Studenten OV-chipkaart Topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Suus »

Arriva Waterland accepteert nu zonder problemen de OV-Chipkaart voor studenten, even getest met een medestudent op lijn 110 en er is geen geld afgeschreven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Bij Connexxion dan, elk bedrijf weer zijn eigen berichtjes en namen voor de studentenproducten.
Die "IN OK" melding is vrij standaard volgens mij hoor... althans ik krijg bij zowel RET, Qbuzz als Connexxion "IN OK OV" op't display als ik zelf incheck
Ardan schreef:Het meest waardeloze vind ik nog wel dat je niet altijd je saldo kun zien. Meestal staat er alleen 'In ok' of 'tot ziens', terwijl in het weekend bij Connexxion wel het saldo verschijnt, en bij GVB geloof ik niet.
Is het niet zo dat het saldo niet getoond wordt als je niet op saldo (lees: met een product dat als abonnement geldt) reist?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Ruben »

Reiziger Ddrs schreef:
Ardan schreef:Het meest waardeloze vind ik nog wel dat je niet altijd je saldo kun zien. Meestal staat er alleen 'In ok' of 'tot ziens', terwijl in het weekend bij Connexxion wel het saldo verschijnt, en bij GVB geloof ik niet.
Is het niet zo dat het saldo niet getoond wordt als je niet op saldo (lees: met een product dat als abonnement geldt) reist?
Ook, maar dit is niet de reden. GVB toont totaal geen kosten, ook niet als je op saldo met korting reist. Dan staat er bij inchecken gewoon STKW, uitchecken "Tot Ziens". Ik heb bij uitchecken in de metro één keer een saldo erop gezien, dat was toen dat negatief was.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Joshua »

Cookie-O-Fiel schreef:Heb gisteren met Arriva-trein gereisd tussen Groningen-Zuidbroek: de Studenten-OV-chipkaart was daar helemaal niet geldig volgens de controleur :shock: . Je MOET daar je papieren OV bij je hebben, anders reis je zwart (aangezien Arriva nog geen uitleesapparatuur heeft). Had 'm toevallig nog wel bij me, ben benieuwd of ze daar ook boetes voor gaan uitschrijven...

En in- en uitchecken bij NS ging gisteren bij mij prima :) .
Dit lijkt me grote onzin. Het enige geldige vervoersbewijs is je studenten OV-chipkaart. Het papieren vervoersbewijs wordt nog gedoogd net als het reizen zonder inchecken. Het zou belachelijk zijn als ik die nog steeds moet mee nemen. Als een vervoerder zijn apparatuur niet klaar heeft is dat de fout van de vervoerder en niet van de student.

Overegens vandaag even me OV-chipkaart getest bij de CICO op het station, en hij werkt. Maar de NS medewerker vertelde me dat ik nog niet hoef in te checken. Mede omdat als alle studenten dat gaan doen ze te weinig paaltjes hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Suus »

*Hoofd tegen een houten plank knalt*

Welja, geef meteen maar toe dat de infrastructuur niet toereikend is voor alle studenten :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Joshua »

Het is wel echt gruwlijk irritant dat je constant piepjes hoort. Wat mij betreft mogen ze die CICO's allemaal stil maken met uitzondering van een CICO voor blinden mensen of zo.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door AppleMoose »

Ja. En hoe moeten die visueel beperkte mensen die paaltjes vinden?

Bliepjes gewoon lekker laten voor wat ze zijn :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Ennes »

Joshua schreef:Het is wel echt gruwlijk irritant dat je constant piepjes hoort. Wat mij betreft mogen ze die CICO's allemaal stil maken met uitzondering van een CICO voor blinden mensen of zo.
Vraag ik me toch af hoe lang jij bij een "bliepende" paal blijft rondhangen, om het irritant te gaan vinden :roll: , of je bent er een van het type die zeurt om te kunnen zeuren, dat is ook nog een optie.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Joshua »

Ik heb ook meerdere mensen zien in checken voor ze de Veolia trein in liepen.
Misschien handig om er een sticker op te plakken dat het niet geldig is voor de Veolia trein of zo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Suus »

Op een klein station als Boskoop is aan het einde van het perron (wat slechts 4 bakken lang is) nog steeds de paal van het begin van het perron te horen. Het geluid staat inderdaad niet echt op een laag volume :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Daantje »

Joh, die piepjes wen je echt wel aan, dat hoor je straks niet eens meer.

@ Ddrs: als ik met mijn abonnement reis in de bus/tram van de RET staat er IN OK en dan linksonder 0,00 (er wordt dus niets afgeschreven) maar rechts wel gewoon m'n saldo.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Joshua »

Daantje schreef:Joh, die piepjes wen je echt wel aan, dat hoor je straks niet eens meer.
Ze mogen toch echt wat zachter. Ik zat op me frietje te wachten bij Smullers en hoorde constant die piepjes. Het was maar kort. Maar je zou maar de hele dag daar aan het werk zijn, dan heb je al die piepjes van de frituurpannen, komen die er ook nog bij.

Ach ja die mensen zullen er waarschijnlijk wel aan wennen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door AppleMoose »

Wat hebben we toch een zwaar leven vandaag de dag :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Ennes »

Joshua schreef:
Daantje schreef:Joh, die piepjes wen je echt wel aan, dat hoor je straks niet eens meer.
Ze mogen toch echt wat zachter. Ik zat op me frietje te wachten bij Smullers en hoorde constant die piepjes. Het was maar kort. Maar je zou maar de hele dag daar aan het werk zijn, dan heb je al die piepjes van de frituurpannen, komen die er ook nog bij.

Ach ja die mensen zullen er waarschijnlijk wel aan wennen.
wees blij dat je niet achter een supermarkt kassa zit dus ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Raymond »

Ook bij Veolia M/W Brabant chauffeurs gehoord die aangaven dat ofwel de 2009 kaart niet geldig was ofwel de chipkaart zelf. Dat gaat niet goed.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Wout87 »

Mijn ov chipkaart studenten werkt nog steeds niet bij de NS. Maar bij mij op de automaat gaf hij dat ik per 10 januari de reisproducten kan laden.

Deze kaart werkte gisteren wel in de Veolia bussen van de Veluwe. Hopelijk bereken ze de goede kilometer prijs.

Wat ik me trouwens afvraag: Bij de NS moet je aangeven of je een week of weekend-product wil. Waarom hoeft dit niet bij busmaatschappijen? Kun je daar zomaar vanuit gaan dat het goed werkt dat je in mijn geval in het weekend met korting reist en door de weeks gratis?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Joshua »

Wout87 schreef:Mijn ov chipkaart studenten werkt nog steeds niet bij de NS. Maar bij mij op de automaat gaf hij dat ik per 10 januari de reisproducten kan laden.

Deze kaart werkte gisteren wel in de Veolia bussen van de Veluwe. Hopelijk bereken ze de goede kilometer prijs.

Wat ik me trouwens afvraag: Bij de NS moet je aangeven of je een week of weekend-product wil. Waarom hoeft dit niet bij busmaatschappijen? Kun je daar zomaar vanuit gaan dat het goed werkt dat je in mijn geval in het weekend met korting reist en door de weeks gratis?
Moet je dat aangeven ja? Ik heb gewoon mijn reisproduct opgehaald en zover ik weet wordt er gewoon verlengt wat je standaard al hebt. In mijn geval dus een week.
En als je dit wilt omdraaien zou je dat moeten aanpassen op de site van de IB-groep. Of ja hoe dat nu ook mag sinds 2010.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Chauf21 »

Wout87 schreef:Mijn ov chipkaart studenten werkt nog steeds niet bij de NS. Maar bij mij op de automaat gaf hij dat ik per 10 januari de reisproducten kan laden.
In- en uitchecken hoeft bij de NS nog niet. Sommige studenten zeggen wel al te kunnen in- en uitchecken, anderen zeggen dat ze dat niet kunnen. Het is vooralsnog niet verplicht, dus ik zou daar nog niet al te veel zorgen over maken.
Wout87 schreef:Wat ik me trouwens afvraag: Bij de NS moet je aangeven of je een week of weekend-product wil. Waarom hoeft dit niet bij busmaatschappijen? Kun je daar zomaar vanuit gaan dat het goed werkt dat je in mijn geval in het weekend met korting reist en door de weeks gratis?
Deze vraag begrijp ik niet helemaal :) Bij het ophalen van je bestelling heeft de IB-groep (DUO) twee producten voor je klaargezet. Indien je doordeweeks vrij wilt reizen zijn dat 1) vrij reizen doordeweeks 2) korting in het weekend. Die producten worden -op den duur- door alle vervoerders herkend. De OV-chipkaartapparatuur herkent wanneer je wel of niet moet betalen voor je reis. Daar hoef je niets voor te doen. Je kan er dus vanuit gaan dat het goed werkt (mits je de juiste producten op je OV-chipkaart hebt geladen). Indien je wilt wisselen van doordeweeks vrij reizen naar 's weekends vrij reizen, moet je dat aangeven bij de IB-groep (DUO).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Op een klein station als Boskoop is aan het einde van het perron (wat slechts 4 bakken lang is) nog steeds de paal van het begin van het perron te horen. Het geluid staat inderdaad niet echt op een laag volume :?
Op Utrecht Centraal komen de piepjes ook met gemak boven het geluid van de reizigersmassa in de spits uit. Mede daardoor merk ik toch wel dat er ontzettend veel in- en uitgecheckt wordt door studenten. Voor de kerst hoorde je ze nooit :wink:

Bij Arriva Zuid-Holland blijkt de SOVC soms te werken... al voorin Qliner 388 zittend op Utrecht Centraal diverse personen met zo'n ding zien inchecken wat in totaal drie verschillende meldingen op het display opleverde:
- "KAARTLEESFOUT"
- "Welkom - Goede Reis"
- "ONBEKENDE KAART"

Overigens stond op Utrecht Centraal een rij van de deur van de AH to Go (waar de afhaalautomaat neergezet was) tot halverwege de stationshal! Bij de AH to Go in de gang richting Jaarbeursplein stond ook nog een rij, maar die was aanzienlijk korter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Wout87 »

Ik kan me herinneren nu dat ik vorig jaar ook probleemloos een aantal keren met de Rotterdamse metro ben geweest dus dat zit wel goed
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Chauf21 »

Nee, dat zit het niet ;)
Je hebt in 2009 (en/of eerder) kunnen reizen met een tijdelijk reisproduct. Iedere student moet in januari een nieuw reisrecht ophalen. Na 31 januari 2010 zullen de tijdelijke reisproducten niet meer geldig zijn. Zie: Ik heb al een Studenten OV-chipkaart. Kan ik nu gewoon blijven reizen per 1 januari 2010?.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Bij Arriva Zuid-Holland blijkt de SOVC soms te werken... al voorin Qliner 388 zittend op Utrecht Centraal diverse personen met zo'n ding zien inchecken wat in totaal drie verschillende meldingen op het display opleverde:
- "KAARTLEESFOUT"
- "Welkom - Goede Reis"
- "ONBEKENDE KAART"
Gokje:
De eerste: pas te snel langs lezer gehaald
De tweede: iemand met reeds opgehaalde reisproducten 2010 - of iemand met reizen op saldo op een OV-chipkaart-met-studentenuiterlijk
De derde: iemand met een tijdelijk product, nog geen reisproducten 2010 opgehaald.
Dat zou ook kunnen verklaren waarom sommigen wel en anderen niet kunnen inchecken bij de NS.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op ma 04 jan 2010, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Doorgestreepte is verderop ontkracht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Daniel »

Chauf21 schreef:Gokje:
De eerste: pas te snel langs lezer gehaald
Daar zijn de lezers bij Arriva inderdaad erg gevoelig voor ja...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Jurjen »

Reiziger Ddrs schreef:
Overigens stond op Utrecht Centraal een rij van de deur van de AH to Go (waar de afhaalautomaat neergezet was) tot halverwege de stationshal! Bij de AH to Go in de gang richting Jaarbeursplein stond ook nog een rij, maar die was aanzienlijk korter.
Blij dat ze dat ding zo hebben opgesteld dat we WEL een chipding hebben in het filiaal, maar dat we de rij niet in de winkel hebben staan voor ik morgen zelf moet werken. ;-) Ook maar eens kijken of de rij weg is tegen de tijd dat ik klaar ben (23:00), of dat ik m'n producten zondag maar ophaal voor openingstijd. ;-) Dan begin ik toch om 6 uur 's ochtends met werken terwijl we pas om 7 uur open gaan. :p
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Joshua »

Op het station in de AH to GO in Nijmegen staat al 3 dagen een rij. Ik heb gewoon me kans gegrepen toen ik vanmorgen boodschappen deed bij de AH in Nijmegen Oost. Stond geen mens. En in de stad vandaag bij de Primera stonden ook net 2 mensen. Dus ach als je iets verder loopt dan valt de rij hele erg mee. Maar op stations is het idd een ramp.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten