Extra tak Betuweroute nodig

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door Daniel »

’Extra tak Betuwelijn nodig’
Geplaatst op: zaterdag 2 januari 2010 00:34
Laatst bijgewerkt: zaterdag 2 januari 2010 00:34


Overijssel en Gelderland willen dat de noordelijke vertakking van de Betuweroute alsnog wordt aangelegd. De provinciebesturen praten hierover de komende maand met minister Eurlings (CDA) van verkeer en waterstaat, zegt Job Klaasen (VVD), Overijssels gedeputeerde van verkeer. De noordtak werd in 1999 door het kabinet geschrapt.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: ’Extra tak Betuwelijn nodig’

Bericht door Justin »

Ik dacht eerst dat Vork Aansluiting weer hersteld zou worden maar nee ;).

Apart... ik wist niet eens van deze afgeblazen plannen af :P. Ik kende wel het belang van Venlo als greenport, en dus een potentiële zuidelijke kandidaat, maar verder...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ’Extra tak Betuwelijn nodig’

Bericht door Ardan »

Toendertijd was er al groot verzet in de Achterhoek tegen die Betuweroute-Noord. Ik kwam er toen net wonen, en je zag overal van die protestbordjes staan. Hoe ze het nu willen gaan aanpakken is me een raadsel, ik hoorde al wel van plannen om een extra boog bij Spa te bouwen, kruisingsvrij. Maar dan hou je alleen maar het probleem dat de sporen er niet mee ontlast worden en de treinen alsnog door de binnensteden van Arnhem, Almelo en Hengelo rijden. De tijd zal het leren...
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ’Extra tak Betuwelijn nodig’

Bericht door Vinny »

Het plan dat ik wel eens voorbij heb zien fietsen was een nieuwe spoorlijn langs de A 12 tussen Zevenaar en Velp. Goederentreinen zouden dan weliswaar om moeten rijden, maar het centrum van Arnhem kunnen vermijden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door Wubbo »

Diezelfde provincies die eerst mordicus tegen de NOV (Noordoostelijke Verbinding) waren zijn nu dus opeens voor. Politiek, het blijft een ondoorgrondelijk iets.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door playertwo »

Het is verkiezingstijd, en die gemeenteraden willen graag op hun pluche blijven zitten. Dan ermee komen dat er binnen nu een 4 jaar heel veel goederentreinen door het dorp komen, verkoopt niet zo goed.
Wat mij betreft maak je Zutphen - Hengelo volledig tweesporig, hang je er wasdraad en zie daar je noordtak voor de Betuweroute naar Oldenzaal is er. Is bovendien ook 'handig' als er weer eens werkzaamheden zijn tussen Duivendrecht en Hengelo, want dan kan je de internationale treinen prima omleiden over Utrecht.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door Gekko123 »

Die goederentreinen mogen niet eens rijden tussen Hengelo en Zutphen. Eis van de gemeente Goor :N -O-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door Meltrain »

Beetje off-topic: geniaal weer hoe in dit artikel de namen 'Betuwelijn' en 'Betuweroute' door elkaar worden gebruikt. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door Daan »

Ach, dat is overal in de media een ramp... Voor de mensen die meelezen: die goederenspoorlijn heet de Betuweroute!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door deadlock »

meltrain schreef:Beetje off-topic: geniaal weer hoe in dit artikel de namen 'Betuwelijn' en 'Betuweroute' door elkaar worden gebruikt. :lol:
Dat is toch geen issue meer aangezien de betuwelijn nu Merwede-Linge-Lijn heet?
Laatst gewijzigd door deadlock op zo 03 jan 2010, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door Wubbo »

Dat is alleen het westelijke stuk, het oostelijke deel heet nog steeds Betuwelijn (Elst - Tiel dus)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door deadlock »

Wubbo schreef:Dat is alleen het westelijke stuk, het oostelijke deel heet nog steeds Betuwelijn (Elst - Tiel dus)
Dan doen ze er goed aan om dat ook te veranderen want het betuwelijn voor de betuweroute krijg je er nooit meer uit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door Meltrain »

deadlock schreef:
meltrain schreef:Beetje off-topic: geniaal weer hoe in dit artikel de namen 'Betuwelijn' en 'Betuweroute' door elkaar worden gebruikt. :lol:
Dat is toch geen issue meer aangezien de betuwelijn nu Merwede-Linge-Lijn heet?
In dit geval ging het er me meer om dat in de titel en onder de foto over 'Betuwelijn' wordt gesproken en in de tekst zelf over 'Betuweroute'. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door Vinny »

meltrain schreef:Beetje off-topic: geniaal weer hoe in dit artikel de namen 'Betuwelijn' en 'Betuweroute' door elkaar worden gebruikt. :lol:
Tja, dat krijg je als je spoorlijnbenaming aan gestoorde autisten overlaat, in plaats van aan communicatieadviseurs :mrgreen:

Het is natuurlijk een beetje typisch om een spoorLIJN een '*route' te noemen. Je noemt een autosnelweg toch ook geen '-straat'? :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door Geert »

Maar dan wel weer 'route' (route de soleil) (y)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door Suus »

Je zou natuurlijk ook een normaal antwoord kunnen geven in plaats van meteen maar een flinke groep mensen te beledigen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door webguy »

Gekko123 schreef:Die goederentreinen mogen niet eens rijden tussen Hengelo en Zutphen. Eis van de gemeente Goor :N -O-
Daarom gaan ze juist voor deze tak een boog maken bij Deventer toch?
Overigens zei iemand iets over 'door het centrum van Almelo'... Daar mogen ze niet meer klagen met dat verdiepte spoor, meer dan genoeg geld is daar inpompt (misschien zelfs letterlijk...)
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door playertwo »

Gekko123 schreef:Die goederentreinen mogen niet eens rijden tussen Hengelo en Zutphen. Eis van de gemeente Goor :N -O-
Lang leven een KB dat de minister van Verkeer kan nemen. Tot ziens gemeenteraad en B&W van Goor. Anders maar eens de uitkering uit het gemeentefonds flink gaan verlagen. Eens zien hoe snel die daar de goederentrein doorheen willen krijgen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door Suus »

Jij bent gek, even de bijdrage van het gemeentefonds afpakken :N Daar worden uitkeringen en dergelijke ook van betaald, en als de lokale politiek een beslissing neemt lijkt het mij niet de bedoeling dat de zwakkeren daar onder lijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door Wubbo »

Dat is toch aan de lokale politiek om dat uit te gaan leggen? Anders kunnen we wel gelijk stoppen met bezuinigen, want ja, stel je voor dat er een keer een 'zwakkere' getroffen wordt.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Extra tak Betuweroute nodig

Bericht door playertwo »

@ Bee:
Daar is niets geks aan. Gemeenten hebben kasreserves. Zo zal ook Goor ongetwijfeld potjes hebben om de WWB gewoon te kunnen uitvoeren. Het is gewoon een kwestie van op de juiste plaats een onwelwillende lagere overheid aanpakken om het nationaal belang te dienen. Als het slim hadden gespeeld, hadden ze er ook nog eens geluidsschermen of een tunnelbak voor terug kunnen krijgen.
Overigens heb ik nieuws voor je: die uitkering uit het gemeentefonds gaat flink verlaagd worden wegens de aankomende bezuinigingsronde, dus gemeenten zullen sowieso op een andere manier aan een deel van hun inkomsten moeten komen. Grote kans dat de belastingen dus omhoog gaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten