CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
In de vakantiedienstregeling rijdt de s2800 niet door naar Dv, maar tot Amf. Totdat ze ineens erachter kwamen dat de s2800 op 4A dan staat, en de s12500/s12700 daar ook staat. Gevolg: kan niet.
Oplossing: Ook Ut-Amf opheffen... Zucht :(
Oplossing: Ook Ut-Amf opheffen... Zucht :(
Laatst gewijzigd door Ruben op wo 30 dec 2009, 15:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Treinseries voorzien van tag (zet er een s voor ;-))
Reden: Treinseries voorzien van tag (zet er een s voor ;-))
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Alleen in de spits opgeheven mag ik hopen? Buiten de spits heeft 'ie altijd al capaciteit nodig op Amf om te keren.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Nee, voor het gemak is ie gewoon de hele dag opgeheven :neg: .
Pommes.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Och wat een gemakzucht weer. Men had net zo goed een aantal spoorwijzigingen door kunnen voeren op Amf voor die paar treinen die er normaal niet keren. :neg:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
s12500/s12700 naar 5A, s1500 naar 5B (binnenkomen via 6A). s2800 keert op 4A. In het weekend heb je alleen om 16.03 een probleempje, op zondag. Dan is er een spitstoevoeger, s2800 rijdt nog niet door (16.19 rijdt pas het eerste door), de s5800 vertrekt van 5A, de s1500 vertrekt van 5B.
Ik zou dan voorstellen om die enige s12700 op spoor 1 te zetten. De s1700 daarachter moet er 5 minuten achter aankomen, dat moet wel lukken denk ik zo.
Ik zou dan voorstellen om die enige s12700 op spoor 1 te zetten. De s1700 daarachter moet er 5 minuten achter aankomen, dat moet wel lukken denk ik zo.
Laatst gewijzigd door Ruben op wo 30 dec 2009, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tags treinseries toegevoegd
Reden: tags treinseries toegevoegd
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Kunnen ze hem net zo goed in vakantie ook doortrekken naar Deventer.Maik schreef:Nee, voor het gemak is ie gewoon de hele dag opgeheven :neg: .
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
In Deventer hangen de flapjes in de boekjes van de CTA's van spoor 3 niet goed: de tekst 'Internationale trein' wordt in allebei de CTA's alleen op de bovenste helft getoond.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ja dat Beverwijk loopt al sinds jaar en dag te muiten :( Ik kwam laatst een foto tegen uit 2004 (!) waar dat ding van slag was.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik zou zeggen, sloop die flap eruit, je kan vanaf spoor 5 toch niet naar Beverwijk, of je moet kopmaken in Uitgeest.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Nou, zomaar eruit slopen zou ik niet doen. Anders krijgen we nog meer CTA fratsen (de telling in het boekje klopt dan niet meer)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
En dan kunnen wij weer veel van die fouten hier postenMarc schreef:Nou, zomaar eruit slopen zou ik niet doen. Anders krijgen we nog meer CTA fratsen (de telling in het boekje klopt dan niet meer)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Blauwe stiften hebben ze. Een potje Typp-Ex hebben ze vast ook nog wel ergens liggen
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ligt het aan mij of doen de werkzaamheden-pdf'jes van ns.nl het nu al zo'n 4 weken niet ?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Komt misschien omdat ze nu geen blaadje met opsommingen van werken meer gebruiken, maar een kaart?
Ik doe ook maar wat
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
De afgelopen weken deden het in ieder geval niet omdat er geen werkzaamheden waren ;-)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Gelukkig iemand die netjes kan schrijven :pos:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
En zonder fouten.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Dat schijnt een groot probleem te zijn(...) Op Ahp wordt de sprinter naar Zp al sinds december 2008 weergegeven als "D-trein met toeslag", iets wat ik op meer stations zie waar het flapje "Sprinter" niet aanwezig is.Joshua schreef:Ik ben wel gewend dat er in Nijmegen op de CTA's veel dingen met de hand worden bijgeschreven. Maar in dit geval vind ik het toch echt eens tijd worden dat ze gewoon bedrukte bordjes gaan bestellen:
Pommes.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Het flapje D-trein met toeslag is dan ook vervangen door het flapje Sprinter in CTA's die het wel kunnen, maar er moet zo ongeveer een fabriek gebouwd worden voordat die flapjes geleverd kunnen worden, behalve als er opeens een nieuw station opent in Amsterdam (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Daarom ben ik voorstander van LCD of LED schermen inplaats van de huidige CTA bakjes. Daar heb je niet van die onzin last dat flapjes blijven hangen of ontbreken.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Laat NS nou net bezig zijn met de invoering daarvan. :D
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
HahaReiziger Delft schreef:Laat NS nou net bezig zijn met de invoering daarvan. :D
Maar dat bord op Utrecht Centraal moeten ze wel houden. Dat is altijd zo leuk als je al die bordjes hoort klapperen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten