OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Raymond »

Sinds een paar weken hangen ze er. Ik denk ongeveer met ingang van de nieuwe dienstregeling.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

En op Ht en Tb zag ik ook schermen met een overzicht van welke treinen van welke perrons vertrekken. Hingen gewoon op de perrons.
Netjes :pos:

En dan bedoel ik niet die grote blauwe schermen :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Niet die grote blauwe? Ja, die hingen er geloof ik al wel een tijd. Bedoel je dan die dingetjes die ook in Amersfoort op de perrons staan, die grijze? Dat is inderdaad wel netjes ja. Blijkbaar bevallen ze goed (en terecht :pos: )

Vanavond wilde ik weer met mijn vaste treinen 783 en 1783 vanuit Duivendrecht weer naar huis. Ik zag eerder al op internet staan dat er een wisselstoring was bij de aansluiting van de Utrechtboog en de Zuidtak, maar die was inmiddels weer voorbij. Stond er. De praktijk was anders. Op Duivendrecht aangekomen per metro om 22.27 was er nog niks aan de hand. ARGOSbord meldde niets, en dat er op spoor 4 op de CTA stond 'de trein in de richting Schiphol vertrekt van spoor 1', ach, zal wel een foutje zijn. Nee dus. De wisselstoring was blijkbaar nog steeds aan de gang. Op mijn telefoon zag ik al dat de 783 was opgeheven, maar er werd niks van omgeroepen. Pas om 22 40, toen inmiddels de stopper naar Shl al vanaf spoor 1 was gegaan, kwam er een omroep dat de NO werd omgeleid en niet op dvd en asdz stopten. Zucht... ik naar asdz per metro 50 en vandaar door naar shl, de 1685 was ook omgeleid. Op shl bleek de laatste trein die die kant uit ging, de 787, wel gewoon te rijden, en dus zette ik een uur later dan gepland koers richting amf, alwaar de aansluitende 1787 +9 had, en ik zodoende nu pas net thuis ben ipv om 0 uur.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 06 jan 2010, 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:Achterste stel van de t21723 vanmorgen op Utrecht Centraal: dat paste duidelijk niet...
Afbeelding
Ik snap echt niet dat er mensen uit de trein gaan springen terwijl ze in een afgrond van 1,5 meter kijken en er ook nog omgeroepen wordt of ze naar voren willen lopen omdat de trein niet helemaal langs het perron staat. Om vervolgens NS aan te klagen als ze een enkel breken. :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

--Stefan-- schreef:En op Ht en Tb zag ik ook schermen met een overzicht van welke treinen van welke perrons vertrekken. Hingen gewoon op de perrons.
Netjes :pos:

En dan bedoel ik niet die grote blauwe schermen :P
Die in Tb heb ik ook gezien. Keurig op de paron gewoon schermen welke treinen vanf welke parrons vertrekken. Deze zag ik ook pas voor het eerst hangen toen ik met oud & nieuw naar Vlissingen ging. Kort daarvoor ook in Tilburg geweest maar toen was het me niet op gevallen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door STF »

Dexter schreef: Ik snap echt niet dat er mensen uit de trein gaan springen terwijl ze in een afgrond van 1,5 meter kijken en er ook nog omgeroepen wordt of ze naar voren willen lopen omdat de trein niet helemaal langs het perron staat. Om vervolgens NS aan te klagen als ze een enkel breken. :roll:
Ik heb het een keer gehad in een overvolle dubbeldekker die binnenkwam via een middenspoor op Amsterdam Centraal, daarna overliep naar het perron maar de machinist niet ver genoeg doorreed langs het perron waardoor de achterste bak op het middenspoor stond. Het was dermate druk in de trein dat het minutenlang zou gaan duren voordat iedereen via een andere deur uit de trein zou zijn dat ik besloot te springen. Vanuit de openstaande deur gaf ik een schreeuw over het perron "AAN DE KANT!" en toen met een aanloop vanaf het balkon zo vanuit de op het middenspoor staande trein naar het perron sprong. Niemand deed het me na, want het was een absurd grote sprong die ook maar net goed ging (kwam met me voeten op de eerste vijf centimeter van de perronrand terecht en schoot daarna bijna door met me hoofd in een reclamebord). Wat ik hiermee zeggen wil; je doet het in een bui van on-nadenkendheid en achteraf besef je dat je zoiets maar beter niet meer kunt doen in de toekomst.

