Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Er staat daar niks over in op de websites dus ga er maar van uit dat een STT doordeweeks altijd na 9.00 is geldig is. Ook in juli en augustus.
JothamvW
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Korte vragen

Bericht door JothamvW »

Als er niks staat over een wijziging in de voorwaarden zijn de voorwaarden meestal niet gewijzigd nee.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Iemand enig idee of het STT in de zomervakantie ook vóór 9 uur 's ochtends geldig is, zoals in eerdere jaren? Ik kan het nergens vinden op de site van DB of mobil.NRW of de VRR.
Nee, en dat is ook nooit zo geweest. Alleen Niedersachsen heeft een zomervakantieactie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen

Bericht door Visgraatmodel »

Zijn de gekleurde strepen op de pilaren te station Voorschoterlaan inspiratie geweest voor de lijnkleuren of werden die later pas aangebracht toen het nieuwe lijnennet werd geïntroduceerd?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Voorschoterlaan is een gesamtkunstwerk van Bob Bonies: https://www.bkor.nl/beelden/zonder-titel-89/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Zijn er toevallig nog meer stations een dergelijk "kunstwerk", Voorschoterlaan is immers niet de enige waar de huidige lijnkleuren in het tegelwerk te zien zijn.
Op de link die je plaatste staat sowieso ook een foto van station Marconiplein, maar in mijn herinnering zijn er nog meer stations op de voormalige Oost-Westlijn / Calandlijn met rood/groen/geel/blauwe tegelpatronen.

Welke stations kan ik zogauw even niet op komen, maar het betreft wel de oudere stations. (Bij de nieuwere, zoals Tussenwater, zijn het immers het blauw van de Erasmuslijn en het rood van de Calandlijn waarop het ontwerp gebaseerd is. Net als in de perronkappen van station Hoogvliet trouwens).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Zijn er toevallig nog meer stations een dergelijk "kunstwerk", Voorschoterlaan is immers niet de enige waar de huidige lijnkleuren in het tegelwerk te zien zijn.
Goede vraag. Ik weet dat Blaak een circa 120 meter lang kunstwerk op spoor 1 met wit en blauw op grijs/zwart beton heeft, maar verder ken ik geen stations waar de kleuren van De Stijl echt terugkeren. Op plekken waar rood en blauw nadrukkelijk voorkomen is dat eigenlijk allemaal op stations die na de invoering van de lijnnamen in 1997 zijn gemoderniseerd of opgeleverd maar voordat de huidige vijf kleuren werden ingevoerd.
Daniel schreef:Op de link die je plaatste staat sowieso ook een foto van station Marconiplein
Incorrect, dat is ook een foto van Voorschoterlaan. Zo zagen vroegen de borden eruit die verwezen naar de eindpunten :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Korte vragen

Bericht door Bart »

Visgraatmodel schreef:Zijn de gekleurde strepen op de pilaren te station Voorschoterlaan inspiratie geweest voor de lijnkleuren of werden die later pas aangebracht toen het nieuwe lijnennet werd geïntroduceerd?
Of zijn dit gewoon de 4 kleuren die het eerste in mensen opkomen, waaronder zowel de kunstenaar als de maker van de lijnnetkaart?
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Korte vragen

Bericht door Anne »

Vanavond kwam ik op de A15, bij knoppunt Deil, een transport tegen met twee bakken SNG (kop en tussen bak) dat in oostelijke richting reed.
Vraag mij af waar dat heen gaat.

Een of twee weken terug kwam ik nabij Gorichem ook op de A15 in oostelijke richting een transport met een tram tegen. Door de invallende duisternis niet helemaal goed te zien, maar het leek een 15G voor het GVB; maar een vreemde richting naar A-dam.
lvdmoosdijk
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 03 mar 2017, 21:28

Re: Korte vragen

Bericht door lvdmoosdijk »

Die tram heb ik ook zien rijden op de A67 bij Eindhoven. Er stond Luxtram op de zijkant.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

SNG gaat vanaf Rotterdam naar de Zaanstraat bij Amsterdam..
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Anne schreef: (..) Door de invallende duisternis niet helemaal goed te zien, maar het leek een 15G voor het GVB; maar een vreemde richting naar A-dam.
Zal met de transporthoogte te maken hebben, denk ik. Viaduct bij Meerkerk of Arkel zal dan wel te laag zijn.

Daarnaast, met de spoorvorming net na het knooppunt hang je ook aardig scheef met het span, is ook wel een risico, denk ik.
BRS

Re: Korte vragen

Bericht door BRS »

Ik zat laatst in de RE18 tussen Aachen en Heerlen en zag t.h.v. de spanningssluis in Haanrade Eurobalises (bakens voor ETCS) in het non-geëlectrificeerde zijspoor liggen. Waarom bevinden zich daar van die bakens? Is het een ETCS testtraject oid? Voorzover ik weet is dat traject niet voorzien van ETCS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Ik weet dat er plannen zijn om de treinseries [serie=Sprinter|2020|Tiel - Utrecht Centraal (- Woerden)6000[/serie] en [serie=Sprinter|2020|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal6900[/serie] om te wisselen zodat er een sprinter Den Haag - Tiel ontstaat en een sprinter Woerden - Den Bosch. Weet iemand of dit per dienstregeling 2021 staat te gebeuren of dat het mogelijk al in de huidige dienstregeling wordt toegepast?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ik dacht dat het zo snel mogelijk na de oplevering van de nieuwe infra in Geldermalsen zou gebeuren, maar ik zie het niet in de voorstellen voor de wijzigingsbladen van september en oktober, dus het zal wel december worden dan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Korte vragen

Bericht door Daelea »

Dat stond mij ook bij. Volgens Treinposities zijn de bestemmingen al wel (in het dagplan?) omgewisseld tot zover je kan kijken: https://treinposities.nl/aangepaste-dienstregeling.

Dus 6000 Woerden - Den Bosch en 6900 Den Haag - Tiel, zo te zien nog handmatig gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen

Bericht door Tochjo »

Dat wordt in de huidige dienstregeling al ingevoerd; het is bijvoorbeeld al verwerkt in de reisplanner voor de komende weken, en feitelijk is het al gerealiseerd, want de [serie=Sprinter|2020|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal6900[/serie] rijdt nu, tijdens de werkzaamheden, al Gvc-Tl.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Die wijziging is in de adviesaanvraag voor dienstregeling 2021 meegenomen met ingangsdatum "medio 2020" en gaat dus inderdaad zo ongeveer nu in.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Dank, dan zal ik binnenkort de wiki maar eens updaten met de nieuwe routes. :)

Welke datum kan ik feitelijk aanhouden als begindatum voor de nieuwe routes?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen

Bericht door Tochjo »

Ik zou zeggen maandag 10 augustus. Dat is de eerste dag waarop beide nieuwe series rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Aangezien de 6000 al decennia lang de stoptrein naar Tiel is, had ik eigenlijk verwacht dat de 6000 dan Den Haag Centraal - Tiel zou worden en de 6900 (Woerden -) Utrecht Centraal - 's-Hertogenbosch.
Maar blijkbaar is dit historisch gegeven voor de NS niet belangrijk genoeg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Er zijn legio treinseries die nu compleet ergens anders rijden toch?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Op zich is het wel logisch: voor het traject (Den Haag - ) Woerden - Geldermalsen blijven de nummers en de dienstregeling zoals het de afgelopen tijd was. Alleen de laatste stukjes onder Geldermalsen worden omgeklapt. Hoeft men dus allen voor die laatste stukjes aan nieuwe nummers te wennen.

(Doet me denken aan 2012, toen de [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] naar Vlissingen ging rijden, vond ook niemand het nodig dat nummer te wijzigen in het 'historische' 2100.)
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Waarschijnlijk zijn het vooral hobbyisten die hierdoor van slag raken, uiteindelijk is het maar een getalletje natuurlijk.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

En ik heb ook niemand gehoord hier toen met de komst van Qbuzz de oorspronkelijke treinseries terugkeerden tussen Dordrecht en Geldermalsen, waarbij juist de trein naar Geldermalsen de [serie=Stoptrein|2020|Dordrecht - Geldermalsen7200[/serie] werd in plaats van de 'historische' [serie=Stoptrein|2020|Dordrecht - Gorinchem7100[/serie] (die rijdt nu de korte ritten naar Gorinchem, waarvoor het historisch wel weer klopt op zich).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten