingborden zijn nu al maanden in gebruik op andere stations om reizigers te informatie over de reisregels. Ik kan mij voorstellen dat ze geen oneindige voorraad swingborden hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

De afsluiting was juist op verzoek van de RET zelf, op de Klapwijkseweg zou een hijskraan opgebouwd moeten worden om de nieuwe wissels op het spoor te hijsen. Betreft overigens niet de volledige weg maar slechts het deel tussen Vrouwenrecht en Duikersloot. Verkeer kan nog via de woonwijk omheen maar die route ziet er niet echt geschikt uit voor hoogfrequente busdienst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten