Studenten OV-chipkaart Topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Justin »

Holy Monkey! Wat een ellende :evil:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Daniel »

Lord Colchis schreef:Zijn er nog mensen met ervaringen in de Arriva Qliners 387 en/of 388? Werkt de apparatuur daar een beetje?
Zal vanmiddag nog wel weer even op 't aantal rode lampjes letten :P

@Geert: zeker weten dat 'ie 't als abonnement herkende en er geen saldo afgeschreven is?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Geert »

Er stond een "0" in beeld bij het uitchecken en verder geen cijfers, dus ik ga er van uit dat er geen saldo is afgeschreven. Maar ja, het transactieoverzicht laat op zich wachten bij TLS (laatste transactie van halverwege december) :(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Suus »

Kan je niet bij een NS-automaat kijken als je weer terug in Utrecht bent?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door tsov »

Ik heb vanmiddag mijn reisproduct ook maar eens opgehaald, maar toen ik in de GVB-bus incheckte stond er ouderwetsch 311212 als einddatum...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Joshua »

tsov schreef:Ik heb vanmiddag mijn reisproduct ook maar eens opgehaald, maar toen ik in de GVB-bus incheckte stond er ouderwetsch 311212 als einddatum...
Is bij mij ook het geval. En bij de wat luxere Oplaad & ophaal automaten staat gewoon dat ik een onbekend product op me kaart heb staan als het gaat om me nieuwe product.

Snap het ook niet. maar ach we zien het wel.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Bastiaan »

Vandaag stiekem al mijn nieuwe reisrecht opgehaald (achternaam met L, ik mag eigenlijk pas vanaf 13 januari (A) ) en met succes. De AVM/AHM in de C1000 bij mij in de buurt doet het nu wel :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Stefan »

Ik heb mijn reisrecht vorige week dinsdag in Alkmaar op gehaald, en mijn achternaam begint met een P, ik zou 'm dus mogen ophalen vanaf 22 januari. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Joshua »

Tja het afhaal advies is volgensmij gewoon om overbelasting en lange rijen te voorkomen.
Mijn reisproduct stond maandag klaar, terwijl een vriend van mij het al 3 dagen eerder kon. Beide achternamen beginnend met TH. Dus we zouden het beide pas mogen vanaf 22 januari.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door --Stefan-- »

Er staan overal echt enorme rijen. Waarom wil iedereen het perse nu doen? :P
Je kan met je 'oude' reisproduct ook gewoon inchecken bij de bus en bij NS.
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Daniel »

Tja, op Utrecht Centraal stonden ze wederom halverwege de hal...

In Qliner 388 vanmiddag wat tegenstrijdige gevallen... diverse succesvol incheckende studenten (kaartlezers bij Arriva blijken ook "Expiry: xx-xx-xxxx" met de einddatum van het product te tonen, ze herkennen dus overduidelijk een reisproduct). Maar ook diverse SOVC's waar de kaartlezer domweg niet op reageerde, alsof 't een stukje karton was wat ze ervoor hielden. De chauffeur verwees daarbij naar de sticker "nog niet te gebruiken voor abonnementen".

Toevallig zat er ook nog een normale op saldo reizende reiziger tussen en daarmee kunnen zien dat de melding bij reizen op saldo aanzienlijk afwijkt van wat er bij de SOVC getoond wordt. Bij reizen op saldo wordt o.a. de ritprijs onder "Welkom -Goede reis" getoond, een mededeling van twee regels.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Cookie »

Naast Arriva moet je bij QBuzz (GGD) ook met papieren kaart van 2009 én chipkaart reizen:

"Studenten kunnen de hele maand januari met de bus reizen op vertoon van de OV-chipkaart in combinatie met de OV-studentenkaart van 2009, de zogenaamde zichtkaart. Uiterlijk 31 januari moeten studenten hun OV-chipkaart activeren." (http://www.qbuzz.nl/regio+groningen+dre ... kaart.aspx)
Muis
Berichten: 2
Lid geworden op: di 05 jan 2010, 21:03

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Muis »

Chauf21 schreef: Andere verschillen vind je bij het wisselen: je mag nu 2x per jaar kostenloos wisselen, voorheen was dat slechts één keer per jaar tegen betaling.
Dat is niet helemaal waar; je kon vroeger ook op 1 januari kiezen of je een week of een weekend ophaalde en daarna nog één keer wisselen gedurende het jaar. Dus in feite ook twee keer, maar de voorwaarden zijn inderdaad iets gunstiger geworden.

Jammer dan dat het mij nog steeds niet gelukt is om een weekend-reisrecht op mn kaart te krijgen, heeft me de afgelopen dagen al heel wat treinkaartjes gekost...
Muis
Berichten: 2
Lid geworden op: di 05 jan 2010, 21:03

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Muis »

Joshua schreef:
tsov schreef:Ik heb vanmiddag mijn reisproduct ook maar eens opgehaald, maar toen ik in de GVB-bus incheckte stond er ouderwetsch 311212 als einddatum...
Is bij mij ook het geval. En bij de wat luxere Oplaad & ophaal automaten staat gewoon dat ik een onbekend product op me kaart heb staan als het gaat om me nieuwe product.

Snap het ook niet. maar ach we zien het wel.

Ik heb gehoord dat die'overige producten' (twee, namelijk je week-OV en je kortingsproduct week, wat inhoudt dat je in het weekend met korting mag reizen) geactiveerd worden als je tijdelijke productie afloopt. Maar wat nu, als je overige product een weekend is?! Daarvoor blijk je alleen in Rdam (RET) of Adam (GVB) terecht te kunnen. En mijn tijdelijke product loopt tot 2012, dus op deze manier vraag ik me af of die weekend-OV nog actief wordt vóórdat ik afgestudeerd ben, pffff.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door M57 »

Nounou, wat een lol die chipkaart. Werkelijk ie-de-re student had wel een vraag of opmerking :shock:
Slechts een enkele Noord-Hollandse student had het nieuwe reisproduct opgehaald, ik denk nog geen 10%. Velen hadden ook geen idee waar of hoe ze dat zouden moeten doen.

Dan nog een meisje dat half panikerend me vertelde dat ze was vergeten in te checken. Toen ik zei dat dat niet hoeft met een studentenreisrecht, hoorde je een "OOOH is dat zo?!" geluid uit de hele coupé komen. :lol:
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Joshua »

M57 schreef:Nounou, wat een lol die chipkaart. Werkelijk ie-de-re student had wel een vraag of opmerking :shock:
Slechts een enkele Noord-Hollandse student had het nieuwe reisproduct opgehaald, ik denk nog geen 10%. Velen hadden ook geen idee waar of hoe ze dat zouden moeten doen.

Dan nog een meisje dat half panikerend me vertelde dat ze was vergeten in te checken. Toen ik zei dat dat niet hoeft met een studentenreisrecht, hoorde je een "OOOH is dat zo?!" geluid uit de hele coupé komen. :lol:
De communicatie is ook gewoon slecht.
Ik hoorde het toevallig uit de mond van een NS medewerker op het station maar had het daarvoor nergens gelezen. En dat was op 4 januari, de dag waarop studenten al volop aan het in en uit checken waren.

Ik heb ook zo mensen in mijn klas die gewoon niet begrijpen waarom ze bij Breng wel moeten in en uit checken maar bij Veolia niet. Van beide maatschapijen komt de bus voor onze school.
Lord Colchis
Berichten: 2
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 14:34

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Lord Colchis »

Reiziger Ddrs schreef:Tja, op Utrecht Centraal stonden ze wederom halverwege de hal...

In Qliner 388 vanmiddag wat tegenstrijdige gevallen... diverse succesvol incheckende studenten (kaartlezers bij Arriva blijken ook "Expiry: xx-xx-xxxx" met de einddatum van het product te tonen, ze herkennen dus overduidelijk een reisproduct). Maar ook diverse SOVC's waar de kaartlezer domweg niet op reageerde, alsof 't een stukje karton was wat ze ervoor hielden. De chauffeur verwees daarbij naar de sticker "nog niet te gebruiken voor abonnementen".
Lekker makkelijk van die chauffeur sinds wanneer valt een SOVC onder 'abonnementen'? Ik dacht dat ze met die stickers alleen de Arriva-abonnementen bedoelden.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar lijn 11 en lijn 12 in Utrecht. Is het daar geen enorme chaos met al die in- en uitcheckende studenten :P Godzijdank heb ik 3 weken vakantie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Ruben »

