Mag ik even kwijt #34

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #33

Bericht door Mark »

Godvergloeiende... Bestel je bij NS twee dagkaarten, geldig in januari en februari 2010, krijg je er vervolgens twee binnen die geldig zijn vanaf 1 maart. In het briefje dat erbij zit staat dan weer wel januari en februari, maar op de kaarten zelf staat 1 maart. :N
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door M57 »

...dat ik het jammer vind dat NS per DRGL 2010 geen roodbedrukte aankomststaten meer drukt en op de stations hangt?
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door --Stefan-- »

Dat viel me vandaag ook op :O
Of moeten die nog gedrukt worden ofzo? :P
3 0 7 9
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door M57 »

Nee, het gebeurt echt niet meer. Het was te veel moeite ze aan te passen bij ieder wijzigingsblad en de mensen kunnen tegenwoordig zelf ook heel goed thuis die informatie opzoeken, zo luidde het bericht.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door --Stefan-- »

Jammer
Achjaa, daar hebben we gelukkig een spoorboekje voor :mrgreen:
3 0 7 9
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door STF »

STF schreef:Re: Mag ik even kwijt #30 op 17 nov 2009, 00:20

Mijn hemel, zijn ze gek geworden in Luxemburg ofzo? Ik keek eens na hoeveel Mexicaanse griep vaccins ze besteld hadden; 700.000!!! Zoveel inwoners heeft het land geen eens en tot op heden zijn er pas 20.000 vaccins verbruikt.
Vandaag een bericht in de krant (dat niet echt als een verassing komt, gezien mijn bericht op 17 november); Luxemburg zit met 650.000 Mex. griep vaccins die bijna over de datum zijn en roepen andere landen op of die soms nog vaccins kunnen gebruiken. Zo niet, dan schenken ze het aan een 3e wereldland.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Justin »

Hmmm... het valt niet mee om 11 bestemmingen in een reis van 28 dagen te proppen. Waarom moet mijn familie ook weer zo lekker verspreid wonen in Oz *O* ehehe.... Gelukkig spaar ik wel een godsvermogen uit aan accommodatie... Alleen voor Sydney moet ik nog iets zoeken, maar het valt niet zo mee. Gelukkig is het laagseizoen in juli/augustus, alhoewel het noordelijk halfrond van de wereld dan op vakantie is...

En ik moet maar een paar dingen eruit gooien denk ik...

Melbourne - Adelaide - Sydney - Brisbane - Whitsunday Islands - Gold Coast - Byron Bay staan sowieso op het programma.
Mackay moet er nog bijkomen... St Kilda of Geelong moet er nog bij... Townsville/Cairns heb ik maar eruitgegooid en bewaard voor over 3 jaar ofzo.. oef.

Ik denk dat ik mn stageplaats er direct achterplak, dan kan ik blijven :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Ruben »

M57 schreef:Het was te veel moeite ze aan te passen bij ieder wijzigingsblad
Dat heeft men zichzelf aangedaan met die minuutverschuivingen bij elk blad.
--Stefan-- schreef:Achjaa, daar hebben we gelukkig een spoorboekje voor :mrgreen:
Gelukkig nog wel ja :mrgreen:
Tegenwoordig ook net zo'n prutding na 2 maanden
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door --Stefan-- »

Ik denk dat ik maar vast een tweede spoorboek moet kopen, want de kaft is nou ook nite echt super.
Dus over een paar maanden valt die er vanaf denk ik :|
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Suus »

Ach, binnenkort hoeft het niet meer, editie 2010 is de laatste editie van het spoorboekje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door --Stefan-- »

In 2011 komt het uit op usb stick? :P
3 0 7 9
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door STF »

Ze liepen van het rioleringsbedrijf al tijden op onze camping te zoeken naar het deksel van een put in het gemeentelijk riool, vanmiddag hebben ze hem dan eindelijk gevonden zo'n 25 centimeter onder het gras. Volgens de medewerker is de put sinds de aanleg, 30 jaar geleden, niet meer open geweest dus hij is een tijd bezig geweest met o.a. een gasbrander om de bouten los te krijgen. Ja de put moest perse open vertelde hij want het moest worden schoongemaakt, hij tilt het deksel eraf; keurig schoon daarbinnen... :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Wubbo »

Hmmm. Volgens Wikipedia is de A10 32 km lang. Er staan nu de volgende files op de A10:

- A10 kloksgewijs tussen Oostzanerwerf en de Coentunnel 29 km
- A10 tegen de klok in tussen Oud-Zuid en de RAI 32 km

Lekker dan :?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Caspar »

In Zaandam staat ook alles vast qua verkeer.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Wubbo »

Nu staat er dit:

- A10 kloksgewijs tussen Oostzanerwerf en knp. Coenplein 31 km,Vertraging tot 1 uur en 31 minuten
- A10 tegen de klok in tussen Oud-Zuid en de RAI 32 km
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Caspar »

Bij Sloterdijk gaat het ook moeizaam met het treinverkeer nu zie ik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Suus »

tsov en ik waren, nadat de kerstboom was ingeleverd naar Waterland gereden. Daar was het heel mooi en zo, maar op weg naar het nooit gevonden Purmerbuurt (stond blijkbaar alleen op wegwijzers) begon het best wel hard te sneeuwen. Vanuit Purmerend wilden we via de ex-Ziggy-winkel (AHXL in Zaandam dus) naar Diemen rijden. De A7 was een kruipstrook geworden, maar we kwamen zonder noemenswaardige problemen bij de Appie. Terug was een minder groot succes, aangezien (zoals Wubbo al meldde) de hele ring vast stond besloten we binnendoor te rijden. Dat duurde slechts 3 uur... -O- Waarbij we best lang op de Plantage Middenlaan hebben stilgestaan en ik uiteindelijk maar uit ben gestapt om auto's de brug over te duwen (nooit halverwege een helling stil gaan staan als het glad is... :X )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Wubbo »

Op de A10 staat nu nog 15 resp 26 km file. En dat om 21.25 uur -O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Suus »

Je kan dan misschien ook wel begrijpen dat tsov nog niet uit het sneeuwwitte Diemen is verdwenen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door bassie92 »

Wubbo schreef:Op de A10 staat nu nog 15 resp 26 km file. En dat om 21.25 uur -O-
En voorlopig is het nog niet voorbij want er staat achter dat de file alleen maar langer wordt..
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door bassie92 »

Situatie rond Amsterdam om 22:06.

-A10 Watergraafsmeer richting Volendam 11 km
-A10 Watergraafsmeer richting De Nieuwe Meer 14.8 km
-A10 Coenplein richting De Nieuwe Meer 3 km

Helaas zijn de files nog een stukje opgeschoven:
-A9 Diemen richting Amstelveen 24 km
-A9 2x Alkmaar richting Amstelveen 3 km
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Chauf21 »

Fysieke afstanden zeggen in dit geval niet zo veel, vind ik. Veel informatiever is de vertraging in minuten. Volgens traphic.nl zijn er nog verscheidene files met vertragingen van meer dan een uur :!:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Ruben »

Toch ook apart hoor. Heb mijn PS2 nauwelijks gebruikt, en nu het laatste jaar zelfs vrijwel niet. Vervolgens is bij beide controllers iets aan de pijltjestoetsen aan de linkerkant kapot. De één wil niet meer naar boven, de ander wil helemaal niks meer met die pijltjes doen. Open geschroefd, niks bijzonders te zien, ook geen stof. Het is net alsof ze gemaakt zijn om na een paar jaar automatisch kapot te gaan. Vervanging kost 38 euro, dus maar alternatiefjes van een 10je gekocht. :6
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Geert »

Ach, als je het toch nauwelijks gebruikt ;)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Ruben »

Nou nu wilde ik het dus weer gebruiken, dus dan moet alles werken he. Heb maar niet originele nieuwe gekocht. Houden het misschien nog langer vol dan de originele meuk, en zijn 4x zo goedkoop.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 58 gasten