Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

umbusko schreef:Jij droomde tenminste nog dat je naar een presentatie mocht gaan luisteren; ik droomde dat ik er een moest geven... -o-
(Nee, niet in Hoogeveen.)
Maar een presentatie geven kan toch ook leuk zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ben ik een slechte fapper als ik niet OV-gerelateerd droom? Of moet ik juist blij zijn dat ik nog geen nachtmerries heb gehad waar Hoogeveen in voorkomt? Voer voor psychologen...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JothamvW
Berichten: 1228
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JothamvW »

De echte nachtmerrie is uiteraard Berghem Piekenhoef, maar ik mag toch hopen dat het leven (en dus de dromen) van mensen hier bestaat uit meer dan alleen OV...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nou, ik ontving vanochtend een nieuwsbrief over boeken weggooien, dat is toch praktisch net zo erg als een nachtmerrie :shock:

Ik heb in mijn werkende leven toch al meermaals boeken weggegooid, in bibliotheektermen wordt het saneren genoemd. Maar het blijft onprettig om bronnen van kennis zomaar weg te gooien omdat de boekenkast vol is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ik zeg Kringloop. Vrijwel alle boeken die nu niet meer in mijn boekenkast staan, hebben daar een tweede leven gevonden. En andersom soms ook.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Is er niet zo'n ruil bibliotheek in de buurt? Ik had dat in mijn oude straat en mijn vroegere huisarts had er één.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Suus schreef:
umbusko schreef:Jij droomde tenminste nog dat je naar een presentatie mocht gaan luisteren; ik droomde dat ik er een moest geven... -o-
(Nee, niet in Hoogeveen.)
Maar een presentatie geven kan toch ook leuk zijn?
Jazeker, maar deze had ik niet goed voorbereid :mrgreen: (en was samen met iemand anders). En daarna werd mij door drie verschillende mensen gevraagd of ik samen met hen een boek wilde schrijven. Het was een drukke nacht. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Umbusko, vuller van elke boekenkast :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Suus schreef:Nou, ik ontving vanochtend een nieuwsbrief over boeken weggooien, dat is toch praktisch net zo erg als een nachtmerrie :shock:

Ik heb in mijn werkende leven toch al meermaals boeken weggegooid, in bibliotheektermen wordt het saneren genoemd. Maar het blijft onprettig om bronnen van kennis zomaar weg te gooien omdat de boekenkast vol is.
Ik verkoop (en koop) tweedehands boeken via Bol.com. Ruimt je kast op en met het geld dat ik overhoud kan ik weer nieuwe boeken kopen.

Ik droom zelden, ik onthoud het in ieder geval niet echt.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

De dromen die ik het gedailleerdst en levendigst herinner zijn de "ochtenddromen". Vaak ben ik dan al even wakker geweest maar opnieuw ingedut. En dan verbaast het me soms wat je in tien minuten (snoozetijd) allemaal bij elkaar kunt dromen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Aha ... dan ben ik gelukkig niet de enige die droomt nadat de wekker al gegaan is :shock: :? :wink: .
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Iemand hier wel eens het idee dat je toe bent aan een nieuwe hobby?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik ben geloof ik zeer tevreden met mijn huidige hobby’s...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Nah, I'm good, thanks.
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Er zijn toch momenten dat ik zulke oplossingen overweeg, ja.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik erger mij wel eens aan onneuzelen, maar toch liever een tik van een wapenstok dan meteen maar voeren aan de krokodillen. Ze zien mij al aankomen bij Blijdorp.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

In theorie ben ik meer van de niet-fysieke straffen, maar er zijn uitzonderingen: daarstraks stond ik in de Ap, en daar wachtte ik even om iemand te laten passeren met 1,5 meter afstand. De jongedame die achter mij stond kon daar duidelijk niet in mee, liep langs mij, botste daarbij tegen mijn schouder, om daarna op de persoon op wie ik wachtte te botsen. Er komt een punt dat je gewoon af bent. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

In Artis staat een bordje dat de krokodillen zondag om twaalf uur 's middags gevoederd worden. Omdat ik niet de indruk heb dat bordje door de week verwisseld wordt, ben ik op de zondagochtend in die omgeving net wat minder nonchalant dan anders :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Geen idee of het nodig is, maar misschien een goede manier om snel wat overbodige kilo's kwijt te raken? *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dank voor de suggestie, maar ik heb het persoonlijk niet zo heel erg op crashdiëten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Ik heb in mijn werkende leven toch al meermaals boeken weggegooid, in bibliotheektermen wordt het saneren genoemd. Maar het blijft onprettig om bronnen van kennis zomaar weg te gooien omdat de boekenkast vol is.
Je kunt ook een nieuwe boekenkast kopen als de oude vol is hoor :idea: :wink: . Dan hoef je niet te saneren.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

En waar ga je die laten?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

KM46 schreef:Je kunt ook een nieuwe boekenkast kopen als de oude vol is hoor :idea: :wink: . Dan hoef je niet te saneren.
Tenzij je in Prora woont is de ruimte voor nieuwe boekenkasten ook niet oneindig. :idea:
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nou, als je twee bibliotheken gaat verhuizen naar één locatie met minder plankmeters dan de twee samen moet er toch behoorlijk wat gesaneerd worden. Gelukkig was er een boekendepot waar het een en ander kon worden opgeborgen, een deel kon verkocht worden maar soms restte niets anders dan de papierbak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Hainje schreef:
KM46 schreef:Je kunt ook een nieuwe boekenkast kopen als de oude vol is hoor :idea: :wink: . Dan hoef je niet te saneren.
Tenzij je in Prora woont is de ruimte voor nieuwe boekenkasten ook niet oneindig. :idea:
Het boekendepot van de UvA heeft bijna oneindige kastruimte kan ik je vertellen. Ik geloof dat er ruimte is voor 7 kilometer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 155 gasten