Lord Colchis schreef:Lekker makkelijk van die chauffeur sinds wanneer valt een SOVC onder 'abonnementen'? Ik dacht dat ze met die stickers alleen de Arriva-abonnementen bedoelden.
Alles wat niet op saldo gaat, heet een abonnement bij de OVC. Dit kan echter niet de reden zijn dat een kaart het niet doet, hij had het minstens op saldo moeten doen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
jorisvannoord
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 17:01

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door jorisvannoord »

Het kan nog leuker: ik heb mijn reisrecht 2010 opgehaald bij een wat luxer apparaat en vertrouwde het zaakje niet helemaal. Toen ik mijn producten bekeek zag ik dat er 2 onbekende producten waren bijgeschreven en dat ze geldig waren van 01-01-2010 tot en met 31-12-2030.
Een conducteur zei dat ik hem dan nog moest activeren, wtf?
En bij de ov-chipkaart hotline kreeg ik een ietwat gebrekkig Nederlands sprekende mevrouw aan de lijn die mij niet wist verder te helpen en zei dat ik maar terug moest bellen met een andere keuze in het keuzemenu om een collega aan de lijn te krijgen. (Niet dat dat lukte want na meer dan een half uur in de telefonische wachtrij te hebben gestaan voor dat apparaat a €0,10 per minuut + mobiele kosten, viel de verbinding weg omdat in die tijd mijn batterij was leeggeraakt...)
Heerlijk, dit OV-chipkaart gebeuren..
Kan wellicht iemand uitleggen of dat "onbekende reisproduct tot 2030" normaal is?

Net zo handig als afgelopen zomer dat we hier in Arnhem met de chipkaart konden reizen en dat ik mijn automatisch opwaarderen wilde activeren. Moest ik naar Amsterdam reizen omdat ze daar als enigen in Nederland "ophaalpunten" hadden. Geheel Arnhem had dus 0 ophaalpunten en 1 oplaadpunt..
Ik WAS een voorstander van de ov-chipkaart, maar met dit geklooi begin ik toch zo langzaamaan een hekel te krijgen aan dat ding...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Ruben »

jorisvannoord schreef:Kan wellicht iemand uitleggen of dat "onbekende reisproduct tot 2030" normaal is?
Dat is normaal inderdaad. Iedereen heeft het erbij gekregen bij activering. Het schijnt eraf gehaald te worden zodra je OV-recht is verlopen of ingetrokken wordt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal is het aantal ophaalautomaten bij de AH to Go in de stationshal verdubbeld tot twee. Niet dat dat veel resultaat zal hebben, ze waren beide voorzien van een sticker "DEFECT" :mrgreen:

En de kaartlezer in Qliner 388 had vandaag geen zin op SOVC's te accepteren... alleen maar kaartleesfouten vandaag. En ook nog iemand die probeerde in te checken toen de lezers nog op de aankomende rit stonden. Dan tonen ze echter niet voor niks "Ut Jaarbeurs CHECK IN niet toegestaan"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Stefan »

NS-Reiziger schreef:Dat is normaal inderdaad. Iedereen heeft het erbij gekregen bij activering. Het schijnt eraf gehaald te worden zodra je OV-recht is verlopen of ingetrokken wordt.
Bij mij loopt het product 'slechts' tot 30 juni 2010. Dit is ongeveer de datum dat mijn huidige opleiding 'afloopt'.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Ruben »

Ja bij mij tot 30 sep dit jaar, als mijn OV recht na 7 jaar toch echt ten einde komt. Leuk verjaardagscadeau (die dag jarig) -O-
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Justin »

in heel Zwd is volgens de ov-chipkaart site geen oplaadpunt te bekennen. Ja die op het station, maar die is er stiekem toch niet, was vandaag nog wezen kijken :O.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic

Bericht door Geert »

Op het station bedoelen ze vaak de NS-automaat, maar daar kun je geen reisproducten opladen...

Dit topic was vol, verder in Deel 2
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten