OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Meltrain »

Nieuw decennium, nieuw jaar, nieuwe maand, nieuw topic. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Vandaag rond 14:15 alweer een DDAR in Nm die richting Shl vertrok...
3 0 7 9
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ruben »

Op Amf vanavond weer de gebruikelijke buitendienststellingen van sporen, waardoor treinen van andere sporen vertrekken. Hierbij werd de omroep echter te summier gebruikt. Er was enkel een bandje af en toe te horen, waarbij de situatie van de mogelijk afwijkende sporen kenbaar werd gemaakt.

De s1500 vertrekt sinds drgl 2010 na de NO-IC's van spoor 7. Rond vertrektijd was nog niks van dat ding te zien, wat ik altijd knap vind met treinseries die het beginpunt op 5 minuten afstand van het station waar ik me bevind hebben liggen (net als vertraagde NO IC's op Asdz richting het oosten).
Zonder verdere omroep kwam er een IRM-IV uit het westen spoor 7 oprijden en stopte op het eerste oog onstrategisch vooraan het perron. Ik vermoedde daardoor dat hij gekoppeld zou worden met een deel uit Schothorst, maar net zoals de andere reizigers wist ik niks zeker (want: geen omroep), dus toch maar rennen en instappen. Even later -inmiddels al 5 minuten vertraging - knalt een IRM-VI hiertegenaan.

Ondertussen komt er op spoor 6 de IC naar Enschede binnen. Daar wordt meestal netjes in omgeroepen dat de aansluiting naar Zwolle aan de overzijde van het perron gereed staat. Als dat nu ook weer is gebeurd, heeft alleen de oplettende reiziger geen retourtje Hilversum aan zijn broek: op het perron werd men niet meer geïnformeerd via de omroep. De reiziger die de -ook nog eens lange- dubbeldeksformatie aanziet voor een IC naar het noorden komt bedrogen uit. Met +10 gingen we uiteindelijk weg naar Asd. Gelukkig was men nog wel zo slim om de s5800 niet ervoor te gooien.

Op Asd eerst een haast niet te horen omroep over het splitsen, gevolgd door een slecht te horen omroep met dezelfde informatie. Meerdere keren herhaald, aan de HC heeft het niet gelegen (die was op de hoogte van het volume en vond het ook vervelend), maar aan de kwaliteit van het omroepsysteem des te meer. Jammer dat NS (en met haar Prorail) nog steeds niet genoeg gebrand is op het geven van heldere informatie per omroep. Tuffie kan niet alles doen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Caspar »

Ik zat in een t800 vanaf Amsterdam naar Heiloo, om 14.57 uit Amsterdam vandaan. De trein bestond uit mddm7805. Weer eens wat anders. In Heiloo hoorde ik een omroep bericht dat de treinen naar Maastricht korter waren door materieel problemen. De t833 zou met 3xV rijden maar was opgeheven vanuit Amsterdam vanochtend. Verder zag ik voor het eerst sinds de nieuwe dienstregeling een Thalys uit Parijs ruim optijd Schiphol binnenrijden, hij had -4. Een unicum :D

Nog weer terug over de rit van Amsterdam naar Heiloo: op het perronnetje van Onze lieve vrouwe ter nood stonden een stuk of 25 mensen, blijkbaar een sprinter erna die er zou stoppen? De IC raasde er tamelijk hard langs, het waren toch overwegend 70 plussers in de sneeuw op een extreem smal en glad perronnetje.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Jurjen »

15:39 kwam de trein de bedevaartsgangers (volgens planning) weer ophalen. ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Vinny »

hij had -4.
Wow, die zit ook ruim in zijn rijtijd. Waarschijnlijk een machinist en conducteur die geen zin had om het extreem lange stationnement op Rotterdam Centraal geheel op te vullen. :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Ik was vandaag in Arnhem ongeveer rond 5/6 uur en hoorde ze omroepen dat de ICE in omgekeerde richting reedt en dus de eerste klas vooraan was. Ik vraag me eigenlijk af waarom dit bij Internationale treinen wordt omgeroepen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Wubbo »

Bij internationale treinen kun je zitplaatsen reserveren. Op het perron staat ook een bord (Treinsamenstellingen) waar op aangegeven staat waar op het perron welk rijtuig komt, zodat je op de juiste plek kunt gaan staan. Als de trein dan niet op de juiste manier is samengesteld (omgekeerd rijdt, of er missen rijtuigen ofzo, al zul je dat bij een ICE niet snel zien) roepen ze dat om, zodat mensen weten dat ze op een andere plek moeten gaan staan.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Caspar »

Dat is een service bericht, in de borden op de perrons staat de trein samenstelling. Mensen met een reservering gaan vaak staan ter hoogte van hun rijtuig, wat je kan zien aan de letters boven de perrons. Als dat dan niet klopt kan je behoorlijk stukje lopen. Heb het eens gehad in Frankfurt, was de trein ook in omgekeerde volgorde, hadden het 1na voorste rijtuig, maar was niet omgeroepen, bleek het dus het een na achterste te zijn, en het waren 2 stellen, kan je 300 meter nog even snel afwandelen in 2 minuutjes. :wink:

In jargon heet dat trouwens: gedriehoekt :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Als de trein omgekeerd blijkt te rijden zonder dat het wordt omgeroepen zou ik persoonlijk gewoon de trein inspringen, dan zit ik er in ieder geval in en loop ik wel door de trein heen naar mijn stoel. Niet dat ik de hele trein langsloop en hem mis doordat ik geen tijd meer had om in de goede wagon in te stappen... al is dat met veel bagage nogal lastig om dan de hele trein door te banjeren.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Waar komt dit nu weer vandaan :?

Wegens een tekort aan treinen rijden er minder treinen tussen Rotterdam en Utrecht Centraal en tussen Utrecht Centraal en Deventer. Verder rijden er pendeltreinen tussen Leeuwarden en Zwolle en tussen Heerlen en Sittard.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Had al wel gelezen dat IRM bij bosjes uitvalt met dit weer, maar nu ook al ICM? Of is dat ICM ingezet om het IRM te vervangen ofzo?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

Bee schreef:Waar komt dit nu weer vandaan :?

Wegens een tekort aan treinen rijden er minder treinen tussen Rotterdam en Utrecht Centraal en tussen Utrecht Centraal en Deventer. Verder rijden er pendeltreinen tussen Leeuwarden en Zwolle en tussen Heerlen en Sittard.
Dit bericht blijkt te gelden voor morgen. s2800 opgeheven en niet meer combineren/splitsen in Zwolle en Sittard?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Als die maatregelen een tekort aan treinen opleveren heeft men kennelijk de lengte van de wel rijdende treinen hierop aangepast... zou ook voor 't eerst zijn, heb 't weleens anders meegemaakt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Raymond »

Ik verwacht een hoop losse VIRM's in de t800 morgen en een los Plan V'tje wat mag pendelen naar Heerlen wat dus hele leuke situaties gaat opleveren. :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Geert schreef:s2800 opgeheven en niet meer combineren/splitsen in Zwolle en Sittard?
Een blik in de reisplanner doet wonderen: s2800 is inderdaad opgeheven.
Wel opvallend dat ik nog een rechtstreekse verbinding Rtd-Amf krijg om 7.05 uur, da's immers een trein (t21723) die in Ut moet combineren. En een half uur daarna lijkt de t12525 gewoon door te rijden, geldt het Zl - Lw pendelen dan niet op de tijden dat er een voortrein rijdt ofzo? (opzich logisch)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Marc »

Gisteren een rondje Randstad gemaakt:

* Trein t824 liep in Bunde al een minuut of 5 vertraging op omdat we voor een rood sein stonden. De vertraging is niet meer ingelopen en aangekomen in Eindhoven was trein t1924 al weg (nadat we bij Tongelre aansluiting ook stil stonden om trein t1921 naar Venlo te laten passeren).

* Trein t857 naar Maastricht werd inderdaad gereden door DD-AR stam 7870.

* Trein t865 naar Maastricht reed netjes met 10 bakken VIRM (IV+VI). Toen ik instapte op Amsterdam Sloterdijk stonden de display's van het achterste stel op Heerlen, na aankomst in Utrecht gaven ze opeens Eindhoven aan. Tot na Den Bosch werd volgehouden dat de trein door zou rijden naar Maastricht, maar bij aankomst in Eindhoven bleek dat het achterste zesje in Eindhoven bleef door een defect. Alle reizigers uit het zesje mochten zich in het viertje proppen die natuurlijk helemaal vooraan stond (zo'n zesje is best lang ;)). En of bovenstaand verhaal nog niet genoeg was mochten we ook nog een minuut of vijf wachten op trein t1965 uit Den Haag (en ik moest vanmorgen een half uur wachten)...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Lekker zooitje in de NoordOost... t20521 met los drietje kreeg te Rtd steeds meer vertraging en is uiteindelijk gecombineerd met het losse viertje van de volgende trein. t21723 hiermee wel op planmatige sterkte, alleen wat voller met de inhoud van 4 IC's.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Meltrain »

Rotterdam Centraal - Den Haag was helemaal een puinhoop vanmorgen, door een aanrijding tussen Delft en Rijswijk.
Reizigers Rotterdam - Den Haag moesten via Gouda (al hoorde ik dat velen dat niet deden) en Delft - Den haag kon met HTM lijn 1.
Tussen Rotterdam en Delft reed een pendeltrein in een halfuursdienst.
Toen ik in deze pendeltrein wilde instappen ('gelukkig' wel DD-AR) zat hij al stampvol, dus liep ik maar zo ver mogelijk naar voren. Uiteindelijk bij de tweede deur van voren naar binnen gewurmd, waar ik nog wel kon staan. De balkons waren overvol, de paden niet helemaal... :(
Reizigers in Schiedam hadden pech, want die konden meestal niet meer mee. :roll:
Toen ik uitstapte in Delft Zuid zag ik pas welke trein ik net in had gestaan: het was de 7365... :neg:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Ik heb het idee dat er een SGM-III+SGM-II in de s3900/s3700 is verdwaald :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door AppleMoose »

Gister vertrok er rond kwart over 5 2x ICMm III richting (dacht ik) Schiphol vanuit Arnhem.

Leuk om weer 's koplopers te zien in Arnhem :)

Vandaag ook een setje van 2x plan V in de Sprinter/stoptrein van Zutphen naar Nijmegen.
Vanmorgen om kwart voor 9 in Dieren richting Nijmegen ingestapt.
Vanmiddag op de terugweg om 2 uur in Velp in dezelfde Vtjes gestapt. (tenminste, dat vermoeden heb ik, ik noteer geen nummertjes ofzo)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daantje »

En eindelijk had ik eens een keer geluk. Ik was namelijk al van plan om vanuit Voorburg/Rijswijk met tram 1 naar Delft te reizen ipv met de trein omdat ik erachter kwam dat dat eigenlijk net zo lang is en wel veel goedkoper is (omdat ik 's ochtends niet met korting mag reizen). Toen ik in Delft langs het spoor reed stonden er allemaal treinen stil op het spoorviaduct en de halte van tram 1 bij het station in Delft richting Den Haag zag zwart van de mensen. Mijn tram was nog niet uitzonderlijk druk dus blijkbaar ben ik alle ellende met overvolle trams net voor geweest :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ruben »

Zal in 2010 dan alles anders zijn?? :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daantje »

Wie zal het zeggen ;)
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door bassie92 »

Gisteren in Rotterdam Centraal 2x plan V op de Sprinter Rotterdam-Alkmaar van 18.50. Gebeurd ook niet elke dag ;)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten