Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dat inderdaad. De reistijd is voor mij nooit de hoofdreden geweest om dichterbij de Uni te gaan wonen: het studentenleven hoort wat mij betreft bij de vrijheden die je tijdens je studententijd hebt, en daar moet je optimaal van profiteren.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

@Z2N:
Eerlijk gezegd heb ik daar destijds 0 behoefte aan gehad en 15 jaar later heb ik een rijk sociaal leven.

En door hard werken en de juiste relaties aanknopen en koesteren bouw je ook een netwerk.

Bovendien heb ik nu ruimte om royaler te leven.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Ik was al uit huis voordat ik begon te studeren (oke, toegegeven, dat waren 3 maanden) en ik zou het voor geen goud hebben willen missen. Met name de zelfstandigheid maar ook het leven met huisgenoten waren voor mij heel belangrijk. En ik heb niet het idee dat ik doordat ik op kamers ben gegaan het nu financieel lastiger heb, maar de studiefinanciering is nu natuurlijk wel anders dan toen.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Achteraf had ik misschien wel andere keuzes gemaakt, maar al plussend en minnend heb ik het niet gemist.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Z2N schreef: do 03 sep 2020, 16:51 Ze hebben net maandenlang betaald thuis gezeten, soms heb je zelfs in Frankrijk geen reden tot klagen. :P
Aan de kant van Air France blijft het qua staken ook opvallend stil. Wat is er mis?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Zo ... vanavond weer voor het eerst in een half jaar naar muziekles (saxofoon) geweest. Het was wel weer even wennen (mede door de coronaregels protocollen).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Mjn zangles begint de 16e weer 8-)
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wannes »

Ennnn postnl heeft al mijn schoolboeken kwijt gemaakt terwijl maandag de eerste lessen starten :cry:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Zijn die boeken dan niet aangetekend verstuurd :shock: ?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Aking schreef: vr 04 sep 2020, 02:37 Mjn zangles begint de 16e weer 8-)
Mooi, weet ik wanneer ik uiterlijk mijn gehoorbescherming moet hebben.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

KM46 schreef: vr 04 sep 2020, 17:06 Zijn die boeken dan niet aangetekend verstuurd :shock: ?
Aantekeningen moet je toch meestal juist in de les maken?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Maar niet in je boek toch? Tenzij het een werkboek is, dan weer wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

In mijn tijd kregen we de schoolboeken gewoon op school. Het grootste lokaal op school was in de zomer de opslag voor de schoolboeken, en op de eerste of tweede dag kreeg je van de mentor een lijst, ging je naar dat lokaal waar je zelf je boeken inzamelde. De conciërge tekende het af en vervolgens kon je de hele berg naar huis slepen (dat was wel een minpuntje) om te gaan kaften. In elk boek dat terug moest was een tabel voorin gestempeld om je naam en schooljaar in te vullen. En aan het eind van het jaar moest alles weer terug naar school.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Vandaag ben ik heerlijk aan het strand geweest, dat was alweer een flinke tijd geleden. Het was er heerlijk weer voor. 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Suus schreef: vr 04 sep 2020, 19:16 In mijn tijd kregen we de schoolboeken gewoon op school.
Idem in mijn middelbare schooltijd. Met als verschil dat we de boeken aan het begin van het jaar in de eerste les van het vak kregen en ze bij de laatste les van het vak in het jaar weer inleverden indien nodig, scheelde dus het gesleep wat jij wel had.

Op het HBO kwamen ze dan weer wel per post in een grote doos, maar wel maar één keer omdat de meeste boeken gedurende alle studiejaren gebruikt werden. In latere jaren kwam er dan hooguit een los boek bij ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Ooh? Ik heb in 4 jaar HBO gewoon 4 keer een grote doos vol moeten bestellen. Elk jaar weer andere boeken en niets dat hergebruikt werd.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wannes »

KM46 schreef: vr 04 sep 2020, 17:06 Zijn die boeken dan niet aangetekend verstuurd :shock: ?
Niet dat ik weet, maar ze zijn in ieder geval kwijt
Suus schreef: vr 04 sep 2020, 19:16 In mijn tijd kregen we de schoolboeken gewoon op school.
Dat was op de havo ook zo, maar nu zit ik op de vavo (andere school ook) en versturen ze de boeken blijkbaar per post. Meeste leerlingen moeten de boeken zelf bestellen en betalen maar omdat ik onder de rutte-regeling val doet school dat voor me :mrgreen:
Spoiler: show
Ze hebben me om kosten te besparen ingeschreven op de middelbare waar ik ooit een keer vijf jaar geleden anderhalf schooljaar op heb gezeten :twisted:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Ik heb na VWO nog 6 weken bij Iddink gewerkt, o.a. als bijrijder op een vrachtwagen om al die rolcontainers studieboeken uit het hele land op te halen (van Maastricht tot Den Helder)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Geert »

Ik haalde ze bij de studievereniging met een leuke korting. Was altijd erg druk daar de eerste weken van het studiejaar :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: vr 04 sep 2020, 19:16 In mijn tijd kregen we de schoolboeken gewoon op school. Het grootste lokaal op school was in de zomer de opslag voor de schoolboeken, en op de eerste of tweede dag kreeg je van de mentor een lijst, ging je naar dat lokaal waar je zelf je boeken inzamelde. De conciërge tekende het af en vervolgens kon je de hele berg naar huis slepen (dat was wel een minpuntje) om te gaan kaften. In elk boek dat terug moest was een tabel voorin gestempeld om je naam en schooljaar in te vullen. En aan het eind van het jaar moest alles weer terug naar school.
Bij mij was dat in de onderbouw van de middelbare school ook zo, maar in de bovenbouw moest ik ze online bestellen en werden ze per post naar huis verstuurd. Aan het eind van het schooljaar moest je ze wel op school inleveren, maar dan bij inhuurstudenten van de uitgever. Ik heb zelf ook nog eens boeken ingenomen.

Op de universiteit kocht ik (als het al nodig was) de boeken bijna altijd bij de studentenvakbond en meestal pas aan het begin van de periode dat ik die boeken nodig had.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Mijn middelbare school stapte een paar jaar terug over naar een externe leverancier. Nu bestel ik mijn boeken altijd bij Studystore. Keuze uit gebruikte boeken met korting, mogelijkheid om boeken terug te laten kopen en nog enkele andere zaken maken dit bedrijf prettig om zaken mee te doen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Tom98 schreef: vr 04 sep 2020, 20:25 Ooh? Ik heb in 4 jaar HBO gewoon 4 keer een grote doos vol moeten bestellen. Elk jaar weer andere boeken en niets dat hergebruikt werd.
Ik had ook geen boeken die hergebruikt werden, maar juist boeken die gedurende de jaren behandeld werden in de colleges. Totaal ook maar 9 boeken nodig gehad voor de hele opleiding, maargoed daarvan waren er ook vier met 1200-1400 pagina's en eentje van 800 pagina's :P

Verschil is allicht ook dat ik chemie gestudeerd heb en zodoende ook een hoop practica had waar dan weer losse dictaten voor waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Met ''hergebruikt'' bedoelde ik ook dat die de jaren erna nog weer gebruikt werden in de lessen qua stof. Was dus niet het geval. En elk jaar uiteraard nieuwe wetboeken (2 delen en samen zo'n 5000 pagina's). En nu begonnen aan de universiteit en het is weer exact hetzelfde liedje...
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

HBO ICT was een boekenlijst helemaal stom, want je gebruikte ze amper. Na het eerste jaar wachtte ik het twee weken af en bestelde daarna wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Potverdriedubbeltjes. Ik was net zo lekker productief bezig en nu heeft ContraPoints een nieuwe video online gezet. Waar is de wijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 146 gasten