Ik zou overigens nooit NS aansprakelijk hebben gesteld als die sprong verkeerd was afgelopen, waarom zou ik... Is toch me eigen stommiteit...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Justin »

Ach ja, jij misschien niet, maar je weet maar nooit met al die hersenloze wilde acties van mensen ;)!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

VIRM 9450 reed waarschijnlijk vanochtend de t2227, maar deze stopte aanvankelijk aan het begin van het perron op 'Laa' aan de Leidse zijde. Maar na 1 minuut trok deze alweer op en reed verder :!: een heleboel mensen achterlatend :roll:

Vanmiddag stond op de Oude Lijn boven de kruissporen met de lijn naar Gouda 2x ICM te wachten, In welke richting deze reed was mij niet bekend.
En op de lijn naar Gouda reed VIRM 9412 over verkeerd spoor richting Zoetermeer.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Wout87 »

Veel vertragingen vandaag in de s140/s240 richting Schiphol. Bovendien worden er geen vervangende treinen ingezet
Lekker dan als de IC's Deventer-Rotterdam ook niet rijden

Trein t240: +180 min
Trein t148: ruim een uur
Trein t146: +30 min
Laatst gewijzigd door Chauf21 op wo 06 jan 2010, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 's' voor serie, 't' voor trein
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Caspar »

Komt nog bij:
- t145 had voorwaardelijk +60 vanaf Schiphol, maar na een minuut of 80 heb ik hem in ieder geval nog niet gezien op die lijn. - ICE van 12.34 uit Amsterdam naar Frankfurt reed ook niet. (met t3000 naar Arnhem en daarna met een bus verder) - IC t149 reed niet tussen Schiphol en Amersfoort.
- Een t9200 die via Breukelen reed.
- Een Fyra, meen de 1015 met +56 en een Thalys met +104 bij aankomst in Amsterdam.
- Enkele t9200 via Breda door een aanrijding bij Oudenbosch vanochtend.

Fijn internationaal dagje. Maar die Berlijn IC's waarom zijn die allemaal extreem vertraagd?
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Maik »

Syntus leek gisteren ook wat problemen te hebben tussen Arnhem in Winterswijk. Rond 18:50 stonden er 4 stellen DM'90 en 1 lint GDST in Winterswijk terwijl er normaal helemaal geen DM'90 hoort te staan rond dat tijdstip. De rijdende treinen bestonden uit 2 losse buffels, 1 combi van 2xDM'90(in Winterswijk gewisseld met 1 DM'90), en 2 setjes van 2xLint.

Vanmorgen wisselstoring in Winterswijk: 30913 heeft niet gereden en 30922 met minimaal +5. Vanmiddag lijkt het beter te gaan: tot nu toe heb ik gezien: 2x 2 linten en 2x 2 stellen DM'90.
Pommes.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Wout87 »

De IC 1768 is in ieder geval opgeheven tussen Deventer-Amersfoort. Gaat lekker zo, de int trein naar Schiphol daarachter heeft +74 minuten op dit moment
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

De enige kaartautomaat van Dordrecht Stadspolders was tot gisteren buiten gebruik (plankje voor het vak waar de kaartjes eruit komen en beeldscherm op zwart), vermoedelijk ter voorkoming van vuurwerkvandalisme.
Vandaag had men het ding weer aangezet, maar zonder succes. Op het scherm was te lezen: "Het opstarten is mislukt" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door playertwo »

STF schreef:
Dexter schreef: Ik snap echt niet dat er mensen uit de trein gaan springen terwijl ze in een afgrond van 1,5 meter kijken en er ook nog omgeroepen wordt of ze naar voren willen lopen omdat de trein niet helemaal langs het perron staat. Om vervolgens NS aan te klagen als ze een enkel breken. :roll:
Ik heb het een keer gehad in een overvolle dubbeldekker die binnenkwam via een middenspoor op Amsterdam Centraal, daarna overliep naar het perron maar de machinist niet ver genoeg doorreed langs het perron waardoor de achterste bak op het middenspoor stond. Het was dermate druk in de trein dat het minutenlang zou gaan duren voordat iedereen via een andere deur uit de trein zou zijn dat ik besloot te springen. Vanuit de openstaande deur gaf ik een schreeuw over het perron "AAN DE KANT!" en toen met een aanloop vanaf het balkon zo vanuit de op het middenspoor staande trein naar het perron sprong. Niemand deed het me na, want het was een absurd grote sprong die ook maar net goed ging (kwam met me voeten op de eerste vijf centimeter van de perronrand terecht en schoot daarna bijna door met me hoofd in een reclamebord). Wat ik hiermee zeggen wil; je doet het in een bui van on-nadenkendheid en achteraf besef je dat je zoiets maar beter niet meer kunt doen in de toekomst.

Ik zou overigens nooit NS aansprakelijk hebben gesteld als die sprong verkeerd was afgelopen, waarom zou ik... Is toch me eigen stommiteit...
In Ht hebben ze het zelfs een keer zo bond gemaakt dat een flink vertraagde (wisselstoring nabij Tb) een 3600 op spoor 1a, deels in de wissels van naar middenspoor 2, en met de laatste bak nog op spoor 3b stond (reed toen met een iets grotere capaciteit die toen gebruikelijk was), en werd te Ht opgeheven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Ach, d'r heeft ook al eens een s2200 net op tijd voor Dordrecht stilgestaan... aan de wisselstanden te zien was men van plan die trein op het perronloze spoor 6 binnen te nemen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door MdJ »

Wout87 schreef:De IC t1768 is in ieder geval opgeheven tussen Deventer-Amersfoort. Gaat lekker zo, de int trein naar Schiphol daarachter heeft +74 minuten op dit moment
Zoals ik hoorde is de t1768 opgeheven vanaf Aml ivm luchtproblemen / luchtroosterprobkemen (doorstrepen wat niet van toepassing is). Trein t142 werd zou +30 hebben. Niet dus.

Trein t243 kwam met +5 aan, en dat was -blijkbaar- teveel voor de t17869 en stond al in Apda toen trein 243 binnen kwam rijden.

Trein t1772 zal -mede dat het de passagiers van 2 IC's in zitten- behoorlijk vol en een beetje vertraagd zijn, dus de +5 van trein t17869 (en dus +3 voor de t17872 in Kbk) had die overstap iig niet in moeilijkheden laten komen.
Bij twijfel: gebruik beton.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door bassie92 »

Caspar schreef:Komt nog bij:
- t145 had voorwaardelijk +60 vanaf Schiphol, maar na een minuut of 80 heb ik hem in ieder geval nog niet gezien op die lijn. - ICE van 12.34 uit Amsterdam naar Frankfurt reed ook niet. (met t3000 naar Arnhem en daarna met een bus verder) - IC t149 reed niet tussen Schiphol en Amersfoort.
- Een t9200 die via Breukelen reed.
- Een Fyra, meen de 1015 met +56 en een Thalys met +104 bij aankomst in Amsterdam.
- Enkele t9200 via Breda door een aanrijding bij Oudenbosch vanochtend.

Fijn internationaal dagje. Maar die Berlijn IC's waarom zijn die allemaal extreem vertraagd?

t9351 rijdt momenteel ook met +36
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ruben »

Ik dacht vanavond nog wel ff de 18:53 sprinter vanaf Ashd naar Asd te kunnen pakken. Op de genoemde tijd naderde een zowat lege plan T het station en stopte niet. :(
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door JeePee »

Derde dag op rij vertraging tussen Gn en Lw. 2x Defecte trein gisteren en eergisteren. Vandaag een paar verdwenen treinen en wat aanrijdingen. In de aanbieding een aanrijding contra geit en aanrijding contra auto. JeePee zit dus nu in de trein richting Mp om het op die manier maar eens te proberen... +een paar uur dus.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Maik »

Maik schreef:Vanmorgen wisselstoring in Winterswijk: 30913 heeft niet gereden en 30922 met minimaal +5. Vanmiddag lijkt het beter te gaan: tot nu toe heb ik gezien: 2x 2 linten en 2x 2 stellen DM'90.
De 5e omloop die eindigt met t30961 reed niet. Vanuit Dtc werd voor een vervangende bus gezorgd, namelijk de 7115 die met slechts +10 t.o.v de t30961(en vrijwel leeg) door Aalten zag tuffen.
Pommes.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Meltrain »

Net na vertrek van mijn t5163 uit Rotterdam Centraal (en nog voordat hij überhaupt het station uit was) volgde alweer een snelremming, waarop de machinist doodleuk "ATB!" omriep. :lol:
Ik schoot daarop een beetje in de lach en heb de twee reizigers die bij mij zaten maar even uitgelegd wat het betekende. :wink:
Verder hangt op Delft Zuid nog de oude spoorkaart. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Justin »

Vraag me af of die op Vs vervangen zal gaan worden. Ding hangt er al sinds 1993 ogenschijnlijk :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Volgens mij is hij weg, heb het hele station doorzocht eind vorig jaar maar vond alleen niet-bijgewerkte ProRail kaarten van 13 december.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

De trein van 22:53 van Utrecht naar Nijmegen had toen hij in Utrecht aan kwam al maar liefst 30 minuten vertraging. En toen besloten ze ook nog dat de trein maar als stoptrein ging rijden tussen Arnhem en NIjmegen. En toen werd het echt rennen voor me bus naar huis die om 00:31 vertrok.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door find_your_spot »

Toen jullie terug gingen naar Nijmegen had ik de Intercity gepakt vanaf Utrecht naar Schiphol. Niet wetende dat het normaal was dat de verwarming kapot was....

Bij controle van ene muts begon ze te gillen dat mijn Tijdelijke Studenten OV-Chipkaart geen geldige kaart is.. bla bla bla.
Had godzijdank lekker mijn A4' tje mee met alle regels. :)

Uiteindelijk 00:51 thuis gekomen. :oops:
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten