Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Suus

Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Suus » vr 31 jul 2020, 18:10

Ongelofelijke puinhoop op Gare du Nord in Parijs. De bovenleiding bij Creil is naar beneden gekomen door de hitte en dus was het vertrek van alle TER-treinen richting het noorden voor onbepaalde tijd uitgesteld. Enkele treinen werden al uit hun lijden verlost door opgeheven te worden, maar de treinen die dat niet waren stonden allemaal op minstens 1 uur vertraging. Blijkbaar veroorzaakte het ook kortsluiting elders, want op lijn H naar Persan en de TER naar Beauvais werd het treinverkeer ook stilgelegd.

Thalys heeft daar theoretisch geen last van, maar daarvan wilden op vertrektijd de deuren niet sluiten. Dat heeft 20 minuten gekost om te repareren. In tegenstelling tot de heenweg, toen de trein 40% gevuld was neigt het nu tussen Parijs en Brussel naar 95%.
Rame à l'approche

Tom024

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Berichtdoor Tom024 » za 01 aug 2020, 07:08

Net buiten de hoofdhal van Leipzig Hbf, spoor 18 zo te zien, staat een DB-Haai (BR632). Iemand enig idee wat die hier doet, aangezien ze planmatig alleen rond Dortmund en Kempten worden ingezet? Proefritten voor een eventuele inzet op de RB naar Geithain, volgens mij de enige dieselverbinding die DB heeft rond Leipzig?

Suus

Berichtdoor Suus » za 01 aug 2020, 07:38

Ze rijden ook op Frankfurt Hbf - Dieburg via Dreieich, maar verder geen idee. Wellicht overbrenging van een nieuw stel richting Beieren?
Rame à l'approche

diederickx

Berichtdoor diederickx » za 01 aug 2020, 15:59

Bart schreef:Maar als je bv. naar Spanje kijkt, dan hebben ze in de jaren '90 nog midden in Madrid station Atocha gebouwd dat minstens 2x te groot is - ze hebben namelijk een apart aankomst- en vertrekgedeelte naast elkaar gebouwd.

Wablief? Station Madrid Puerta de Atocha is ondanks recente uitbreidingen nog steeds te klein. De aparte aankomst- en vertrekgedeelten zijn boven elkaar gebouwd, niet naast elkaar.

Bart

Berichtdoor Bart » za 01 aug 2020, 17:08

In de stationshal liggen de reizigersstromen boven elkaar, maar ik heb het over de sporen en perrons zelf. Als wij in Den Haag Centraal zouden zeggen dat op spoor 1-5 alleen mensen uit mogen stappen en op 6-10 alleen mensen in mogen stappen, dan zou het station ook te klein zijn. Maar omdat in Atocha aankomst en vertrek is gescheiden, kun je (a) niet kort keren en (b) heb je 2x zo veel ruimte nodig.

Tom024

Berichtdoor Tom024 » za 01 aug 2020, 17:22

Zit je zomaar op je gemak een beetje treinen te kijken, het is toch te warm om veel te doen, komt opeens dit langs:Afbeelding

Schijnbaar rijdt vervoerder KZC vanuit Praha in het weekeinde toeristische treinen naar een aantal bestemmingen. Daarvoor gebruiken ze oude CSD rijtuigen en een loc reeks 749. Ik ben niet meegereisd, maar wellicht heeft iemand er ooit iets aan.

Z2N

Berichtdoor Z2N » za 01 aug 2020, 17:34

Ziet er leuk uit! De betreffende treinen staan, omdat Tsjechië, keurig op Vagonweb. :wink:
Everyone has a Plumbus in their home.
Flickr!

Jay20

Berichtdoor Jay20 » zo 02 aug 2020, 13:32

Tom024 schreef:Zit je zomaar op je gemak een beetje treinen te kijken, het is toch te warm om veel te doen, komt opeens dit langs:
https://www.mupload.nl/img/usag1cq5khc9t.jpg

Schijnbaar rijdt vervoerder KZC vanuit Praha in het weekeinde toeristische treinen naar een aantal bestemmingen. Daarvoor gebruiken ze oude CSD rijtuigen en een loc reeks 749. Ik ben niet meegereisd, maar wellicht heeft iemand er ooit iets aan.

Helaas geen tijd vandaag ga naar de staropramen brouwerij. Maar als ik dit eerder wist ging ik gister al.
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 09 aug 2020, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald.

Z2N

Berichtdoor Z2N » zo 09 aug 2020, 15:46

15:28 uit Basel vertrekken, en om 15:42, nog voor Liestal, zowel de Interrail-kaart als de bijbehorende ID-Kaart mogen laten zien. Ik ben erg tevreden over de SBB. :)
Flickr!

Aking
Contacteer:

Berichtdoor Aking » zo 09 aug 2020, 15:56

Ik mis de "daar kan de NS nog wat van leren" en "#kudtns" in je bericht :Y

Overigens mocht ik net, terwijl we door Emmerich kwamen mijn Zettel laten zien voor de Mund und nasebedeckungsausnahme, ook best snel :Y
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Aking
Contacteer:

Berichtdoor Aking » zo 09 aug 2020, 17:58

Nou, Düsseldorf ging (met +120) zonder noemenswaardige problemen, maar we staan nu met de 727 al een kwartier op Leverkusen Mitte wegens Personen im gleis. De Strecke was net vrijgegeven, maar nu toch weer niet. :')

Dus op dit moment staan we met +30 aangekondigd op Messe/Deutz, maar we staan nog immer in Leverkusen *O*

Z2N

Berichtdoor Z2N » zo 09 aug 2020, 20:35

Klinkt bekend: de 105 was in Ut +10 (leegmaterieel dat nog niet weggerangeerd was), maar dat was in Düsseldorf bijna ingelopen. In Keulen kwam er een extra stel bij, dat bleek in Siegburg een deurstoring te hebben, en de 300 werd ook al niet aangetikt tot Frankfurt. Dus dat werd +30, en dat werd voor Basel niet meer gecorrigeerd. :mrgreen:
Flickr!

Aking
Contacteer:

Berichtdoor Aking » zo 09 aug 2020, 20:48

Ja ik zit ondertussen tussen Aschaffenburg en Würzburg, en bij die laatste staan we met +65 aangekondigd.

Hetgeen maakt dat ik momenteel een vertraging heb van slechts 185 minuten *O*

Henrivanderweijden1

Berichtdoor Henrivanderweijden1 » zo 09 aug 2020, 21:10

Z2N schreef:Klinkt bekend: de 105 was in Ut +10 (leegmaterieel dat nog niet weggerangeerd was), maar dat was in Düsseldorf bijna ingelopen. In Keulen kwam er een extra stel bij, dat bleek in Siegburg een deurstoring te hebben, en de 300 werd ook al niet aangetikt tot Frankfurt. Dus dat werd +30, en dat werd voor Basel niet meer gecorrigeerd. :mrgreen:

Tweede stel? Is dat er weer afgegaan ofzo want toen ik vanmiddag op de DB app keek stond er dat ie met één stel reed tussen Frankfurt en Basel.

Z2N

Berichtdoor Z2N » zo 09 aug 2020, 21:18

Nee hoor, dat zat er aan van Köln tot ik eruit stapte op Basel SBB.
Flickr!

Terug naar “OV in het buitenland”