Studenten OV-chipkaart Topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Reiziger Delft »

Ik heb nu al 2 studenten gesproken die bij NS gewoon in en uit konden checken; kan dat dus toch? :?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Ardan »

nu.nl schrijft het volgende:

Veel onduidelijkheid over nieuwe ov-chipkaart
Uitgegeven: 3 januari 2010 20:07
Laatst gewijzigd: 3 januari 2010 21:59
UTRECHT - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) adviseert studenten om hun oude ov-jaarkaart uit 2009 nog even bij zich te houden.

Edit: NS-Reiziger. Geen volledige berichten hier herplaatsen i.v.m. auteursrecht. Verder staat dit artikel ook al een post eerder in dit topic, doorgeplaatst via de Portal. BVD.
Ik doe ook maar wat
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door find_your_spot »

Bij welke vervoerder mag ik wel en welke vervoerder mag ik niet inchecken?

Voor deze vraag heb ik de volgend wiki pagina in het leven geroepen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Studenten_OV-Chipkaart

Op en aanmerkingen zijn van harte welkom! :D
For Your Railroad Adventures
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Ruben »

Topding! Bedankt! *bus*
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Bij Connexxion in Zeeland is de OV-chipkaart nog niet in gebruik genomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Bij Connexxion in Zeeland is de OV-chipkaart nog niet in gebruik genomen.
Klopt helemaal, is aangepast.

Komt omdat de provincie Zeeland het niet eens is met zoals de huidige kaart in zijn vorm wordt ingevoerd.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Ardan »

@NS Reiziger: Sorry, wist ik niet :oops: bedankt voor je aanpassing!
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door webguy »

find_your_spot schreef:Komt omdat de provincie Zeeland het niet eens is met zoals de huidige kaart in zijn vorm wordt ingevoerd.
Plus punten voor de provincie Zeeland dat ze het niet "zomaar" overnemen, maar eh, kon dat niet eerder? Nu zijn studenten er een beetje de dupe van. Connexxion moet straks in Zeeland wel controle appartuur gaan aanschaffen, voor alleen de OV-kaarten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

D-day voor ov-chipkaart studenten

Bericht door Geert »

D-day voor ov-chipkaart studenten
Geplaatst op: maandag 4 januari 2010 07:13
Laatst bijgewerkt: maandag 4 januari 2010 07:14

Nieuwsfoto
Veel van de 650.000 studenten in Nederland reizen maandag voor het eerst met hun nieuwe ov-chipkaart. Studenten die de kaart nog niet binnenhebben hoeven niet te wanhopen: de oude papieren ov-kaart en de niet-geactiveerde chipkaart worden door alle vervoerbedrijven tot 1 februari gedoogd.

De betrokken partijen hebben met het oog op de verwachte drukte de nodige voorzorgsmaatregelen genomen. Zo is de bemanning van de telefonische klantenservice van Studenten OV-chipkaart maandag verdrievoudigd.

Onder studenten heerst nog veel onduidelijkheid over het activeren van de kaart en het in- en uitchecken, waarschuwde de Landelijke Studenten Vakbond. Bovendien is het door de verwachte drukte mogelijk dat de automaat waar de kaart moet worden geactiveerd 'tijdelijk niet beschikbaar' is, stelde een woordvoerder van Studenten OV-chipkaart. Studenten moeten het dan op een later tijdstip nogmaals proberen.
Lees verder
Oud forumgebruiker

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Oud forumgebruiker »

webguy schreef:Plus punten voor de provincie Zeeland dat ze het niet "zomaar" overnemen, maar eh, kon dat niet eerder? Nu zijn studenten er een beetje de dupe van. Connexxion moet straks in Zeeland wel controle appartuur gaan aanschaffen, voor alleen de OV-kaarten.
Dan is Connexxion toch de dupe? :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Daniel »

Heb nog nooit zoveel mensen zien uitchecken (en inchecken) op Utrecht Centraal als vandaag overigens... geen idee hoeveel procent daarvan student was, maar vast 'n aanzienlijk deel. (Was overigens niet zo moeilijk aangezien ik nooit iemand die kaartlezers heb zien gebruiken en vanmorgen ineens vier achter elkaar)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door find_your_spot »

Reiziger Ddrs schreef:Heb nog nooit zoveel mensen zien uitchecken (en inchecken) op Utrecht Centraal als vandaag overigens... geen idee hoeveel procent daarvan student was, maar vast 'n aanzienlijk deel. (Was overigens niet zo moeilijk aangezien ik nooit iemand die kaartlezers heb zien gebruiken en vanmorgen ineens vier achter elkaar)
Nou 100% geen studenten, aangezien studenten uberhaupt nergens met de trein kunnen inchecken.

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Studenten_ ... udenten.3F
For Your Railroad Adventures
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door --Stefan-- »

Ik kon vanmorgen met mijn SOV gewoon inchecken en de cico herkende mijn product gewoon: "Goede reis Student week "
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Joshua »

UIt de mond van een NS medewerker gister heb ik begrepen dat ik met mijn Studenten OV-chipkaart mits ik mijn reisproduct heb opgehaald kan in checken als ik gratis mag reizen. Reis ik met korting dan kon ik nog wel beter een kaartje kopen.

En vanmorgen toen ik boodschappen ging doen toch maar gecontroleerd of me reisproduct klaar stond. En ja hoor hij staat er op. Maar goed als ik in het weekend met de trein reis, dus met korting dan ga ik gewoon proberen in te checken. Geen zin om nog kaartjes te kopen. Heb automatisch opladen dus dit is gewoon veel makkelijker.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: D-day voor ov-chipkaart studenten

Bericht door Joshua »

Ik heb vanmorgen onder het boodschappen doen maar meteen me reisproduct opgehaald. Wat eindelijk mogenlijk was want gister stond deze nog niet klaar.

Studenten kunnen al in- en uitchecken bij de NS maar hoeven het nog niet heb ik begrepen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Daniel »

--Stefan-- schreef:Ik kon vanmorgen met mijn SOV gewoon inchecken en de cico herkende mijn product gewoon: "Goede reis Student week "
En in de bus wordt je een nummer... (zat toevallig voorin vanmorgen toen 'n student incheckte) "IN OK ST xxxxxx" met zescijferig nummer op de plek van de x-jes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Bij Connexxion dan, elk bedrijf weer zijn eigen berichtjes en namen voor de studentenproducten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Ardan »

Het meest waardeloze vind ik nog wel dat je niet altijd je saldo kun zien. Meestal staat er alleen 'In ok' of 'tot ziens', terwijl in het weekend bij Connexxion wel het saldo verschijnt, en bij GVB geloof ik niet.
Ik doe ook maar wat
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door find_your_spot »

Reiziger Ddrs schreef:
--Stefan-- schreef:Ik kon vanmorgen met mijn SOV gewoon inchecken en de cico herkende mijn product gewoon: "Goede reis Student week "
En in de bus wordt je een nummer... (zat toevallig voorin vanmorgen toen 'n student incheckte) "IN OK ST xxxxxx" met zescijferig nummer op de plek van de x-jes.
Laatste 6 cijfers zijn de verloopdatum van je product. Iets van 311230 of 311214?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Cookie »

Heb gisteren met Arriva-trein gereisd tussen Groningen-Zuidbroek: de Studenten-OV-chipkaart was daar helemaal niet geldig volgens de controleur :shock: . Je MOET daar je papieren OV bij je hebben, anders reis je zwart (aangezien Arriva nog geen uitleesapparatuur heeft). Had 'm toevallig nog wel bij me, ben benieuwd of ze daar ook boetes voor gaan uitschrijven...

En in- en uitchecken bij NS ging gisteren bij mij prima :) .
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Reiziger Delft »

Arriva maakt z'n slechte naam weer waar helaas. :(
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Jurjen »

Overigens: ga niet je producten ophalen bij een to go op een groot station. Op Utrecht stond er vanmorgen een rij van een man of 15, buiten de spits. Het was rustig in de winkel, maar door die rij was de hele winkel haast onbegaanbaar...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Freek »

Ik vraag me, bovenstaande lezend, toch werkelijk af wanneer de vervoersbedrijven nu eens goed gaan communiceren met hun personeel. De zaken die worden beschreven zijn fouten van het personeel, niet eens van de studenten. Terwijl je andersom juist (mag) verwachten.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Bastiaan »

Zucht. Als iedere vervoerder zijn eigen waarheden gaat verkondigen schiet het lekker op. De een weigert reizigers die hun oude kaart van 2009 laten zien, de ander geeft boeters voor reizigers die die kaart juist niet hebben. Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat er eindelijk eens duidelijkheid over is. Wanneer grijpt het ministerie nou eens in door gewoon duidelijk te zeggen hoe het nou werkelijk zit?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend zijn er ook maar een stuk of zes Infoxx-berichten over de SOV-kaart uitgegaan :mrgreen:
Wat ik op m'n dienst (omgeving Leiden) merkte: iets meer dan 1/3 van de studenten checkt (al dan niet aarzelend) goed in en uit, ongeveer 1/3 zegt de kaart niet (bij zich) te hebben en reist met de groene SOV, bij iets minder dan 1/3 is het inchecken niet gelukt (dubbele blieptoon). Mogelijk dat er ook nog wat studenten zijn die bij voorbaat al een (strippen)kaartje hebben gekocht. Veel studenten hadden ook iets van "zolang ik mijn producten nog niet heb opgehaald, reis ik met mijn groene kaart". En op zich is dat nog niet eens zo'n heel gekke gedachte :) Maargoed, dat alleen op mijn dienst, dat zegt verder dus niet zo veel. De papieren kaart van 2009 wordt vooralsnog geaccepteerd t/m 31 januari 2010.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten