Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

PHS schreef:Vertel eens Chrysa waar ik voor 78 eurocent per liter diesel kan tanken, want zelfs in Luxemburg betaal je momenteel 97 eurocent :shock:
Livigno. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Ik kreeg vandaag een briefje in de bus van iemand die mijn huis wil kopen, maar ik heb een huurhuis :mrgreen:
Tja, hier hangt een oproep van iemand die een huurwoning zoekt op het prikbord in de hal. Kleinigheidje, het betreft een flat met koopappartementen :P

Sowieso krijg ik hier bergen oud-papier in de bus van makelaars die recent iets in de buurt verkocht hebben en op zoek zijn naar nieuwe woningen voor de verkoop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Een koophuis kan je verhuren dus zo raar is dat niet, toch?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik krijg soms ook flyers of ik mijn huurhuis wil verkopen. Maar het is ongeadresseerde post en dat is sinds 1 januari verboden in Rotterdam. Het enige wat ze er aan overhouden is dus een klacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Een koophuis kan je verhuren dus zo raar is dat niet, toch?
Onder bepaalde voorwaarden mag je inderdaad je huis verhuren. De voorwaarden zijn echter wel per gemeente verschillend.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Bezuinigen in het OV is niet meer nodig, want ik heb dé manier gevonden om het begrotingstekort op te vullen: boetes uitschrijven aan mensen die het mondkapje niet goed ophebben! Ik zit nu in een bus waar zo'n 40% van de reizigers het kapje niet of niet goed op heeft, dus die BOA's betalen zich zonder moeite terug. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Gisteren een ÖBB conducteur in een vrij rustige trein die hem ook af had tot ie doorhad dat ik langs zijn stoel moest om naar het toilet te gaan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Maar gaat de boete naar de vervoerder of naar de staatskas? Want behalve bij de RET heb ik nog geen aandrang opgemerkt bij de vervoerders om er wat aan te gaan doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TimoD »

Dat laatste. Daarom is het beleid dus ook waarschuwen; dat kost minder tijd dan beboeten en beboeten levert, i.t.t. UvB's, in dit geval geen geld op dus is het de extra tijd (=geld) niet waard. Tja.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Suus schreef:Maar gaat de boete naar de vervoerder of naar de staatskas? Want behalve bij de RET heb ik nog geen aandrang opgemerkt bij de vervoerders om er wat aan te gaan doen.
In Twente hebben we laatst een grote controle gehad met BOA's in burger. Die was aardig succesvol...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

TimoD schreef:Dat laatste. Daarom is het beleid dus ook waarschuwen; dat kost minder tijd dan beboeten en beboeten levert, i.t.t. UvB's, in dit geval geen geld op dus is het de extra tijd (=geld) niet waard. Tja.
Dan wordt het misschien tijd om daar wat aan te gaan doen, want nu is er voor de vervoerder geen prikkel om de regels na te laten leven. En het is niet zo alsof de politie (die het anders zou doen) niks beters te doen heeft ofzo. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik zie in de coronaregels wel een probleem, want het handhaven kan, zoals men dat zo mooi zegt in het Zwitserduits, alleen null oder hundert, alles oder nüu. Ik zie eigenlijk wel wat in een drietrapsraket voor de handhaving: 1 officiële waarschuwing, voor die keren dat iemand echt vergeten is wat de regels zijn, 1 lichte boete (zoals de 95 euro die nu van toepassing is voor mondkapjes in het OV), en daarna de 'coronaboete' van 390 euro met strafblad. Dat, in combinatie met strikt handhaven, zorgt voor een goede balans tussen streng handhaven en compassie tonen voor mensen die in ieder geval wel goede intenties hebben. Dat zou dan moeten gelden voor alle coronaregels, dus niet alleen de mondkapjes, maar ook de mensen die geen 1,5 meter afstand willen houden, bijvoorbeeld op de roltrap.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

--
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dat register is er al: het heet MEOS, en zowel Politie als BOA's hebben er toegang toe. Daarin kunnen PV's worden bijgehouden, maar ook officiële (geregistreerde) waarschuwingen, en persoonlijke bevindingen van de verbalisant.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Als iemand zijn werk niet doet mag die worden ontslagen, dus als de BOA's zelfs na het instellen van strengere controles deze controles niet uitvoeren, kan je ze per direct ontslaan. De 'angst' dat controles niet goed worden uitgevoerd is echter geen reden om geen intensievere controles te vragen van de wetshandhavers in dit land, en in een pandemie zou dat wat mij betreft voorrang mogen krijgen over minder urgente zaken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik wil dat absoluut controleren, want discretionaire bevoegdheid toepassen in een pandemie kan direct levensgevaarlijk zijn. Maar bij twijfel ligt die keuze bij de burgemeesters en veiligheidsregio's, en als die constateren dat handhavers hun werk niet doen is het aan de interne hiërarchie om daar maatregelen tegen te treffen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dat laatste ben ik met je eens, maar ik ga er niet van uit dat eventueel ervaren problemen niet via overleg tussen werkgever en werknemer opgelost kunnen worden. Maar van een 'nieuwe staatsmacht' lijkt mij geen sprake, de wetgeving rond de veiligheidsregio's bestaat al eventjes. En het opvolgen van bevelen is zoals je zelf al noemt normaal voor de wetshandhaving (stel je voor dat dat niet zo was), en als een vanuit de wetgevende macht verlangde drietrapsraket gehandhaafd moet worden, is het aan de handhavende macht om dat ook uit te voeren.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Deel het aantal BOA-teams van een vervoerder eens op het aantal voertuigen, gecombineerd met de tijd die het kost om een PV of UvB uit te schrijven (helemaal als de querulant geen ID bij zich draagt) en dan heb je een idee waarom er niet 'genoeg' gehandhaafd wordt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Ferdinand schreef:Met de trein mag je aardig ver en daarom zijn we nog even naar Meschede gegaan; een redelijk groot dorp voor de regio met een mooi centrum. De Hennesee en de dam aldaar zijn ook de moeite waard.
Meschede is wel de Kreisstadt van de Hochsauerlandkreis met ongeveer 30.000 inwoners, dus wel iets meer dan een dorp. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat de Hema in Berlijn geen herenshirts heeft -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

nvdw schreef:Deel het aantal BOA-teams van een vervoerder eens op het aantal voertuigen, gecombineerd met de tijd die het kost om een PV of UvB uit te schrijven (helemaal als de querulant geen ID bij zich draagt) en dan heb je een idee waarom er niet 'genoeg' gehandhaafd wordt.
Dat klopt alleen niet helemaal met het feit dat ik pré-corona met behoorlijke regelmaat in de bus van Keolis gecontroleerd werd, terwijl dat de sinds de invoering van de mondkapjesplicht nog exact nul keer gebeurd is.

Bij jouw werkgever ligt de verhouding dan wellicht wel anders: heb jaren met een U-OV bus geforenst en kan me niet herinneren daarin ooit kaartcontrole gehad te hebben. En voor NS, waar de verhouding tussen BOA's en treinen toch redelijk 1:1 zou moeten zijn, gaat het excuus al helemaal niet op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten